اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۸:۲۰

تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم

دولت سیزدهم به دنبال عزم راسخ خود برای بازدید میدانی و رفع مشکلات مردم هفته گذشته نیز روزهای پرکاری را سپری کرد و استان‌هایی همچون قم، گلستان، خراسان جنوبی، البرز، بوشهر و کردستان مقصد دولتمردان بود تا با سرکشی و بررسی امور به تصمیم‌های سازنده و اثرگذار در بخش های مختلف برسند.

تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم

به گزارش سراج24؛دولت سیزدهم در ادامه سفرهای استانی قم را به عنوان سیزدهمین مقصد خود انتخاب کرد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، روز پنجشنبه ۹ دی ماه راهی شهر مقدس قم شدند.

این سفر دارای ۲ بخش بود که بخش اول آن به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و بررسی موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری این استان و بخش دوم به دیدار با مراجع عظام تقلید اختصاص داشت.

در این سفر رئیس جمهور و هیات همراه که از قبل در جریان مشکلات قرار گرفته بودند به صورت میدانی هم امور را رصد کرده و دستورات لازم را برای رفع موانع و چالش ها صادر کرده و برخی دیگر از تصمیمات را منوط به بررسی دقیق تر و تخصیص ردیف بودجه دانستند.

نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی، حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)، نشست با جمعی از اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، حضور در منزل شهید سیدمهدی حسینی از شهدای مدافع حرم، حضور در نماز جمعه قم، دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین و تعدادی از اعضای این نهاد حوزوی، بخشی از برنامه های سفر آیت الله رئیسی به قم بود.

وی در این سفر با حضور در مسجد امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) منطقه کم برخوردار شهر قائم قم در جریان دغدغه ها و مطالبات مردم قرار گرفت.

یکی از جلوه‌های ویژه سفر رییس جمهوری در جریان جلسه شورای اداری استان قم پخش نماهنگی از مشکلات استان قم از توقف پروژه‌های فرودگاه و مونوریل، مسائل مربوط به صنایع ، محیط زیست و مناطق محروم بود که در آن انتظارات مردم قم از دولت سیزدهم و دغدغه‌هایی که شهروندان با رییس جمهور به تفصیل و صراحت مطرح شد. در این نماهنگ یکی از جوانان به رییس جمهور گفت، ما به دولت سیزدهم امید بستیم و به شما آقای رییس رای دادیم و امیدواریم که این امید ما ناامید نشود. 

برگزاری جلسه اداری استان قم به ریاست آیت الله رئیسی از دیگر برنامه های این سفر بود و اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کردند، به تفصیل به طرح مسائل قم در حوزه کاری خود با توجه به بررسی های گذشته و نیز بازدیدهای میدانی پرداخته و رویکردهای خود برای حل یا کاهش مشکلات حوزه مربوطه را تشریح کردند و در پایان نیز رییس جمهور با تاکید  بر ضرورت توجه ویژه به مسائل و مشکلات قم، خواستار پیگیری مصوبات و تصمیم گیری از سوی مدیران استانی تا حصول نتیجه کامل و همچنین نظارت بر زیرمجموعه های مدیریتی و کارشناسی با هدف تحقق بهتر اهداف سازمانی شد. 

 

تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم

 

آیت الله رئیسی در ادامه سفر ۲ روزه خود به استان قم روز جمعه ۱۰ دی ماه با تعدادی از مراجع معظم تقلید و علما از جمله آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله عبدالله جوادی آملی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و  آیت الله سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کشور در عرصه های مختلف، با تاکید بر وضعیت مطلوب مدیریت بیماری کرونا و اتمام طرح های نیمه تمام بر اساس اولویت بندی و گره گشایی از مشکلات مردم از توقف گرانی و تورم در آینده ای نزدیک خبر داد.

رئیس جمهور در این دیدارها به مطالبی اشاره کرد که در ادامه می آید:

 - رشد تورم متوقف شده و روند کاهشی آن آغاز شده است؛ گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌ است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

-  با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشورها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

- سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

- در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و بهره‌گیری از ظرفیت ها توجه شده است.

- دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.

- در چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

- مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند چرا که دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.

- تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی برای حل برخی مشکلات قم اتخاذ شده است.

مراجع تقلید نیز در دیدار با رئیس جمهور نسبت به اولویت کار دولت مبنی بر ساماندهی گرانی ها، نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی،  توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، حل مشکلات پروژه نیمه‌تمام مونوریل قم، توجه ویژه به موضوعات فرهنگی، حجاب و عفاف، تلاش مسوولان برای فراهم کردن زندگی محترمانه و آبرومندانه مردم، تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف، توسعه در کار و تولید، اهمیت موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور، ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور، حل مساله حجاب با برخورد فرهنگی و نه فشار، اشاره و تاکید کردند.

 

آیت الله رئیسی در سفر به قم و حضور در برنامه های مختلف سخنانی ایراد کرد که به مهمترین آنها اشاره می شود:

 

              محور سخنان آیت الله رئیسی در قم

-  مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد

- حوزه علمیه قم برای برون رفت از مشکلات راهکار ارائه دهد

- ارتباط دولت با حوزه علمیه بسیار ضروری است و دولت این ارتباط را برای پشتوانه فکری، اندیشه ای و کارهای پژوهشی خود لازم می داند.

- ماموریت دولت، تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است.

- برای حل مشکل اتباع غیرایرانی در کشور، باید کار متمرکزی صورت گیرد.

- در دولت سیزدهم سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر این سند تحول تدوین شده است.

- تقدیم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز از افتخارات قم است.

- فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد.

- هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

- مصوبات سفرهای استانی باید به مرحله اجرا برسد.

- دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم حساسیت دارد و از استاندار قم درخواست می شود کارگروه هایی با حضور مدیران استانی و سایر مسوولان ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل داده و معضلات موجود در آن مدیریت شود.

- دستور رییس جمهور برای آزادسازی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری حبس شده توسط موسسات قم 

- برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

- قریب چهار میلیون مردم افغانستان که برادران و خواهران ما هستند در ایران زندگی می‌کنند؛ زندگی ایرانیان و افغانستانی‌ها طوری با هم عجین شده که قابل تمایز نیست.

- تلاش دولت بر این است که بورس برای سهامداران یک سازمان اطمینان بخش باشد.

- برای حل معضل آب و فاضلاب در برخی نقاط قم دستوراتی به وزارت نیرو صادر شده است، همچنین برای رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

- برای تامین حقابه های قم و دریاچه نمک به زودی کارگروهی تشکیل خواهد شد

- در حال بررسی طرح هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود.

 

در کنار برنامه های رئیس جمهور، سایر وزرا نیز به دیگر نقاط استان قم سفر کردند تا پای درد دل مردم نشسته و از نزدیک مشکلات و مسائل آنها را جویا شوند، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این وزرا بود که ضمن بازدید از چاپخانه بزرگ قرآن کریم قم بازدید کرد.

دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و فعالان قرآنی، سفر به شهر قنوات در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری قم، بازدید از مجتمع ناشران و موزه شهید زین‌الدین و حضور در شورای اداری استان و بازدید از کتابخانه مرکزی قم، پیگیری مطالبات مردمی در خصوص کمبود فضای فرهنگی بخش مرکزی و شهر قنوات، بررسی کمبودهای بخش بهداشت و درمان، طرح‌های آب رسانی و گاز رسانی به روستاهای بخش مرکزی، بازدید از شهرک پردیسان منطقه هشتم شهرداری قم و بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم این شهرک در حوزه مسائل فرهنگی و تکمیل پروژه های نیمه تمام و اختصاص بودجه برای ساخت مسجد جامع پردیسان، رونمایی از ۱۰۲ اثر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و افتتاح شعبه دوم مرکز مهر والدین از دیگر برنامه‌ها و سخنان وزیر بود.

وزیر در این سفر پیگیری و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی را از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم که تا قبل از نوروز امسال به بهره برداری می رسد و اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق هنر خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد که قم کانون اصلی انقلاب است و باید اقدام لازم برای برگزاری مراسم گرامیداشت صدمین سال بزرگداشت احیای حوزه علمیه قم،‌ صورت گیرد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز برای بررسی مشکلات و مسائل در شهرستان تازه تاسیس جعفرآباد استان قم حضور یافت و اختصاص ردیف اعتباری برای این شهرستان را از اهداف سفر خود به جعفرآباد اعلام کرد.

در حاشیه این سفر تعدادی از دامداران منطقه در گفت و گوی صمیمانه با وزیر کشور، نسبت به نبود نهاده های دامی، گرانی جو و بسته شدن حساب ضامنان از سوی بانک ها اعتراض کردند.

همچنین با حضور وحیدی آخرین وضعیت پیشرفت طرح مترو شهر قم که عملیات اجرایی ساخت خط A در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شده، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای آن ارائه شد و وی اعلام کرد: مونوریل جایگزین خط B مترو این استان می‌شود و ۵ گزینه برای تست گرم واگن های متروی قم مطرح شده است که در هفته های آینده یکی از آنها مبنا قرار خواهد گرفت.

 

تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم

 

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این سفر از پروژه نیمه تمام مونوریل قم و بناهای تاریخی، محورها و تاسیسات گردشگری از جمله موزه امام علی (ع) و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی دیدن کرد و در جلسه‌های متعدد استانی با فعالان گردشگری و صنایع‌دستی حضور یافت و تعیین و تکلیف پروژه مونوریل را برای دولت بسیار مهم دانست.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شده که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم در سفر به شهر مقدس قم از شرکت دانش‌بنیان ایستا وطن قم و شیرخوارگاه و مرکز نوباوگان صدف بهزیستی شهر قم بازدید و با مسئولان آن و همچنین سیده زهره برقعی مدیر جامعه‌الزهرا(س) دیدار و گفت وگو کرد و در نشست بانوان استان قم حضور یافت.

ضرورت احداث ساختمانی با استانداردهای لازم و استحکام بنا و پیش‌بینی‌های فنی و پیگیری‌های مکرر استان برای تامین اعتبار ساختمان شیرخوارگاه و نارضایتی برخی کارکنان از تبعیض در پرداختی پرسنل بهزیستی به خصوص در زمینه نداشتن سختی کار و فوق‌العاده ویژه بیشتر کارکنان بهزیستی از جمله مواردی بود که خزعلی به آنها اشاره کرد و قول مساعد داد که موضوع را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئله حجاب را باید از ادارات شروع کرد و برای رفع برخی از آسیب‌ها در حوزه بانوان به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم هستیم، عنوان کرد: قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متاسفانه تا به امروز اجرا نشده است اما دولت برای اجرای این قوانین قاطعانه ورود می‌کند.

خزعلی این را هم گفت که  برای افزایش نشاط در بین زنان و دختران قم، ۲۰ میلیارد تومان برای تجیهز یک مجموعه ورزشی برای ورزش بانوان نهایی شد.

هم‌زمان با سفر رییس جمهور به قم، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز به نمایندگی از هیات دولت به منظور بررسی مشکلات مردم، به شهرستان کهک که طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، به ‌شهرستان ارتقا یافت سفر و از مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان بازدید کرد و مقام پرستار افتخاری را به خانواده جانباز شهید مجتبی علی بابایی از اهالی شهرستان کهک در استان قم به دلیل ۴۰ سال پرستاری شبانه‌روزی همسر این شهید، به وی اعطا کرد.

در جریان سفر وزیر بهداشت به شهرستان کهک از نبود جاده ایمن، ترافیک، وقوع حوادث ترافیکی متعدد و بیکاری در این شهرستان گلایه کردند.

دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا و همچنین واکسیناسیون و اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز جامع سرطان از دیگر برنامه ها و مصوبات سفر عین اللهی در سفر به قم بود.

از دیگر اقدامات مهم در این سفر تشکیل میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دانشگاه علوم پزشکی قم بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این سفر با بیان این‌که فاز اول آزادراه سردار شهید سلیمانی از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و با سرمایه‌گذاری این پروژه به‌صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی در حال احداث است، از تکمیل این آزاد راه تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

همچنین با حضور قاسمی کلنگ‌ احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به زمین زده شد و وی از برنامه ریزی جهت پلکانی شدن اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و پیگیری پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و راه‌اندازی قطار مسافربری بین قم - کاشان را امکان پذیر دانست.

وی همچنین درباره طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: قرارداد این طرح که کار جدیدی در کشور محسوب می‌شود با سرمایه‌گذار خارجی به مبلغ چهارمیلیون یوان نهایی و قرارداد طرح آزاد راه قم - بروجرد بسته شده‌ است.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، هم در جریان بازدید از واحدهای صنعتی استان قم افزایش صادرات و حمایت از صادرکنندگان را از اولویت های اصلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: وزارت صمت از صادرات کالاهای تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش و بازاریابی خارجی حمایت می کند.

وی اظهار داشت: وظیفه وزارت صمت حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی، معدنی و صنفی است تا دغدغه فعالان اقتصادی فقط کیفیت، فناوری و افزایش صادرات باشد عمده اشتغال استان قم در حوزه صنعت است و این استان یکی از استانهای صنعتی کشور محسوب می شود و از بخش صنعت قم حمایت خواهد شد.

فاطمی امین همچنین اعلام کرد که در جلسه با مسوولان ذیربط ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی زیرساخت شهرک‌های صنعتی و سه هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های صنعتی استان قم مصوب شد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جمع اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی در دانشگاه قم بر تلاش دولت برای کاهش کسری بودجه با استفاده از راهکارهای کارشناسی تاکید کرد و با اشاره به ضرورت اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور و استفاده از راهکارهای دلسوزان گفت که لایحه بودجه ۱۴۰۱ گامی کمک کننده برای کاهش کسری بودجه است.

 

تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم

 

۸ استان مقصد دیگر سفرهای استانی مسوولان در هفته گذشته

مسوولان هفته گذشته و در روزهای آغازین فصل زمستان نیز با سفر به استان های مختلف تلاش کردند تا با بررسی مسائل و مشکلات، از رنج و درد مردم بکاهند، در این رابطه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به کردستان و بازدید از سد ژاوه و رودخانه قشلاق، سامانه خط انتقال آب به سد سورال و سنگ سیاه و همچنین سد قوچم در دهگلان، بازدید از سد گاران مریوان و سد آزاد و همچنین پروژه مهم خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب سنندج و بررسی طرح آبرسانی از سد سیازاخ دیواندره و خط انتقال آب به شهرستان بیجار گفت: تکمیل طرح‌های آبرسانی در اولویت قرار داده می‌شود و برای این مهم برنامه ریزی می‌کنیم.

وی به این مطلب هم اشاره کرد که تنش های شدید آبی در بانه با همکاری مدیران و کارشناسان تا قبل از تابستان سال آینده حل می شود.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز هشتم دی ماه در نخستین سفر به اسلامشهر به صورت میدانی در جریان آخرین وضعیت طرح های نیمه تمام این شهرستان قرار گرفت، دستور لازم را برای تسریع در روند تکمیل این طرح‌ها صادر کرد، کلنگ طرح احداث خانه جوان به مساحت هزار متر مربع در سایت آپرین اداره ورزش را به زمین زد و بر بازسازی خانه کشتی شهید تهرانی و رفع مشکلات ورزشگاه هفت هزار نفری شهرستان اسلامشهر تاکید کرد.

همچنین در این بازدید مشکل اساسی ورزشگاه هفت هزار نفری شهرستان شامل کمبود نور و تعویض چمن مورد توجه قرار گرفت و دستور تخصیص اعتبار لازم برای رفع نواقص آن توسط وزیر ورزش و جوانان صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات نیز در سفر به خراسان جنوبی از عزم دولت سیزدهم برای بهبود معیشت مردم خبر داد و گفت: دولت تلاش می‌کند رانت‌هایی که به نام معیشت مردم ایجاد شده و عده‌ای را با بهره‌گیری از امکانات کشور و بیت‌المال ثروتمند کرده، حذف شود.

وی افزود: نگاه رئیس جمهور و دولت به ارتباط با همسایگان است و در مدتی که از استقرار دولت گذشته ارتباطات خوبی با کشورهای منطقه برقرار شده است.

رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سفر به بوشهر گفت: ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد معدنی در کشور وجود دارد که از این شمار ۶ هزار و ۸۰۰ واحد فعال و مابقی آن غیر فعال است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سفر به استان استان گلستان با خانواده شهید مدافع سلامت دکتر عبدالله عباسی در گرگان

و بهمن عسگری آزاده و جانباز ۵۰ درصد دیدار کرد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور هم در گردهمایی بزرگداشت یوم الله ۹ دی در مصلی جمعه گرگان گفت: حماسه بزرگ و حضور به یادماندنی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی، این تجمع را به رویدادی بزرگ و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور هم گفت: تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد ایران شده است. 

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین گرامیداشت شست و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران در کرج گفت: حقابه های زیست محیطی رودخانه ها و تالاب های کشور در سه بخش کم آبی ،‌ میان آبی و پرآبی مشخص و ابلاغ شده است و امیدواریم در بحث مسائل آلودگی تالاب‌ها  و حقابه‌های محیط زیستی بتوانیم به حد مطلوب وارد عمل  شویم.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••