اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۰۸:۴۱

رقابت با رقبای‌مجازی از طریق سالم‌سازی محتوا مهیا می‌شود/ خدمتی ویژه به مادران و کودکان

«توپ مارکت»، اَپ‌استور تخصصی در حوزه مادر و کودک توسط سازمان فضای مجازی سراج رونمایی شد.

رقابت با رقبای‌مجازی از طریق سالم‌سازی محتوا مهیا می‌شود/ خدمتی ویژه به مادران و کودکان

به گزارش سراج24؛ در فضای فعلی که رسانه‌های مجازی عمده وقت والدین و فرزندان را اشغال کرده‌اند و از سوی دیگر اهمیت فزاینده‌ای که خانواده‌ها برای رشد کودک خود قائل هستند رشد و پرورش کودک آنان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند چراکه در فضای جدید رشد سالم مساله اصلی است که آن هم در دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود؛ از جمله عوامل و ابعاد این رشد سالم را می توان بازی‌ها و سرگرمی‌هایی دانست که کودکان در این بازه سنی به طور مداوم با آن سر و کار دارند چراکه بر روحیه و شخصیت کودک اثر گذاشته و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودک به شمار می‌رود.

* اهمیت تولید دوچندان محتوای سالم در فضای‌مجازی

در همین راستا «اپلیکیشن توپ مارکت» با درک اهمیت نقش بازی‌های موبایلی و نرم‌افزارهای تلفن همراه که امروزه عنصر جدایی ناپذیر هر خانه محسوب می‌شوند، با آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدهای بازی و نرم افزارهای موبایلی، از دو سال پیش تا کنون فعالیت خود را آغاز کرده هدف اصلی آن نیز را استفاده حداکثری از فرصت‌ها و از طرف دیگر مقابله کردن با تهدیدهای این حوزه تعریف کرده است.

نرم افزار موبایلی توپ مارکت، اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایجذابی ویژه مادر و کودک را طی فرآیندی کارشناسی، انتخاب و پس از تهیه متن و محتوای تخصصی برای هرکدام، آن‌ها را در موضوعات مناسب بارگذاری می‌کند. این نرم‌افزار مرجع دانلود بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی سالم است و در واقع سلامت محتوا جزء موارد اصلی و مهم این اپلیکیشن به شمار می‌رود. در حال حاضر نیز دو سال از فعالیت مستمر اپلیکیشن توپ مارکت می‌گذرد و گروهی از روانشناسان و کارشناسان در دو حوزه محتوایی و فنی بر آن نظارت دارند.

 

* شکل‌گیری تربیت در قالب‌های مختلف فضای مجازی

از جمله مزیت‌های ویژه این نرم‌افزارتقسیم‌بندی داخلی آن به دو بخش مادر و کودک به شکل مجزاست به طوریکه در هنگام نصب نرم افزار و بالا آمدن صفحه اصلی،نرم‌افزار روی مود کودک قرار می‌گیرد که این بخش برای همه قابل رویت است؛ اما برای رفتن به بخش مادر که  مواردی همچون اَپ‌های ویژه بارداری، تناسب اندام و موارد دیگر وجود دارد و برای کودک مناسب نیست باید از رمز یا الگوی خاصی استفاده شود تا مود از حالت کودک تغییریابد. همچنین محتواهای تخصصی دیگری ویژه مادران در نظر گرفته شده، که مجموعه‌ای از ویدئوهای تربیتی است که از محصولات تولیدی بوده و شامل حدود ۳۰۰  ویدئو در خصوص مسائل تربیتی و موضوعات مربوط به مادران است.

* انتخاب‌های آزاد برای بازی

یکی از خدمات ارائه شده در توپ مارکت، قابلیتی است به نام دستچین مادرانه که با استفاده از این قابلیت مادران می توانند برای انتخاب بهترین نرم‌افزارها و بازی‌ها جهت کمک به رشد مهارت‌های کودکان خود استفاده کنند. نکته جالب در این میان آن است که با استفاده از این خدمت، والدین با انتخاب مخاطب نرم‌افزار، جنسیت و سن فرزند و همچنین موضوعی که علاقه‌مند هستند تا مهارت‌های فرزندشان در آن حوزه تقویت شود، مجموعه‌ای از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مفید در آن حوزه را دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال مادری به نام فاطمه، دو فرزند به نام‌های علی و سارا دارد که با دستچین بازی توسط مادر در صفحه کودک پیامی با این محتوا ارسال می‌شود: «دستچین مامان فاطمه برای سارا» یا «دستچین مامان فاطمه برای علی»

علاوه بر این، مجموعه پیشنهاداتی نیز به عنوان دستچین توپ وجود دارد که این موارد از جانب دکتر خدابنده‌لو، پسادکترای تکنولوژی آموزشی ارائه شده است. در این دستچین ها برای کودکان دسته بندی های متفاوتی در حوزه های «خلاقیت»، «آموزش تقویت هوش»‌ و انجام شده است.

* رقابت با رقبای‌مجازی از طریق سالم‌‎سازی محتوا

به جرات می توان از جمله ویژگی های این نرم افزار را در سالم بودن محتوای آن دانست؛ مساله ای که این روزها به عنوان یکی از دغدغه های مهم والدین در مواجه کودکان خود با اپ استورهای مختلف است؛ در تمامی بازی‌های توپ مارکت سعی بر این شده رده‌بندی سنی و سلامت محتوای آن‌ها تایید شود تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند توپ مارکت را در اختیار بچه‌ها قرار دهند.

نحوه بروزرسانی نیز به این صورت است که کاربران می‌توانند از طریق نوتیفیکیشن برنامه را بروزرسانی کنند. علاوه بر این به جهت دستیابی به هدف سالم سازی فضای مجازی از طریق رقابت با سایر رقبا در این فضا، تمامی امکانات و دسترسی‌های این نرم‌افزار نیز به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار گرفته است. خانواده‌ها پس از آشنایی با توپ مارکت و ابراز رضایت و علاقه‌مندی نسبت به آن، این اپلیکیشن را به صورت خودجوش از طریق صفحات شخصی خود در فضای مجازی به دنبال‌کننده‌هایشان معرفی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••