اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۹:۴۳
یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم؛

رئیسی در لرستان: عمده مشکلات مردم لرستان مسئله اشتغال است / وام سیل‌زدگان استمهال شود

رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم در سفر به استان لرستان از کارخانه یخچال سازی،قلعه فلک الافلاک و بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد بازدید و در در دیدارهای جداگانه‌ای در جمع پرستاران و کشاورزان لرستانی سخنرانی کرد.

رئیسی در لرستان: عمده مشکلات مردم لرستان مسئله اشتغال است / وام سیل‌زدگان استمهال شود

به گزارش سراج24؛ آیت الله رئیسی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد مورد استقبال مسئولان استان لرستان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، برخی نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران لشکری و نظامی قرار گرفت.

 آیت الله رئیسی دریازدهمین سفراستانی خود در فرودگاه خرم آباد  ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) اظهارداشت: یاد شهدای لرستان و شهدای سلامت، خانواده شهدا ، ایثارگران و جانبازان را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت: در استان علیرغم ظرفیت های زیر ساختی خوبی که دارد اما در صنایع برخی از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل است برخی تعطیل شده، علیرغم نیاز بسیاری که به کار دارد و به شدت ما را رنج می دهد نسبت به لرستان که پسران و دختران تحصیل، بیکاری رنجشان می دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت های آب و خا ک و گردشگری وجود دارد ولی بیکار در استان فروان است که محور برنامه ها این است که موانع ومشکلات بررسی و آنچه می شود در استان و در تهران پیگیری شود.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت های بسیاری که وجود دارد بتواند به کار گرفته شود.

ظرفیت کارخانه یخچال سازی لرستان به طور کامل فعال شود

همچین آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر خود به استان لرستان از کارخانه یخچال سازی بوژان شهرستان خرم آباد بازدیدکرد.

رئیس جمهور در بازدید از این مجموعه تولیدی بر فعالیت این کارخانه با تمام ظرفیت تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بلافاصله پس از ورود به خرم آباد در کارخانه نیمه فعال یخچال سازی بوژان لرستان حضور یافت و در گفت‌وگو با مسئولان و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه یخچال سازی بوژان مبنی بر اینکه با یک پنجم ظرفیت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حالی که این مجموعه از تمام ظرفیت‌های لازم برخوردار است لازم است مسئولان استان با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود.

وی افزود:همین ظرفیتی که  است باید فعال شود ،این ظرفیت وجود دارد، زیرساخت وجود دارد فقط باید یک همت جدی شود  که ان شا الله نیروهای این کارخانه را افزایش بدهیم.

رئیس جمهورعنوان کرد: این کارخانه هم اکنون 100 نفرنیرو دارد  که باید به 600 نفر برسد.

در این بازدید تعدادی از کارگران از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور ازقلعه فلک الافلاک بازدید کرد

رئیس جمهور از قلعه تاریخی- فرهنگی فلک‌الافلاک در خرم آباد بازدید و بر فراهم کردن شرایط ثبت جهانی این قلعه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت: قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید به خوبی نگهداری و معرفی شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسلهای آینده به خوبی نگهداری شوند.

همچنین در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و فرمانده سپاه استان توضیحاتی در مورد آزادسازی حریم قلعه فلک الافلک ارائه کردند و رئیس جمهور هم بر لزوم تسهیل در آزادسازی حریم این قلعه تاریخی برای ثبت جهانی تاکید کرد.

رئیس جمهور: کادر درمان در ایام کرونا خوش درخشید

رئیس جمهور همچنین در ادامه این سفر از بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد بازدیدکرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در ادامه بازدیدهای خود از خرم آباد به مناسبت روز پرستار در بیمارستان شهید رحیمی حاضر شد و ضمن گفت و گو با کادر درمان در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از پرستاران جهت ارائه خدمت به بیماران اظهار داشت: صبوری پرستاران در راستای خدمت به بیمارانی که به هر دلیلی وارد بیمارستان شده اند، قابل تقدیر است.

آیت الله رئیسی با اشاره فعالیت پرستاران در ایام کرونایی بیان کرد: در ایام کرونا جریان خدمت پرستاری کشور خوش درخشید و پرستاران جان بر کف به خدمت بیماران شتافتند، لذا باید از زحمات کادر درمان و پرستاران به صورت خاص تشکر کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند به شما اجر دهد و مشکلاتتان حل شود، چرا که پرستاران با خدا معامله می کنند.

رئیس جمهور: مطالبات معوقه پرستاران پرداخت شود

رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت و درمان مسئول پیگیری مطالبات پرستاران تا حصول نتیجه است.

به گزارش تسنیم از خرم آباد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز در ادامه بازدیدهای سفراستانی خود به لرستان در بازدید از بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد اظهار داشت: مسائل مربوط به پرداخت ها و معوقات پرستاران باید پیگیری شود و این پیگیری ها نباید در لفظ باقی بماند.

رئیس جمهور خطاب به وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: این وزارتخانه مسئول پیگیری این جریان تا حصول نتیجه است، اگر بودجه های این وزارتخانه کفایت نمی کند، سازمان برنامه و بودجه اعتبار کافی را برای حل مشکل پرستاران اختصاص دهد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این زمینه از واژه دستور استفاده نمی کنم، اما خواسته پرستاران محقق شود، گفت: باید به مناسبت روز پرستار مشکلات آن ها حل شود و دیگر نگرانی از بابت پرداخت ها و مطالبات نداشته باشند.

وی همچنین در دیدار صمیمی با جمعی از پرستاران لرستان که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت داشتند با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: شخصیت بانوی گرامی اسلام حضرت زینب کبری(س) الگوی بی بدیلی برای همه مردان و زنان جامعه است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بصیرت، روشن‌بینی، نقش‌آفرینی در عاشورا و رساندن پیام عاشورای حسینی از ابعاد برجسته شخصیت این بانوی گرامی اسلام است و ایشان بهترین الگو در اخلاص، عمل صالح، مهربانی به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی هستند و امروز پرستاران عزیز ایران به خوبی درس ایثار و فداکاری و دگرخواهی را از حضرت زینب کبری(س) آموخته‌اند.

آیت الله رئیسی با قدردانی از تلاش و فداکاری شبانه‌روزی کادر درمان و به ویژه پرستاران در مقابله با بیماری کرونا گفت: شاید اگر کرونا وجود نداشت نقش پرستاران اینقدر برجسته نمی‌شد و حقیقتاً کرونا آزمونی برای همه دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا بود و در این آزمون جامعه پرستاری کشور خیلی خوب درخشید و موفق و سربلند شد.

رئیس جمهور افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای مدعی توسعه یافتگی، دارو و تجهیزات پزشکی را در فرودگاه از یکدیگر سرقت می‌کردند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در درمان بیماری کرونا تلاش کنند، از مسئولیت دارند و در این عرصه جامعه پرستاری کشور در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات پرستاران تصریح کرد: مشکلات مربوط به پرستاران حتما باید حل و فصل شود و در این زمینه وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارد این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند.

وی با اشاره به صبر و تحمل بالای پرستاران اظهار داشت: کسی که به عنوان بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند نباید مشکل دیگری بر وی اضافه شود و امیدوارم جامعه پرستاری همواره با مهربانی و با آستانه تحمل بالا با بیماران برخورد کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر فردی برای انجام امور خود به کارکنان دولت و نظام اداری کشور مراجعه کرد حتما باید با روی خوش، پاسخ به موقع و کامل به وی داده شود و همه باید بدانیم که قبل از اینکه به مردم پاسخگو باشیم در محضر خداوند متعال پاسخگو هستیم و همه رفتار و کردار ما در محضر الهی ثبت می‌شود.

در این مراسم شماری از پرستاران در سخنانی مشکلات، پیشنهادها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

تاکید رئیس جمهور بر ایجاد صنایع تبدیلی در استان لرستان

 آیت الله رئیسی عصر دیروز با کشاورزان و دامداران استان لرستان نشست تخصصی برقرار کرد؛ در این جلسه در مورد موانع سد راه تولید و راهکارهای تولید در کشاورزی و دامداری بحث و گفتگو شد.آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه مانند نعمت خاک حاصل خیز برخوردار است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت احداث سد معشوره در رشد و توسعه کشاورزی استان بیان داشت: از جمله کارهایی که حتما باید در سطح استان به اتمام برسد احداث این سد است؛ البته بسیار زودتر از اینها باید این اقدام انجام می‌شد و امروز وظیفه داریم عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را با سرعت جبران کنیم.

رئیسی با تاکید بر حمایت از نوآوری‌ و کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی به فعالیت موفق یکی از جوانان استان درحوزه گیاهان دارویی که توانسته بود برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی کند، اشاره کرد و گفت: فعالیت در بخش‌هایی مانند گیاهان دارویی و صادرات این محصول می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد، لذا باید از فعالیت کارآفرینان و کشاورزان در این حوزه حمایت شود ضمن اینکه این حوزه از ظرفیت اشتغالزایی فراوانی نیز برخوردار است.

رئیس جمهورضمن تاکید بر اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود، ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزان تامین شود و در این زمینه مسئولین مربوطه موظف هستند حمایت‌ها و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

آیت‌الله رئیسی مدیریت جدی آب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با مدیریت درست آب می‌توان کمبودها را جبران و آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تامین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به صحبت یکی از کشاورزان در زمینه مکانیزه کردن مزارع، گفت: دولت قصد دارد از این کار به نوعی حمایت کند که مکانیزه کردن مزارع توسط خودِ کشاورزان، دامداران و کارآفرینان انجام شود.

 آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به کشاورزان اظهار داشت: معتقدم بهترین محل برای مصرف امکانات و ظرفیت‌های مالی کشور اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامداری کشور است.
رئیس جمهور همچنین بر تلاش دولت برای راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل استان به منظور برطرف کردن بخشی از بیکاری جوانان تاکید کرد.

در این مراسم مشکلات حوزه دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری توسط کشاورزان و فعالان این حوزه مطرح شد.

رئیس جمهور در جمع نخبگان: احداث سد معشوره را به سرعت آغاز کنید

آیت‌الله رئیسی شامگاه دیروز در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم ضمن اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان تاکید کرد: خداوند امکانات فراوانی به لرستان عطا کرده است، 12 میلیارد مترمکعب رواناب، خاک حاصلخیز، کشاورزی و فضای کشت بسیارخوبی که اگر درست استفاده نکرده‌ایم برمی‌گردد به ندیدن امکانات نه اینکه امکاناتی موجود نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید بازنگاهی به نوع بهره برداری از امکانات لرستان شود، عنوان کرد: باید بازنگاهی هم دولتمردان داشته باشند و هم فرهیختگان استان کمک کنند و اهل نظر و اهل بصر با نگاه عمیقی به استان بنگرند که ما چگونه استفاده کرده ایم از این امکانات بسیار و این بازنگاه باعث یک تحول شود.

وی تصریح کرد: اول تحول شود در نوع شناختی که وجود دارد و دوم تحول شود در نوع فرآیندهایی که وجود دارد و سوم تحول ایجاد شود در نوع شناختی که وجود دارد.

رئیسی همچنین درباره برخی مشکلات کمبود آب در منطقه تاکیدکرد: پروژه سد معشوره می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای آبی استان را تامین کند بنابراین مسئولان مربوطه لازم است با سرعت این پروژه آغاز کنند.

 دستور رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان لرستان برای استمهال وام‌های سیل زدگان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان که با حضور برخی از وزرا، هیئت همراه رئیس جمهور و مسئولان استانی تشکیل شد ضمن اشاره به اهمیت رفع مشکلات مردم اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکل‌هایی که در این سفر از سوی مردم استان مطرح شده موضوع استمهال وام سیل‌زدگان است.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: این خواسته کاملا به حق مردم است، چون زندگی آنها از بین رفته و هنوز به سامان نرسیده بنابراین به مسئولان مربوطه دستور داده‌ام که رسیدگی کنند و آن گروه از سیل‌زدگان که واقعا امکان پرداخت اقساط خود را ندارند مشمول مهلت شده تا بتوانند با سرو سامان دادن زندگی خود وام‌هایشان را نیز تسویه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان گفت: باید به درستی این ظرفیت ها را دنبال کرد، اینکه هر شخص از دیگری بخواهد که کار را پیش ببرد نمی توان کار را پیش برد؛ اگر همه مسؤولان پای کار نیایند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

رئیس جمهور ابراز داشت: با توکل بر خدا ظرفیتی کم نداریم در کشور بزرگانی داریم که با تأسی بر آن ها می توانیم به تصمیم، اراده و عمل برسیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اتفاقات مهمی که در کشور رخ داده ثمره حضور همه افراد بوده است، بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که مطرح شد و ظرفیت‌های مختلف موجود در استان می‌توان با پیگیری مداوم به ثمره آن رسید.

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان لرستان: عمده مشکلات مردم لرستان مسئله اشتغال است

آیت الله رئیسی  امشب در نشست خبری پایان سفر استانی خود به استان لرستان  که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای ما در استان لرستان رقم خورد، با وجود اینکه گزارشات مختلفی را از این استان دیده بودم اما حضور در استان، شنیدن سخنان نمایندگان مردم و نشست مدیران استان توفیق ارزشمندی بود.

رئیس جمهور بیان کرد: پروژه های نیمه تمام یکی از مسائل مهم استان به شمار می رود در همه جای استان لرستان پروژه هایی آغاز شده  و ضمن انجام درصدی از کار متوقف شده است، یکی از کارهایی که در تهران انجام شده و امروز در جلسه مدیران بر آن تأکید شد مسئله اولویت سنجی است.

وی افزود: در کشور ما به اندازه ده ها سال پروژه نیمه تمام داریم که باید ضمن اولویت سنجی مهمترین و تأثیرگذارترین مسائل در زندگی مردم مشخص شود، از مسائل محوری که مشخص کننده اولویت ها در لرستان است بحث اشتغال می‌باشد که باید تصمیمات خود را نسبت به پروژه ها برمبنای اشتغال تنظیم کنیم.

رئیسی بیان کرد: عمده مشکلات مردم لرستان مسئله اشتغال است، ما باید اشتغال را محور قرار دهیم و همه مدیران باید پای کار بیایند تا معضل بیکاری برطرف شود.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت فعالسازی گردشگری در لرستان بیان کرد: این استان ظرفیت‌های بی نظیری دارد که باید از آن به درستی بهره برداری شود؛ لذا مسئله اشتغال گردشگری باید در این استان اولویت قرار بگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••