اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۸:۰۰

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح روز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، وارد استان زنجان شد، حاصل این سفر که با حضور میدانی و دیدارهای مردمی آیت الله رییسی همراه بود، به تصویب رسیدن مصوباتی بود که امید آن می رود با همت مسولان در نتیجه تحقق آنها توسعه در زنجان سرعت بگیرد.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

به گزارش سراج24؛ پس از چند مرتبه به تعویق افتادن سفر رییس جمهوری به زنجان، مردمن زنجان ۲۷ آبان ماه میزبان آیت الله رییسی شدند.

ریس جمهوری در بدو ورود به زنجان در فرودگاه این شهر با تشریح اهداف خود از این سفر افزود: استان زنجان ظرفیت های بسیاری در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معادن و به ویژه نیروی جوان و مردمانی اهل تلاش و کار دارد که باید کارهای زیادی برای آن انجام شود.

آیت الله رییسی با بیان اینکه در این سفر بخشی از کمبودها از قبل بررسی شده، خاطر نشان کرد: ان شالله تصمیمات و مصوبات خوبی برای استان گرفته در این سفر برای استان داشته باشیم.

گفتنی است تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی،  حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد وحیدی وزیر کشور، سیدمسعود میرکاظمی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهوری، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، در این سفر آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

دیدارها و بازدیدهای میدانی رییس جمهوری در زنجان

رییس جمهوری پس از ورود به زنجان در مسیر عزیمت از فرودگاه به شهر زنجان در تجمع شماری از اعضای تعاونی های مسکن حضور یافت و با دعوت آنان به آرامش نسبت به رسیدگی به وضعیت این تعاونی ها قول مساعد داد.

مسائل برخی تعاونی های مسکن در زنجان به یک معضل ۳۰ ساله تبدیل شده است،  تعاونی‌ها نزدیک به ۳ دهه قبل زمین هایی را به اعضا واگذار کرده است که تا کنون تکلیف آنها در خصوص ورود به محدوده مشخص نشده است و برخی  از تعاونی ها نیز با پیمانکاران پروژه ها به مشکل برخورده اند که این مشکل اعضای تعاونی های مسکن را متضرر کرده است.  

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

آیت الله رئیسی سپس با حضور در کارخانه سرجین بافت ضمن بازدید از این واحد در حال تاسیس، با بیان اینکه روند کار این شرکت سالهای گذشته بسیار عادی بوده که با تحریم های ظالمانه به مشکلات ناخواسته ای برخورده که باید مسایل آن در کمترین زمان ممکن حل شود و به چرخه تولید بازگردد.  

رییس جمهوری در ادامه از محل انباشت پسماند رویِ واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان (۱۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان) بازدید کرد.

وی در این بازدید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی انبار کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات تاکید کرد.

بر حسب رأی قضایی سال گذشته و همچنین دستور رییس جمهوری قرار است عایدات استحصال مواد معدنی این پسماندها و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود.

رییس جمهوری همچنین در جمع شماری از اهالی ارمغانخانه که در مسیر حرکت رییس جمهوری تجمع کرده بودند حاضر شد و  بر حل خواسته های آنان که رفع مشکل جاده ارمغانخانه – زنجان بود، تاکید کرد.

مسیر ارتباطی زنجان - ارمغانخانه به علت نامناسب بودن و کم عرض بودن جاده همه ساله شاهد وقوع حوادث متعدد رانندگی است.

رییس‌جمهوری درجریان سفر استانی به زنجان، به بازدید کارخانه‌ای رفت که پیش از این و در دوران ریاست بر قوه قضاییه هم یکبار از آن بازدید کرده بود؛ کارخانه روغن نباتی جهان که به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، سال‌ها از رونق افتاده و قرار بود با تمهیدات صورت گرفته حالا پر رونق به کار خود ادامه دهد.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

اما در جریان بازدید رییس جمهوری از این کارخانه، برخی کارگران روغن نباتی جهان که نگران از دست دادن شغل خود هم بودند، این پیام را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردند که خط تولیدی که بازدید از آن صورت می‌گیرد، تنها یک خط تولید کارخانه با ظرفیت ۱۰ درصدی کارخانه است که از سوی صاحبان کارخانه و در آستانه ورود رئیس جمهوری راه اندازی شده است.

اطلاع از همین موضوع موجب ابراز گلایه شدید آیت الله رئیسی شده و بر همین اساس کمیته متشکل از مسئولان اجرایی و قضائی استان زنجان را مامور رسیدگی به موضوع کرد.

آیت الله رئیسی همچنین در جریان سفر خود به زنجان با حضور در یکی از مناطق حاشیه ای این شهر در جمع شماری از اهالی منطقه "فلسطین" به ساکنان این منطقه گفت: برخی از خانه های این منطقه را از نزدیک دیدیم که با کمک استاندار زنجان و با جدیت مشکلات آنها پیگیری و رفع خواهد شد تا ساکنان آنها در آسایش قرار بگیرند.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

کوی فلسطین به عنوان سکونت‌گاه غیررسمی در شهر زنجان است که از مشکلات متعددی از جمله بالاآمادگی فاضلاب، قرارگیری در جوار ریل راه‌آهن و نبود خدمات روبنایی برای سکونت مواجه است.

رییس جمهوری در شورای اداری استان زنجان از راه‌اندازی صندوق توسعه استان ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: پیش‌بینی شده است تا این صندوق بتواند دست استان ها را باز کند؛ شاید برای دستیابی به رشد اقتصادی قابل قبول در سال آتی به نحوی شروع کنیم که به جای مطالبه بودجه از سوی استان ها، ما مطالبه گر درآمدهای آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته جلسات شورای اداری به این شکل نبودند و با تشریفات خاصی برگزار می شد، گفت: ما این تشریفات را به هم زدیم، اول مسئولان استان را می بینند، در تهران جلسات متعدد با کارشناسان، معاونان وزراتخانه ها و با حضور معاون اول تشکیل می شود و در استان نیز پس از استاندار و نماینده ولی فقیه با نمایندگان مجلس مشکلات و نیازهای استان را می گویند و بعد وزرا از بازدید های خود گزارش می دهند.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

آیت الله رییسی همچنین در دیدار با نخبگان، علما و اقشار مختلف مردم عنوان کرد: اولویت دولت را پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: هیچ پروژه ای در سفر به استانهای کشور آغاز نمی شود چراکه پروژه های نیمه تمام مردم کشور را رنج می دهد.

آیت الله رییسی افزود: باید همه پروژه های نیمه تمام به نتیجه برسند لذا اولویت دولت سامان دادن به این پروژه هاست و جز در موارد ضروری، تنها این پروژه های نیمه تمام پیگیری می شود.  

اختصاص تسهیلات کم بهره برای رفع مشکل اماکن اقامتی گردشگری در زنجان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از چند اثر تاریخی و گردشگری استان زنجان مشکل جدی این استان را مراکز اقامتی اعم از هتل ها، مهمانسراها و خانه های بوم گردی عنوان کرد.

برای جبران کاستی ها در این زمینه قرار شد وام تبصره ۱۸  با نرخ بهره  ۹ به متقاضیان استان زنجان اعطا شود.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

همچنین در جریان این سفر اعتبار خاصی نیز برای مرمت آثار تاریخی از جمله برای گنبد سلطانیه در نظر گرفته شد.

گفتنی است وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از گنبد سلطانیه زنجان، بر دستان هنرمند سیدعلی غفاری مرمتگری که ۴۰ سال در این میراث جهانی کار کرده است، بوسه زد.

ضرغامی همچنین با حضور در محل اجرای پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر، به وضعیت این پروژه رسیدگی کرد.

موزه مشارکتی صنایع دستی زنجان برای معرفی تولیدات بومی و شاخص استان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

بازدید و پیگیری طرح های نیمه تمام شهرستان های ابهر و خرمدره

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که رییس جمهوری را در دهمین سفر استانی همراهی می‌کرد به نمایندگی از دولت در شهرستان های ابهر و خرمدره حضور یافت.

عبدالملکی همچنین در این سفر یکروزه از چند واحد تولیدی ازجمله شرکت واگن سازی استان بازدید کرد و برای بررسی مسائل و چالش های کارگری و کارفرمایی استان با نخبگان و جامعه کار و تولید استان دیدار داشت.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

بازدید از پروژه ورزشی سه هزار نفری ابهر که عملیات ساخت آن به دلیل کمبود اعتبار پس از ۱۳ سال از آغاز اجرای آن متوقف شده است و بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره فاضلاب خرمدره از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تکمیل این طرح ها قول داد تا موضوع  را در هیات دولت مطرح کند تا مورد بررسی و تخصیص اعتبار قرار گیرد.

 عبدالملکی همچنین با حضور در شهرک صنعتی خرمدره یک واحد صنعتی در زمینه تولید انواع شمش فولادی را افتتاح کرد.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث ۱۰ سد معیشتی در استان زنجان

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر رییس جمهوری در شهرستان خدابنده حضور یافت.

بازدید از مرکز اصلاح نژاد دام سبک (گوسفند افشاری) مجتمع کشت و صنعت فردوس زنجان، بهره برداری طرح آبخیزداری در شهر کرسف و آغاز ساخت کارخانه آرد و سیلوی ذخیره سازی غلات در بخش افشار شهرستان خدابنده از جمله برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در استان زنجان بود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی اگر استان زنجان به مرکزیت شهر زنجان دایره ۳۵۰ کیلومتری ترسیم شود،   ۴۵ درصد جمعیت ایران در این شعاع قرار می گیرند که از نظر پدافند غیرعامل، مرکزی برای تامین کالاهای اساسی برای این میزان از جمعیت کشور و لجستیک تامین مواد غذایی و نهاده های دامی است.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

کمبود گلخانه در استان از جمله کاستی هایی بود که در این سفر به آن توجه جدی شد.

در زمان حاضر زنجان فقط۳۰ هکتار گلخانه دارد در حالی که سطح گلخانه ها باید در این استان به  ۶۰۰ هکتار باید برسد که قرار شد برای توسعه این نوع پروژه ها در استان تسهیلات مناسب برای این حوزه انجام و سرمایه گذاران به آن هدایت شوند.

در جریان این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه های نوین آبیاری و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای احداث ۱۰ سد معیشتی در استان اختصاص یافت.

همچنین دراین سفر به شکل نمادین خط انتقال و مجتمع آبرسانی به مناطق عشایری چوک علیا و قره اوغلانلو و گوک تپه با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

تسهیلات ۵۳۰۰ میلیارد تومانی برای برای تکمیل ۲۰ طرح نیمه تمام صنعتی  زنجان

وزیر صنعت، معدن و تجارت که رییس جمهوری را در زنجان همراهی می کرد با تاکید بر اینکه چهار حوزه صنعتی و معدنی در استان زنجان برجسته است، گفت: صنعت برق، نساجی، سلولزی و معدن با تمرکز سرب و روی، چهار حوزه مهم در این بخش است که قابلیتها و شایستگی های محوری استان محسوب می شوند.

گفتنی است اختصاص بیش از پنج هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ۲۰ طرح نیمه تمام از جمله دستاوردهای سفر بود.

وزیر صمت بازدید از پسماند روی و دستور ویژه رییس جمهوری برای پیگیری رفع دغدغه مردم در این حوزه، را از دیگر نتایج سفر عنوان کرد.

فاطمی امین، با اشاره به قابلیت های شرکت ایران ترانسفو هم گفت: کارخانه ای که در سال ۹۷ اموالش در حال واگذاری بود امروز خیلی فعال و دارای سطح بسیار بالایی است که در حد افتخار ملی است و به همین دلیل از آنها خواستیم تا صادرات آن را توسعه دهند.

گفتنی است تامین ماشین آلات معادن،  مشکلات اکتشاف با محیط زیست و منابع طبیعی و تامین مواد اولیه هم از دیگر مسائل و دغدغه های فعالان حوزه معدن زنجان بود که در این سفر قول مساعد برای پیگیری حل آنها داده شد.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین

وزیر راه و شهرسازی در این سفر از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین خبر  داد.

رستم قاسمی در بازدید از خطوط ریلی راه آهن زنجان – قزوین گفت: در گذشته این خطوط ریلی یک خطه بوده که برای اجرای پروژه ۲ خطه کردن راه آهن این منطقه اقداماتی در بخش های مختلف انجام شده است اما کار نواقص زیادی دارد.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

 باند دوم جاده زنجان – بیجار، سلطانیه به خدابنده – کبودرآهنگ به طول ۴۷ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و زیر بار ترافیک جاده ای قرار گرفت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی قرار است با تکمیل پروژه های راهسازی ظرف ۲ تا سه سال آینده همه جاده های اصلی زنجان بزرگراه شود.

میزان تخت های بیمارستانی طارم به ۲ برابر افزایش پیدا می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان دهمین سفر استانی رییس جمهوری به استان زنجان، روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان طارم حاضر شد.

پیگیری مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طارم از جمله برنامه های سفر یک روزه دکتر بهرام عین اللهی  به این شهرستان بود.

تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام ارمغان سفر آیت الله رییسی به زنجان

طبق تصمیم گیری اتخاذ شده در شورای اداری شهرستان طارم بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای طارم به ۶۴ تخت افزایش می یابد و علاوه بر آن کمبود آمبولانس بحث سی تی اسکن و توسعه بخش اورژانس بیمارستان نیز رفع خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین برنامه کاری خود در سفر به استان زنجان طی بازدید از پایگاه های واکسیناسیون در  جریان روند واکسیناسیون کرونا در این استان قرار گرفت.

دکتر بهرام عین اللهی گفت: تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

لزوم فراهم آوری زمینه دورکاری بانوان

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده دردهمین سفر استانی، رییس جمهور  را در زنجان همراهی کرد.

بازدید  از طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی در روستای حسن‌ابدال زنجان و حضور در جمع بانوان فعال استان از جمله برنامه های انسیه خزعلی در زنجان بود.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده  در دیدار با بانوان فعال استان به لزوم تقویت دولت الکترونیک به منظور ایجاد فرصت بیشتر دورکاری برای بانوان شاغل تاکید کرد و گفت: قوانین ما باید حمایتگر یکدیگر باشند که امیدواریم رشد و ترقی قوانین مربوطه در راستای اشتغال و سایر فعالیت های بانوان باشد.

 خزعلی یادآورشد: مساله فرزندآوری، فرزند پروری و رشد جمعیت همواره باید مورد توجه باشد تا جمعیت کشور جوان بماند و این سرزمین با تکیه بر نیروی انسانی خود بتواند پیشرفت کند.

مصوبات سفر رئیس جمهوری به  زنجان ظرف سه سال عملیاتی می شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان از امسال آغاز و در سال آینده و ۱۴۰۲ به منصه ظهور خواهد رسید.

سیدصولت مرتضوی تاکید کرد: بخشی از این تصمیم ها از سوی وزیران حاضر در نشست و نماینده تام الاختیار اعزامی رئیس جمهوری به شهرستان ها اتخاذ شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: این مصوب ها بر اساس مزیت های استان زنجان در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری اتخاذ شده است.  برای تامین زیر ساخت ها در حوزه های زیربنایی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی،  ورزشی، رفاه اجتماعی، آب، خاک، کشاورزی و اشتغال نیز تصمیم های خوبی برای استان زنجان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سه بخش ایجاد زیرساخت ها و پروژه های عمرانی، تسهیلات کلان و اشتغال کوچک و زود بازده تامین اعتبار شده است ادامه داد: در حوزه مسکن تسهیلات مناسب و برای ازدواج جوانان نیز ۸۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای سدهای استان زنجان اعتبار تکمیلی پیش بینی شده  گفت: برای گاز رسانی به ۳۸ روستا و تکمیل مصلای زنجان نیز اعتبار لازم لحاظ شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای طرح های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)،  ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان نیز طرح های بسیار خوبی در سطح استان زنجان به ویژه در پرداخت تسهیلات زود بازده در دست اجرا داریم که در مصوبات سفر لحاظ گردید.

وی در ادامه به نشست با نخبگان و جوانان استان زنجان اشاره کرد و گفت:یکی از سرمایه های استان زنجان داشتن جوانان مومن، خلاق و انقلابی است که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب شود پیش بینی می شود زنجان در چند سال آینده در زمره استان های پیشرو در تحول قرار گیرد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••