اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۱۹:۳۴
گزارش هفتمین سفر استانی رئیس جمهور؛

خبر خوش رئیس‌جمهور برای دامداران/ حکمت غزلیات حافظ/ پیام رئیسی از "تخت‌جمشید" به ستمگران

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در میان استقبال مسئولان ارشد استانی وارد شهر شیراز شد و از فرودگاه مستقیم برای انجام برخی از برنامه‌های سفر راهی شهرستان مرودشت شد.

خبر خوش رئیس‌جمهور برای دامداران/ حکمت غزلیات حافظ/ پیام رئیسی از "تخت‌جمشید" به ستمگران

به گزارش سراج24؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در میان استقبال مسئولان ارشد استانی وارد شهر شیراز شد و از فرودگاه مستقیم برای انجام برخی از برنامه‌های سفر راهی شهرستان مرودشت شد.

* دیدار جمعی از قهرمانان ورزشی استان فارس با رئیس جمهور ‌

در ادامه برنامه های سفر رئیس جمهور به استان فارس، بعداز ظهر امروز آیت الله رئیسی با جمعی از قهرمانان ورزشی استان فارس دیدار کرد و ضمن گپ و گفت صمیمی با این ورزشکاران، قهرمانی آنان در بازی‌های المپیک را تبریک گفت.

‌محمدرضا گرایی قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک و ساره جوانمردی قهرمان تیراندازی پارالمپیک از جمله ورزشکارانی بودند که با آیت‌الله  رئیسی دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار بر رفع دغدغه شغلی قهرمانان ورزشی تاکید کرد و ‌ اظهار داشت: دولت وظیفه دارد دغدغه‌های ورزشکاران را رفع کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از کارهایی که وزارت ورزش باید انجام دهد این است که قهرمانان ما نباید دغدغه شغلی داشته باشند، تصریح کرد: باید دغدغه شغلی قهرمانان ورزشی برطرف شود.

وی با بیان اینکه ورزشکارانی که ‌در قله قهرما‌نی قرار گرفته‌اند نباید دغدغه شغلی داشته باشند، گفت: این ورزشکاران باید با تمرین "درست، خوب و مهارت" به دنبال قهرما‌نی باشند و نباید در حوزه اشتغال دغدغه داشته باشند.

رئیس جمهور در بخشی دیگری از سخنان خود خطاب به ورزشکاران گفت:‌ اگر در میدان ورزشی نتوانستید به قهرمانی دست یابد ‌هیچگاه ناامید نشو‌ید و باید استقامت و پایداری کرد چرا که شما اراده کرده‌اید که قهرمان شو‌دید و قطعا در مرحله بعدی مسابقات به این قهرمانی می‌رسید.

ساره جوانمردی، قهرمان تیراندازی پارالمپیک نیز با قدردانی از رئیس جمهور برای شنیدن مشکلات ورزشکاران گفت: دیدار بسیار خوبی با رئیس جمهور داشتیم و امیدوارم نتایج مثبتی بگیریم.

محمدرضا گرایی، قهرمان کشتی جهان و المپیک نیز گفت: باعث خوشحالی است که رئیس جمهور مسائل ورزشی را پیگیری می کند.

* تشرف آیت‌الله رئیسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ‌

آیت‌الله ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان فارس پس از زیارت آرماگاه حافظ، به مرقد مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد

لازم به ذکر است از جمله برنامه‌هایی که در سفر ریاست جمهور قرار گرفته است تجلیل از افتخار آفرینان استان فارس در مسابقات جهانی کشتی است که با حضور حجت الاسلام رئیسی برگزار خواهد شد.

* حضور رئیس جمهور در آرامگاه ‌حافظ شیرازی

رئیس جمهور پس از بازدید‌های سرزده از شهرستان‌های مرودشت و زرقان و قرار گرفتن در جریان مشکلات و خواسته های مردم این دو شهرستان، به شیراز بازگشت و با رفتن به آرامگاه لسان الغیب، حافظ شیرازی و خواندن فاتحه، یادروز این شاعر گرانقدر را تبریک گفت.

رئیسی پس از زیارت آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی ‌گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است.

رئیس جمهور گفت: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

* بازدید رئیس جمهور از کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان

رئیس جمهور در ادامه سفر به مرودشت،  در کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان ‌حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس زرقان، ‌مشکلات این کارخانه را بررسی و دستور حل مشکلات را صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با بیان این که تکمیل 13 درصد مراحل ساخت این کارخانه کار دشواری نیست که معطل مانده است افزود: مشکلات این کارخانه که بیشتر تسهیلات است، هرچه زودتر بایدبرطرف شود.

رئیسی به استاندار فارس تاکید کرد که مراحل بهره برداری از کارخانه را پیگیری کند تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذهای باطله می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند، گفت: روا نیست که این سرمایه‌گذاری به دلیل ناتمام ماندن 13 درصد از کل پروژه، به نتیجه نرسد.جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور رفع می‌شود.

رئیسی گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه 600 نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

‌این کارخانه با 110 هزار متر مربع مساحت، یکی از کارخانه‌های برخوردار از تکنولوژی روز دنیاست که 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.کارخانه کاغذسازی زاگرس با ظرفیت تولید 150 هزار تن کاغذ در سال توانایی تامین 40 درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارد که برای تکمیل ساخت آن 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه 125 هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

* بازدید رئیس جمهور از مجموعه تاریخی تخت جمشید

رئیس جمهور در ادامه سفر به مرودشت و حضور جمع مردم روستای کناره این شهرستان و بازدید از کارخانه آز‌مایش، بلافاصله به مجموعه تاریخی تخت جمشید رفت.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.

رئیسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

* بازدید رئیس جمهور از کارخانه آزمایش

آیت‌الله رئیسی پس از دیدار با مردم روستای کناره مرودشت، بلافاصله از کارخانه آزمایش مرودشت بازدید کرد و جریان علت مشکلات این کارخانه قرار گرفت.

این کارخانه در شهرستان مرودشت در 45 کیلومتری شیراز قرار دارد.کارخانه آزمایش هم اکنون دچار مشکلات مختلف شده و تعطیل است که رئیس جمهور در جریان مسائل این واحد قرار گرفت.

این کارخانه روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه 80 به بخش خصوصی واگذار گردید و سوءمدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است. مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

چرخ مجموعه کارخانه آزمایش مرودشت فارس به عنوان یکی از صنایع قدیمی استان که روزگاری آوازه آن به خارج از مرزها می‌رسید مدت‌هاست از تولید باز ایستاده است.

با آغاز روند خصوصی سازی واحدهای صنعتی وابسته به دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی مجموعه کارخانه های آزمایش نیز در اوایل دهه 80 به بخش خصوصی واگذار شد که با این واگذاری، توقف چرخ های تولید این  واحد صنعتی کلید خورد.

حدود سال 1388 بود که این واحد صنعتی به حالت نیمه تعطیل درآمد و چند سال بعد نیز به طور کامل تعطیل شد.

این کارخانه در کیلومتر پنج جاده مرودشت _ تخت جمشید در سال 1350 توسط محسن آزمایش در زمینه تولید لوازم خانگی با حدود هزار و 300 نفر پرسنل در مرودشت و هزار پرسنل در تهران تاسیس شد.
در زمان فعالیت، تولیدات کارخانه مذکور علاوه بر مصرف داخلی به هفت کشور آسیای میانه و افغانستان صادر می شد.

به گفته فرماندار سابق شهرستان مرودشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه های صنعتی در اختیار سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و در سال 1382 با اجرای اصل 44 قانون اساسی به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد و در سال 1383 در بورس هلدینگ پیام که دارای 17 کارخانه بود با مدیریت حسین داوودیان 51 درصد سهام آن را خریداری و مابقی سهام نیز به سایر شرکا منتقل کردند.

* حضور در گلزار شهدای روستای کناره

رئیس جمهور در ادامه سفر به روستای کناره شهرستان مرودشت، با حضور در گلزار شهدای این روستا، به مقام شاخص 44 شهید والامقام ادای احترام کرد.جمعی از مردم روستای کناره، با حضور در گلزار شهدا، با رییس جمهور دیدار کردند و مشکلات و خواسته های خود را با او در میان گذاشتند.

وی در جمع مردم این روستا برای حل مشکل آب روستای کناره مرودشت قول مساعد داد و گفت: با همت مسئولان استاندر و مسئولان این مشکل جزو مصوبات این سفر است و ان‌شاالله به زودی مشکل در مدت کوتاهی برطرف می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه آب این روستا و منطقه از مشکلات است که با همت مسئولان و استاندار این مشکل حل می‌شود، تصریح کرد: این موضوع جزء طرح‌های مصوب سفر است، از مواردی که بلافاصله پیگیری می‌شود و در مدت کوتاه حل شود. 

وی با بیان اینکه مسئله بیمارستان مشکل دیگر است که بخشی از کار انجام شده و بخشی از کار باقی مانده گفت: این مورد نیز جز طرح‌های مصوب سفر است که استاندار دنبال کند زودتر به بهره‌برداری برسد. 

رئیس جمهور با اشاره به مسئله فرهنگسرا که از سوی مردم مطرح شد، افزود: مسئله فرهنگسرا نیز در این منطقه قابل بررسی است جز مصوبات سفر نیست اما چون مرکزی برای جوانان است قابل بررسی است، این پیشنهاد خوبی است اما چون مصوبات نیست باید بررسی شود و با اولویت‌ها مقایسه کنیم و ببینیم به چه میزان در سطح استان این قضیه اولویت دارد. 

* حضور سرزده رئیسی در یک دامداری/خبر خوش به دامداران

آیت‌الله رئیسی در نخستین برنامه‌‌اش در سفر به استان فارس در روستای کناره، یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور حضور یافت و از نزدیک با شماری از دامداران و کشاورزان روستا گفتگو کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت:‌ هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: کشاورزی یکی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

رئیسی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در گلزار شهدای روستای کناره، ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان این روستا، در جمع مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مردم روستای کناره که یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور است، برای بنده مغتنم و مایه افتخار است اما مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

* بازدید سرزده رئیس جمهور از مناطق محروم استان فارس

بازدید سرزده از مناطق محروم و برخی از واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان فارس از جمله برنامه‌های صبح رئیس‌جمهور است. وی همچنین قرار است که ساعت 16 در مسجد جامع شهدای شیراز دیداری عمومی داشته باشد و پس از آن در ساعت 19 برای شرکت در شورای اداری به استانداری فارس می‌رود. 

پایان بخش این سفر شرکت در نشست خبری است که پس از شورای اداری و تعیین مصوبات سفر برگزار می‌شود. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••