فعال عرصه ی حجاب و عفاف در گفتگوی اختصای با سراج24:

درحوزه ملزومات حجاب همیشه کمبود وجود داشت / تاسیس یک مزون سیار در بستر مجازی

درحوزه ملزومات حجاب همیشه کمبود وجود داشت / تاسیس یک مزون سیار در بستر مجازی

به گزارش سراج24، اسرین نراقی فعال عرصه ی حجاب و عفاف ،صاحب بزرگترین مزون سیار ملزومات حجاب و عفاف و صاحب برند مستوره در گفت و گوی اختصاصی با سراج24 من باب هدف از حضور در عرصه ملزومات حجاب ابراز داشت:"اولین چیزی که موجب شد بنده به این موضوع فکر کنم این بود که خانم های محجبه و چادری که فرزند کوچک داشتند امکان خرید حضوری ملزومات حجاب را نداشتند و بنده تصمیم گرفتم برای این قشر از افراد جامعه راه حلی پیدا کنم و به نظرم آمد تاسیس یک مزون سیار میتواند بسیار جالب و کمک کننده باشد به همین خاطر یک پیج تاسیس کردم و عکس ملزومات حجاب تولیدی خودمان را داخل آن قرار دادیم و خانم ها می توانستند طرح مورد نظرشان را انتخاب کنند و تیم ما محصول مورد نظر آنها را درب منزل تحویل میداد و اگر باب میلشان نبود طرح های دیگر را ارائه می کردیم و یا پس می گرفتیم.

 نراقی در ادامه عنوان کرد: بنده خودم محجبه و مادر بودم همیشه دغدغه این موضوع را داشتم. به نظرم درحوزه ملزومات حجاب همیشه کمبود وجود داشت دسترسی به فروشگاه های ملزومات حجاب و عفاف سخت بود و تنوع کار هم کم بود به خصوص تنوع چادرهای رنگی که در منزل استفاده میشد،به همین دلیل به این فکر افتادیم که خودمان پارچه این چادرها را طراحی و تولید کنیم و پارچه خام را خریداری کردیم و پس از طراحی،چادر را خودمان تولید کردیم و سعی کردیم با این روش تنوع لازم را ایجاد کنیم.در واقع ما سعی کردیم دو کار اصلی در این زمینه انجام دهیم یکی تسهیل خرید برای خانم های محجبه باطراحی مزون سیار و تولید پارچه های چادر رنگی متنوع برای استفاده در منزل تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای خانم های باحجاب باشیم.

صاحب برند مستوره در پاسخ به این سوال که اگر در عرصه مد و پوشاک وارد فضای دیگری می شدید که در حال حاضر در جامعه رایج است موفقیت بیشتری کسب نمی کردید، پاسخ داد: بله صددرصد این امکان وجود داشت، هم به لحاظ تعداد مخاطبان و هم درآمد شرایط بهتری کسب می کردیم ولی هدف اصلی ما موضوع درآمد نبود و بیشتر دغدغه کار در حوزه عفاف و حجاب داشتیم که بتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم، یکی دیگر از اهداف ما که پس از آغاز این کار توجه ما به آن جلب شد موضوع کارآفرینی بود و این مساله سبب می شد که پیش از قبل تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما پیش از شروع این کار در مناسبت های مختلف نذرهای فرهنگی زیادی را انجام می دادیم بعد به این فکر افتادیم که بهتر است ما شبکه هایی از خانم های با حجاب داشته باشیم که بتوانیم به صورت هدفمند در کنار پر کردن خلأ ملزومات حجاب به مباحث فرهنگی هم بپردازیم و نتیجه هاش این شد که در پیج خودمان در مناسبت های مختلف کنار خریدهای مخاطبان هدیه فرهنگی برای آنها در نظر می گرفتیم و حتی پیش از شروع کرونا دورهمی های دوستانه دخترانه با مخاطبان داشتیم که در مورد مسائل مربوط به حجاب و عفاف با هم گفت وگو می کردیم.

 نراقی افزود: ما از ابتدا که کار خود را شروع کردیم در پیج هایی که مخاطب عام داشتند کار تبلیغات را انجام میدادیم و افراد زیادی از این طریق جذب صفحه ما شدند که تا اندازهای توانستیم افراد از طیف های مختلف را با خود همراه کنیم و البته که نیاز به کار بیشتر و جذب بیشتر مخاطب همچنان وجود دارد..

اسرین نراقی، فعال عرصه ی حجاب و عفاف یکی از بزرگترین مشکلات موجود درزمینه کار خود را موضوع تنوع محصولات بیان کرد و اظهار داشت:  محصولاتی که در حال حاضر تولید می شود جوابگوی تمامی سلیقه افراد نیست و موضوع دیگر که بسیار اهمیت دارد موضوع قیمت بالای تمام شده ملزومات عفاف و حجاب به خصوص چادر است و این یک واقعیت است که هم ما و هم مخاطبان ما دائم با آن درگیر هستیم و گاهی پیش می آید که افرادی خیلی دوست دارند که چادر سر کنند و به ما پیام میدهند که توان مالی خرید چادر را ندارند ما تا جایی که توان و بضاعت داریم به خصوص برای افرادی که ساکن مناطق محروم هستند به صورت هدیه محصولات خود را ارسال می کنیم ولی موضوع قیمت بالای ملزومات حجاب یکی از بزرگترین مشکلات است.

مالک مزون سیار مستوره، در ادامه عنوان کرد: بهترین راه حل برای این مساله تولید پارچه در کارخانه های داخل کشور است. برای تولید پارچه چادر مشکی چندین کارخانه تولید کننده داریم اما کیفیت پارچه های تولید داخل کشور پایین است و ما نیازمند پارچه تولید داخل با کیفیت هستیم تا بتوانیم قیمت را تا حد ممکن پایین بیاوریم.

اسرین نراقی فعال عرصه ی حجاب و عفاف ،صاحب بزرگترین مزون سیار ملزومات حجاب و عفاف و صاحب برند مستوره در پایان خاطر نشان کرد : یکی از مسائل مهم در حیطه کسب و کار موضوع تبلیغات است که به دیده شدن آن کسب و کار بسیار کمک می کند و البته که موضوع تبلیغات بسیار پرهزینه است. اگر حمایت های لازم در این زمینه صورت پذیرد بسیار مثمر ثمر است و کمک شایانی برای فعالین عرصه عفاف و حجاب خواهد بود.

اخبار مرتبط

تقابل روحانیت و رضاخان چگونه شکل گرفت

چاپ رمانی عاشقانه درباره زندگی واقعی یک دختر در روزهای کشف حجاب

مسئله مالی بزرگترین مانع برای ترویج حجاب است / حجاب در اولویت و اراده ی نهادهای حاکمیتی نیست

0 نظر

ارسال نظر

capcha