دولت جوان انقلابی از قدرت های پوشالی هراسی ندارد

دکتر محسن جاجرمی زاده مسئول بسیج اساتید استان فارس در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری سراج24 فارس به موضوع لزوم تشکیل دولت جوان انقلابی پرداخت و در توصیف ویژگی های چنین دولتی گفت : دولت جوان حزب اللهی به نظر بنده دولت متشکل از هزاران مدیری است که : اولا آلوده به فساد دنیا و دنیا طلبی نشده اند چون بقول امام جوانان به ملکوت نزدیکترند. ثانیا شجاعند و مثل دنیا طلبان از قدرت های پوشالی هراسی ندارند. ثالثا نوآور و تحولگرا هستند و به مثابه آن هایی که در راهکارهای ناکارآمد گذشته شکل گرفته اند تکرار وضع موجود نمی کنند و بدنبال راههای جدید برای حل مشکلات هستند. رابعا امیدوار به آینده و خدایشان هستند و حرف از بن بست و آخر راه نمی زنند. و نهایتا پر انرژی اند و در راه خدمت به مردم و اسلام خستگی به خود راه نمی دهند.

 

 وی در پاسخ به سوالی درباره تعریف از حزب اللهی بودن اضافه کرد: حزب اللهی با همه مهربان است  و مردم را بندگان خدا می داند و آنها را دوست می دارد. حزب اللهی درد جامعه را درد خود می داند پس نمی تواند از سطح زندگی متوسط مردم فاصله بگیرد و تنها بفکر خودش باشد و اشرافی زندگی کند.

 

 وی افزود: حزب اللهی از اختلاف افکنی نفرت دارد و به دنبال وحدت و انسجام در خانواده و جامعه و کشور است. حزب اللهی بدنبال رضای خدایش است و از منافع قبیله و حزب و گروه عبور کرده و به منافع نظام اسلامی اش می اندیشد. نتیجتا حزب اللهی به نصرت خداوند امیدوار است و بنابراین در برابر استکبار تسلیم نمی شود.

 

 این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز در ارزیابی خود از نقش جوانان در تحولات آینده گفت : جوانان راه های نرفته را با جسارت و شجاعت و عدم وابستگی به دنیا طی خواهند کرد و جریان رویش های جدید انقلاب را با تکیه بر علم و ایمان شکل خواهند داد بشرطی که:

 اولا غربزده ی سرمایه داری و شرق زده ی کمونیسم مادی نباشند و آن ها را خوب بفهمند، نقد کنند و کنار بگذارند .

ثانیا اعتماد و معرفتشان به اسلام عزیز را هر روز بیش از پیش در خود تقویت کنند.

ثالثا راه و منطق  امام و رهبری خوب بفهمند و بدان عمل کنند.

 

 مسئول بسیج اساتید استان فارس با ذکر نکاتی برای حضور موثر جوانان در حل مشکلات و مسائل کشور ادامه داد : جوانان از تجربه مثبت و منفی گذشتگان خود باید استفاده کنند. جوانان باید بلند مدت برای انقلاب فکر کنند و به اندیشه تحقق آرمان های بزرگ انقلاب باشند، باید در راه آرمان ها به تجربه  اندوزی جدید فکر کنند و تحمل ابهام خود را برای مواجهه با چالش های پیش روی انقلاب افزایش دهند.

 

 جاجرمی زاده تصریح کرد: جوانان باید اخلاق را در صدر برنامه های خود قرار دهند و تمرین کنند که در راه رسیدن به اهدافشان هر وسیله ای را توجیه نکنند.و در نهایت جوانان ما باید دانش بنیان حرکت کنند و اقتدار جامعه را بر آن اساس  بوجود آورند.

 

 وی در خصوص آمادگی جوانان برای نقش آفرینی در بدنه مدیریتی کشور گفت :

آمادگی جوانان امروز -با ملاحظات فوق الذکر - حتما بیش از  جوانان گذشته ی انقلاب می تواند وجود داشته باشد بشرطی که :

۱- مغرور نشوند و با هوای نفس خود مبارزه کنند

۲- نا امید نشوند و توکل به خدا را در خود تقویت کنند.

۳- مسئولیت پذیر باشند و پاسخگویی را در خانواده، گروه های اجتماعی و کارهای مدیریتی را سرلوحه خود قرار دهند.

۴- صفت صبر و استقامت را در راه رسیدن به اهداف در خود تقویت کنند و خسته نشوند.

۵- در راه حقیقت بدنبال حجت خدایی باشند و به عقل ابزاری خود تکیه نکنند.

اخبار مرتبط

شمار دستگیرشدگان حادثه شاهچراغ (ع) به ۱۱ نفر رسید

مهره اصلی شبکه عملیاتی و رسانه‌ای داعش خراسان در فارس دستگیر شد

شهید آیت الله دستغیب راسخ ترین مدافع ولایت فقیه بود

0 نظر

ارسال نظر

capcha