میز ریاست موفقیت نمی آورد/ وظیفه طلاب، دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات

 به گزارش سراج24 فارس، آیت الله علیرضا حدائق در گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار، در جمع۱۸۰ مبلغ خواهر و برادر اظهار کرد: سال ها قبل مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند که در واقع زندگی با زیست متفاوت است، زیست به معنای رشد نباتات و تولید مثل است.

 

 وی اضافه کرد: آدم بودن و انسان زیستن مهم است، شخصی از امام صادق(ع) سوال کرد شما زندگی خود را بر چه اصولی استوار کرده اید، امام(ع) در پاسخ فرمود بر چهار اصل زندگی خود را استوار کردم که از جمله آن توکل به خداوند و وظیفه شناسی است.

 

 مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز فراموش کردن نظارت الهی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هر جا خداوند از یادها رفته است مورد آسیب واقع شدیم، همچنین تاکنون به زندگی برنخورده ایم که دو طرف آن زندگی متدین باشند و از هم جدا شوند، در موضوع اقتصاد نیز این‌ چنین است کسانی که خداوند را فراموش می کنند احتکار، دزدی، اجحاف، خیانت در امانت، دست درازی به بیت المال، تضییع حقوق عامه را انجام می دهند.

 

 وی با اشاره به رسالت مبلغین در جامعه امروز تصریح کرد: یکی از ویژگی های منتخب مردم ایمان و دغدغه مندی در مسائل است، کسی که مسئولیت قبول می کند باید تراز را خداوند قرار دهد و تخصص نیز داشته باشد.

 

 آیت الله حدائق با بیان اینکه اصل نظارت که از رگ گردن به ما نزدیکتر است و اصل مجازات دو اصل مهمی است که امام صادق(ع) در سخنان خود فرمودند اگر در جامعه احیا شوند تخلفی در جامعه نخواهیم دید، گفت: بی توجهی به کارهای خوب نیز از جمله کارهایی است که در جامعه نباید از سوی مسئولان رخ دهد بنابراین توجه به خداوند نیز حائز اهمیت است، از طرفی برخی شعار می دهند فقر مساوی با فحشا است که نادرست است آیا هر فقیر متدین به فحشا کشیده می شود؟

 

 وی اظهار کرد: توجه به اینکه خداوند رازق است آرامش می آورد برخی برای آینده نیامده نگران هستند، میز ریاست موفقیت نمی آورد، بنابراین باید توفیق را از خداوند خواستار باشیم، یکی از راهکارهای برون رفت از معضلات جامعه ازدواج آسان است.

 

 مسئول مدرسه منصوریه در پاسخ به این سوال که برخی می گویند از رای دادن چه خیری دیده ایم که رای دهیم؟ بیان کرد: درس عمل به تکلیف بسیار مهم است، نباید به دنبال نتیجه بود بلکه باید به وظیفه عمل کرد، یکی از علت هایی که موجب می شود در وظیفه سستی بورزند از روز نخست به دنبال نتیجه هستند، اگر سیدالشهدا به دنبال نتیجه بود رفتن به کربلا بیهوده بود.

 

 وی به اهمیت انتخابات نیز اشاره کرد و بیان داشت: بی تدبیری برخی از مسئولان و بی کفایتی آنان برخی را دلسرد کرده است اما نباید این بی تدبیری به اساس حکومت ضربه بزند بلکه به دقت در انتخابات باید توجه کنیم، و وظیفه روحانیون و طلاب این حوزه و قرارگاه عمار و همه طلاب در جامعه دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات و دور کردن یاس و نا امیدی از جامعه وآحاد مردم است، که این فرصت ها گذراست نکند فردای قیامت نواب صفوی این طلبه جوان که در خفقان حکومت پهلوی تبلیغ دین ودفاع از قرآن را ترک نکرد، میزان الاعمال ما کنند و بگویند که شما با امکانات و بسط یدی که داشتید برای دفاع از دین وحکومت اسلامی چه کردید، پس این‌چنین باید گفت:

ای که دستت می رسد کاری بکن

پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

اخبار مرتبط

ایده‌های مردم در حل مشکلات شهرها به کار گرفته شود

تاکید و دستور مهم رهبر انقلاب به نیروهای مسلح

اولین ناوشکن نیروی دریایی سپاه تا پایان سال عملیاتی می‌شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha