رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

کسی را انتخاب کنیم که زمینه عزت ملی و اقتدار ملی را فراهم کند/ انتخابات به معنای حق تعیین سرنوشت است

 به گزارش سراج24، ابراهیم عزیزی در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) به درس‌هایی که ملت ایران از مکتب امام خمینی (ره) فرا گرفته‌اند اظهار داشت: درباره نقش، جایگاه و عظمت حضرت امام (ره) زیاد شنیده‌ایم و همه صاحبان سخن درباره ایشان مطالب زیادی را گفته‌اند، امام راحل به این جهت جاودانه شد که قیام و انقلاب او برای خدا و در راه خدا بود.

 

 وی با بیان اینکه خدامحور بودن امام و دل‌دادگی به مکتب اهل بیت (ع) سبب شده انقلابی که پایه‌گذاری کرده جاودانه شود، گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و بشریت دومین ویژگی برجسته امام راحل بود.

 

 عزیزی با بیان اینکه امام (ره) در مقام اندیشه و عمل در مسیر الهی برای اقامه عدل و قسط و تحقق اندیشه‌های ناب علوی در همه صحنه‌ها ایستاد، بیان کرد: امام وجدان‌های بیدار را برای مقابله با زروگویان عالم بسیج کرد و این امر نه تنها در ایران بلکه در همه نقاط عالم رخ داد و وجدان‌های بیدار برای مقابله با شیاطین عالم بسیج شدند.

 

 رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه امام بزرگوار مسیر تاریخ را عوض کرد و فرهنگ حاکم بر بشریت را تغییر داد، عنوان کرد: امام راحل نوع نگاه ما را به هستی تغییر داد، نوع نگاه به قیام ایستادگی و مبارزه و نوع نگاه ما را به دین و دینداری تغییر داد.

 

 وی با بیان اینکه امام (ره) در عمل نقش دین در سیاست و سیاست در دین را به همه نشان داد گفت: ما در سایه مکتب امام پیوستگی دین و سیاست را فرا گرفتیم به معنای دیگر کلمه نظام سیاسی مبتنی بر دین و اندیشه‌های دینی از افتخارات امام راحل است.

 

 عزیزی با بیان اینکه امام فرمود «ولله اسلام تمامش سیاست است» افزود: البته این سیاست بر مبنای تدبیر امور، بر مبنای منطق عقلایی، بر مبنای مردم داری، بر مبنای پیشبرد احکام الهی و اهل بیت (ع)، بر مبنای نگاه به محرومین، بر مبنای نگاه به قاطبه مردم و حل مشکلات آنها و به معنای نفی همه جلوه‌های ناشایست ظلم و ستم است نه سیاست به معنای حقه‌بازی، نیرنگ و رفتارهایی که گاهی از برخی از شخصیت‌ها و گروه‌ها دیده می‌شود.

 

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام با توکل به خدا و همراهی مردم نوعی جدید از حاکمیت دینی را تجلی بخشید گفت: این‌ها دستاوردهای کوچکی نیست و امیدواریم همیشه در مسیر اندیشه‌های انقلاب و در مسیر تحقق فرمایشات امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب مورد توجه باشد.

 

 وی با اشاره به 28 خرداد و انتخابات پیش رو بیان کرد: 28 خرداد برای ما بسیار تعیین‌کننده است، انتخابات به معنای حق تعیین سرنوشت است برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتم برای حق خود ارزش قائل باشید، با انتخاب درست هوشمندانه و منطقی مسیر تحقق اهداف بلند و رشد و شکوفایی فراهم می‌شود، انتخاب یک حق است باید از این حق بهترین استفاده را کرد.

 

 عزیزی با بیان اینکه در انتخابات 28 خرداد 2 نکته مهم است اظهار داشت: نخست حضور حداکثری است چرا که حضور تعیین‌کننده سرنوشت، برطرف‌کننده تهدیدها و مقیاسی برای نظام به لحاظ رسیدن به اسلام ناب محمدی است؛ حضور در 28 خرداد پای‌بندی به راه امام (ره) و اهداف امام (ره) را نشان می‌دهد.

 

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر یک برگ رای تاثیر زیادی در تحولات انقلاب اسلامی دارد گفت: نکته دوم در انتخابات، انتخاب اصلح است اگر حضور حداکثری با رای آگاهانه و با بصیرت و دشمن‌شناسی همراه شود در تحولات نقش‌آفرین می‌شود.

 

 رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: مردم کسی را انتخاب کنند که درک جامعی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشد، سراغ کسانی که در امتداد دولت‌های حاضر و به قصد فریب هستند نروید بلکه به دنبال رفتارهای مبتنی بر اقدامات و شعور انقلاب اسلامی باشید.

 

 وی با بیان اینکه هر چند همه این افراد مورد تایید شورای نگهبان هستند، عنوان کرد: با این حال شعارها، صحبت‌ها و دیدگاه‌ها مهم است کسی را انتخاب کنید که درک درست و منطقی از مشکلات مردم داشته باشد؛ امروز مهم‌ترین مشکلات مردم معیشت، بیکاری و نبود زیرساخت‌ها است نمی‌توانیم این مشکلات را نادیده بگیریم بدون شک اگر کسانی را که درک بهتری دارند، انتخاب نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

 

 عزیزی با بیان اینکه برخی از افراد در امتداد اقدامات سطحی و کم اثر هستند و خودشان باید پاسخگو باشند اما در جای مطالبه‌گر ایستاده‌اند که این جای تعجب دارد، تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کرد که شوق خدمت به مردم داشته باشد، کسی که شناخت کافی از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای داشته باشد، کسی که دلداده مکتب بیگانگان نباشد، دارای برنامه باشد و با مسائل مردم شعاری برخورد نکند، عدالت محور و ضدفساد باشد.

 

 رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به دیگر ویژگی‌های انتخاب اصلح بیان کرد: باید کسی را انتخاب کرد که زمینه عزت ملی و اقتدار ملی را فراهم کند، پای بند به منافع ملی باشد، مواضع عزت‌آفرین و اقتداربخش را به ارمغان بیاورد، عملکرد انقلابی و جهادی داشته باشد این شفای درد همه است و نظام اسلامی ما نیازمند این نگاه است.

 

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمی‌توان بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی حرف زد اما بر مبنای رفتار تکنوگرا و لیبرالی عمل کرد نمی‌توان از مشکلات گفت و از ظرفیت‌های داخلی اطلاع داشت اما چشم به بیگانه دوخت. باید توجه به منافع، عزت، اقتدار ملی، توانمندسازی داخلی و رشد و شکوفایی کشور در انتخابات مدنظر باشد و انتخاب آگاهانه ما را به این هدف می‌رساند.

 

 عزیزی در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله مجلس و نمایندگان در استان فارس گفت: مجلس یازدهم که برخاسته از رای و نظر شما بوده، امروز وارد دومین سال می‌شود و تلاش کرده که دیدگاه‌ها، اهداف و خواسته‌های مردم را دنبال کند.

 

 وی با اشاره به بخشی از طرح‌های مجلس نظیر طرح جهش و تولید مسکن، طرح مالیات بر خانه‌های خالی، تضمین محصولات کشاورزی، طرح تعالی خانواده و جمعیت که در یک سال گذشته در مجلس دنبال شده است، افزود: با وجود اقدامات مجلس اما بخشی از قوانین به دلیل ضعف‌هایی که دولت در حوزه اجرا دارد، هنوز خودش را جلوه‌گر نکرده است و در مسیر پیش رو با انسجام مجلس و دولت باید زمینه شکوفایی را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

نماینده کرمانشاه در مجلس استعفا داد/ ابراهیم عزیزی به دولت می‌رود

وحدت شیعه و سنی رمز اقتدار کشور است

بیانیه تروئیکای اروپا خواسته اسرائیلی‌هاست

0 نظر

ارسال نظر

capcha