اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۸:۰۰

کمک مؤمنانه ۶۰ میلیاردی کمیته امداد اصفهان به نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا و دستور مقام معظم رهبری برای کمک مؤمنانه، کمیته امداد نیز در ماه‌های رمضان و محرم و صفر با همراهی دیگر سازمان‌ها از جمله بسیج و سازمان مستضعفان بیش از ۶۰ میلیارد کمک در قالب بسته‌های معیشتی ارائه کرد.

کمک مؤمنانه ۶۰ میلیاردی کمیته امداد اصفهان به نیازمندان

به گزارش سراج24، کریم زارع  در نشت با خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه برای کمک‌رسانی به نیازمندان کمک زیادی کردند و موفقیت‌هایی که حاصل شده را مدیون این افرادیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان بیان داشت: همراهی‌های مردم باعث شده در ارائه خدمت به محرومان موفقیت‌هایی حاصل شود؛ در این مسیر کمیته امداد ایجاد کننده فقر نیست، بلکه منشأ ایجاد عوامل متعددی است که مددجویان به‌ دنبال تلاش باشند و رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیازمندان را توانمند نکنیم و آن‌ها را به این باور نرسانیم که خودشان رفع نیاز کنند تا همیشه این روند ادامه دارد؛ در این راستا توانمندی‌های فکری و اقتصادی و ایجاد شغل ایجاد شده و کمیته امداد با ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل با تأکید بر مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار یکی از دستگاه‌های موثر در ایجاد اشتغال است؛ از سیاست‌های اصلی مجموعه، تأکید بر حفظ نقش مادر زنان سرپرست خانوار و در کنار آن ایجاد شغل است.

احداث ۱۱۵۰ مسکن روستایی توسط کمیته امداد اصفهان در سال جاری

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال جاری ۱۱۵۰ واحد مسکن روستایی ساخته شده است که تاکنون بیش از ۶۰۰ واحد از آن‌ها وارد مرحله عملیاتی شده و تا قبل از ۱۴ اسفند ۱۰۰ خانه تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و دستور مقام معظم رهبری برای کمک مؤمنانه و لبیک اقشار مختلف جامعه، کمیته امداد نیز در ماه‌های رمضان و محرم و صفر با همراهی دیگر سازمان‌ها از جمله بسیج و سازمان مستضعفان بیش از ۶۰ میلیارد کمک در قالب بسته‌های معیشتی ارائه کرد و با حماسه‌ای که مردم آفریدند برخلاف شرایط، شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بودیم.

اهدای چهار هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اصفهانی

زارع گفت: از دیگر اقدامات مجموعه، تهیه وسایل کمک‌ آموزشی برای دانش‌آموزان تحت پوشش بود؛ با کمک آموزش و پرورش از حدود ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش ۵ هزار دانش‌آموزی که به فضای آموزش مجازی دسترسی نداشتند شناسایی شدند تا کنون حدود ۴ هزار تبلت با کمک خیرین، دستگاه‌ها، صنایع و منابع خود کمیته و کمک‌های مردمی تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های مجموعه، توانمندسازی و کمک به ایجاد و تشکیل خانواده است که شامل ۲ بخش ازدواج مجدد و ازدواج نوعروسان است و تا این لحظه حدود ۲ هزار کمک هزینه جهیزیه اهدا شده که ۶۴۰ عدد از آن مربوط به ماه رجب است؛ در حال حاضر هیچ پشت نوبتی برای کمک به هزینه جهیزیه نداریم.

وی تأکید کرد: در هر‌ زمینه ای که مردم پای کار باشند موفق خواهیم شد و کمیته امداد همیشه متکی به کمک‌های مردمی بوده‌ است.

زارع اظهار کرد: در سال‌های اخیر مراکز نیکوکاری زیادی که محله محورند و توسط خود مردم اداره می‌شود تأسیس شده است و ساماندهی خیرین محلات با اختیار خودشان بوده و ساماندهی و پشتیبانی توسط مجموعه انجام شده‌است: در سال جاری این مراکز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری کرده‌اند و در قالب کالا و خدمات به مردم ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان افزود: از رویکردهای جدید ما کمک‌های قرض‌الحسنه است و از تأکیدات کمیته در این بخش، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای کاهش وابستگی مددجویان و حفظ عزت نفس آن‌هاست؛ در این زمینه اولین مؤسسه‌ای هستیم که به‌ شکل واقعی قرض‌الحسنه می‌دهیم و هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کنیم.

تخصیص ۱۴۰ میلیارد تومان وام به مستمری بگیران کمیته امداد اصفهان

وی ادامه داد: اقساط این قرض‌الحسنه‌ها به‌ صورت بلندمدت و از مستمری مددجویان برداشته می‌شود و این وام‌ها با کم‌ترین وثیقه و ضمانت بانکی به افراد داده می‌شود؛ در سال جاری تا به این لحظه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان وام پرداخت کردیم و عمده افراد خوش حساب بوده‌اند و مشکلی در زمینه معوقات صورت نگرفته است؛ افرادی که می‌خواهند به مجموعه کمک کنند می‌توانند در زمینه وام‌ها سرمایه گذاری کنند.

زارع در خصوص جشن نیکوکاری امسال توضیح داد: شعار امسال «عیدی برای همه» است و تأکید ما استفاده از روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری کمک‌هاست و همشهریان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۳۱*۱*۸۸۷۱* کمک‌های خود را واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان تاکید کرد: روز ۱۳ اسفند نواختن زنگ نیکوکاری را پیش رو داریم و در روز ۱۴ اسفند پایگاه‌هایی برای تحویل کمک‌های مردم در سطح شهر، مساجد و پایگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از برنامه‌های این مدت مجموعه برگزاری جشنواره‌های مختلف نماز، باران وحی بوده است و بیش از ۶۰۰ نفر در زمینه‌های مختلف علمی و فعالیت‌های قرآنی داشتیم و از آن‌ها حمایت کردیم؛ در جشنواره باران وحی استان اصفهان رتبه اول در کشور را داشته‌است.

زارعان خاطرنشان کرد: درصدی از نیکوکاران ما زمانی خودشان مددجو بودند و این موضوع مدیون همت خودشان و کمک‌های کمیته بوده‌است.

۲۰۰۰ کودک اصفهانی بدون حامی هستند

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان در طرح اکرام و محسنین بیش از ۸۰ هزار حامی وجود دارد و در طرح ایران مهربان تلاش ما این است که تا پایان ماه رمضان هیچ فرزندی در اصفهان بی حامی نباشد، در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ فرزند حامی ندارند.

وی بیان داشت: یکی از وظایف مجموعه کمک به نیازمندان در سوانح و حوادث است و در این راستا بیمه حوادث برای خانواده‌های تحت پوشش قرار داده شده است و با پوشش بیمه‌ای که دارند اگر سیل و زلزله اتفاق بیفتد، تا حد زیادی جبران خسارت می‌کنیم.

زارع افزود: مجموعه به بیش از ۶۰۰۰ بیمار صعب‌العلاج در کمک هزینه بیماری به صورت ویژه در حد توان کمک کردیم و‌ در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش قرار دارند و علاوه بر بیمه خدمات درمان شامل بیمه مکمل هم هستند می‌شوند.

از تلاش برای رفع سو تغذیه تا خودکفایی سرپرستان خانوار در بیمه بازنشستگی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: با کمک وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای رفع سو تغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر ۵ سال پیش‌بینی و انجام شده است.

وی در زمینه خدمات مشاوره انجام شده برای مددجویان مطرح کرد: با استفاده از مشاوران مجرب در ادارات برای افراد زمینه مشاوره را مطرح کردیم و خدمات تخصصی با قراردادهایی که با کلینیک‌های تخصصی بسته‌ایم انجام می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: درصدی از مددجویان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و افرادی مانند زنان شاغل سرپرست سرانه بیمه‌شان تا مرز بازنشستگی پرداخت می‌شود تا بعد از بازنشستگی حقوق ثابت دریافت کنند و خودکفا شوند؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ خانواده در این مسیر خودکفا شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: با توجه به اینکه کمک در بخش مسکن، ماندگارترین کمک به افراد است؛ به ۱۵ هزار نفر کمک هزینه اجاره داده شده است و هم‌چنین در زمینه کمک‌های وسایل خانه و لوله‌کشی منازل خدماتی ارائه شده‌ است؛ حدود ۷۰۰ مورد با کمک‌های بلا‌عوض صاحب گاز شدند و نزدیک به ۱۵۰۰ مورد حمام و سرویس بهداشتی در مناطق محروم تأسیس شده‌ است؛ علاوه بر ساخت ۷۰۰ مسکن، نزدیک به ۲۰۰۰ مورد تعمیرات انجام شده است و ۲۵۰ مورد کمک هم برای خرید و احداث خانه در شهرهای بزرگ انجام شده است.

وی تأکید کرد: تلاشمان این بوده است که کمک‌هایمان تنها معطوف به خانواده‌های تحت پوشش نباشد و توسط وام‌ها و بسته‌های بهداشتی و کمک‌های نقدی با کمک بنیاد علوی و مستضعفان مشکلات را حل کنیم.

زارع گفت: ۵ تا ۶ میلیارد کمک بلاعوض در نیمه اول سال صورت گرفته است و ۱۱۵ هزار خانواده با همکاری فروشگاه‌های رفاه بسته‌های خدماتی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه خدمات حقوقی با کمک وکلای نیکوکار در بحث مشاوره و وکالت فعالیت‌هایی انجام شده است و خانواده‌های تحت پوشش از خدمات رایگان حقوقی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: منابع مجموعه برای کمک به افراد تحت پوشش شامل کمک‌های مردمی، اعتبارات مجلس و دولت و فعالیت‌های کمیته است؛ امسال علیرغم پیش‌بینی‌های انجام شده در کمک‌های مردمی و مخصوصا در اکرام محسنین و ایتام رشد چشمگیری داشته‌ایم و در این مسیر سعی کردیم پاسخ اعتماد مردم را بدهیم و اگر اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نبود این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

زارع اظهار کرد: ۱۰۰ درصد کمک‌های مردمی در کمیته امداد در قالب‌های مختلف به دست مردم می‌رسد و  هزینه‌های جاری مجموعه از منابع دولتی به‌دست می‌آید و هیچ کمکی از سمت مردم از استان خارج نمی‌شود و کمک‌ها را با حفظ کرامت و عزت به دست خانواده‌ها می‌رسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان بیان داشت: امیدواریم شرایط جوری شود که مردم با دغدغه برای کمک به نیازمندان وارد میدان شوند و در سطح جامعه نیازمندی حضور نداشته باشد.

حمایت کمیته امداد اصفهان از ۱۱۸ هزار خانواده

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۸ هزار و ۶۰۱ خانواده تحت حمایت مجموعه قرار دارند که این تعداد خانوار شامل ۲۳۰ هزار نفر می‌شوند؛ از این تعداد هر ساله به علت توانمندی حدود ۵ تا ۱۰ هزار نفر از لیست خارج می‌شوند اما در سال جاری به‌ دلیل کرونا حدود ۳۵۰۰ نفر به این جمعیت اضافه شدند.

زارع مطرح کرد: در بحث اشتغال به شکل‌های مختلف از جمله پرداخت وام‌ها، ایجاد شغل و کاریابی و ایجاد زنجیره‌های شغلی فعالیت انجام دادیم ولی پرداخت وام را برابر با شغل نمی‌دانیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان ادامه داد: به نسبت‌ سازمان‌های دیگر پایدارترین مشاغل را ایجاد کردیم و بیش از ۹۰ درصد صحت و سلامت در ایجاد شغل‌ها داریم و درصد فعالیت در زمینه‌های شغلی مختلف به صورت ۱۵ درصد فعالیت در زمینه صنایع دستی، ۴۰ درصد خدمات، ۴۰ درصد کشاورزی و ۱۰ درصد فعالیت‌های صنعتی و معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال به‌ طور مستقیم ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مشاغل و ۷۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌ها‌ داده شده است.

زارع در خصوص نحوه خروج مددجویان از مجموعه توضیح داد: افرادی که به شغل پایداری رسیده باشند و حداقل حقوق اداره کار را دریافت کند از چرخه کمک‌های ما خارج‌ می‌شوند.

مردم امسال ۲۵ میلیارد تومان صدقه دادند

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مستمری به خانواده‌ها در قالب ۲۵۰ هزار نفر پرداخت شده است؛ کل صدقات مردم ۲۵ میلیارد تومان بوده‌ است و سایر کمک‌های مردمی در سال جاری در شکل‌های مختلف ۲۰۰ میلیارد تومان بوده‌است و ۲۰۰ میلیارد تومان هم در قالب مجموعه‌های نیکوکاری جمع‌آوری شده‌ است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت حریم‌ها و حفظ کرامت افراد خط قرمز ماست، مطرح کرد: تأکید ما بر ایجاد شغل و تحصیل و رشد توانمندی‌ها برای خودکفایی افراد است و در زمینه‌ کاریابی به ازای فرصت‌های شغلی، با توجه به استعداد افراد آ‌ن‌ها به کار معرفی می‌شوند، زارع تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: پنج مؤسسه برای نظارت بر خرج کردن تمام منابع مردمی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال آینده اکثر صدقات از طریق الکترونیکی دریافت خواهد شد و هرچه به سمت روش‌های الکترونیکی برویم فعالیت‌ها شفاف‌تر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های مردمی

زارعان ادامه داد: با توجه به آموزه‌های دینی و‌ علمی مردم باید در کار خیر حضور داشته باشند و کمیته امام خمینی حضور مردم را صرفاً برای کمک‌های مادی نمی‌خواهد بلکه حضور آن‌ها برای ترویج روحیه احسان نیاز است و در سال جاری رشد بیش از ۱۰۰ درصد در کمک‌های مردم را داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تأکید کرد: رسانه‌های خارجی شبهاتی در کار کمیته وارد می‌کنند که این نشان‌دهنده کارآمدی مجموعه است.

وی ادامه داد: کمیته امداد به‌ واسطه محدودیت اعتبارات به‌ دنبال این است که از توانمندی‌های خود خانواده استفاده کند؛ در مجموعه مشخص است که هر مقدار کمک در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود.

زارع در خصوص برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال آینده توضیح داد: سال آینده تاکید ما بر بخش اشتغال، مسکن روستایی، ساخت مسکن و ادامه خدمات است.

وی در انتها یادآور شد: ما کارمند دولت هستیم و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی مشخص است و این هزینه‌ها از کمک‌های مردم برداشته نمی‌شود؛ عمده کمک‌ها در زمینه اعتبارات مصوب و از سمت سازمان برنامه و بودجه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••