اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۱:۰۰

سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی پرچم‌دار مبارزه با انحراف

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگران گفت: سردار سلیمانی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی پرچم‌داران مبارزه با جریان انحرافی دنیای اسلام بودند.

سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح‌یزدی پرچم‌دار مبارزه با انحراف

به گزارش سراج24، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در اجتماع مجازی علما و حوزویان استان البرز که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی با اشاره دو مناسبت بزرگ سالگرد اُسوه مقاومت سردار شهید سلیمانی و رحلت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: هر دو بزرگوار از پرچم‌داران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بودند.

وی بیان کرد: به عنوان مقدمه، ما در دوران بی‌بدیلی زندگی می‌کردیم و می‌کنیم از یک طرف دوران شکل‌گیری یک تمدن مادی با ادعای حکمرانی بر کل جهان است که لایه‌های مختلف تمدن از ایدئولوژی و دین مادی خود تا اندیشه‌های عمیق فلسفی، علوم و فنون تکنولوژی و ساختارها و محصولات سبک زندگی و فرهنگ خودش را شکل داده و در مجموع تمدن را محقق کرده است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تمدنی که مدعی جامعه جهانی است، تصریح کرد: با تمام اختلافاتی که در درون اردوگاه‌های این تمدن بر سر یک امر وجود داشته و دارد، در امر استغنا از انبیا، وحی الهی و ادیان مشترک‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته ادعا این نیست که هر کسی که در جامعه غرب زندگی می‌کند، بی‌دین، ضددین یا اهل مبارزه با خدا و انبیا الهی است، چراکه این امر ادعای غلطی است، به طور مثال حضرت موسی (ع) در کاخ فرعون رشد کردند و همسر فرعون در این فضا می‌زیست.

آیت‌الله میرباقری گفت: ادعا این است که این تمدن، تمدنی است که مدعی استغنای بشر از انبیا بوده و تمام ارکان خود را مبتنی بر این ایده شکل داده است.

وی با بیان اینکه موج فراگیر این تمدن به سرعت مرزهای دنیا و اسلام را تحت تأثیر خود قرار داده و حتی تبدیل به یک پدیده هویت‌ساز در دنیای اسلام شده است، بیان کرد: به طوری که بسیاری از مسلمان‌ها هویت اسلامی خود را از دست دادند یا احساس دوشخصیتی می‌کردند، در دوران ما اتفاق عجیبی افتاد که یک مقابله تمام‌عیار به یک جنگ تمام‌عیار با این تمدن شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در واقع پاسخی در خور به این حرکت مادی علیه جبهه انبیاست، گفت: این جنگ نرم به سرعت در مقیاس ملی به پیروزی رسیده و مبارزه با قدرت را به نفع اسلام تغییر داد، بدون اینکه امام خمینی (ره) وارد مبارزه مسلحانه شوند به امکانات رژیم پهلوی به نفع انقلاب اسلامی غلبه کردند.

وی ادامه داد: طبیعتاً موج دوم انقلاب اسلامی از مرزهای ما نیز عبور کرده و منتهی به یک بیداری اسلامی بلکه یک بیداری جهانی شده است.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: به ویژه با ورود به عرصه تقابل بین‌المللی با استکبار، اشغال لانه جاسوسی، درگیری با شوروی سابق در مرزهای افغانستان، تشکیل جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر امام خمینی (ره) بیداری تمام این ملت‌ها در اثر خون شهدای ما ست این جنگ نرم با استراتژی غلبه خون بر شمشیر به تدریج موازنه جهانی را به نفع اسلام تغییر داده یعنی قدرت نرمی در جهان ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: این تغییر موازنه نخستین گام بزرگ برای فروپاشی ایدئولوژیک کمونیسم و شوروی سابق بود که مهم‌ترین عامل آن نیز انقلاب اسلامی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گام دوم تهدید فروپاشی اردوگاه لیبرال دموکراسی است که آثار و علائم آن به چشم می‌خورد، افزود: طبیعتاً در مقابل این حرکت سریع و رو به پیش جبهه اسلام در دنیا که در ناباوری دشمنان شکل گرفته است و در عصری که آنها احساس غلبه مطلق می‌کردند یک چنین اتفاق عظیمی بیفتد، طبیعی است آنها هم یک آرایش گسترده و جنگ همه‌جانبه‌ای را علیه دنیای اسلام آغاز کردند که آخرین آن جنگ تمام‌عیار و یک برخورد تمدنی تمام‌عیار است و در آغاز قرن بیست و یکم با یک حمله نظامی به دنیای اسلام شروع شده است.

وی با بیان اینکه این امر به سرعت از درگیری منطقه‌ای گسترش پیدا و ابعاد تازه‌تری پیدا کرد؛ ادامه داد: تمدن غرب به دنبال تغییرات اساسی در منطقه با اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و براندازی قدرت نرم ایجادشده توسط اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله میرباقری یادآور شد: همان‌طوری که ما به فروپاشی ایدئولوژیک غرب می‌اندیشیم و به دنبال این هستیم با تضعیف ایدئولوژی غرب اقتدار و صولت آن را در جهان از بین ببریم آنها نیز به دنبال طراحی یک جنگ ایدئولوژیک با ایران هستند، این آخرین طرحی است که دارند و در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با ادبیات امام راحل این جنگ را توضیح می‌دهم، گفت: آنها به دنبال احیای اسلام آمریکایی هستند که این اسلام آمریکایی دو ضلع دارد یک ضلع آن خشونت و ضلع دیگر آن سازش و انفعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غرب دو چهره از اسلام را به جهان ارائه و تلاش می‌کند که این دو چهره را برجسته و تقویت کند، عنوان کرد: یکی چهره اسلام غرب‌گرا، توسعه‌گرا و سازش‌کار مثل قرائت ترکیه و برخی از نمونه‌های دیگر از اسلام و دومی قرائت خشن از اسلام مانند داعش است.

وی با بیان اینکه این دو، دو لبه یک قیچی علیه اسلام ناب هستند، تصریح کرد: آن تفکر حقیقی اسلام ناب انقلابی از ناحیه این دو تفکر در معرض تهدید است، یکی تفکر مثل داعش و ارائه یک چهره خشن و کور از اسلام و دیگری یک چهره سازش‌کار و منفعل نسبت به اسلام است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه تلاش کردند این دو را در جهان اسلام برجسته کنند و دنیای اسلام را بر سر دوراهی قرار دهند، خاطرنشان کرد: دو دهه است که غرب به شدت تلاش می‌کند گروه‌های داخل دنیای اسلام را در یک جبهه ساماندهی کند و پس از آن، دنیای اسلام را بین خشونت و سازش به اسم اسلام میانه‌رو و اعتدال در دنیا مخیر کند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها از یک طرف داعش را شکل دادند و تقویت کردند و از طرفی دیگر غرب‌گراهای داخل دنیای اسلام را یک شبکه کنند، اظهار کرد: آنها سعی می‌کنند آرام آرام دنیای اسلام را بین دو قرائت خشن و سازش‌کارانه به اسم اعتدال و اسلام میانه‌رو مخیر و به تدریج جریان غرب‌گرا و سازش‌کار را به اسم میانه‌روی بر دنیای اسلام حاکم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این جنگ که یک جنگ کاملاً نرم است و می‌تواند به فروپاشی انقلاب اسلامی و جبهه دنیای اسلام ختم شود باید با این دو مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: به گمان بنده شهید سلیمانی از اسوه‌های بزرگ مبارزه در هر دو میدان است، یعنی در برابر دو جبهه انحراف شامل قرائت سازش‌کارانه، منفعل و حداقلی از اسلام و قرائت خشن از اسلام مقابله کرد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه درگیری ایشان در مقابل داعش و چهره خشنی که از اسلام ارائه کردند بر کسی پوشیده نیست، گفت: نقش سردار سلیمانی در مبارزه با جریان داعش، محدود و منزوی کردن آنها و در نهایت اعلام پایان دولت داعش بر احدی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: به گمان بنده یک نقش مهم دیگر سردار سلیمانی در مبارزه با غرب‌گرایی یعنی جریان سازش و انفعال داشتن است، سردار استقامتی کرده که به تنهایی یک رسانه بزرگ علیه گفتمان سازش است، گفتمان سازشی که از تحقیرشدگی در مقابل غرب آغاز و به فریفتگی، استحاله و انحلال در تمدن غرب ختم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید سلیمانی به تنهایی یک رسانه بزرگ علیه این جریان سازش است و می‌شود بر این امر سرمایه‌گذاری کرد. باید روی جلوه شهید سلیمانی در مقابل جریان غرب‌گرایی و سازش و انفعال در مقابل غرب و تحقیرشدگی غرب و … سرمایه‌گذاری و آن را تحلیل کرد.

وی گفت: جبهه سازش‌کارانه در مقابل غرب و غرب‌گراهای درون اسلام با هر نامی که به اسم اعتدال و میانه‌روی نامیده شوند، به تعبیر قرآن جبهه مریض القلب‌ها هستند.
آیت‌الله میرباقری افزود: در مقابل این جبهه اهل ایمان که اهل محبت الهی هستند و مجاهده می‌کنند قرار دارد، خدای متعال می‌فرماید، سرپرستی شما فقط با خداست، چراکه مؤمنین که دستشان در دست خداست و اقامه صلاه می‌کنند، دائماً در حال دستگیری دیگران و زکات هستند و آنها دائماً در حال خضوع هستند.

وی با بیان اینکه مسیر شهید سلیمانی مسیر کسانی است که در قرآن کریم از آنان به عنوان محبوب خدا یاد شده است، تصریح کرد: آنان در مقابل جبهه مؤمن متواضع هستند، همان‌گونه که شهید سلیمانی در مقابل طفل مؤمن اشکش جاری می‌شد اما در مقابل تهدیدهای دشمنان ذره‌ای در قلبش وسوسه ایجاد نمی‌شد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنها جهاد و تلاششان در رده اسلام جهاد دائمی است و هرگز نگران حرف‌ها و حدیث‌ها نیستند، گفت: در این مسیر کار خود محکم هستند، وقتی تحت ولایت حق قرار می‌گیرند تبدیل به حزب‌اللهی می‌شوند که غلبه آنها قطعی است و نقطه مقابل آنها کسانی هستند که در مقابل دشمن منفعل هستند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی علاوه بر اینکه با جبهه داعش یک جنگ سخت و نرم تمام‌عیار کرده و آنها را به شدت منزوی و از نقششان کاسته است، بیان کرد: به گمانم یک جنگ نرم گسترده جمهوری اسلامی ایران از ناحیه سردار سلیمانی با جبهه غرب‌گرایان و کسانی که اسلام را به نفع جریان تجدد تعریف می‌کنند، وجود دارد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه سردار سلیمانی تنها پرچم‌دار مقابله با داعش نیست بلکه یکی از پرچم‌داران مقابله با جریان غربگرا و جریان منفعل در درون دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: با این اقدام به عنوان یکی از چهره‌های مقاومت به رسمیت شناخته می‌شوند و قدرشان دانسته می‌شود این امر کمک به شکست جریان غرب می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت به ارتحال شخصیت عالم فرزانه و کم‌نظیر آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: شخصیت علمی ایشان کاملاً مشهود است چراکه ایشان شاگرد ممتاز شخصیت‌های ممتاز همچون آیت العظمی بروجردی، امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خیل گسترده شاگردان عالم، متقی، سلیم الفکر، بصیر و آگاه به زمان در رشته‌های مختلف علمی و آثار متنوع عمیق و نوآورانه و گسترده‌شان با توجه به نیازهای روز جمهوری اسلامی و دنیای اسلام در گفتگو با شخصیت علمی ایشان ما را مستغنی می‌کند.

وی در خصوص شخصیت عرفانی و اخلاقی آیت‌الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: غیر از آثار سلوک ایشان و تربیت شاگردانی ممتاز و شاگردی طولانی و نفس به نفس با شخصیت آیت‌الله بهجت که بیش از ۱۵ سال به طول انجامید، برای فهم مقام سلوکی عرفانی ایشان شاگردی ایشان کافی است.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه دو اقدام مهم ایشان نخست مبارزه مستمر با جریان انحرافی و غرب‌گرایی از قبل انقلاب اسلامی تا بعد انقلابی اسلامی بود، گفت: از آن روزی که ایشان برخی از دوستان خود به خاطر این احساس مسئولیت و مبارزه با انحراف جدا شدند و شاگردانشان و خود ایشان مسیر جدیدی را انتخاب کردند تا دوران انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و گسترش جریان غرب‌گراها و انحرافی در جمهوری اسلامی ایران در تمام این دوران به شدت در مقابل انحراف مبارزه می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی بیان کرد: علامه مصباح یزدی مثل یک سخنران شهر به شهر می‌رفت و خودشان پرچم‌دار و ذیل ایشان جمع انبوهی از حوزه و شاگردان ایشان بودند و مبارزه با انحراف و غرب‌گرایی داشتند.

وی با اشاره به اینکه ایشان در مقابل تحریف دین استوار ایستادند و مقابله نرم و همه‌جانبه می‌کردند، گفت: یکی از آثار غرب‌گراها در طول تاریخ تحریف دین بود چون می‌خواستند آشتی با اسلام و تمامیت تمدن غرب را ایجاد کنند، اسلام را تحریف می‌کردند.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: اقدام دوم علامه مصباح یزدی ایجاد بسط در فرهنگ و معارف دینی، پرداختن به عرصه‌های به روز، تربیت و تربیت خیل عظیم شاگردان موفق در این زمینه بوده است که هم نیازها را بفهمند و برای رفع نیازهای فرهنگی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از اولین افرادی که در میدان انقلاب فرهنگی برای تولید علوم انسانی به عنوان نام افزود مورد نیاز حکمرانی اسلامی اقدام کردند علامه مصباح یزدی (ره) بودند و آن روزهایی که بیش از ۱۶ ساعت در این زمینه مشغول تلاش بودند دچار کسالت سنگینی شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گام دومی که در این جنگ تمام‌عیار برداشتند حفظ مرزهای فرهنگ اسلامی است که به شدت با جریان‌های انقلابی که می‌خواستند خطوط قرمز فرهنگ اسلام را کمرنگ کنند مقابله می‌کردند.

آیت‌الله میرباقری از جمله تلاش‌های فرهنگی ایشان به ویژه هجوم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی دشمن بعد از سازندگی و آغاز اصلاحات متوجه دنیای اسلام کرد، طراحی طرح ولایت عنوان کرد و گفت: این طرح زیر نظر علامه مصباح یزدی و با همکاری مؤسسه و شاگردان ایشان اجرا شد که تاکنون ۷۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان ما این دوره را دیدند و به شدت فضای نخبگان را تحت تأثیر قرار داده و صیانت کرده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی را از پرچم‌داران مبارزه با جریان انحرافی درون دنیای اسلام می‌دانم، خاطرنشان کرد: گرچه ایشان را متهم به خشونت می‌کردند اما به شدت ایشان مرزها را با قرائت‌های کور حفظ می‌کرد و با قرائت‌های خشن مبارزه می‌کرد و از قرائت‌های سازش‌کارانه و انفعالی که از خطوط اسلام بکاهند و فرهنگ اسلام را تقلیل دهند تا سازش به تمدن غرب پیدا کنند، مقابله می‌کردند.

وی در پایان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی جزو موفق‌ترین شخصیت‌ها در میدان مبارزه بودند، متذکر شد: به تعبیر رهبر انقلاب ایشان، خلأ مثل شهید مطهری را در دوران انقلاب اسلامی پر کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••