انتقاد حجت الاسلام احمد پناهیان از تعطیلی مساجد و هیئت‌ها

به گزارش سراج24،حجت‌الاسلام احمد پناهیان در جلسه هفتگی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام - قم گفت: حضور در مجالس ذکر موضوعیت دارد؛ لذا امام صادق علیه‌السلام فرمود: تَزَاوَرُوا وَ تَذَاکَرُوا و تَلَاقَوْا فَـإِنَّ فِـی اجْتِمَاعِکُـمْ وَ مُذَاکَرَتِکُـمْ إِحْیَاءَنَـا. جای این اجتماعات را با چه می‌خواهیم پر کنیم؟ دشمنان این جنگ بیوسایبرنتیک را طوری طراحی کرده‌اند که این جلسات را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: عده‌ای قسم‌خورده هم در کشور هستند که سرشان برود تعهدشان به سازمان‌های صهیونیستی بین‌المللی از بین نمی‌رود. باانگیزه و تلاش مضاعفی دنبال ورود واکسن و داروهای سازمان بهداشت جهانی هستند. اولین کشور در دنیا هستیم که بیشترین تعهد را در امتحان و تست داروهای شیمیایی کرونا داده‌ایم. بعد هم خود مسئولین بهداشتی کشور میگویند این داروها تأثیرات زیادی نداشته‌اند و ما کشته‌های زیادی داده‌ایم.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: از آن‌طرف اگر احتمال کوچکی باشد که ممکن است در مجالس و مساجد کسی آلوده شود، با تمام قوا مقابل برپایی جلسات می‌ایستند؛ بدون توضیح قانع‌کننده‌ای. این یعنی دیکتاتوری بهداشتی! واقعاً این اقدامات قابل‌بخشش نیست. یک جریان حاکم بر تدوین این شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌ها وجود دارد که مجالس ما را نشانه رفته است.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ما گفته «همان‌طور که نماز جمعه‌ها تعطیل است، نماز جماعت‌ها هم تعطیل خواهد بود»! جمعیت نماز جماعت‌ها مگر با نماز جمعه قابل‌مقایسه است؟ چقدر راحت راحتی را بر خود ترجیح داده‌اید! راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنیم. علم باید در خدمت انسان باشد، نه بر انسان باشد. تعالی انسان در مراسم‌های معنوی است. علم باید در خدمت این معنویت قرار بگیرد، نه معنویت را در کنترل و محدودیت خود درآورد.

حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد: جلسات و همایش‌های دیگر با جمعیت بسیار بیشتر برگزار می‌شود، اما نمازهای جماعتی که بعضاً به‌صورت محدود و با تعداد افراد محدود برگزار می‌شوند باید تعطیل شوند. این چه استدلالی است که سازمان تبلیغات می‌کند؟ مساجدی که به خاطر ترس بسته‌شده‌اند؛ برخی امنا و ائمه جماعات می‌ترسند. مسجد می‌تواند پایگاه کمک‌های مؤمنانه باشد، اما موقع نماز باید بسته شود! این چه قاعده‌ای است؟ ما نمی‌توانیم از این ظلم فاحش به نمازهای جماعت و جلسات معنوی بگذریم. ما داریم می‌بینیم که جوانان ما در فضای مجازی دارند قربانی مشوند. صفای باطن جوانان ما کجا باید تأمین شود؟ مسئولین مربوطه باید برای این امر تدبیر کنند.

 هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام)

 

اخبار مرتبط

سلام آقا | گل نرگس خوش آمدی ...

عاشورا مبارزه با انحرافی بود که علنا خلافت را به سلطنت تبدیل کرد

درهای ایران برای ورود میلیون‌ها ایرانی باز خواهد شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha