آغاز به‌کار مرکز «مثبت زندگی» شکوه مهر در مشهد

به گزارش سراج24، حمیده جعفرپور از افتتاح مرکز مثبت زندگی شکوه مهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این مرکز زیرمجموعه موسسه خیریه بوستان شکوه مهر مشهد است که پس از دریافت پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی با مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همواره یکی از اهداف ما کمک به افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از فعالیت‌ها و وظایف بهزیستی خواهد بود افزود: تسهیل در دسترسی گروه‌های هدف خدمات سازمان، گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع‌ محوردر درازمدت از دیگر اهداف اصلی مرکز مثبت زندگی است.

مسئول مرکز مثبت زندگی شکوه مهر عنوان کرد: از دیگر اهداف این مرکز افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان و افزایش مشارکت بخش غیردولتی، افزایش سطح کیفی خدمات سازمان، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری،کاهش بهای تمام‌شده ارائه خدمات، تسریع و گسترش برنامه‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز و فراهم شدن امکان ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و توزیع عادلانه خدمات سازمان است.

 



وی بیان کرد: مرکزمثبت زندگی شکوه مهر به 450 خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه خدمات خواهد کرد که در این مرکز 6 نفر پرسنل خواهیم داشت و باید این افراد دارای حداقل کارشناسی در رشته‌های تحصیلی مرتبط باشند.

جعفرپور با اشاره به خدمات مرکز مثبت زندگی شکوه مهر در تشکیل پرونده برای متقاضیان فرزندخواندگی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ما تشکیل پرونده جهت متقاضیان واجد شرایط استفاده از خدمات بهزیستی، مصاحبه اولیه و بازدید منزل پیشگیری امور مددکاری خانواده و ارائه آموزش‌های بسیار مهم تعلیم و تشکیل خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که هنوز مرکزمثبت زندگی شکوه مهر افتتاح نشده حدود 750 پرونده داریم که تقریباً 2 هزار خانواده نیازمند تحت پوشش در بخش مددکاری خانواده و واحد امداد بگیران و واحد پیگیری پس از ترخیص تحت حمایت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر است.

 



مسئول مرکز مثبت زندگی شکوه مهر با اشاره به اینکه موسسه خیریه بوستان شکوه مهر از جمله مؤسسات خیریه‌ای است که توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش از اهداف اصلی این موسسه است افزود: هر ساله از سوی مشارکت‌های مردمی این موسسه حدود 2 هزار سبد کالا در چند نوبت در اختیار خانواده‌های نیازمند تحت پوشش در بخش مددکاری خانواده و واحد امداد بگیران و فرزندان ترخیص شده قرار می‌گیرد.

 

 

وی اظهار داشت: شهریه دانشگاه آزاد، دانشگاه غیرانتفاعی و هزینه‌های درمانی معلولان از طرف سازمان بهزیستی و از طریق مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه بوستان شکوه مهر پرداخت می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

ثبت جهانی طرح سلامت خانواده به نام ایران

رژیم صهیونیستی در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایی ندارد

اخراج اسراییل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواستاریم

0 نظر

ارسال نظر

capcha