اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۰۷

زیارت نیابتی دانش‌آموزان مدارس امام رضا (ع)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: دانش‌آموزان واحد 3 مدارس امام رضا (ع) نایب‌الزیاره 400 دانش‌آموز غیر ایرانی در حرم امام رضا (ع) شدند.

زیارت نیابتی دانش‌آموزان مدارس امام رضا (ع)

به گزارش سراج24 به نقل از آستان نیوز، حسین باغ‌گلی در تشریح جزئیات اجرای این طرح معنوی گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان برای سفر کردن، بسیاری از شیفتگان و دلدادگان مکتب اهل‌بیت(ع) امکان زیارت نداشتند و دانش‌‌آموزان مشهدی امسال نایب‌الزیاره این افراد شدند و مسئولیت اجتماعی خود را این‌گونه به انجام رساندند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اینکه این طرح در دبیرستان پسرانه متوسطه اول واحد3 امام رضا(ع) به اجرا درآمده است، ابراز کرد: متولیان این آموزشگاه ضمن ارتباط گرفتن با چند مدرسه اهل تشیع منطقه کشمیر که علاقه زیادی به مردم ایران دارند، فهرستی از اسامی دانش‌آموزان به همراه عکس آن‌ها را دریافت کردند و با مشارکت فعال دانش‎آموزان مدرسه، برای هر یک از آن‌ها به نیابت، زیارت حرم امام رضا(ع) را انجام دادند و ثواب آن را هدیه کردند.

وی با اعلام اینکه دانش‎آموزان پایه‌های هفتم و هشتم واحد3 امام رضا(ع) نایب‌الزیاره حدود 400 دانش‌آموز کشمیری در حرم امام رضا(ع) شده‎اند، افزود: به غیر از دانش‎آموزان کشمیری، برای حدود 15 نفر از دانش‌آموزان از کشورهای افغانستان، پاکستان، کومور، کامرون و مالاوی زیارت نیابتی انجام شد.

باغگلی ادامه داد: خلاقیت و فطرت پاک دانش‌آموزان در جریان اجرای این حرکت با گرفتن عکس خود در حرم مطهر رضوی همراه پلاکاردی بانام خود دانش‌آموز و فرد نایب‌الزیاره یا کشیدن نقاشی، به بروز و ظهور رسید و این آثار و عکس‌ها برای دانش‌آموزان کشمیری ارسال شد.

وی با اشاره به هدف این طرح فرهنگی گفت: شناساندن هویت مشهدی به دانش‌آموزان از مسیر شناخت وظایف و مسئولیت‎های اجتماعی آن‌ها به‌عنوان شهروندان مشهدی در قبال دوستداران اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت رضا(ع) در سراسر جهان که توان تشرف به شهر مشهد را ندارد، مهم‌ترین هدف اجرای این برنامه بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی یادآور شد: نخست، باید عزت‌نفس و احساس ارزش درونی در بچه‌ها ایجاد شود تا ارزش‌های ملی خود را به دیگران منتقل کنند. در درجه دوم، باید مراقب رقابتی و تبلیغاتی نشدن اجرای چنین طرح‌های فرهنگی در میان مجموعه‌های انقلابی باشیم که اهداف کار قربانی امور تبلیغاتی نشود. دیگر اینکه درک تفاوت‌های فرهنگی در ارتباطات میان فرهنگی بسیار حائر اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••