به گزارش سراج24 ، حجتالاسلام مهدی موحد مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران شهرستان اراک اظهار داشت: برای اینکه اقدامات تبلیغی بهسمت میدانی حرکت کنند باید طرح و برنامهریزیها ناظر به میدان باشد به همین سبب قرارگاه تحول اجتماعی مسجدمحور ذیل معاونت تبلیغی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مجموعهای از افراد را با خود همراه کرده است تا ارتباط مستقیم با میدان داشته باشند.
وی افزود: اطلاعاتی که آنها از میدان تبلیغی و زیستبوم فرهنگی جمعآوری میکنند در حوزه راهبری در اختیار مسئولان بالادستی قرار میگیرد و بازخورد طراحیها را به آنها منتقل میکنند، این سیستم جدید طراحی دوسویه و جدید است که ما را امیدوار میکند تا تحولات میدانی ویژهای را متناسب با زیستبوم فرهنگی، شرایط مردم و اقتضائات تبلیغ در هر دوره رقم بزند.
مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: الگوی مساجد در دوران دفاع مقدس الگوی امیدوارکننده و پیشرو است، زمانی که مردم ذیل مسجد فعالیت میکردند، کمکهای پشتجبهه انجام و فرهنگ انقلابی را توسعه میدادند بهطوری که در دوران سقوط رژیم سابق هم نقش مهمی داشتند.
حجتالاسلام موحد با ابراز اینکه "این الگو ما را امیدوار کرد که مجدداً به این سمت حرکت کنیم"، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ۷ مأموریت ویژه برای مساجد تعریف و طراحیهای متعدد و جزئی فراوانی انجام شد و جلسات توجیهی بسیاری با روحانیون انجام دادیم.
وی تصریح کرد: این اقدامات انجام شد تا فضای مساجد علاوه بر انجام مناسک، ادعیه و خواندن نماز به سطح جامعهپردازی و خدمات اجتماعی حرکت کنند که نمونه بارز آن اجرای طرح مواسات در ایام ماه مبارک رمضان بود بهطوری که این طرح همچنان ادامه دارد.
مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: برنامههایی در حوزه خانواده، سبک زندگی، بصیرتافزایی سیاسی، آموزش، معنویت و اخلاق، معیشت و اشتغال انجام میشود تا توسط امام جماعت مسجد محله با کمک کارشناسان هر حوزه خدماتی در این زمینه از مسجد به مردم محله انجام شود، با تعیین این اقدام و تغییر کارکردی امیدواریم نتیجه این را در جامعه ببینیم.