اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۲۰:۴۷
گردهمایی فعالان فرهنگی؛

از برگزاری جشنواره های رضوی تا گردهمایی فعالان فرهنگی

پنجشنبه‌های هرهفته برنامه‌های فعالان فرهنگی استان‌ها را در قالب یک گزارش جامع منتشر می‌کند.

از برگزاری جشنواره های رضوی تا گردهمایی فعالان فرهنگی

فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شهرها و استان‌‌های مختلف کشور در ایام مختلف سال اقدام به برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی می‌کنند که برخی این رویدادها به دلایل مختلفی همچون عدم‌پیگیری عوامل برنامه، عدم‌توجه برخی پایگاه‌های خبری به اخبار شهرستان‌ها و غیره در رسانه‌ها پوشش داده نمی‌شود. پوشش رسانه‌ای این برنامه‌ها که برخی از آنها به صورت مبتکرانه و خلاقانه طرح‌ریزی می‌شوند، می‌تواند ایده‌های زیادی را در اختیار فعالان فرهنگی در سایر شهرها و استان‌ها ارائه دهد و آنها را در برنامه‌ریزی‌هایشان یاری دهد.

در ادامه به مرور اخبار جبهه فرهنگی انقلاب در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم:

قم: نشست استانی مطالبه گران مردمی برگزار شد+تصاویر
نشست استانی مطالبه گران مردمی استان قم روز گذشته در مجتمع 313 و در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اندیشمندان حوزه و دانشگاه همراه بود، حجت الاسلام مهدوی ارفع به بیان مباحثی پیرامون اخلاق در مطالبه گری از دیدگاه نهج البلاغه پرداخت.

زنجان: حمایت از ازدواج های ساده و ایرانی- اسلامی با اهداء جهیزیه
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی مسئول مؤسسه خیریه شمیم نرگس در زنجان به حلقه وصل گفت: به همت عوامل فداکار وجهادی  خیریه شمیم نرگس وگروه جهادی سفیران ولایت طرح کمک به ازدواج جوانان مستعد در زنجان ومناطق محروم اجرایی می شود.
وی بیان داشت: در این طرح جوانان مستعد وعلاقه مند به ازدواج ساده وایرانی اسلامی و دارای شرایط برای ازدواج شناسایی وضمن مشاوره و راهنمایی های فکری وفرهنگی در زمینه های انتخاب همسر،زندگی سالم ،همسر داری وتربیت فرزندان، کمک جهیزیه یا جهیزیه کامل به آنان تقدیم می گردد

خراسان رضوی: مشهد میزبان بزرگترین رویداد راهبردی مهدویت کشور
بزرگترین رویداد راهبردی مهدویت کشور با عنوان سومین اجلاسیه سراسری فعالان مهدوی در مشهدمقدس برگزار می گردد.
این رویداد با رویکرد ترویج گفتمان مهدویت انقلابی و سازماندهی و تقویت مؤسسات و فعالان مهدوی در تیرماه جاری برگزار می شود.

علاقه منند از طریق سایت
https://majmamahdaviat.ir/ejlasmahdaviat3 ثبت نام اولیه را انجام دهند.

همدان: برای غدیر کاری نکردیم و باید نسبت به رفع این خلاء اقدام کنیم
مهدی صلواتیان دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان روز گذشته در جلسه مردمی ستاد غدیر استان همدان که با هدف احیای مردمی سنت‌های عید ولایت و امامت امیرالمومنین علی(ع) در سالن جلسات تالار قرآن برگزار شد، اظهار کرد: واقعیت این است که ما برای غدیر کاری نکردیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های استان در زمینه عید غدیر خم طی سالیان گذشته چشمگیر نبوده است گفت: برای رفع این مشکل ستاد مردمی غدیر به ریاست نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده که برنامه‌ریزی‌ها نیز در این زمینه در دست انجام است.
 
دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان ادامه داد: در گذشته صفحات زیادی تحت عنوان گزارش توسط ادارات و هیئت‌ها درباره برگزاری برنامه های عید غدیر تهیه می‌شد اما امسال تصمیم بر این است که فعالیت وسیعی انجام دهیم تا کمی در مقابل حضرت علی(ع) سربلند باشیم.

فارس: هنرمندان انقلاب اسلامی شیراز گردهم آمدند+تصاویر
نخستین گردهمایی هنرمندان انقلاب اسلامی شیراز به میزبانی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان عصر چهارشنبه 4 تیرماه در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه علیه السلام برگزار شد.

در این دیدار جمعی از هنرمندان شهر شیراز با حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فارس به گفتگو نشستند و دغدغه های خود را در مورد هنر انقلابی و مسائل هنرمندان انقلابی مطرح نمودند.

قم: 20 هزار نفر متقاضی شرکت در طرح ولایت/مجالی برای تحول در ساختار فکری جوانان
حجت الاسلام ابوطالبی عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین(مآب) در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح اهداف برگزاری طرح ولایت طلاب و دانشجویان در تابستان امسال پرداخت.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به تقاضای زیاد برای شرکت در این دوره ها گفت: ۱۶ هزار نفر متقاضی از بین دانشجویان داشته ایم، حدود۱۵۰۰ طلبه نیز برای شرکت در این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند و حدود ۸۰۰نفر هم از فعالان فرهنگی در سراسر کشور متقاضی شرکت در این دوره بودند و همچنین حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز خواهان شرکت در این دوره ها بودند که در مجموع حدود ۲۰هزار نفر متقاضی می باشند اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و شرایط کنونی کشور قادر به پذیرش همه این متقاضیان برای دوره طرح ولایت نیستیم.

خراسان رضوی: جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور سخنرانان و مداحان سرشناس
آئین جشن شب میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) همراه با تعویض پوش ضریح مطهر و پرچم گنبد منور 12 تیرماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی پرداخته و در ادامه ابراهیم قانع، ابوالفضل مشکینی و سیدحمیدرضا برقعی به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

مراسم روز میلاد در سه نوبت اجرا و در صبح روز میلاد برنامه تبریک خدام برگزار می گردد. خادمین در صبح روز میلاد حضرت رضا علیه السلام جهت عرض تبریک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از باب الجواد(ع) به سمت صحن آزادی مشرف می‌شوند.

اصفهان:حضور دکتر عرب اسدی در کارگاه توانمندسازی مدیریت منابع مالی
مهدی فرهنگ رابط رسانه ای ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان اصفهان به حلقه وصل گفت: کارگاه یک روزه ی توانمندسازی مدیریت منابع مالی پایان هفته ی جاری برگزار می شود.

وی بیان داشت: این کارگاه ویژه فعالان فرهنگی اجتماعی برگزار و علاقه مندان تا 12 تیرماه فرصت ثبت نام دارند.

فرهنگ تصریح کرد: نظریه رشد و ارتقاء، اصول و مبانی اولیه منابع انسانی، شخصیت شناسی وکاربردها،مدیریت عملکرد منابع انسانی، اصول و شیوه های مهندسی ارتباطات و نحوه جذب، تعامل و به کارگیری منابع انسانی از جمله موضوعات مورد بحث و بررسی در این کارگاه است.

خوزستان: دعوت از گروه‌های جهادی جهت حضور در میدان مقابله با کرونا
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نیازمند حضور گروه‌های جهادی در میدان مقابله با ویروس کرونا هستیم، گفت: همان‌طور که نیروهای جهادی و فرزندان انقلاب در صحنه‌های گوناگون مانند سیل سال گذشته و مشکلات عدیده، شب و روز خود را در کنار مردم خوزستان حضور داشتند، امروز هم که درگیری کشور و دنیا را با ویروس کرونا داریم، نیازمند حضور بیشتر این نیروها در میدان هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: اگر نیروهای جهادی کمک حال کادر درمانی باشند، طبیعتا خداوند متعال لطف می‌کند. این دوران مانند دوران هشت سال دفاع مقدس، نیازمند حضور نیروهای جهادی است.

خراسان رضوی: مسابقه دلنوشته های رضوی/ حرف دلت را با حضرت بگو
به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) مسابقه ی دلنوشته های رضوی درمشهدمقدس برگزار می شود.

این مسابقه از سوی قرارگاه رسانه ای حوزه 5 عمار در قالب تولیدات چندرسانه ای فراخوان شده است.

علاقه مندان می توانند دلنوشته ها خود در قالب های چندرسانه ای عکس نوشته، پادکست صوتی، نماهنگ و... ارسال نمایند.
مهلت ارسال آثار تا 15 تیرماه اعلام و کافی ست حرف دل خود را امام خوبی ها را به آی دی@razmandegan_majazi ارسال نمایند.

زنجان: فوت و فن شاعری را در محضر استاد حنیفه بیاموزید
محمد کریمی کارشناس انجمن اسلامی دانش آموزی استان زنجان به حلقه وصل گفت: با توجه به اینکه اشتیاق به شعر در زنجان بسیار زیاد است و مشتاقانی این حوزه در بین گروه های سنی نوجوان و جوان هستند تصمیم به برگزاری دوره ی آموزشی با محوریت شعر گرفته شد.

وی بیان داشت: به همین خاطر دوره ی آموزش «صبح شعر» به صورت مجازی و حضوری برای عموم علاقه مندان به ویژه نوجوانان و جوانان با حضور پرچمدار شعرمعاصر در زنجان استاد علی حنیفه برگزار می شود.

سیستان و بلوچستان: قرارگاه طلاب جهادی امام سجاد(ع) تشکیل شد
حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه کادر درمانی و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، عده ای از جوانان به ضدعفونی معابر و خودرو ها می پردازند و عده ای دیگر در بیمارستان ها به انجام امورات خدماتی مشغولند گفت: اما هستند کسانی که شاید کمتر از آن ها سخن گفته شده باشد.، جوانان جهادگر و طلبه سیستان و بلوچستانی که خود را به غسالخانه ها رسانده اند تا جنازه ی مسلمانی روی زمین نماند.

حجت الاسلام بزمانی افزود: با  توجه به استفتاء رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام غسل و کفن بر میتی که براثر ویروس کرونا فوت کرده، تعدادی از روحانیون و طلاب جهادی با سازماندهی قبلی در بیمارستان ها و غسالخانه حاضر شدند و افرادی که بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند را بر اساس اصول شرعی و اصول مورد نظر وزارت بهداشت تدفین کردند.

گفتنی است قرارگاه طلاب جهادی امام سجاد(ع)  با مشارکت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان، دفتر مدیریت حوزه های علمیه ، بسیج طلاب استان، دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت و اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.(مشاهده خبر)

مازندران: آغاز مرحله چهارم رزمایش کمک مؤمنانه در چالوس
سرهنگ عابدین داغمه‌چی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس در رزمایش کمک مومنانه شهرستان چالوس اظهار کرد: چهارمین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه همزمان با دهه کرامت، ۳۰۰ بسته معیشتی توسط سپاه ناحیه، ۳۰۰ بسته هیات کریم اهل بیت و تعدادی هم توسط پایگاه‌های مقاومت در روز میلاد امام رضا (ع) توزیع خواهد شد.

وی افزود: رزمایش کمک مومنانه در ۳ مرحله اول تعداد ۳۵۰۰ بسته به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به همت خیران، فرماندهان پایگاه مقاومت و حوزه‌ها، هیأت‌های مذهبی، سازمان های مردم نهاد و بسیجیان و مردم تهیه و توزیع شد.(مشاهده خبر)

خراسان رضوی: استاد غلام‌رضا سازگار خادم فرهنگ رضوی شد
همزمان با دهه کرامت استاد غلامرضا سازگار از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد.
استاد غلامرضا سازگار متولد ۱۳۲۰ از زمان کودکی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت داشته و همین علاقه او را مداح اهل بیت (ع) کرده است.

غلامرضا سازگار از دلیل علاقه‌اش به خاندان اهل بیت (ع) گفت: پدرم از بچگی من را به مجالس روضه می‌برد و همین باعث ارادت من به خاندان اهل بیت(ع) شد طوری که اگر روزی من را همراه خودش به مجالس روضه نمی‌برد ناراحت می‌شدم.(مشاهده خبر)

قم: ترویج و نشر معارف علی ابن موسی الرضا(ع) در جشنواره «ثامن»
نخستین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ «ثامن» در راستای ترویج و نشر معارف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار و علاقه مندان تا 30 آذرسالجاری می توانند آثار خود را ارسال کنند.

حجت الاسلام کاشانی دبیر نخستین جشنواره مردمی«ثامن» افزود: ساختار و قالب شبکه جهانی ثامن، در چهار گروه علمی، اخلاق و تربیت، گروه عقاید، گروه ادیان و گروه هنرهای آیینی طراحی و تنظیم شده است.

کاشانی تصریح کرد: در راستای ترویج و نشر معارف حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا جشنواره ای با عنوان جشنواره بزرگ مردمی فیلم و کلیپ «ثامن»  به راه انداخته ایم.

دبیر جشنواره «ثامن» ادامه داد: در این جشنواره آثاری که در قالب های کلیپ، موشن گرافی، پویا نمایی، مستند ، فیلم داستانی، برنامه تلوزیونی و قطعه صوتی باشد پذیرفته می شود.(مشاهده خبر)

البرز: حذف پست‌های مربوط به «افشای حقوق بشر آمریکایی» توسط اینستاگرام
اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: حوزه هنری استان البرز با همکاری دبیرخانه جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی اقدام به درج مطالب، فیلم و عکس با محتوای «افشای حقوق بشر آمریکایی» در فضای مجازی نموده است.

رئیس حوزه هنری استان البرز بیان کرد: این مطالب به صورت روزشمار از 10 روز مانده به روز 12 تیر ماه (روز افشای حقوق بشر آمریکایی) در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام گذاشته می‌‌شود که این شبکه اجتماعی در اقدامی عجیب و دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای پست‌هایی که با تصاویر ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی باشد را پاک می‌کند.

این مقام مسئول افزود: همراهی اینستاگرام با آمریکا با حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است.(مشاهده خبر)

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••