تجلیل از خادمان موکب فاطمه الزهرا (س)/ رشد ۴۰ درصدی خدمات در۶ سال

تجلیل از خادمان موکب فاطمه الزهرا (س)/ رشد ۴۰ درصدی خدمات در۶ سال

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، موکب فاطمه الزهرا (س) یکی از موکب‌های موفقی است که از سال ۹۲ در مسیر نجف تا کربلا به زائران اربعین خدمت کرده است و در سال‌های اخیر با تلاش خادمان این موکب و رشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده، به عنوان یکی از برترین موکب‌های اربعینی شناخته شده است. 

حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب در ایام اربعین، گفت: موکب‌های بسیاری در ایام اربعین به زائران حسینی خدمت می‌کنند که موکب فاطمه الزهرا (س) در اربعین سال گذشته خدمات متنوعی به زائران ارائه داد، به طوری که علاوه بر اسکان و طبخ و توزیع غذا، اقدام به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی کرد.

وی موکب فاطمه الزهرا (س) را به عنوان موکب نمونه در خدمت به زائران اربعین دانست و افزود: خادمان موکب‌ها با عشق و علاقه به زائران سیدالشهدا (ع) خدمت می‌کنند و هیچ چشم‌داشتی ندارند. بر همین اساس در انتخاب خادمان نباید سخت‌گیری اعمال شود، بلکه باید همه خادم الحسین (ع) شوند.

پلارک با بیان اینکه صدور پروانه فعالیت موکب به معنای تأیید فعالیت آن‌ها است، خاطر نشان کرد: افرادی که در مسیر خدمت به سیدالشهدا (ع) گام برمی‌دارند، باید قدر خود را بدانند و از این توفیق نهایت بهره را ببرند، چرا که ممکن است دیگر چنین توفیقی نصیب آن‌ها نشود، همانطور که اکنون بیش از چهار ماه است که توفیق زیارت هم از ما سلب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های موکب فاطمه الزهرا (س) خاطر نشان کرد: این موکب در عمود ۲۰۲۰ با ظرفیتی بالا فعالیت دارد که خادمان این موکب نیز از استان‌های مختلف هستند و همین امر را می‌توان به عنوان الگویی برای سایر موکب‌ها برشمرد. علاوه بر این، موکب فاطمه الزهرا (س) در مدت حدود ۶ سال فعالیت، توانسته از نظر کمی و کیفی بیش از ۴۰ درصد رشد داشته باشد و خدمات بهتری به زائران ارائه دهد.

پلارک با اشاره به حضور حدود ۴۰ نفر به عنوان کادر درمان برای مداوای بیماران در مسیر اربعین همزمان با اربعین ۹۸، تصریح کرد: خادمان این موکب با کمک مردمی، حدود یک میلیون تومان دارو تهیه و به عراق ارسال کردند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اربعین سال گذشته ۲۶ تن آرد برای پخت نان به منظور پذیرایی از زائران اربعین در این موکب استفاده شد، گفت: همچنین حدود ۱۰ هزار نفر در آشپزخانه این موکب بزرگ حضور داشته و به طبخ غذا برای زائران پیاده روی اربعین پرداختند که این تعداد خادم در یک موکب با حجم بالای خدمات مثال زدنی است.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وجود چندین واحد برای خدمت به زوار اربعین، افزود: این موکب در بخش‌های مختلف همچون واحد فرهنگی، خدمات، خیاطی، اسکان، نانوایی، چایخانه و لباسشویی فعال بود و حتی تلفن رایگان و اینترنت در اختیار زائران قرار داد.

وی با بیان اینکه موکب فاطمه الزهرا (س) در کنار خدمات به زائران اربعین در مواقع بحران نیز به یاری مردم کشورمان شتافت، تصریح کرد: خادمان این موکب در زلزله کرمانشاه ۲۵ کامیون و تریلی وسایل اهدایی مردم را به منطقه ارسال کرد. همچنین با ۴ هزار و ۲۳۰ خادم در منطقه حاضر شد و بیش از ۴۰ هزار پرس غذا بین مردم زلزله زده توزیع کرد.

پلارک با اشاره به خدمات ارائه شده موکب فاطمه الزهرا (س) در سیل پل دختر، گفت: در ۲۰ روز فعالیت خادمان این موکب در پل دختر، در هر وعده ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا توزیع کردند، به طوری که در مجموع ۵۰ هزار پرس غذا بین سیل زدگان این شهرستان توزیع شد. علاوه بر این، ۱۹ کامیون و تریلی وسایل اهدایی به دست مردم پل دختر رساندند و تیم پزشکی فعال در منطقه حضور داشت.

به گزارش فارس، امسال با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی متوقف شدند و وضعیت برپایی حماسه اربعین هم مشخص نیست.

اخبار مرتبط

«سنگرسازان بی‌سنگر» نمادی از سیرت زلال انقلاب اسلامی

خراسان رضوی: «لبیک»؛ بستری نوین برای شناسایی وهدایت استعدادهای برتر از سنین کودکی

ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها بازوی اجرایی نمایندگان ولی فقیه هستند

0 نظر

ارسال نظر

capcha