اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۳:۳۰

حمایت از کالای ایرانی نباید محدود به چند تیتر خبری شود/ بمباران تبلیغ کالای ایرانی در فضای مجازی

فارس/ یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای معرفی کالاهای ایرانی استفاده کرده و در این حوزه دست به بمباران رسانه‌ای بزنیم گفت: حمایت از کالا و کارگر ایرانی نباید در حد چند تیتر خبری، نصب بنر در سطح شهر و چند مصاحبه خلاصه شود.

حمایت از کالای ایرانی نباید محدود به چند تیتر خبری شود/ بمباران تبلیغ کالای ایرانی در فضای مجازی

به گزارش سراج24، علی درویشی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که به بحث تولید کالای داخلی، رونق تولید، حمایت از کالای ایران و...اشاره می‌کنند و امسال نیز جهش تولید را مطرح کردند.

وی افزود: مقوله «جهش» مقدماتی می‌خواهد، یعنی اینکه باید برای یک جهش ابتدا باید قدم‌های خوب و موثری داشت و بعد گام‌های بلند و موثر برداشت.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه با این اتفاق می‌توان به جهش رو به جلو رسید گفت: این جهش می‌تواند گشایشی را در همه ابعاد کشور ایجاد کند و با وجود اعمال تحریم‌ها ما را تبدیل به قهرمان کند.

وی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب از واژه «جهش» برای شعار سال استفاده می‌کنند یعنی ما تا به امروز گام‌های اولیه را خوب برداشته‌ایم، زیرساخت‌ها برای تولید تقریبا و به نسبت خوب بوده پس الان باید به فکر جهش موثر باشیم، جهشی که نتیجه آن سربلندی ایران در همه حوزه‌ها خصوصا اقتصادی باشد.

درویشی به نقش رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی برای تحقق شعار سال پرداخت و تصریح کرد: حمایت از کالا و کارگر ایرانی نباید در حد چند تیتر خبری، نصب بنر در سطح شهر و چند مصاحبه خلاصه شود بلکه باید این جهش نیز در بدنه رسانه‌ها چه رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هم در کیفیت محتوا و هم کمیت اتفاق بیافتد.

وی دنیای امروز را دنیای اینترنت، ‌سرعت و دیجیتال خواند و خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت و فضای مجازی در راستای معرفی کالاهای ایرانی استفاده کرده و در این حوزه دست به بمباران رسانه‌ای بزنیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه توجه به رسانه در تحقق شعار سال مهم است اما نقش بانک‌ها خیلی اهمیت دارد گفت:‌ باید بانک‌ها درصد تسهیلات بانکی را برای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدکننده به کمترین رقم سود برسانند.

وی افزود: باید مالیات از شرکت‌های تولیدکننده کالای ایرانی با کیفیت پایین بیاید، باید بیمه مشکلات کارفرماها و تولیدکننده‌ها را برطرف کند و در همه این اتفاقات و حمایت‌ها باید رسانه‌ها حضور داشته باشند و آنها را رسانه‌ای کرده و پیگیر موضوع باشند تا جهش سریع‌تر حاصل شود.

درویشی ادامه داد: در این روزها که مجبور به ماندن در خانه هستیم رسانه ملی و شبکه‌های مجازی داخلی باید در راستای تحقق شعار سال کار خود را شدت ببخشند؛ مثلا رسانه ملی از شبکه‌های پرمخاطب سیما به تبلیغ کالاهای ایرانی با کیفیت و معرفی تولید‌کنندگان آنها بپردازند تا مردم بیشتر و بهتر کالا و تولیدکننده را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه همین بمباران تبلیغاتی از ترفندهای رسانه‌های غربی است، گفت: آنها این کار را بسیار هوشمندانه و حرفه‌ای انجام داده تا کم کم ذائقه مخاطب را تغییر دهند و مخاطب ترغیب به خرید کالا شود.

این استاد دانشگاه افزود: چرا همین کار تبلیغات گسترده نباید توسط رسانه ملی برای کالاهای باکیفیت و یا حتی صنایع دستی شهرهای مختلف ایران بیافتد؟! چرا نباید سلبریتی‌های ما به جای معرفی کالای خارجی به تبلیغ و معرفی کالای ایرانی باکیفیت بپردازند؟! آیا از آنها خواسته شده این کار را انجام دهند؟ چرا باید تبلیغات گسترده کالاهای ایرانی فقط در شبکه ایران کالا که خیلی مخاطب ندارد بیافتد؟

وی با بیان اینکه جهش تولید تنها راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ تولیدی نیست بلکه باید تولید در سطح کوچک چون روستاها هم اتفاق بیافتد تصریح کرد: در اینجا هم نقش رسانه‌ها باز اهمیت دارد، باید با قوت بیشتری به معرفی تولیدات کوچک، کارآفرینان و صنایع کوچک در سطح شهر‌های کوچک و روستاها پرداخته، این کار باعث معرفی محصولات آنها شده و نیز خود ایجاد انگیزه برای افراد خصوصا جوانان کرده که با حداقل امکانات هم می‌شود کسب و کاری راه انداخت.

درویشی بیان کرد: در بحران کرونا فرصت خوبی است که ما در مورد شعار سال فکر کنیم و براساس حرفه و شغلی که داریم نیاز سنجی کنیم.

وی ادامه داد: در این بحران کرونا مردم به سمت خرید اینترنتی رفتند حالا شرکت‌های تولیدی باید این خریدهای مردم را نیازسنجی کرده و سلیقه و ذائقه آنها را بسنجند که مردم در این ایام بیشتر چه چیزهایی خرید کردند که برای بعد از بحران کرونا فکر کنند که چه محصولاتی را بیشتر تولید کنند و یا به سمت تولید چه کالاهایی بروند.

این فعال رسانه‌ای به کسب و کارهای اینترنتی در این ایام اشاره و تصریح کرد: این روزها به ما نشان داد که باید به این کسب‌وکارها جدی‌تر توجه شود و زیرساخت‌ها تقویت شود که خود این کسب‌وکارها می‌تواند در تولید کالای ایرانی و رونق و جهش تولید محصولات ایرانی بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه بنده معلم و استاد دانشگاه هستم، به خوبی مشکلات و کمبودهای آموزش مجازی را در این روزها درک کردم، گفت:‌ این ایام کرونایی باعث شد به اهمیت آموزش مجازی پی ببریم.

درویشی گفت: آموزش و پرورش ما باید به این سمت، نه حرکت بلکه باید «جهش» داشته باشد و آموزش استفاده درست از فضاها و شبکه‌های مجازی را به معلمان،‌ دانش‌آموزان و والدین در برنامه‌ها و اهداف خود بگنجاند و زیرساخت‌های لازم را برای مواقع این چنینی فراهم کند تا همه دانش‌آموزان از این ظرفیت بهره بگیرند.

این فعال رسانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: در این سال همه و همه باید جهش را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا بتوانیم شاهد شکوفایی در عرصه‌های مختلف باشیم و البته نقش رسانه را نباید هرگز نادیده بگیریم که مانند بال برای پرواز عمل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••