اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۳:۴۰

بسیج تشکیلات اصفهانی‌ها در مقابل کرونا/ یکپارچگی مردم برای قبولی در آزمون بزرگ

فارس/ مردم اصفهان نیز پا به پای مردم در سراسر کشور برای مقابله با کرونا در جبهه‌های مختلف سنگ‌تمام گذاشتند که در این گزارش حرکت‌های مردمی که اصفهانی‌ها انجام داده‌اند را مرور می‌کنیم.

بسیج تشکیلات اصفهانی‌ها در مقابل کرونا/ یکپارچگی مردم برای قبولی در آزمون بزرگ

به گزارش سراج24، از روز‌های ابتدایی اسفند ماه سال گذشته بود که مردم ایران با ویروس کرونا مواجه شدند و حدود ۲ ماه است که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

از زمان حضور این ویروس در کشور بخش‌های مختلفی برای مبارزه تمام عیار با کرونا شکل گرفت و در کنار رعایت اصول بهداشتی، مردم در جبهه‌های مختلف به هر شکلی که توانسته‌اند از جان مایه گذاشتند تا از هموطنانشان در برابر این بیماری محافظت کنند و فشار کم‌تری به مدافعان سلامت در خط مقدم این مبارزه کمک کنند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز روز گذشته در بخشی از سخنانشان به موضوع بیماری کرونا اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع یک آزمون عمومی و عجیب برای دولت‌ها و ملت‌ها است، گفتند: در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوب انجام شده و توصیه‌های مسئولان، به قدر کافی مطالبی گفته شده و صدا و سیما هم انصافاً در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اما نکته مهم، خوش درخشیدن ملت ایران در آزمون این بیماری وبای مدرن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی پر تلاش و آحاد مردم در میدان ارائه خدمات به کادر درمانی و بیماران و حتی نیازمندان را بسیار با ارزش و خرسندکننده برشمردند و گفتند: نیروهای مسلح نیز انصافاً همه توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را وارد میدان کردند و ظرفیت‌های جدید نیز در این مسئله در نیروهای مسلح و جوانان خارج از آن‌ها کشف شد.

ایشان مشارکت‌های مردمی در سراسر کشور را نیز انصافاً زیبا و شگفت‌انگیز خواندند و با اشاره به نمونه‌هایی از این اقدامات افزودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی - ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکت‌ها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.

مردم اصفهان نیز پا به پای مردم در سراسر کشور در این حرکت مهم حضور داشتند و در جبهه‌های مختلف سنگ‌تمام گذاشتند، از همین رو در این گزارش حرکت‌های مردمی که اصفهانی‌ها انجام داده‌اند را مرور می‌کنیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر رویداد می‌توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

خدمت‌رسانی سپاه و بسیج از روز‌های نخستین

طبق گفته‌های سردار فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از همان روزهای آغازین مجموعه سپاه و بسیج در سراسر استان اصفهان با انسجام و آمادگی کامل در خدمت مردم بودند و بیش از ۵۰ هزار بسیجی استان در قالب فعالیت‌های ضدعفونی، گند زدایی، غربالگری، فعالیت‌های امدادی و خدمات‌رسانی، کنترل و نظارت بر تولید ماسک و اقلام بهداشتی از تولید تا توزیع حضور داشته‌اند.

 

همچنین ضدعفونی معابر و اماکن مختلف توسط ۱۵۰ اکیپ از بسیجیان، ایجاد خط تولید ماسک و توزیع در میان مردم و گروه‌های حساس، توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و بروشور راهنما میان کودکان کار، برخورد با محتکران ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده از جمله اقدامات سپاه استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا بوده است.

جبهه مردمی سلامت قرارگاه هیاتی‌ها و  فعالان فرهنگی 

بیش از یک ماه است اصفهانی‌ها که همیشه پیشتاز خط شکنی بودند، این بار هم با حضور فعالان فرهنگی و بچه‌ هیأتی‌های دیار شهر شهیدان برای سلامت همشهریان خود با تمام وجود پای در میدان نبرد گذاشته‌اند.

جوان‌هایی برای سلامت همشهریان خود با تمام وجود بخ خط زده‌اند که الگویشان حاج حسین و حاج احمد کاظمی است، که فرمانده دلها حاج قاسم در فراقش گریست و گفت:« یاران همه رفتند، افسوس که جا مانده منم....حسرتا این گل خارا همه جا رانده منم...پیر ره آمد و طریق رفتن آموخت....آنکه نارفته و جا مانده منم».

این بار میدان نبرد آن‌ها را به رویارویی با ویروس منحوسی انداخته‌اند که هنوز ابهامات درباره آزمایشگاه مولدش روشن نشده است شاید آزمایشگاه همان جنایتکاران همیشگی هویت اوست، یا اینکه اصلا فرقی ندارد از کجا آمده است مهم آن است که جان انسان‌ها را نشانه گرفته است؛ مثل آمریکای بزدل که از ترسش از پشت سیدالشهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، یا مثل داعش و عربستان و رژیم کودک کش صهیونیستی که جان کودک و زن و مرد و پیر و جوان برایش ذره‌ای ارزش ندارد.پس کرونا هم مثل همین‌ها دشمن است.

ارتشی که برای فدای ملت شدن زمان نمی‌شناسد

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان یزد و چهارمحال بختیاری، اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از ویروس کرونا طی ۵ مرحله در راستای رزمایش بزرگ لبیک یا امام خامنه‌ای در این استان‌ها را تشریح کرد.

سرتیپ دوم محسن آذرافروز اظهار داشت: در رابطه با اقدامات مؤثر ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان مأموریت اصلی، پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط پادگانی اعم از معابر، دفاتر، آسایشگاه‌ها، آشپزخانه‌ها، سربازخانه‌ها و محیط کاملاً ایزوله و مطمئن جهت فراهم کردن محیط زندگی کارکنان و اطمینان خاطر به‌ویژه خانواده‌های کارکنان وظیفه را بتوانیم فراهم کنیم و این کار انجام شد.

 

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان یزد و چهارمحال بختیاری افزود: برابر منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا و اوامر صادره از فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای اجرای رزمایش بزرگ لبیک یا امام خامنه‌ای، یگان‌های عمده‌ی ارتش در سراسر کشور از جمله اصفهان، ۵ مرحله این رزمایش عظیم را توانستیم اجرا کنیم و به منصه‌ی ظهور برسانیم.

مداحان معروف هم در میدان هستند

مداحان معروف کشوری از خطه اصفهان هم پای کار کرونا هستند، سید رضا نریمانی دبیر ستاد جبهه مردمی سلامت اصفهان است،مداحی که هنوز نوحه‌اش برای مدافعان حرم آتش به جان‌ها می اندازد و دل را هوایی دفاع از حریم عمه جانمان حضرت زینب کبری(س) می‌کند.

«منم باید برم آره برم سرم بره
نذارم هیچ حرومی طرف حرم بره
یه روزیم بیاد نفس آخرم بره
حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام
حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام...»

حمید علیمی و بچه‌های هیات مکتب‌الحسین هم به میدان آمده‌اند، مداحی که هر بار نوحه معروفش را در هر کجا که بشنوی گریه امانت نخواهد داد؛ اصفهانی‌ها که همیشه پیشتاز خط شکنی بودند، این بار هم با حضور فعالان فرهنگی و بچه‌ هیأتی‌های دیار شهر شهیدان برای سلامت همشهریان خود با تمام وجود پای در میدان نبرد گذاشته‌اند.

 

حسینه‌ای که موکب سلامت شد

موکب شهدای حسینیه بنی‌فاطمه اصفهان یکی از این هزاران ظرفیت مردمی است که در مدت زمان مقابله با ویروس کرونا در کشور فعال شده است، این موکب که فعالیت خود را در ابتدا با ضدعفونی مناطق اطراف خود شروع کرده است اکنون با راه‌اندازی کارگاهی به تهیه ماسک می‌پردازد، ماسک‌هایی که در بیمارستان‌ها و بین گروه‌های جهادی توزیع می‌شود و حتی استان‌های دیگر نیز از این ظرفیت مردمی فعال شده در اصفهان بهره می‌برند، اینجا تبلوری از حضور هیئات مذهبی در مقابله با ویروس کرونا است.

اما استقبال مردمی نیز برای فعالیت در این کارگاه برای مقابله با این ویروس قابل تحسین است، به نحوی که فعالیت خواهران و برادران در این کارگاه از روز اول با ۶ نفر شروع شد، اما در حال حاضر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر حدود ۴۰۰ نفر از خواهران و برادران در دو طبقه مجزا جهت تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

 

 

«فرمانده زن» نبرد با کرونا در اصفهان

خانم علی‌زاده، زنی مهربان و فعال که حدوداً پنجاه سال سن دارد، در نگاه اول مشخص بود که چند روزی هست که خواب و خوراک کافی نداشته است، رنگ صورت و گودی زیر چشمانش نشانه از فعالیت و فشار کاری بالای این روزهایش دارد؛ اما صدایش رسا و گام‌هایش هر لحظه استوارتر از لحظه قبل است؛ در بیمارستان عیسی‌ابن مریم اصفهان که این روزها خط مقدم مبارزه با کورنا است به عنوان مدیر داخلی نظم‌ساز و سامان‌دهنده فعالیت‌هاست و همه به توان و تدبیرش امید ویژه‌ای دارند.

فرمانده اینقدر درگیر فعالیت بود که زمانی برای ثبت خاطره و عکسی نداشت؛ نمی‌دانم چه در ذهنش می‌گذشت که نمی‌توانست یک جا بایستد مدام در تکاپو بود؛ فکر کردم می‌خواهد به استراحت برسد اما در اتاقش خبری از غذا و چای نبود؛ فرماندهی که بدون ترس و دقیقه‌ای استراحت وسط میدان مبارزه است؛ خانم علی‌زاده یک هدف اصلی دارد؛ این که علاوه بر حفاظت از نیروهایش می‌خواهد غمی را از غم مردم کشورش بکاهد.

سال تحویل مشترک آقا و خانم پرستار در ICU بیمارستان امین

نرگس غضنفرپور کارشناس پرستاری فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و سیدمحمد صادق هوشمند همسر و هم‌کلاسی او در روزهایی که همه از کرونا و نقش سربازان و فرماندهان خط مقدم مبارزه با آن در بیمارستان‌ و خارج از آن صحبت می‌کنند، این زوج پرستار فارغ‌التحصیل سال ۹۸ کارشناسی پرستاری که ۶ ماه است در بخش آی‌س‌یو جنرال بیمارستان امین اصفهان دوران طرح خود را در پیشانی جنگ در ICU بیمارستان و محل نگهداری بیماران کرونایی می‌گذرانند.

غضنفرپور دعایش هنگام سال تحویل را عادی شدن شرایط بیان می‌کند و به راحتی می‌توان خستگی از این شرایط را در چهره‌هایشان مشاهده کرد؛ با این‌که همچنان پر انگیزه و امید رو به جلو ادامه می‌دهند اما برگشتن به شرایط قبلی تنها خواسته آن‌هاست با همه این سختی‌ها ولی می‌گویند اگر زمان به عقب بازگردد بازهم همین پرستاری را انتخاب می‌کنند.برنامه‌شان برای پساکرونا، بعد از خوابیدن و استراحت کردن سفر به شیراز و دیدن خانواده هوشمند است و از شیفت سال تحویل می‌گویند که فقط با روشن کردن تلوزیون بخش توانستند کنار هم باشند و عزیزانشان را در فکرشان کنارشان داشتند.

 

 

لحظاتی از مجاهدت کادر درمان در عین گمنامی

خبرنگار فارس درباره یکی از حضورهایش در بیمارستان‌های ویژه کرونا در اصفهان می‌نویسد: «پیشنهاد عکس سلفی دسته جمعی کارکنان را دادم، پس از پیشنهادم نمی‌دانم چرا کارکنان سریعاً از من فاصله گرفتند از غریب به ۱۵ نفر حاضر توانستم ۷ نفر را گرد هم جمع کنم، خجالت و حیا آن‌ها از دوربین و اینکه چرا برخی از آن ها با وجود کار بزرگی که انجام می‌دهند می‌خواهند گمنام بمانند برای تعجب برانگیز بود؛ با هزار مشکل توانستم یخ پرستاران را آب کنم یک قاب ماندگار با آنان ثبت کنم، قابی به وسعت قلب‌های بسیار وسیع که برای هموطنان خود بی‌امان می‌تپد.

 

در راهروی صدای اذان ظهر پخش می‌شد و کارکنان یکی پس از دیگری برای وضو و نماز کار را برای دقایقی ترک می‌کردند؛ در راهروی خروجی، دیگر از ترس و واهمه خبری نبود و تنها آرزوی که داشتم این بود که دیگر افراد منتظر در صف کرونایی نباشند و مثل من بدون استرس بیمارستان را ترک کنند».

اقدام جوان سمیرمی به وسعت قلبش!

جوان سمیرمی که با دیدن اوضاع بد اقتصادی و نگرانی مستاجرانش در این زمان مواجهه با کرونا روبرو شد، تصمیم گرفت تا اجاره این ایام در چند مغازه را به آن‌ها ببخشد تا خداوند عوض آن را در زندگی‌اش بدهد.

تحصیل دانشجویانی در دانشگاه «خدمت به محرومان»

گروه‌های جهادی مختلفی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و اقلام و وسایل بهداشتی در میان مردم فعالیت دارند و یکی از این گروه‌ها، دانشجویان قرارگاه جهادی دانشجویی در شهر اصفهان هستند که مسؤولیت آماده‌سازی پک ضدعفونی سطوح برای پخش درمناطق محروم شهر اصفهان را بر عهده گرفته‌اند.

 

تراکتورهای کشاورزان یکبار دیگر به صف شد

کشاورزان که کنار هم قرار دادن تراکتورهایشان را یک سمبل اعتراضی برای خود قرار داده بودند،وقتی احساس کردند در این میدان می‌تواند کاری انجام دهند و تراکتورهای آن‌ها در سالم‌سازی و ضدعفونی کردن ابزاری کارآمد است داوطلب حضور شدند و از راه‌های دور و نزدیک درحالی‌که اوج کار در مزارعه‌شان بود خود را به شهرها و مکان‌هایی که نیاز بود در کنار سپاه و بسیج رساندند.

 

فتح بیمارستان‌های اصفهان به دست طلاب و هیاتی‌ها

همدلی‌های مردمی با رزمندگان خط مقدم مبارزه با کرونا صحنه‌های ویژه‌‌ای را مقابل چشم همه به نمایش گذاشته است؛ روحانیونی که درست مثل جنگ با همان لباس رسول‌الله آمده‌اند و برای‌شان امام جماعت بودن یا پیش‌قراول سالم‌سازی و ضدعفونی کردن فرقی ندارد.

این جبهه گندزدایی بیمارستان‌ها را انجام می‌دهند، از جمله بیمارستان‌های عیسی‌ابن مریم با حضور ۱۲ نفر، خورشید با حضور ۱۱ نفر، عرضی با حضور ۱۲ نفر، امین با حضور ۱۰ نفر، کاشانی با حضور ۷ نفر، امیرالمومنین با حضور ۱۰ نفر، صدوقی با حضور ۸ نفر، عسگریه با حضور ۹ نفر، ۹ دی خمینی‌شهر با حضور ۱۰ نفر که توسط تیم‌های جبهه مردمی سلامت در حال سالم‌سازی است.

 

همچنین تیم‌های جبهه  مردمی سلامت با کمک خیران بسته‌های میوه‌ را هم تهیه و در بین بیماران و کادر درمانی توزیع می‌کنند، اقلام بهداشتی را تدارک می‌بینند تا به دست مردم برسد.

دغدغه‌های پدر اولین مجروح مدافع سلامت

در یکی از شب‌هایی که یک گروه از نیروهای مردمی و داوطلب در حال ضدعفونی شهر بودند برای یکی از نوجوانان این گروه در اثر برخورد با تراکتور حاضر در محل، حادثه‌ای ناگوار پیش آمد، این نوجوان که به همراه پدر خود به‌ صورت داوطلبانه چندین شب در امر ضدعفونی شرکت می‌کرد، به نوعی نامش به عنوان اولین مجروح و از جان گذشته در مسیر ضدعفونی و گندزدایی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا ثبت شده است.

پدر این کودک که یکی از پاهای خود را از دست داد اما این‌چنین می‌‌گوید: برای نجات جان مردم پا در این راه گذاشتم و به خود می‌بالم از اینکه توانسته‌ایم در این راه کار کنیم؛ از این حادثه متأثر هستم اما باز هم با وجود رخ دادن این حادثه آماده‌ام تا در اولین فرصت به گروه‌های جهادی بپیوندم و برای نجات جان مردم و شکست کرونا همکاری کنم.

نوربارانی جوانان در شهر با طرح نا رَنجی

در یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته فعالانی در طرح #نا_رَنجی بیماران کرونا در دوره نقاهت جهت قرنطینه خانگی مرتبط شده و بسته غذایی, بهداشتی دارویی به ارزش ۳۲ میلیون تومان هدیه کرده‌اند، همچنین با ۴۰ خانواده نیازمند منطقه حصه و شش راه با کمک پویش #اینجا_مهربانی «سلوا» به ارزش ۲۰ میلیون تومان همراه شده و در مسیر مبارزه با کرونا در کنار مردم و برای مردم جنگیده‌اند.

 

خادمان حرمی که سلامتی را به خانه‌های مردم می‌برند

در روز‌های کرونایی و درست زمانی که حرم حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) در منطقه زینبیه اصفهان به همین دلیل نمی‌تواند پذیرای مردم باشد اما اقدامات روح‌افزا و سلامتی‌بخش این حرم متوقف نشده است.

۲۵ هزار «بسته بهداشتی» توزیع شده، در یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته یک کارگاه کوچک تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت محدود ایجادشده است که خادمان این آستان در حال تولید ماسک‌های پارچه‌ای هستند؛ همچنین مواد ضدعفونی کننده در منطقه ۱۴ اصفهان که یکی از مناطق کم‌برخوردار است در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا توسط خادمان حرم مطهر حضرت زینب (س) توزیع شد و به دست مردم رسید.

 

راهیان نور متفاوت خادمان شهدای اصفهان

هرساله هزاران نفر بالای ۱۶ سال با ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی «کوله‌بار» برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس به‌عنوان خادم اعلام آمادگی می‌کنند اما امسال خادمان شهدا در راستای مقابله با کرونا دست‌ به‌ کار شده‌اند و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و در اقدامی خودجوش در میدان‌های مهم شهر برای ضدعفونی تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی دست‌به‌کار شده‌اند.

پایان مسافرکشی اجباری در اوج کرونا

در گوشه‌ای دیگر از شهر مالک اصفهانی چند فروشگاه موبایل که مغازه‌اش را با وام ازدواجش راه انداخته است به مشتریانش مهلت دو ماهه داده تا در صورتی که به خاطر شرایط به وجود آمده امکان پرداخت ندارند، دیرتر چک‌هایشان را به بانک ببرد.

وقتی تولید یک خط چندین برابر می‌شود

بچه‌های بسیجی پایگاه صاحب‌الزمان (عج) مبارکه با ضدعفونی کردن روزانه محله‌ها و معابر شهر در جنگ با این ویروس رفته‌اند و امید و نشاطی که در این بچه‌ها دیده می‌شود یک خبر خوب است.

همچنین شرکتی در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان در راستای تأمین ژل ضدعفونی دست، اقدام به تولید انبوه این ژل کرده و با اضافه کردن خط تولید خود از تولید ۲ تن در روز به ۱۰ تن در روز افزایش داده است که در صورت تأمین مواد اولیه روزانه قادر به تولید ۶۰ تن از این ژل خواهد بود.

 

کرونا و همدلی مردم در نطنز و بادرود

فروشگاه غلامحسینی در نطنز با اعلام اینکه مواد ضدعفونی رایگان توزیع می‌کند آغاز به کار کرد، مردم هرروز به آنجا مراجعه و مواد ضدعفونی برای ۲۴ ساعت را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

در شهر بادرود هم مردم بیکار ننشستند چند جوان کمپینی راه انداختند برای کمک به شهرداری بادرود برای ضدعفونی کردن شهر حدود ۱۰ تراکتور سم‌پاش در کنار آتش‌نشانی بادرود به همه مواد ضدعفونی دریافت و شهر را ضدعفونی کردند.

نمونه‌هایی از همدلی و همکاری مردم چادگان

بسیجی‌های جهادگر بی‌پروا از کرونا برای سالم‌سازی شهر به میدان آمده‌اند، با هم عهد کرده‌اند هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا شر این ویروس نحس از شهر و کشورشان کنده شود؛ بسیجیان برای ضدعفونی کردن و سالم‌سازی شهر و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در نقاط مختلف شهرها و روستاهای چادگان از هیچ تلاشی کم نخواهند گذاشت.

خبر دیگر این‌که خانواده محمدپور در روستای علی‌آباد بخش مرکزی چادگان هم هزینه مراسم سالگرد فرزند خود جهت جلوگیری از ویروس کرونا را به خرید مواد بهداشتی و دستکش برای کل روستا اختصاص دادند و بین ۴۳۴ خانوار این روستا توزیع کرد.

روایتی از همدلی رزمندگان دیروز و امروز در فریدن

پرستاران خستگی ناپذیر بیمارستان شهید رجایی با روحیه بالایی که دارند به بیماران بخش رسیدگی می‌کنند، همچنین یکی از خیرین برای اهدای کالای بهداشتی مانند ماسک در بیمارستان حضور پیدا کرده است؛ «کیومرث نظری» جانباز هشت سال دفاع مقدس است. در روزهایی که برخی سودجویی را منش کار خود قرار داده اند؛ امثال او برای انجام کار خیر و اینکه آرامش برای هم وطنانش به ارمغان بیاورد پیش قدم شده‌اند، آنان که از یاران و دوستان شهیدشان جامانده‌اند؛ هنوز در راه آنان قدم بر می دارند.

 

بازار اصفهان در تور رصد متناوب دانشجویان

قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان به صورت مداوم از داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان به صورت نامحسوس بازرسی می‌کردند و گزارش‌های بسیار خوبی به به دادستان اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استاندار اصفهان و مردم شریف و استان اصفهان پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان» می‌دادند که بسیار راهگشا بوده است.

تولید ماسک با مشارکت فولادسازان و دانشگاه صنعتی

شرکت فولاد مبارکه با توجه به کمبود ماسک‌های استاندارد N95 به دلیل شرایط جاری کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدود بودن ظرفیت تولید و نیاز بالای مردم به این کالا، قرارداد احداث خط تولید ماسک استاندارد N95 با دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان طراح و دارنده دانش فنی و مجری احداث منعقد کرد تا با راه‌اندازی این خط پیشرفته و اتوماتیک قسمتی از نیاز جامعه تأمین گردد.

 همچنین فولاد مبارکه در راستای همیاری با استانداری اصفهان درجهت کنترل بهتر شیوع ویروس و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک مالی کرده است.

پخت و توزیع کیک بین بیماران توسط بانوان اصفهان

بانوان فعال فرهنگی در شهر اصفهان به مناسبت نیمه شعبان، شیرینی و کیک‌ که دستپخت خودشان بود را بین بیماران و کادر درمانی بیمارستان خورشید و نقاهتگاه باغ ابریشم توزیع کردند.

مقابله دانش‌بنیان با کرونا و ساخت کیت تشخیص

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در روزهای گذشته بیان کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان خوبی در حوزه تولید دارو آغاز شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر کارهای بالینی آن آغاز شود، همچنین تولید کیت‌های تشخیص کرونا آماده و برای آزمایشگاه مرجع کشور برای دریافت تاییده ارسال خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، ابتدا با حضور بسیج دانشجویی در مناطق آسیب‌پذیر، فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام شد، همچون توزیع و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه شهرضا که تولید مواد ضدعفونی‌کننده را برعهده داشته است.

پخت و توزیع کیک بین بیماران توسط بانوان اصفهان

بانوان فعال فرهنگی در شهر اصفهان به مناسبت نیمه شعبان، شیرینی و کیک‌ که دستپخت خودشان بود را بین بیماران و کادر درمانی بیمارستان خورشید و نقاهتگاه باغ ابریشم توزیع کردند.

کودکان کار مورد حمایت گروه‌های جهادی

یکی از گروه های جهادی نیز کودکان کار را برای کمک انتخاب کردند، فعالان جهادی بیش از هفتاد میلیون تومان برای تهیه ماسک و چهل میلیون برای اقلام بهداشتی از خیران جمع‌آوری و اقلام را به دست کودکان کار رساندند.

 

تولید ماسک توسط جوانان اصفهانی در «طوفان همدلی»

تعدادی از جوانان اصفهانی دغدغه‌مند به صورت داوطلبانه و کاملا مردمی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق کم برخوردارتر و نیازمند فعالیتی تحت عنوان پویش «طوفان همدلی» را در مرکز اصفهان شروع کرده و تبدیل به یک کمپین ملی شد. نزدیک به ۵۰۰ نفر در روزهای اخیر جهت کمک به این فعالیت اجتماعی در مکان‌های مختلف مشارکت کرده‌اند؛ این گروه‌ها با ایجاد کارگاه‌های خیاطی زیر نظر مجمع جوانان استان با رعایت استانداردهای بهداشتی از قبل تولید و دقت کامل در کارگاه و دوخت ماسک‌ها تا رساندن به مناطق را صورت می‌دهند که روزانه بالغ بر ۲۰۰۰ عدد ماسک در این فرایند تولید می‌شود.

 

دست خیرِ خَیّر ِ اصفهانی

خبر خوبی که در اصفهان به گوش رسید این بود که یک خیر اصفهانی بعد از انبارگردانی و باقی ماندن چهار هزار ماسک در انبار، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این ماسکها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد.

تولید «گان» بهداشتی بجای جشن نیمه شعبان

روزانه حدودا ۸۰ الی ۱۰۰ نفر اهالی مسجد فاطمیه در خیابان لاله اصفهان در دو شیفت کاری اقدام به تولید «گان» بهداشتی می‌کنند؛ اهالی مسجد هزینه جشن‌های نیمه شعبان را صرف تولید «گان‌های» بهداشتی برای کادر پزشکی کرده‌اند و روزانه حدود ۱۰۰۰ دست «گان» تولید و تحویل وزارت بهداشت می‌دهند.

 

«نسیم مهر رضوی» با توزیع ۲۵ هزار پرس غذای متبرک رضوی

در تازه‌ترین اقدام نیز جمعی از خادم‌یاران رضوی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با نوای مداحان اهل‌بیت، مشغول طبخ، بسته بندی و آماده سازی بسته‌های متبرکی شدند و ۲۵ هزار پرس غذای گرم توسط خادم‌یاران رضوی آماده و در مراکز درمانی، مساجد فعال در زمینه دوخت لباس و ماسک، پادگان‌های درگیر با کرونا و بیمارستان‌های درگیر با این ویروس توزیع شد.

«هر خانه یک پرچم» به مناسبت نیمه شعبان

به همت جبهه مردم سلامت و به مناسبت نیمه شعبان و تعظیم شعائر دینی، پویش هر خانه یک پرچم با هدف مزین کردن محلات و خانه‌ها به نام اهل‌البیت در سطح شهر اصفهان اجرا شد.

 

توسل خانگی با نوای لبیک یا حسین همزمان با اعیاد شعبانیه

همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین(ع) بدون تجمع در خیابان و‌ صرفا در خانه‌ها با لحاظ این مسأله که تجمعی در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها شکل نگیرد نوای لبیک یا حسین توسط مردم مومن اصفهان زمزمه شد؛ همچنین در برخی از نقاط شهر نیز بدون تجمع، آسمان شهر شهیدان نورافشانی شد تا در اعیاد شعبانیه هم موجب نشاط معنوی باشد و هم با توسل به سیدالشهدا(ع) برای نابودی و برطرف شدن این بیماری و سلامتی بیماران دعا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••