اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۰:۰۰

نقش رسانه ها در روزهای کرونایی

کانال رسمى مدافعان سلامت/ ویروس کرونا امروز در صدر اخبار رسانه های مختلف جهان قرار گرفته و هر یک بر اساس چارچوب فکری خود به تولید و‌انتشار اخبار در این خصوص می پردازند.

نقش رسانه ها در روزهای کرونایی

به گزارش سراج24،

رسانه ها و منابع مختلف اطلاعاتی در دنیا عموما سیاست ها و خطی مشی های خاص خود را دنبال می کنند و در تلاش برای غلبه به ذهن مخاطبان در تولید و انتشار اخبار هستند، اخبار تولیدی در برخی رسانه های جهان بر اساس این سیاست ها دیکته و به مخاطب القا می شود و در اطلاع رسانی به مخاطبان خود بر اساس چهارچوب های فکری خود عمل کرده و به نوعی اخبار را براساس سیاست های خود مصادره به مطلوب می کنند.

نحوه و شیوه تولید و انتشار اخبار در برخی رسانه ها به گونه ای است که بر مبنای چارچوب فکری خود ضعف ها و نواقص جبهه مخالف خود را بیشتر از واقع به مخاطب القا کرده و بالعکس مزایا و عملکرد مثبت عناصر همسو با خود را چندین برابر جلوه می دهند.

این روزها ویروس کرونا بیشتر رسانه های جهان را تحت تاثیر خود قرارداده و هر یک تلاش می کنند تا در این مسیر، اخبار را بر مبنای زاویه و خطی مشی خود جهت دهی کرده و به مخاطبان خود القا کنند، در این شرایط رسانه های معاند با جمهوری اسلامی نیز بیکار ننشسته و با اسفناک نشان دادن وضعیت بیماری کرونا در ایران تلاش می کنند ضعف های مدیریت بحران در کشور را بیش از حد نشان دهند و از سوی دیگر نقاط قوت و دستاوردهای کشور در این زمینه را کم رنگ و‌بی اثر جلوه دهند.

این رسانه ها با بزرگ نمایی اخبار منفی در خصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا، تمام تلاش خود را در جهت القای هر چه بیشتر ناکارآمدی مدیریت بحران در کشور به کار می گیرند، در شرایطی که در خصوص عناصر و کشورهای همسو با چارچوب فکری خود، کاملا برعکس عمل کرده و کاستی های مشهود در مدیریت بحران در این کشورها را به سادگی نادیده گرفته و با برجسته سازی نقاط مثبت هر چند کوچک آنها سعی در القای نظام فکری خود به مخاطبان می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••