اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۴:۱۹
نماینده مردم خدابنده:

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اصلی شهر تهران به حساب می‌آید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تدابیری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروها و موتور سیکلت‌های شخصی در لایحه بودجه 99 اندیشیده شود.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اصلی شهر تهران به حساب می‌آید

به گزارش سراج24، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اصلی شهر تهران به حساب می‌آید، اما دولت در حال حاضر با  مشکلات اقتصادی بسیاری روبه‌رو بوده و بوجه ۹۹ نیز با تکیه به مالیات تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تدابیری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروها و موتور سیکلت‌های شخصی در لایحه بودجه 99 اندیشیده شود، گفت: پس از مطرح شدن لایحه در صحن علنی باید با ارائه پیشنهادهای مؤثر و توسعه اعتبارات در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گام‌های مؤثری برداشت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید در اولویت بودجه سال آینده قرار گیرد و در شرایط فعلی که با بحران اقتصادی مواجه هستیم، باید بیش از پیش به موضوع نوسازی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی بپردازیم تا از خسارت‌های احتمالی کاسته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ضرورت اجرای قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به‌دلیل افزایش آلودگی‌های هوا، نمایندگان استان تهران و بسیاری از مسئولان شهرداری و محیط زیست جلسات متعددی را با هدف اجرای کامل قانون هوای پاک برگزار کردند، اما اجرای این قانون ارتباط مستقیمی با بودجه و میزان اعتبار دستگاه‌ها و همچین هماهنگی مناسب میان  متولیان امر دارد. 

بیگدلی یادآور شد: کمبود بودجه دلیل اصلی تأخیر در اجرای کامل قانون هوای پاک و تعلل دولت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی ناوگان‌ حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: طرح الزام نصب فیلتر جذب دوده  برای  خودروهای دیزلی به دلیل تحریم‌ها و عدم تأمین قطعات مورد نیاز به درستی اجرا نشد، حتی این طرح برای اتوبوس‌های شهری داخل تهران هم عملی نشد و تنها تعداد بسیار محدودی از اتوبوس‌ها و خودروهای دیزلی اقدام به نصب فیلتر جذب دوده کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم نصب فیلتر جذب دوده در خودروهای دیزلی آلودگی هوا را افزایش می‌دهد و نیز کیفیت نامناسب برخی از خودروها، فرسودگی اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها کلاف سردرگمی را برای حل معضل آلودگی هوا ایجاد کرده است.

بیگدلی تأکید کرد: آلودگی هوا، ترافیک و مسائل مختلف پیرامون وضعیت بنزین از جمله مشکلاتی است که باعث می‌شود توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت اول شهر تهران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی مسئولان به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت اول پایتخت توجه نکنند قرار است به چه موارد دیگری توجه کنند؟ گفت: شهرداری و شورای شهر باید به این مهم هم بیندیشند که  بودجه لازم برای تخصیص به اولویت‌های تهران جهت رفع مشکلات حوزه شهری را از طریق رایزنی با دولت تأمین کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••