برنامه برداشت؛

فیلم| پشت‌پرده حضور مهناز افشار در یک برنامه ماهواره‌ای!

پس انتشار تصاویر کوتاهی از حضور مهناز افشار بازیگر سینما در یک برنامه ماهواره ای، بازار شایعات درباره این حضور داغ شد. مهناز افشار که مدت هاست در خارج از ایران به سر می برد، قرار است در «گات تلنت» ایرانی که برنامه ای برای یک شبکه عربستانی هست، به عنوان داور حضور پیدا کند. یک کلیپ چند ثانیه ای از پشت صحنه این برنامه تلویزیونی هم نشان می‌دهد که مهناز افشار با چند خواننده مشهور پاپ، پشت میز داوری نشسته است. در این بین، یک کانال سینمایی هم خبر داده که مهناز افشار مبلغی میلیاردی از عرب ها برای حضور در گات تلنت دریافت کرده است.

قاتل و وحشی، فیلم جدید حمید نعمت الله، درگیر مسئله ای به نام دعوا بین کارگردان و سرمایه گذار فیلم شده است. حمید نعمت الله گفته که هزینه تولید از براورد ساخت بیشتر شده و سرمایه گذار هم کار را متوقف کرده است. این توقف شاید با یک گفت و گوی ساده بین نعمت الله و صادق رنجکشان سرمایه گذار فیلم ختم به خیر شود. ولی در این بین باید دید که زمانی که «قاتل و وحشی» از دست داده، باعث می‌شود این فیلم از جشنواره دور شود یا نه؟

جهانگیر کوثری، تهیه کننده سینما و پدر باران کوثری، اعلام کرده که می خواهد فیلمی درباره زندگی فروغ فرخزاد، شاعر بزرگ معاصر بسازد. جهانگیر کوثری که علاوه بر تهیه کنندگی سینما، سال ها مجری و گوینده ورزشی در تلویزیون بوده، فیلمنامه این فیلم را خودش با همراهی نعیمه اسلامی نوشته و از قضا خودش هم می خواهد کارگردانی این فیلم را برعهده بگیرد. با این کار رسما کوثری هم به جمع کارگردانان سینما خواهد پیوست. پیش از این هم چند چهره سینمایی علاقه خودشان را به ساخت زندگی فروغ فرخزاد اعلام کرده بودند. فرخزاد یکی از سرشناس ترین شعرای زن در تاریخ معاصر ادبیات است. مرگ تراژیک فروغ بر اثر تصادف اتومبیل باعث شد تا زندگی این شاعر به یک درام تمام عیار تبدیل شود. گفته شده جهانگیر کوثری فیلمبرداری فیلم فروغ فرخزاد را از بهمن ماه آغاز می کند.

در آستانه 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از 3552 نفر از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد. در میان اسامی عفو شدگان قوه قضائیه، نام یک بازیگر به چشم می خورد. پگاه آهنگرانی به همراه چند فعال رسانه ای مورد عفو قرار گرفت. این بازیگر به خاطر فعالیت های غیر سینمای‌اش به 2 سال زندان محکوم شده بود که البته عفو اخیر شامل حالش شد.

«ارتش سری» پیمان قاسمخانی شاید به جشنواره فجر حمله کند! این خبر را می‌شود جدی گرفت و هم جدی نگرفت. از این جهت جدی بگیریم که پیمان قاسم خانی با فیلم قبلی‌اش یعنی «خوب بد جلف» نیز در جشنواره خوب ظاهر شد و از سوی دیگر نمی‌شود زیاد جدیش گرفت چراکه تجربه نشان داده که جشنواره فجر جایی برای فیلم های کمدی نیست و اصولا داورهای جشنواره فجر حتی اگر خودشان فیلم کمدی نیز بسازند، دوست ندارند به فیلم کمدی جایزه بدهند.

در بخش فضای مجازی نیز این خبر خیلی بازتاب داشت. خبری که جواد افشار اعلام کرده و گفته: ‌به‌ زودی ساخت فیلم سینمایی حضرت معصومه (سلام الله علیها) را کلید می‌زنم.‌ این کارگردان سینما گفته؛ همیشه گفته‌ام از اینکه اهل شهر مقدس قم هستم افتخار می‌کنم، به امید خدا این نوید را به مردم قم می‌دهم که به‌زودی ساخت فیلم سینمایی حضرت معصومه(سلام الله علیها) کلید می‌خورد.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با سها محمد نادری را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

فیلم| یک بوسه جنجالی در سینمای ایران

خانه پدری، فیلم ضد ایرانی است؟/ رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی، نیامده رفت!

برداشت | سینمارفتن بچه‌ها ممنوع!

0 نظر

ارسال نظر

capcha