پیش بینی حکیمانه رهبر انقلاب درباره نحوه مواجهه ایران و آمریکا:

نه جنگ می شود، نه مذاکره می کنیم

به گزارش سراج24، استراتژی مناسب ایران در مقابله با سیاست های ایالات متحده، ریشه در این واقعیت کلیدی دارد که ابزارهای بازدارندگی کشورمان برای هرگونه تجاوز خارجی چنان است که متجاوزان را از چنین کاری برحذر می دارد.

شلیک ایران به پهپاد آمریکایی که می توانست بهانه ای در دست واشنگتن برای انتقام جویی باشد، در نهایت جز به اذعان به عظمت قدرت دفاعی ایران نینجامید. عظمتی که هنوز بخش مهمی از آن بر دشمن پوشیده است.

توان دفاعی ایران به اندازه ای است که امروز واشنگتن هر حادثه ای در منطقه را ناشی از توان نظامی ایران می داند. نمونه اخیرش، رسوایی سلاح های آمریکایی در عربستان که نتوانست جلوی حمله حوثی های یمن را بگیرد.

آمریکا به خوبی می داند که وقتی سامانه های نظامی اش در برابر نیروهای مردمی منطقه کارگشا نیست، نباید ریسک تجاوز به ایران را به جان بخرد.

تهران اعلام کرده که هنوز بخش مهمی از توان رزمی خود را به دشمن نشان نداده است و همین، بیش از پیش آمریکا و متحدانش را می ترساند.

موفقیت های دفاعی ایران در سال های پس از پیروزی در دفاع مقدس، همگی مرهون تجربه ای است که کشورمان در جنگ تحمیلی به دست آورد. آنجا که فهمید نمی شود بر روی خرید سلاح از دیگر کشورها حساب کرد و باید روی پای خود ایستاد.

همین تجربه، صنایع دفاعی ایران را به یکی از پیشرفته ترین صنایع تبدیل کرده است.

از دیگر دلایلی که توسعه صنایع دفاعی کشورمان به سرنوشت دیگر صنایع، مثلا صنعت خودروسازی که نقدهای بسیاری بر آن وارد می شود، دچار نشده، همراهی و همبستگی همه دولتها و نخبگان سیاسی در توسعه این بخش است.

اگر نبود این همراهی ها و اگر نبود مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب، شاید صنایع دفاعی هم به سرنوشت دیگر صنایع ایران دچار می شد که درگیر مشکلات مدیریتی و مالی و تخصصی هستند.

با این همه وحدت بر روی تقویت بنیه دفاعی کشور و همراهی همه قوا با نیروهای مسلح، امروز ایران را به نقطه ای از توانایی دفاعی رسانده است که هیچ دشمن خارجی چه در سطح منطقه و چه در سطح جهان حاضر نیست به ایران حمله نظامی کرده و حتی ضربه ای کوچک به کشورمان بزند.

وحدت در توسعه توان دفاعی، نشان از تاریخی از تجارب گذشته دارد که به مردم ایران نشان داده در این جهان ناعادلانه، تنها باید به توان خود اتکا داشته باشند و بس.

شاید اگر این تجربه در دیگر صنایع نیز به کار گرفته شود، ایران نه فقط در عرصه نظامی که در بخش های اقتصادی و فرهنگی نیز به همان قدرت دفاعی که وجود دارد برسد.

وقتی وحدت وجود داشته باشد، عبارت نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم معنادار خواهد بود. اگر وحدت در حوزه های اقتصادی و سیاسی تقویت شود، شاید پیام بعدی این باشد: نه جنگ می شود، نه تحریم می شویم و نه امتیاز می دهیم.

اخبار مرتبط

اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳

چندین نیروگاه اتمی در کشور احداث می شود

ایرانیان دوستان و دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند

0 نظر

ارسال نظر

capcha