اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۲۳:۰۶

اعتصاب خلبانان «ساس» » وارد روز چهارم شد

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی بزرگترین خط هواپیمایی در حوزه اسکاندیناوی است و پرواز‌های سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد را پوشش می‌دهد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده از روز جمعه که اعتصاب خلبانان این خطوط هوایی آغاز شده است بیش از ۱۷۰ هزار مسافر با مشکل مواجه شده‌اند.

اعتصاب خلبانان «ساس» » وارد روز چهارم شد

به گزارش سراج24، به نقل از آسوشیتد پرس، اعتصاب خلبانان هواپیمایی اسکاندیناوی موسوم به «ساس» وارد روز چهارم شد و به این ترتیب مسئولان این خطوط هوایی مجبور شدند ۱۲۱۳ پرواز را در روز‌های دوشنبه (امروز) و سه‌شنبه لغو کنند. با این تعداد لغو پرواز، برنامه سفر بیش از ۱۱۰ هزار مسافر با مشکل روبرو شده است.

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی بزرگترین خط هواپیمایی در حوزه اسکاندیناوی است و پرواز‌های سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد را پوشش می‌دهد. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده از روز جمعه که اعتصاب خلبانان این خطوط هوایی آغاز شده است بیش از ۱۷۰ هزار مسافر با مشکل مواجه شده‌اند.

این اعتصاب پس از آن آغاز شد که مذاکرات ساس با موضوع پرداخت دستمزد‌ها با گروه خلبانان که نماینده ۹۵ درصد خلبانان این شرکت در سه کشور بود، به نتیجه‌ای نرسید. با این حال، ریچارد گوستاوسون، مدیر عامل ساس، امروز خلبانان را متقاعد ساخت تا مذاکرات را در مورد توافق جمعی جدید از سر بگیرند.

گوستاوسون در این خصوص به خبرگزاری سوئدی «تی‌تی» گفت: «اکنون هر دو طرف باید مسئولیت‌پذیر باشیم و به گفتگو‌های منسجم بازگردیم تا راه حل‌هایی را پیدا کنیم که حتی پس از این مناقشه نیز در آینده برای شرکت مفید باشد».

مذاکرات خلبانان که از ماه مارس آغاز شده بود عمدتا به موضوعات افزایش حقوق و ساعت کار مربوط می‌شد. تاکنون جزئیات زیادی از این مذاکرات منتشر نشده است، اما اتحادیه اسکاندیناوی-پن می‌گوید آن‌ها می‌خواهند حقوقشان هماهنگ با نرخ بازار باشد؛ این در حالی است که مذاکره‌کنندگان ساس درخواست‌ها را «غیرمنطقی و افراطی» می‌دانند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••