دلیل اصلی کاهش قیمت در بازارمرغ

به گزارش سراج24، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده در مقایسه با روز‌های گذشته ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

حجت شرایط عرضه و تقاضا و فشار دولت بر اجرای بحث تک نرخی شدن مرغ را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: اصرار دولت بر بحث تک نرخی شدن قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها انگیزه تولیدکنندگان برای تولید را از بین می‌برد چرا که هزینه‌های تولید بیش از این رقم است.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/ نیازی به واردات مرغ نداریم

این مقام مسئول ادامه داد: از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که براساس هزینه‌های واقعی تولید که مورد تایید دست اندرکاران امر همچون وزارت جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کمیسیون کشاورزی است، نرخ واقعی مرغ را اعلام کنند تا اجحافی در حق تولید کننده و مصرف کننده صورت نگیرد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که علی رغم افزایش هزینه حقوق و دستمزد، سربار، ریز مغذی‌ها و خدمات، دولت نرخ مرغ زنده را به ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داده است، در حالیکه انتظار می‌رفت به جای کاهش یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومانی، نرخ مرغ زنده را بالای ۹ هزارتومان در بازار اعلام می کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

قیمت مرغ تغییر نمی کند

تامین نیاز بازار مرغ گرم در ماه رمضان و عید

نظارت دقیق | تامین ۱.۵ برابر اقلام پروتئینی کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha