اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۲۵
در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای مطرح شد؛

واکنش احزاب و چهره‌های سیاسی به اقدام احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا

احزاب و تشکل‌ها و چهره‌های سیاسی در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به اقدام احمقانه ترامپ، واکنش نشان دادند.

واکنش احزاب و چهره‌های سیاسی  به اقدام احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش سراج24، احزاب و تشکل‌ها و چهره‌های سیاسی در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به اقدام احمقانه ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

متن این پیام‌ها و بیانیه‌ها به شرح زیر است: 


بیانیه جبهه زنان اصولگرا و کارآمد در حمایت از سپاه

جبهه زنان اصولگرا و کارآمد در بیانیه‌ای، اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد.

جبهه زنان اصولگرا و کارآمد با محکومیت اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالعزیز
«اگر سپاه نبود، کشور نبود.»

این بیان نورانی حضرت امام خمینی (قدس سره) در سال‌های آغازین شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در طول چهار دهه اخیر حقیقت آن در بزنگاه‌های خطیر همچون جنگ تحمیلی هشت ساله و حفظ تمامیت ارضی کشور و نیز در عرصه‌های سازندگی بخوبی روشن شده است.

اما آنچه در مقابله با جریان تکفیری و تروریستی داعش در منطقه غرب آسیا رخ نمود، بیش از پیش نقش اساسی و بی‌بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در مواجهه با این جریان دست ساز امریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب نشان داد و توان بالای سیاسی و نظامی آن را در تشخیص کانون و ماهیت توطئه‌ها و نحوه مقابله موثر و بنیان برافکن با آن‌ها به نمایش گذاشت.

این است که مقام عظمای ولایت در توصیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود:

«سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرز‌ها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب (س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.»

با این وصف واکنش کینه‌توزانه و شدید هیئت حاکمه آمریکا به عامل اصلی خنثی شدن توطئه عظیم طراحی و اجرای پروژه داعش (دولت اسلامی عراق و شام) در سال‌های اخیر، واکنشی قابل انتظار و در عین حال عاجزانه و نابخردانه است. در واقع عاملان ایجاد و تدارک داعش با آن عده و عده عظیم ایدئولوژیک، استراتژیک و تکنولوژیک در عرصه سیاسی و نظامی اکنون به خوبی دریافتند که سپاه در همه این عرصه‌ها دست برتر را دارد و طبعا دچار چنان احساس وحشت و عجزی می‌شوند که به هر واکنش تلافی جویانه‌ای هر چند احمقانه و بی‌فایده دست می‌زنند و حرکت غیرمتعارف و غریبی، چون تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله این حرکت‌هاست.

این در حالی است که به دنبال نقض رسمی فرجام از سوی هیات حاکمه آمریکا و بازگرداندن وسیع تحریم‌ها، پیش از این شاهد اعلام فهرستی بلند از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده‌ایم که در لیست سیاه آمریکایی‌ها قرار گرفتند.

بی‌تردید تاثیر و برد این اقدام نابخردانه هم بیشتر از اقدامات پیشین کاخ سفید نخواهد بود، کمااینکه در عرصه داخلی این اقدام ملت غیور و مقاوم ایران را در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران استوارتر نمود و در افکار عمومی جهانیان هم حتی از سوی متحدان آمریکا با عدم اقبال نسبت به سیاست‌های هیاهومدارانه و نامتعارف ترامپ همراه بوده است.

جبهه متحد زنان اصول گرا و کارآمد ضمن اینکه این حرکت مذبوحانه را محکوم به شکست می‌داند، خواستار برخورد مناسب و قاطع دستگاه دیپلماسی در پیگیری حقوقی و سیاسی این اقدام ابلهانه آمریکا در سطح بین‌المللی است و از سویی تاکید می‌کند که بنا به رهنمود مقام معظم رهبری، بر ما زنان انقلابی است که در شرایط خطیر کنونی به وظایف خطیر خود در جهت استمرار راه روشن انقلاب اسلامی بیش از هر زمان واقف و عامل باشیم و یکدیگر را در این امر واجب دعوت به تلاش و مجاهدت بی‌وقفه نماییم. 


بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در محکومیت اقدام دولت آمریکا 

... ِ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ﴿۱۱۹ ال عمران﴾

... بگو با همین خشمی که دارید بمیرید خدا از (اسرار) درون سینه‌ها آگاه است.

اینک که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عظمت، کارآمدی و پایداری یک حکومت دینی برای اولین بار بعد از صدر اسلام بر همگان آشکار و خواب آشفته دشمنان از صدور انقلاب با پیروزی عزت مدارانه در جنگ تمام عیار تحمیلی ۸ ساله دفاع مقدس کنار مرز‌های جعرافیایی ایران تعبیر شد و موفقیت مقتدرانه آنروز در فراسوی مرز‌های جعرافیایی (یمن، سوریه، فلسطین، لبنان و...) و ظهور نشانه‌های افول و شکست هیبت استکباری و هیمنه شیشه‌ای امریکا بر این واژه صدور انقلاب لباس حقیقت پوشید و به واقعیتی عینی در انظار ملل آزاده جهان تبدیل شد.

آمریکای جنایتکار بار دیگر به گربه رقصانی دیگری پرداخت و به توهم پنجه کشی بر چهره مظلوم این نظام مقدس و به باور خود در جبهه بین المللی، چهره ایران اسلامی را تخریب کرد و رییس جمهور دیوانه آمریکا با امضا بیانیه‌ای در کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این اقدام خصمانه متناقض با حقوق بین المللی را نشان از استیصال هیئت حاکمه امریکا در مواجهه با استراتژی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و صدق راه راستین سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌داند و معتقد است:

۱) اگر چه خصومت‌های پیدا و پنهان آمریکا علیه این نهاد مقدس و موثر نطام با تحریم اکتبر سال گذشته بر مبنای فرمان اقای جرج بوش رییس جمهور اسبق امریکا به دوران پس از حملات ۱۱ سپتامبر بر می‌گردد و چیز تازه‌ای نیست، لیکن این بار با اقدام نامتعارف متهم کردن یک نهاد نظامی و رسمی یک کشور که منبعث از قانون اساسی ان کشور است، وقاحت را به نهایت رسانده و با این عمل با بی احترامی به قانون اساسی یک کشور علنا مقابل خواسته ملی و دستاورد مردمی یک کشور قد علم کرد.

۲) این اقدام وقیحانه آمریکا در کنار اعتراف ذلیلانه برخی از اعضای هیئت حاکمه بر عاملیت امریکا درایجاد داعش (تروریسم بین المللی) اوج تعارض و تناقض رفتاری این کشور را بر همگان بیش از گذشته آشکار نمود؛

۳) آمریکا در اهداف مثلث گونه خود برآن است با این اقدام نامتعارف ازیک سو درکنار اعتراف به شکست سیاست حضور خود در منطقه جنوب شرقی آسیا و ضرورت کاهش هزینه‌ها با خروج نیرو‌های نظامی خود از منطقه در لوای این اتهام و با توجیح نا امن شدن منطقه برای حضور آمریکایی‌ها سرپوشی بر خروج ذلیلانه خود از منطقه بعد از هزینه‌های گزاف بگذارد و از سوی دیگر با این اقدام خود یک روز قبل از شروع انتخابات پارلمانی رژیم غاصب صهیونیستی به کمک نتانیاهو نخست وزیر متهم به فساد و سو استفاده از قدرت بپردازد و در ضلع سوم به خیال خام خود با بهره گیری از جریان غرب گرای داخل و در راستای بزرگنمایی این تهدید، ایران را ملزم به اجرای خواسته‌های خود بنماید.

۴) این بار نیز، چون گذشته سو استفاده ابزاری آمریکای مستکبر از واژه‌های مظلوم و انتزاعی در راستای تامین منافع و اهداف شوم دولتمردانش ره به جایی نخواهد برد و به زودی در انظار و قضاوت ملل آزاده جهان واژه تروریست آمریکا را شایسته‌ترین مرجع ضمیر خود خواهد یافت، زیرا شاخصه سازی و تبدیل واژه‌های انتزاعی تروریست به مولفه‌های انضمامی و مقایسه این شاخصه در سابقه آمریکا با کشور‌های دیگری، چون ایران در راستای روشن شدن چهره حقیقی تروریسم به خوبی نشان می‌دهد سابقه جهان گشایی و حمله یا شرکت درتهاجم به کشور‌های دیگر، تعداد پایگاه‌های مستقل نظامی آشکار در کشور‌های دیگر، جایگاه و رتبه آمریکا درساخت وفروش سلاح و تجهیزات مدرن نظامی دنیا، سابقه ایجاد و حمایت از تروریسم‌های بین المللی، چون داعش، القاعده و ... در اعتراف دولتمردان آمریکا، حمایت از حاکمان مستبد و دست نشانده کشور‌ها، سابقه شرکت و دخالت و ایجاد کودتا‌ها علیه حکومت‌های مردمی کشور‌های دیگر و... درکدام کشور یافت می‌شود و آن را مستحق واژه تروریسم می‌گرداند.

ملت ایران یقین دارد این اقدام آمریکا نه از توان منطقه‌ای سپاه میکاهد و نه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی با چالش مواجه میسازد. ملت ایران این اقدام خصمانه آمریکا را نشان از راه درست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اتخاذ راهبرد‌های چهل ساله انقلاب و عصبانیت دشمن از خدمات این نهاد مردمی و قانونی در عرصه‌های مختلف دفاعی _نظامی تا سازندگی و امداد رسانی در حوادث و بلایای طبیعی از زلزله تا سیل در اقصی نقاط کشور و همچنین اقدامات موثر این نهاد مقدس در مبارزه با تروریسم و دفاع از مظلومین در منطقه میداند.
ملت و مسئولین هشیار و با بصیرت کشور این بار نیز با وحدت و همدلی که بار‌ها ازخود نشان داده اند تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌نمایند.
در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن محکومیت اقدام خبیثانه رئیس جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، حمایت قاطع خود را از سبزپوشان این نهاد مقدس و مردمی اعلام می‌نماید.


بیانیه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام

بسم الله الرحمن الرحیم

ومَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز با تجربیات و خدمات چهل ساله یک مجموعه‌ی نظامی نیرومند است. استکبار جهانی با عاملیت رییس جمهور بی خرد آمریکادر اقدامی گستاخانه، فرزندان غیور ضامن حفظ کشور، ملت و انقلاب اسلامی را " تروریست" نامید.
کیست نداند که آن‌ها خود ایجاد کننده گروه‌های تروریستی، چون داعش و عامل بسیاری از جنایات در منطقه‌ی خاور میانه و کشور ما از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا سرنگونی هواپیمای مسافربری هستند. کیست که نداند آمریکایی‌ها در طول دوران جنگ تحمیلی حامی اصلی صدام و گروهک‌های تروریستی جنایتکاری بودند که در کشور ما ۱۷ هزار نفر از بهترین فرزندان این ملت را به شهادت رساندند و هنوز هم سردمداران آمریکا در گردهمایی‌های این گروهک‌های تروریستی منفور حضور می‌یابند. چه کسی است نداند که اگر سپاه درمقابل حمله گسترده داعش و تصرف مناطق وسیعی از کشور‌های همسایه به خواست آن‌ها ورود و ایستادگی نمی‌کرد اکنون با چه شرایط وخیمی در منطقه و حتی جهان روبرو بودیم؟
دور از انتظار نبودکه حاکمان شکست خورده‌ی آمریکا برای تبلیغات داخلی و رضایت عمال منطقه‌ای خود، سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دهند. این اقدام در واقع خدمتی دیگر به رژیم کودک کش صهیونیستی است که ترامپ کاملا تسلیم مطامع نامشروع آنان بوده و با تغییر محل سفارت آمریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بربلندی‌های جولان این سرسپردگی را بیش از پیش اثبات کرده است.
اینجانب حماقت رییس جمهور آمریکا در "تروریست قلمداد کردن سپاه" را به شدت محکوم کرده و با تاکید بر این که سپاه نیرویی الهی در قلب آحاد ملت ایران جا دارد، شکر به درگاه خداوند قادر متعال به جا می‌آورم که این اقدام نابخردانه را موجب انسجام بیشتر مردم، مسئولان و جریانات سیاسی کشور در حمایت یکپارچه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داده که وجود با برکتش تماما در خدمت حفظ استقلال، عزت و سربلندی کشور اسلامی ایران است.
محمد مخبر


بیانیه هیئت رزمندگان اسلام در محکومیت تروریست خواندن سپاه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر رأس استکبار جهانی عقده‌های ناکام خود در برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران را با تروریستی خواندن «پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث کشور» نشان داد.

بدون تردید منشأ ناکامی همه هزینه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها و سناریو‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی و منطقه غرب آسیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این عصبانیت قابل درک است. اما تصمیم عریان و خارج از عرف و حقوق بین‌الملل امریکا خود شاخصی از ناتوانی یک ابرقدرت در رسیدن به اهداف است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سه حوزه اساسی امریکا را ناکام گذاشته و تلاش‌های آن برای براندازی را به ناامیدی کشانده‌است؛

اول: جای پای امریکا در خاورمیانه را لرزان و لغزان نموده است. به‌صورتی که امکان سفر رسمی به این منطقه برای مقامات امریکایی وجود ندارد.

دوم: با همه توطئه‌های پیچیده سخت و نرم امریکا علیه انقلاب اسلامی مقابله و مبارزه کرده است و سوم اینکه در طول تحریم، چرخ توسعه کشور را در تحرک نگه داشته است و بسیاری از نیاز‌های کشور را با عبور از گردنه‌های سخت تحریم و کارشکنی برآورده کرده است. ماحصل این تلاش شکست پروژه‌های متعدد امریکا در براندازی نظام اسلامی از یک سو و ناکامی در تسلط بر منطقه خاورمیانه از سوی دیگر است. امریکا نتوانسته سیاست‌هایی همچون دولت‌سازی، ملت‌سازی و تضمین امنیت صهیونیست‌ها را به انجام رساند و پس از سال‌ها تلاش و هزینه مالی و انسانی امروز با دست خالی و با حسرت به شکست تروریست‌های اجاره‌ای در منطقه می‌نگرد؛ بنابراین می‌توان عصبانیت حلقه شیاطین کاخ سفید را با همه وجود درک کرد.

در آن سوی ماجرا اقدام امریکا بحمدالله موجب انسجام ملی و حمایت همه نحله‌های سیاسی و فکری کشور از سپاه شده است و سرمایه اجتماعی این نهاد مقدس و مردمی رو به فزونی نهاده است، زیرا ملت ایران می‌داند این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سپر حوادث کشور در همه بلا‌ها و پدیده هاست و امنیت و آرامش خود را مدیون فرزندان معنوی خویش در سپاه می‌داند.

هیأت‌های رزمندگان اسلام نیز همانند همه ملت ایران و مسئولان کشور ضمن حمایت از نهاد مقدس و انقلابی سپاه، این اقدام عاجزانه را محکوم و خود را در کنار سپاه حس می‌کند و اطمینان دارد که سخن حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه‌: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» فقط سخنی مربوط به دیروز نیست که برای همه اعصار، از جمله امروز است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از الطاف جلیه الهی است که بر انقلاب اسلامی و ملت ایران ارزانی شد تا در کوران همه حوادث ملجأ و پناهگاه آنان باشد و این پرچمداری را تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه دهد.

این اقدام سخیف حاکمان امریکا پیوند ملت و سپاه را دوچندان خواهد نمود و انقلاب اسلامی همانند همیشه از دل این تهدید فرصت‌های گرانسنگی را خلق خواهد کرد.

هیأت رزمندگان اسلام 


بیانیه حزب مردمی اصلاحات در خصوص اقدام خصمانه آمریکا

یک بار دیگر دستان ناپاک و خون آلود جنایت کاران واقعی زمانه از پشت چهره‌های به ظاهر بشر دوست آشکار شد.

این بیانیه می‌افزاید: آنان که بار‌ها و بار‌ها در زیرپا نهادن اصول مدنی، اساسی و قانونی جهانی بی پروا و پیشگام بوده اند؛ بار دیگر در راستای اقدامات خصمانه گذشته خود و خوش رقصی‌های احمقانه برای صهیونیسم جهانی که منشا و مبدا تروریسم و جنایت علیه بشریت می‌باشند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برخلاف تمامی اصول نظامی و دیپلماتیک جهانی در لیست خود خوانده تروریستی قرار دادند بی آنکه بدانند که سپاه فرزند ملت و ملت پشتیبان سپاه می‌باشد.

حال ما نیز در مجموعه حزب مردمی اصلاحات که قطره‌ای در دریای بزرگ ملت ایران است تاکید می‌کنیم بدخواهان گمان مبرند که ملت شریف ایران از حربه‌های آن‌ها می‌ترسند بلکه محکم‌تر و استوار‌تر از دیروز در برابر دشمنان قسم خورده این آب و خاک در کنار هم ایستادگی می‌کنند.

اینک زمان آن رسیده است که محکم‌تر از قبل، دست در دست یکدیگر، بیش از پیش به سرزمینمان و وحدت ملی آن که رمز اصلی پیروزی و تعالی انقلاب اسلامی بوده است بیاندیشیم و وفادار بمانیم.


اطلاعیه حزب مردم سالاری در محکومیت اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی

حزب مردم سالاری با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن محکومیت اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، خواستار اقدام یکپارچه و منطقی و مقابله به مثل با این اقدام شد.

متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:

اقدام غیرقانونی و خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اقدامی بیسابقه است که نشان از ضعف و ناتوانی دولت آمریکا در مقابله با ایران دارد. چراکه برای مقابله با ایران، علیرغم اعمال تحریم‌های گسترده، برای نخستین بار، نیرو‌های نظامی یک کشور را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد تا اثبات شود دونالد ترامپ و سایر دولتمردان فعلی آمریکا، تا چه حد در برخورد با جمهوری اسلامی ایران ناتوان هستند و به همین دلیل راهی جز روی آوردن به اقدامات خصمانه ندارند. ضمن اینکه این اقدام آمریکا نشان داد ادعا‌های دولت ترامپ برای مذاکره با ایران، تا چه حد پوچ و بی معناست. همه در ایران به این امر اذعان داشتند که به دولتی که نه تنها از برجام، بلکه از بسیاری از پیمان‌های بین المللی دیگر خارج شده، نمی‌توان اعتماد کرد و اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه اثبات می‌کند آنچه درباره نابخردی و ناتوانی دولت کنونی آمریکا گفته می‌شد صحیح بود.

این اقدام دولت آمریکا، پیامد‌های جبران ناپذیری برای این کشور خواهد داشت و پیامد‌های آن نه تنها دولت فعلی آمریکا را از طریق افزایش شکاف در بین دو حزب حاکم آمریکا درگیر می‌کند، بلکه تاثیرات آن دامنگیر دولت‌های بعدی این کشور هم خواهد بود. چرا که جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت. این اقدام آمریکا، دولت، مجلس و کلیه نهاد‌های حاکمیت و همچنین مردم را در ایران بیش از پیش متحد خواهد کرد و همه در داخل ایران، در زمان اعمال تهدیدات خارجی، یکپارچه به مقابله با دشمن و حمایت از پاسداران این مرز و بوم در مقابل دشمن خواهند پرداخت.

حزب مردم سالاری ضمن محکوم ساختن این اقدام دولت ترامپ، از کلیه نهاد‌های حاکمیتی کشور، بویژه شورای عالی امنیت ملی درخواست می‌کند با واکنش منطقی و معقول در مقابل دولت آمریکا که نه تنها در عرصه بین الملل بلکه در داخل آمریکا نیز با ضعف مفرط روبروست، همچون قرارگرفتن نام نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی ایران، به مقابله با مثل با اقدامات دولت ترامپ بپردازند و اتحاد ایرانیان در مقابل این اقدام خصمانه را در منظر جهانیان قرار دهند تا بار دیگر دولت آمریکا در مقابل ایران در انزوا قرار گیرد و بداند در ایران برای مقابله به مثل با اقدامات و تهدیدات مختلف آمریکا، همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود.


بیانیه معاونت اطلاع رسانی ، بین الملل و پژوهش مجمع تشخیص در محکومیت اقدام ترامپ علیه سپاه

علی رضایی، معاونت اطلاع رسانی ، بین الملل و پژوهش مجمع تشخیص در بیانیه‌ای به محکومیت اقدام ترامپ علیه سپاه پرداخت و گفت:  سپاه بعنوان پاسدار انقلاب، یاور ولایت و سرباز ملت بزرگترین دستاورد اختصاصی انقلاب اسلامی است. جمله تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه "اگر سپاه نبود کشور هم نبود" شاید به این جهت است که سپاه شاکله اساسی انقلاب و ستون اصلی جمهوری اسلامی است.

امروز همه مقامات در نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم فضاسازی‌های گستره داخلی و خارجی علیه پاسداران انقلاب آرزو دارند که‌ای کاش در روز‌های جهاد و شهادت عکسی با لباس سبز پاسداری می‌داشتند تا خود و نسل‌های بعدی را سرافرازتر ببیند.

در این روزگاران، برخی از مردان پارازیت که از این مدال پر فخر و عزت محرومند سعی در بی ارزش کردن ایام جهاد و شهادت دارند. آنانکه که هنوز هم تیغ تیز کینه هایشان به سمت سپاه بوده و سهم بزرگانشان از بسیجی و پاسدار بودن عکس‌های یادگاری در قرارگاه و پشت جبهه است.

آنانی که در دهه ۶۰ اجتماع سلاح و اطلاعات و در دهه ۹۰ تجمیع سلاح و اقتصاد را به ضرر منافعشان می‌دانستند. حال آنکه گذر زمان اثبات کرد پاسداران حافظ صلح و امنیت و مردان روز‌های سخت و طاقت فرسایند. از جان برکفان جنگ دهه شصت تا مردان زلزله و سیل دهه ۹۰.

اینجانب به سهم خود میلاد حضرت اباعبدالله الحسین و روز پاسدار را تبریک می‌گویم.


بیانیه ۱۰ هزار بانوی فعال و نخبه فرهنگی در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه

بسمه تعالی

۱۰ هزار بانوی فعال و نخبه فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن مقامات آمریکایی در قرار دادن «سپاه پاسداران» در لیست گروه‌های تروریستی، از تصمیم متقابل شورای امنیت ملی در تروریست معرفی کردن نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا، حمایت کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است:

تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به حق یکی از بزرگترین و مقتدرین‌ترین نیرو‌های دفاعی کشور در عرصه‌های مختلف نظامی و فرهنگی است آن هم در آستانه روزی که در تقویم ایران اسلامی به نام این لشکریان خدا نام گذاری شده است، نوعی اعلام جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آنچه در این تصمیم ابلهانه و ماجراجوی کاخ سفید واضح است؛ خوش خدمتی دولت ترامپ به پدر تروریسم بین المللی، اسرائیل غاصب جنایتکار است؛ غافل از اینکه چه پیامد‌هایی برای دولت و حتی نیرو‌های نظامی مستقر آمریکا در غرب آسیا پیش خواهد آمد.

این جسارت بزر گ. آمریکا در دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، نشان از اوج دشمنی و عصبانیت توأم با شکست متفتضحانه این دولت متخصام با نظام‌های اسلامی در مقابل عظمت، اقتدار و پیروزی‌های غرورآفرین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار جهانی در منطقه غرب آسیا دارد.

به طور قطع بازی دولت آمریکا به سردمداری ترامپ احمق درجه یک آمریکایی! با دم شیر، فقط منجر به منفور شدن و منزوی‌تر شدن آمریکا در عرصه بین المللی خواهد شد، چیزی که پایان کار این ابرقدرت پوشالی را سریع‌تر از انتظار‌ها رقم خواهد زد و شکست‌های بزرگتر و نزدیک تری را برای جریان‌های آمریکایی – صهیونیستی و عبری – عربی به وجود خواهد آورد.

هر چند تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خشم ملت مردم ایران و دولت و نظام مقتدر آن را برانگیخت، اما از آنجایی که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد در پویشی همگانی ملت ایران در دفاع از حریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه بک صدا فریاد «من هم یک پاسدارم» را سر دادند تا دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدانند که این نظام و مدافعان و ارتشیان آن تنها نیستند و همه یک صدا سپاهیانی مبارز در جبهه دفاع از حریم وطن در برابر دشمنان و مدافع مظلومان جهان در قبال استکبار و استعمار جهانی هستند.

این حرکت شنیع آمریکایی صهیونیستی حاوی یک پیام برای همه ملت ایران به خصوص خودشیفتگان و خواب زدگانی است که خود را سلبریتی می‌دانند آنهم اینکه «فراموش نکنیم این شیطان بزرگ، هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود.»


بیانیه حزب موتلفه اسلامی در محکومیت اقدام جدید آمریکا

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی متن این بیانیه به شرح زیر است:

«کاخ سفید در پی بی سابقه‌ترین موضع گیری خصومت آمیز خود علیه دولت و ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

این اولین بار است که نیرو‌های نظامی یک دولت مشروع و قانونی را بدون هیچ دلیل و بهانه‌ای تروریست معرفی می‌کنند، این موضع ماجراجویانه تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است که آمریکایی‌ها نیز از خسارت‌های آن در امان نخواهد ماند.

این اتفاق نشان از درستی و حقانیت شعار‌های ملت ایران علیه آمریکا و درستی راهی است که مردم ایران و منطقه طی چهل سال گذشته طی کرده اند. اعلام این موضع در شب میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و نیز همزمان با مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح کشور اعم از سپاه و ارتش و کمک رسانی به مردم در سیل اخیر شگفت انگیز است و آن را به فال نیک می‌گیریم.

طبیعی است اقدام متقابل در برابر این تصمیم حق ملت ایران است و بر همین اساس موضع شورای عالی امنیت ملی را در اعلام بخشی از ازتش آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی را در اولین گام قابل تقدیر می‌دانیم.

دولت و رئیس جمهور ما با اعلام حمایت صریح از این موضوع جلوه‌هایی از همبستگی ملی را به نمایش گذاشته و خواهند گذاشت. بدیهی است سپاه و ارتش و دیگر نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمام (عج) و فرزندان شجاع ملت ایران و دیگر ملت‌های منطقه در هنگام بروز هرگونه شواهدی از آشکار شدن نیت پلید دشمن، با راهبرد آتش به اختیار هرجا تروریست‌های چکمه پوش آمریکایی را دیدند رفتاری همانند برخورد با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را با آنان داشته باشند.

حزب موتلفه اسلامی ضمن حمایت از موضع شورایعالی امنیت ملی اعلام می‌دارد آمریکا باید تبعات چنین موضع خضمانه‌ای را بپذیرد. ما در کنار ملت ایران تصمیم دولت تجاوزگر و حامی تروریست آمریکا و اقدامات احمقانه ترامپ را به شدت محکوم می‌کنیم.

همچنین حزب موتلفه اسلامی حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پاسداران حریم انقلاب اسلامی و حرم فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و نیز کرامت انسانی در جهان در مقابل استبداد جهانی اعلام می‌دارد و در این موضع تا پای جان ایستاده است.»


واکنش دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران به اقدام اخیر دولت آمریکا 

قدرتعلی حشمتیان، دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران ضمن تبریک میلاد باسعادت اعیاد بزرگ شعبانیه (میلاد باسعادت امام حسین (ع) وروز پاسدار، سرداربزرگ کربلاحضرت ابوالفضل (ع)
وروزجانباز، حضرت امام سجاد، حضرت قایم آل محمد (ع) دراینستاگرام خودنوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آخرین نشانه شکست سیاست آمریکا در فشار علیه ملت ایران است.

اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت شجاع ایران و تحریم‌های ظالمانه یکسال گذشته، بوده است.

حزب مستقل واعتدال ایران به همراه آحادمردم عزیزمان درکنارسپاه پاسداران بوده وخواهدماند وهمانگونه که امام عزیزمان فرمودند: «که اگرسپاه نبود، ایران هم نبود.. لذا ایران، مردم، رهبری، دولت، سپاه وارتش همه و همه برای عزت واقتدار کشورمان تلاش خواهیم نمود و معتقدیم که سپاه ازمردم وبرای مردم بوده و هرگونه اهانت وتوهین به این نیروی بزرگ توهین به همه ماست وعمل مقابله به مثل را حق قانونی خوددانسته و از محضر فرماندهی معظم کل قوا و دولت ومجلس وقوه قضاییه خواهانیم که نتیجه مقابل به مثل رابه اطلاع همگان برسانند.»


بیانیه حزب ندای ایرانیان در محکومیت اقدام غیرقانونی دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیْمِ

در برهه‌ای که نقش‌آفرینی و همراهی سرباز و سردار سپاهی با مردم و نیرو‌های امدادی، در مدیریت بحران سیل اخیر در اخبار و افواه منتشر است، رژیم آمریکا، ملقمه‌ی حماقت و دشمنی را با خوش‌رقصی برای صهیونیسم و تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

هرچند درک ارتباط سپاه و مردم، برای دشمنان این خاک، ناممکن است، اما همگان می‌دانند که چه جنگ تحمیلی باشد، چه قهر طبیعت، چه مقابله با داعش و منافقین کوردل، چه مجاهدت در راه سازندگی، سپاه مردم ایران، حافظ جان و مال و شرف و ناموس ایران و ایرانی بوده و هست و خواهد بود.

نقش‌آفرینی سپاه در مقابله با داعش و سایر گروه‌های تروریستی دست‌ساخته‌ی آمریکا و عملکرد قابل‌تحسین نیرو‌های تحت امر سرباز رشید اسلام، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در شکست داعش بر تمامی جهانیان بالاخص ژنرال‌های آمریکایی کاملاً مشخص است و مطمئناً همین قدرت متکی بر مردم و اشراف اطلاعاتی و امنیتی سپاه بر اوضاع منطقه است که لرزه بر اندام استکبار انداخته و اتاق فکر جنگ‌طلبان ترامپ، لاپوشانی شکست‌های پی‌درپی منطقه‌ای و فرار از مذمت‌های افکار عمومی را در تروریست خواندن سپاه دانسته؛ حال‌آنکه علی‌رغم هشدار کارشناسان، راهی شکست‌خورده را برگزیدند.

حزب ندای ایرانیان ضمن ابراز انزجار از این اقدام غیرقانونی و نابخردانه‌ی دولت ترامپ که با توجه به نص قوانین بین‌المللی، نقض صریح حاکمیت ملی و تهدیدی علیه امنیت ملی کشور محسوب می‌شود، اعلام می‌دارد فرزندان این مرزوبوم در لباس سپاهی، ارتشی و بسیجی در هر زمان که مام میهن به رشادت و حضورشان نیاز داشت، جان پاک خود را نثار مردمانشان کرده‌اند و حال که این سربازان سبزپوش، آماج حملات ناجوانمردانه خارجی قرارگرفته‌اند، دوشادوش ملت بر خود وظیفه می‌داند در مقابل این حرکت مذموم رژیم ایالات‌متحده امریکا، از نجابت و رشادت سپاهیان پاسدار ایران و انقلاب دفاع کرده و با یادآوری حماسه‌آفرینی‌های این عزیزان اعلام نماید سپاهی که خود، قربانی تروریسم بوده، مطابق اصل صد و پنجاه قانون اساسی، نیروی نظامی رسمی کشور ماست و آحاد ملت شریف ایران با حمایت از فرزندان خود، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و بر مبنای وظیفه‌ی ملی، حماسه‌ای را رقم خواهد زد که دانش سیاسی جهان، این بلاهت منبعث از تفکر ترامپیسم را به عنوان برگی سیاه در کتاب‌های تاریخ خود درج نماید. حماسه‌ای که بدون شک حاصل آن برخلاف تحلیل‌های دشمنان، تقویت وحدت ملی، همدلی و انسجام خواهد بود.

حزب ندای ایرانیان| فروردین ۹۸


بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در محکوم نمودن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا

باسمه تعالی

ملت قهرمان ایران اسلامی

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی نابخردانه، خلاف عرف و حقوق بین الملل، در ادامه سناریو‌های قبلی، یک نهاد مهم و قانونی جمهوری اسلامی ایران (سپاه همیشه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی) را نهادی تروریستی اعلام کرد؛ ساختاری که به صراحت اصل صد و پنجاه قانون اساسی و نیاز همیشگی انقلاب اسلامی، در نخستین روز‌های پیروزی انقلاب، تشکیل شد تا همواره در نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن نقش بی بدیل داشته باشد و در عرصه‌های مختلف، در کنار ملت، خدمت رسانی نماید. این سپاه، هرگز با تصمیم جاهلانه و متاثر از رویکرد‌های صهیونیستی قابل تحریم و تهدید نیست و هویت اصیل، مردمی و اسلامی آن تغییر نمی‌کند.

نقش آفرینی این نهاد تاثیرگذار بر معادلات منطقه‌ای و جهانی به ویژه حمایت از مظلومان جبهه مقاومت، سبب شده است سردمداران زخم خورده آمریکا، عمق کینه خود را از این لشکر الهی که در صف اول مقابله با تروریسم است با تروریست خواندن آن، ابراز نمایند. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ضمن محکوم نمودن این تصمیم شرورانه و شیطانی آمریکا؛ از مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی، انتظار دارد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به عمل متقابل و بازدارنده اقدام نمایند؛ از وزارت امور خارجه نیز خواسته می‌شود تا از طریق و مجاری حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک، این نقض فاحش مقررات بین المللی از سوی رئیس جمهور آمریکا را در بالاترین سطح پیگیری نماید.

"یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون (صف / ۸)

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی
۱۹ فروردین ۹۸


بیانیه‌ حزب اتحاد ملت در اعتراض به اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی

به نام خدا

اقدام ماجراجویانه دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی؛ نقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و تلاشی تازه برای تشدید بحران در منطقه و جهان است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این اقدام بی‌سابقه در عرصه سیاست و حقوق بین‌الملل را تهدیدی علیه تمامیت کشور و گسترش افراطی‌گری و تروریسم تلقی و آن را شدیدا محکوم می‌کند.

دفاع متحد همه نیرو‌های سیاسی و تمامی ملت ایران از ارکان و نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در این شرایط وظیفه‌ای ملی، دینی و تاریخی است. تردیدی نیست که حاصل این اقدام نسنجیده، افزایش همبستگی ملی در ایران و نهایتاً انزوای بیشتر دولت زورگو و بی‌منطق ترامپ خواهد بود.


بیانیه حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در واکنش به اقدام ترامپ در خصوص تروریستی قلمداد کردن سپاه

دونالد ترامپ رییس جمهور کاسب مسلک ایالات متحده أمریکا که پس از روی کار آمدنش در آمریکا بسیاری از معاهدات بین المللی را نقض و اعتبار کشورش را در عرصه بین الملل خدشه دار نمود و باشعار‌های پوپولیستی و نژادپرستانه خویش موجب تقویت جریان‌های راستگرای افراطی در بلوک غرب گردید.

پس از خروج یکجانبه از توافق برجام که به تصویب شش قدرت بزرگ جهانی و سازمان ملل رسیده بود، تحریم‌های همه جانبه‌ای را علیه ایران وضع نمود -که حتی امکان دسترسی به کمک‌های انساندوستانه برای مردم سیل زده اخیر از جانب مجامع جهانی با مشکلات متعددی مواجه کرده است - بطوریکه این تحریم‌ها برغم همه تبلیغات امریکایی‌ها بیشترین فشار را بر توده مردم ایران وارد کرده است.

در روز‌های اخیر رییس جمهوری افراط گرای آمریکا همزمان با برسمیت شناختن حق مالکیت کشور غاصب اسرائیل نسبت به بلندی‌های اشغال شده جولان سوریه، بر خلاف عرف و مناسبات بین المللی، نیروی نظامی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل متحد یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

حزب همبستگی دانش آموختگان ایران این اقدام نفرت انگیز و ضد امنیت ملی کشورمان توسط رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا را بشدت محکوم کرده و خواستار اتحاد و همبستگی همه متولیان اداره کشور و نیرو‌های سیاسی با هر نوع گرایشی در مقابل این حرکت خصمانه دولت آمریکا می‌باشد.

دفتر سیاسی حزب همبستگی دانش آموختگان ایران


بیانیه حزب اعتدال و توسعه در محکومیت اقدام تبلیغاتی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ادامه دیگر خباثت‌های آن دولت، نشان دهنده اوج دشمنی و کینه نظام سلطه با ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

 حزب اعتدال و توسعه این اقدامِ تبلیغاتی که با هدفِ خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی است را شدیدا محکوم می‌کند و اطمینان دارد دولت تدبیر و امید همانگونه که طی سال‌های گذشته با دیپلماسی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و اقتدار توانست اجماع صورت گرفته علیه کشورمان را فروبریزد، در این برهه نیز با تکیه بر همان اصول و با همکاری دیگر ارکان نظام و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، گام‌هایی استوار در حراست از امنیت ملی و منافع کشور برخواهد داشت.

 حزب اعتدال و توسعه، با تقدیر از پویش عمومی احاد ملت، احزاب و گروه‌های سیاسی در محکومیت سراسری و تقبییح اقدام اخیر آمریکا، آن را تاکیدی دوباره بر این مهم می‌داند که اختلاف سلایق، مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی و نیز گلایه‌ها از برخی کاستی‌های موجود، نخواهد توانست خللی در انسجام و وحدت ملی در مقابل تهدید خارجی ایجاد کند.

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
حزب اعتدال و توسعه

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••