اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۷:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۳۶
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۰۴
طلوع آفتاب ۰۵:۲۷:۲۵
غروب آفتاب ۱۸:۴۰:۱۸
نیمه شب ۲۳:۱۹:۱۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۲۱:۳۸

۵ تیم در کورس قهرمانی از عجایب‌ لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران

در این دوره بر خلاف چند سال اخیر جدول لیگ به ۲ سمت تقسیم شده است و در بالای جدول ۵ تیم اول در کورس قهرمانی با یکدیگر رقابت بسیار نزدیکی را تجربه می‌کنند.

۵ تیم در کورس قهرمانی از عجایب‌ لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران

به گزارش سراج24، هجدهمین دوره رقابت های  لیگ برتر فوتبال کشورمان به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌ها تنها ۶ بازی دیگر تا پایان فصل برایشان باقی مانده است. در این دوره بر خلاف چند سال اخیر جدول لیگ به ۲ سمت تقسیم شده است و در بالای جدول ۵ تیم اول در کورس قهرمانی با یکدیگر رقابت بسیار نزدیکی را تجربه می‌کنند. در این گزارش قصد داریم به بررسی مدعیان قهرمانی این فصل بپردازیم.

تیم پرسپولیس تهران، قهرمان ۲ فصل اخیر لیگ در این دوره از رقابت‌ها نیز شرایط بسیار خوبی دارد و تا به اینجا با کسب ۵۱ امتیاز صدر نشین است. این تیم با هدایت سرمربی کروات خود برانکو ایوانکوویچ در صدد هتریک قهرمانی در لیگ برتر است.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

پشت سر پرسپولیس تیم تراکتورسازی تبریز با ۴۹ امتیاز در مکان دوم قرار دارد. تراکتورسازی در این فصل از رقابت‌ها بازیکنان ملی پوش به مانند دژاگه، حاج صفی و شجاعی و همچنین بازیکنان با کیفیتی، چون استوکس و سوگیتا را به ترکیب خود اضافه کرده است و تا به اینجا موفق به کسب نتایج بسیار خوبی شده است.‌

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

تیم فوتبال سپاهان اصفهان رکورد دار قهرمانی در لیگ برتر که چند فصل اخیر نتایج چندان مناسبی نتوانسته به دست آورد در این دوره‌ی لیگ برتر باهدایت مربی با تجربه خود امیر قلعه نویی توانسته خود را جزو مدعیان معرفی کند. این تیم با ۴۷ امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد و هواداران اصفهانی انتظار دارند دوباره این تیم به صدر لیگ برسد.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

رده چهارم لیگ متعلق به دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال است که تا به اینجای فصل با هدایت وینفرد شفر آلمانی موفق به کسب ۴۴ امتیاز شده اند. شکست در دربی سرخابی‌ها کار را برای این تیم کمی دشوار کرده است، اما آن‌ها همچنان امیدوار هستند تا با جمع آوری امتیاز مقابل تیم‌های بالای جدول خود را به مکان بهتری از جدول لیگ برسانند.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

آخرین تیمی که در کورس قهرمانی این فصل حضور دارد تیم پدیده شهر خودرو است. این تیم زیر نظر مربی جوان خود یعنی یحیی گل محمدی تا به اینجای لیگ نیز فراتر از انتظارات عمل کرده است و تیم قابل احترامی را راهی مسابقات کرده است. این تیم نیز بازی‌های مهم در پیش دارد و با کسب امتیازات لازم می‌تواند جایگاه بهتری در پایان فصل داشته باشد و از شانس قهرمانی نیز برخوردار است.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

شرایط جدول لیگ و تیم‌های مدعی را به شکل خلاصه مرور کردیم و در ادامه از نظرات کارشناسان فوتبال کشورمان استفاده می‌کنیم تا به شکل دقیق تری به بررسی هجدهمین دوره‌ی لیگ برتر و هفته‌های پایانی آن بپردازیم.

پیش بینی لیگ دشوار، اما جذاب است

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در مورد پیش بینی اش برای ۶ بازی باقی مانده لیگ گفت: پیش بینی لیگ دشوار، اما جذاب است چون نمی‌توان تیمی را به عنوان قهرمان این فصل معرفی کرد و جذاب به این علت هوداران ۴ تیم بالای جدول تا لحظات اخراین دغدغه را دارند که آیا می‌توانند قهرمان شوند یا خیر. هرچقدر در پایین جدول وضعیت تیم‌ها مشخص است، اما در بالای جدول فرآیند پیچیده‌ای وجود دارد، جایی که ۲ تیم تهرانی و ۲ تیم شهرستانی در تلاش برای رسیدن به عنوان قهرمانی هستند. چون اعتقاد دارم در فوتبال قطعیت وجود ندارد نمی‌توانم در مورد شانس‌ها اظهار نظر کنم.

تساوی‌ها می‌تواند شانس قهرمانی را از تیم‌ها بگیرد

او در مورد اینکه چه تیم‌هایی می‌توانند در هفته‌های پایانی شانس قهرمانی داشته باشند گفت: تیم‌هایی می‌توانند در ماه‌های فروردین و اردیبهشت همچنان شانس قهرمانی داشته باشند که اول از همه در رویارویی مستقیم با تیم‌های مدعی ضربه نخورند و دوم اینکه بازیکنان کلیدی و با تجربه شان مصدوم و محروم نباشند. این ۲ عامل اساسی همیشه صادق است و وجود دارد. تساوی‌ها می‌تواند شانس قهرمانی را از تیم‌ها بگیرد و این شانس را به تیم‌های دیگر بدهد. یعنی اگر ۲ تیم بالای جدول با یکدیگر مساوی کنند هر کدام ۲ امتیاز از دست داده اند و این ۲، ۲ امتیاز می‌شود امیتاز به نفع ۲ تیم دیگر، بنابراین معادلاتی وجود دارد که هر لحظه امکان دارد تغییر کند و امکان دارد تکیلیف تیم قهرمان تا دقیقه آخر آخرین بازی طول بکشد.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

تنش در هر جایی صدمه می‌زند

حاج رضایی در مورد حواشی به وجود آمده در تیم استقلال و تاثیر آن روی دیدار های آینده این تیم بیان کرد: تنش در هر جایی تاثیر گذار است، حتی اگر در یک خانواده تنش ایجاد شود ارکان آن دچار صدمه می‌شوند. مسئولانی که در تیم حضور دارند با مدیریتشان باید جلوی تنش را بگیرند و با روشنگری و سازماندهی بازیکنان، آن‌ها را متوجه کنند که در چه جایگاهی قرار داردن و چه هدفی پیش رو قرار دارد. استقلالی‌ها باید تلاش کنند این ابر‌های سنگین را از آسمان تیمشان خارج کنند، چون در نهایت به ضررشان تمام خواهد شد.

استقلال با پیروزی مقابل سپاهان به کورس باز می‌گردد

محمد نوری کارشناس فوتبال کشورمان و پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: تیم استقلال اگر در بازی هفته‌ی بعد مقابل تیم سپاهان پیروز شود امکان دارد بتواند دوباره در کورس قهرمانی قرار گیرد. تیم استقلال در بازی مقابل سایپا آن طور که باید فوتبال بازی نکرد، اما در کل نیم فصل دوم را خوب آغاز کردند. امتیازات در جدول لیگ نزدیک است و استقلال با شکست سپاهان می‌توان در کورس رقابت تا پایان فصل باقی بماند.

بازیکنان ملی پوش تراکتور بسیار تاثیر گذار هستند

او درمورد تیم تراکتورسازی تبریز تصریح کرد: چند بازی از تیم تراکتورسازی را دیده ام و فکر می‌کنم این تیم از بازیکنان خوبی در اختیار دارد. بازیکنان ملی پوشی در تیم تراکتور حضور دارند که بسیار تاثیر گذار هستند و تیم خوبی ساخته اند. تراکتورسازی با حضور بازیکانی، چون دژاگه حاج صفی و شجاعی خط هافبک بسیار خوبی دارد. ایمانی نیز در این تیم عملکرد بسیار خوبی داشته است. هافبک‌های این تیم تعیین کننده هستند و نتایجی که تا الان گرفته اند نیز به خاطر همین موضوع بوده است.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

لینکز در تعویض‌ها ضعیف عمل می‌کند

نوری در مورد جورج لینکز سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: مربی جدید این تیم نیز شرایط خوبی ایجاد کرده است، اما به نظر من در تعویض‌هایی که انجام می‌دهد کمی مشکل دارد و دیر تعویض می‌کند و بازیکنان خسته را در زمین نگه می‌دارد. تراکتور هم قطعا جزء مدعیان است و هر تیمی که امتیاز از دست دهد تراکتور‌ها از این فرصت استفاده خواهند کرد تا به قهرمانی برسند.

او در مورد اهمیت بازی‌های باقی مانده گفت: ۵ تیم بالای جدول شرایط تقریبا مشابهی با یکدیگر دارند و هرکدام منتظر این هستند تا تیم‌های دیگر امتیاز از دست دهند تا جایگاهشان را ارتقا دهند. ۶ بازی باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است.

شانس تمام تیم‌های مدعی برای قهرمانی برابر است

حمید درخشان کارشناس فوتبال کشورمان و بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس در مورد هفته‌های پایانی لیگ اظهار کرد: مهم ترین مسئله بازی‌های رو در رویی است که تیم‌های صدر جدول با یکدیگر دارند و هر تیمی که بتواند در این بازی‌ها پیروزی را از آن خود کند می‌تواند به قهرمانی دست یابد. شانس تمام تیم‌های بالای جدول به دلیل امتیازات نزدیکی که دارند برای موفقیت برابر است. بازی‌های رو در رو ۶ امتیازی محسوب می‌شود. با هر برد یک ۳ امتیاز خودشان می‌گیرند و نمی‌گذارند تیم حریف ۳ امتیاز را بگیرد.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

پیروزی در دربی پرسپولیس را در شرایط خوبی قرار داده است

او در مورد شرایط تیم پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد و در بازی بسیار مهمی که مقابل تیم استقلال داشت را با پیروزی پشت سر گذاشته است و از نظر روحی روانی در سطح بالایی قرار دارد. این تیم آخرین دیدار خود را مقابل پیکان نیز با برد پشت سر گذاشته و خودشان را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند. از همه مهمتر این است که بتوانند بازی آسیایی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند تا شرایط بهتری در لیگ قهرمانان آسیا پیدا کند.

مربی که بازیکنانش را برانگیخته نگه دارد به قهرمانی می رسد

سعید اخباری کارشناس فوتبال و مربی سابق تیم‌های سپاهان و فولاد در مورد اینکه کدام مربی می‌تواند در هفته‌های پایانی شرایط مناسبی برای تیمش ایجاد کند بیان کرد: مربی می‌تواند در ادامه مسابقات نتایج لازم را کسب کند که سطح برانگیختگی بازیکنانش را بالا نگه دارد. من می‌خواهم ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس را در این مورد با یکدیگر مقایسه کنم. تیم سپاهان از نظر جذب بازیکن در سطح قابل قبولی قرار دارد و هواداران سپاهان با توجه به نتایج چند سال اخیر این تیم از آن‌ها توقع قهرمانی در لیگ هجدهم را دارند و این موضوع فشار را روی این تیم افزایش می‌دهد. در طرف دیگر تیم پرسپولیس که در ابتدای فصل با کمبود بازیکن مواجه بود و در نیم فصل دوم بازیکنان جدید را به تیم اضافه کرد که هنوز به شکل کامل با تیم هماهنگ نشده اند با این حال برانکو ایوانکوویچ موفق شده است تیمش را از نظر روحی در سطح بالایی نگه دارد. اینکه شما در ۳ جام حضور داشته باشید و بتوانید بازیکنان تیمتان را در تمام رقابت‌ها در سطح مناسبی از برانگیختگی نگه دارید کار بسیار دشواری است.

پرسپولیس از باقی تیم های شانس بیشتری دارد، فقط به خاطر برانکو

او در مور شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی لیگ هجدهم تصریح کرد: من شانس پرسپولیس را برای قهرمانی در لیگ هجدهم از باقی تیم‌ها بیشتر می‌بینم، نه به خاطر اختلاف امتیازی که وجود دارد و نه به خاطر گذشته‌ی این تیم، فقط به خاطر حضور برانکو، چون این مربی روی اصول کاری خودش پایبند است. به عنوان مثال در مورد جذب ماریو بودیمیر، در ابتدای حضور این بازیکن در پرسپولیس من خودم یکی از منتقدان او بودم، اما به مرور دیدم با پا فشاری که برانکو روی استفاده از این بازیکن داشت بودیمیر در ترکیب پرسپولیس جا افتاد. درست است که بودیمیر خصوصیت‌های علیپور را ندارد و سبک فوتبالش متفاوت است، اما آن چیزی که برانکو می‌خواهد را انجام می‌دهد.

برانکو با کسی تعارف ندارد

اخباری ادامه داد: برانکو با کسی تعارف ندارد، یک بی انظباطی باعث می‌شود هر بازیکنی از ترکیب تیم خارج شود. من شانس پرسپولیس را برای قهرمانی در لیگ امسال به علت حضور برانکو از باقی تیم‌ها بیشتر می‌دانم.

استقلال پر از مشکلات فنی و غیر فنی است

او در مورد تیمم استقلال و مشکلاتی که در این تیم وجود دارد گفت: به نظر من در تیم استقلال بیش از اندازه به یکسری از بازیکنان فشار فنی و روحی وارد می‌شود. به عنوان مثال سید مهدی رحمتی که تمام تقصیرات بعد از شکست در دربی روی او انداخته شد، به نظر من این اتفاق فرار رو به جلویی از طرف مسئولان و هواداران استقلال است. استقلال پر از مشکلات فنی و غیر فنی است. شما اگر به این تیم نگاه کنید می‌بینید که ابزار و جنس این تیم جور نیست. استقلالی‌ها سال گذشته یک تکنولوژی وسط زمین داشتند به نام سرور جپارف، بعد از رفتن این بازیکن از استقلال، این تیم دیگر توانایی پخش توپ در میانه زمین را ندارد.

بررسی هفته های پایانی و مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

تیم استقلال از همانجایی ضربه می‌خورد که پرسپولیس نقطه قوتش است

اخباری درمورد تیم استقلال ادامه داد: تاکتیک‌های تیم استقلال از طرف تیم‌های دیگر شناخته شده است. حرکات بازیکنانی مثل پاتوسی ایسما شناخته شده است. تیم استقلال از همانجایی ضربه می‌خورد که پرسپولیس نقطه قوتش است و آن برانکویی است که شرایط فوتبال ایران را شناخته است و می‌داند چگونه باید عمل کند، اما شفر هنوز به ان مرحله نرسیده است. تیم استقلال از کورس قهرمانی خارج است و رقابت اصلی بین پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان است.

نقطه قوت تراکتور حمایت هوادران و حضور بازیکنان خوب در این تیم است

او در مورد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و نقطه قوت این تیم گفت: در تیم تراکتور فاکتوری وجود دارد که شاید خیلی از تیم‌های لیگ برتری حسرت آن را بخورند و آن هم حضور هواداران این تیم در ورزشگاه یادگار امام و حمایتشان است. بیش از ۵۰ درصد فشاری که تراکتور روی تیم‌های حریفش می‌گذارد به خاطر حمایت هوادارانش است. لیکنز سرمربی جدید تیم تراکتور چیز جدیدی به فوتبال این تیم اضافه نکرده است و اگر دقت کنید متوجه می‌شوید تراکتور کاملا روی خلاقیت فردی بازیکنانش پیش می‌رود. من بازی این تیم مقابل صنعت نفت را دیدم و موضوع قابل توجه فشاری بود که هواداران این تیم روی حریف ایجاد می‌کردند و بالاخره یک جایی از بازی باعث می‌شود تیم حریف تمرکز خود را از دست دهد و اشتباه کند.

بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در تبریز بسیار تعیین کننده است

اخباری در مورد دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در تبریز بسیار تعیین کننده است و برنده این دیدار می‌تواند قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود. جدا از اینکه چه تیمی قهرمان می‌شود امیدوارم اتفاق خوبی برای فوتبال کشورمان رخ دهد و این اتفاق منجر شود به بهتر شدن فوتبال کشورمان.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••