اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۱/۱۲/۰۷ - ۱۱:۰۱

نظر عزیز محمدی درباره اتهامات مالی‌ که به او می‌زنند

رئیس اتحادیه فوتبال از انتخابات فدراسیون فوتبال در سال گذشته و همچنین اتهاماتی که به وی درباره مسائل مالی زده می‌شود صحبت و از خودش دفاع کرد.

نظر عزیز محمدی درباره اتهامات مالی‌ که به او می‌زنند

 

به گزارش سراج24 و به نقل از تسنیم، عزیز محمدی می‌گوید نزدیک به دو دهه تجربه حضور در فوتبال ایران را دارد یعنی از روزهایی که سنگ بنای باشگاه فجرسپاسی را با همکارانش در شیراز پی ریزی کرد تا روزهایی که مرد سوم فوتبال ایران بود و این روزها که بر روی کرسی ریاست اتحادیه باشگاه‌های فوتبال قرار دارد. او حالا با زیر و بم باشگاه فوتبال و باشگاه‌ها آشنا است و هم اکنون در اتحادیه به دنبال اجرایی کردن ایده‌هایش است.
 
عزیز محمدی رباره جزئیات طرح جامع باشگاهداری، ساختار فوتبال ایران و برخی از پشت پرده‌های انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد. گفت و گویی که خودش هم اعتقاد دارد برای نخستین بار این اندازه رک و شفاف بوده است.
 
* چه کسی پرسپولیس و استقلال را می‌خرد؟
 
عزیز محمدی در  پاسخ به نخستین سوال پیرامون طرح جامع باشگاهداری که این روزها به دغدغه اصلی مدیران باشگاه‌های فوتبال کشور تبدیل شده اظهار داشت: خیلی از قوانین و مقررات قبلی رابطه‌ای بوده و چندان برای همه  شفاف نیست. به همین دلیل در کارگروه اقتصادی اتحادیه 10 جلسه برگزار کردیم و کنگانی مدیر اسبق باشگاه شاهین نیز بعنوان دبیر آن نکات خوبی را گردآوری کرده است از جمله آنکه نظام جامع باشگاهداری سال 82 در مجلس مطرح شده و مرکز پژوهش‌های مجلس روی آن کار خوبی انجام داده است. پس طرح نظام جامع باشگاهداری چیزی نیست که ما از خودمان درآورده باشیم و این  طرح را  وزارت ورزش و جوانان به مجلس پیشنهاد داده است.
 
وی افزود: بخش خصوصی تنها زمانی به حضور در ورزش علاقه مند می‌شود که یا برای آن درآمدزایی داشته باشد  یا حداقل هزینه‌هایی  که انجام می دهد با درآمدش برابری کرده و ضرر نکند. به همین دلیل باید برای بخش خصوصی امتیازاتی قائل شویم. در همین زمینه کارگروه تجاری و خصوصی سازی باشگاه‌ها که در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند قوانین سایر کشورها مانند ژاپن، انگلستان و ترکیه را بررسی و مستندسازی کرد. 
 
رئیس اتحادیه فوتبال خاطرنشان کرد: در ترکیه برای اینکه بخش خصوصی رغبت کند باشگاه ها را بگیرد یکسری قانون‌های حمایتی از جمله وام بلند مدت کم بهره یا واگذاری ورزشگاه از راه اجاره به شرط تملیک را در نظر گرفتند. اکنون سوال این است که بخش خصوصی چگونه می خواهد استقلال و پرسپولیس را 50 میلیارد تومان بخرد؟ استقلال و پرسپولیس باید امکاناتی داشته باشند که بخش خصوصی بخواهد آن را بخرد.
 
محمدی یاد آور شد: این اقدامات باید در مورد همه  باشگاه‌ها عملی شود. اگر ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها واگذار شود، آنها از راه احداث آکادمی، زمین تمرین، رستوران، موزه، مهمانسرا و حتی هزینه پارکینگ و فروشگاه می‌توانند درآمدزایی کنند، ضمن آنکه آن ورزشگاه سرمایه باشگاه نیز به حساب می‌آید. برای اینکه باشگاه‌های ما از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار شوند باید طرح جامع باشگاهداری در مجلس تصویب شود.
 
* صدا و سیما مانند سریال ها برای فوتبال هم خرج کند
 
تاثیرگذارترین مسئله برای درآمدزایی باشگاه‌ها، حق پخش تلویزیونی است که عزیز محمدی در این باره گفت: با صدا و سیما مشکل نداریم.  ما به صدا و سیما گفتیم همانطور که درآمد تبلیغاتی سریال برای خود سریال است درآمد تبلیغاتی فوتبال نیز برای فوتبال است. فیلم و سریال‌هایی مانند مختارنامه یا ... هزینه عوامل و بازیگر دارد یا آنکه صدا و سیما باید پول بدهد و از کشورهای دیگر بخرد، ضمن آنکه در این حوزه فقط سریال پخش می کنید اما برنامه هایی چون نود، ورزش و مردم، ورزش از نگاه دو و ورزش 5 ندارد.
 
وی ادامه داد: در هفته 20 ساعت از برنامه های صدا و سیما را فوتبال تشکیل می دهد و ما به صدا و سیما می گوییم ثانیه  ای چقدر برای سریال ها می‌دهید، برای فوتبال هم همان رقم را بدهید که نصف آن برای صدا و سیما و نصفش برای فوتبال باشد. فوتبال از راه حق پخش تلویزیونی می‌تواند بین 90 تا 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که این برای امسال است و امکان دارد سال آینده این رقم بیشتر هم باشد.
 
محمدی تاکید کرد: اکنون صدا و سیما طبق قراردادی که داریم امسال 13.5 میلیارد و طبق قرارداد سال آینده 15.5 میلیارد به فوتبال پرداخت می کند اما ما پیشنهادمان این است که رقمی بین 90 تا 150 میلیارد یعنی 120 میلیارد به فوتبال پرداخت شود. اکنون صدا و سیما  15 میلیارد تومان می‌دهد و اگر بقیه آن را نیز مجلس مصوب کند، آن وقت از  120 میلیارد به هر باشگاه 7 تا 8 میلیارد می‌رسد. با احتساب درآمد 3-4 میلیاردی از تبلیغات محیطی، تبلیغ روی پیراهن و بلیت فروشی، باشگاه‌ها به مرور رشد می‌کنند و بخش خصوصی هم رغبت می کند که جلو بیاید.
 
* 60 میلیارد تومان کل درآمد فوتبال باشگاهی
 
رئیس اتحادیه فوتبال در ادامه به سراغ درآمدهای فوتبال باشگاهی ایران رفت و تصریح کرد: سازمان لیگ و باشگاه‌ها  30 میلیارد به صورت متمرکز و 30 میلیارد غیر متمرکز درآمد دارند که در مجموع 60 میلیارد تومان می شود و اگر هر باشگاه ما 10 میلیارد تومان هزینه داشته باشد به رقم  180 میلیارد خواهیم رسید که در واقع یک سوم مجموع درآمدهای فوتبال باشگاهی ایران است. اکنون بخش خصوصی با کدام انگیزه پیش بیاید؟
 
محمدی در ادامه گفت: ما حتی معتقدیم دولت باید خدمات ورزشکاران در فوتبال و سایر رشته های دیگر را خریداری کند. طبق قانون دولت از محل درآمد سوخت به واحدهای تولیدی کمک و فوتبال نیز در بخش پویایی و شادابی جامعه ارائه خدمت می‌ کند. دولت می تواند ظرف 5 سال از رقمی چون 5 میلیارد شروع کرده و به ترتیب سال این رقم را تا کمک یک میلیارد ظرف 5 سال برساند. بدین ترتیب نه تنها باشگاه‌هایی همچون ذوب آهن و آلومینیوم و ... از بین نمی‌روند بلکه بعد از 5 سال با تمام این کمک‌ها و حمایت‌ها باشگاه‌ها به درآمدزایی می رسند و حتی به دولت کمک هم می‌کنند.
 
* 16 تیمی کردن لیگ با کدام دلیل؟
 
رئیس پیشین سازمان لیگ برتر درباره 16 تیمی شدن لیگ برتر نظری متفاوت با مسئولان فدراسیون فوتبال دارد. محمدی در این باره گفت: باید پرسید دلیل کم کردن تیم ها مشکل برنامه ریزی است یا مشکلات سخت افزاری؟ اگر مشکل برنامه ریزی است که این کار را به راحتی انجام می‌ دهیم. با برنامه ریزی مناسب می توان لیگ برتر را با لحاظ کردن مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان، جام حذفی و بازی های تیم ملی از تیر تا خرداد برگزار کرد.
 
وی ادامه داد: اکنون مربی چون کیروش داریم که زمان بیشتری برای تیم ملی می خواهد. روزگاری دایی، قلعه نویی یا مایلی کهن سرمربی تیم ایران بودند که 5 یا 6 روز برای تشکیل اردو بیشتر زمان نمی خواستند و شاید بعد از کی‌روش مربی داشته باشیم که مانند مربیان اروپایی تنها 72 ساعت زمان برای اردو بخواهد، آن وقت چه می شود و با لیگ 16 تیمی زمان اضافه هم می آوریم. بنابراین کاهش تیم ها به دلیل مشکل برنامه ریزی اشتباه است.
 
محمدی در ادامه گفت: از نظر سخت افزاری باشگاه‌های ما چه کمبودی دارند؟ چه ایرادی دارد یکبار بیاییم و اعلام کنیم هر تیمی که شرایط لیگ برتری شدن ندارد حتی اگر در لیگ یک قهرمان شد نمی تواند به لیگ برتر بیاید.  چند سال است که می‌گوییم باشگاه‌های ما نباید سهامدار یکدیگر باشند؟ هدایتی هم هزینه گهر و هم ملوان را می دهد یا داماش، داماش ایرانیان و در گذشته همین گهر برای یک مجموعه بودند.
 
رئیس اتحادیه فوتبال اضافه کرد:  اکنون شهرداری یاسوج اگر به لیگ برتر بیاید از نظر امکانات چه فرقی با گهر دارد؟ تیم هایی که در حال سقوط هستند مانند پیکان، آلومینیوم، ذوب آهن، نفت آبادان، سایپا یا داماش مگر بهترین امکانات را ندارند؟ بنابراین چه ایرادی دارد اگر حتی تیمی به لیگ برتر آمد و شرایط حرفه ای را نداشت، امتیاز حضورش را برای دو سال در اختیار یکی از تیم های سقوط کننده یا تیمی که در لیگ یک رده بعدی را داشته و شرایط حرفه ای را هم دارد، قرار دهیم تا در این مدت امکانات لازم برای این تیم در استان ایجاد شود؟ بنابراین در شرایط منطقی مشکل سخت افزاری هم نداریم.
 
* 31 بازی در سال زیر استاندارد حرفه‌ای نیست
 
 عزیز محمدی خاطرنشان کرد: در لیگ 16 تیمی،  یک بازیکن در سال 30 بازی انجام می دهد و اگر تیمش تا فینال حذفی بیاید به 35 بازی می رسد اما بیشتر تیم ها به این مرحله هم نمی رسند مثلا بازیکنی که تیمش در همان مرحله اول حذف می شود 31 بازی انجام می دهد در حالی که حداقل استاندارد حرفه ای 45 و حداکثر 60 تا 65 تا بازی است که منچستر و سایر تیم های انگلیسی چون سه جام دارند، این تعداد بازی را انجام می دهند. به این دلایل با 16 تیمی شدن لیگ مخالفم و معتقدم ظرفیت 18 لیگ تیمی را داریم.
 
وی افزود: در اول هر فصل استاندار و نمایندگان استان‌ها بسیج می شوند که برای استان خود تیم بگیرند، چه ایرادی دارد که آنها به باشگاه‌ها کمک کنند؟ اکنون خوزستان دو تیم لیگ برتر و سه تیم لیگ یک دارد و یک ورزشگاه غدیر که اسکوربورد ندارد، پس به جای حذف تیم ها اول آن اسکوربورد را درست کنیم.
 
* میزبانی جام ملت‌های آسیا شدنی است
 
رئیس اتحادیه فوتبال معتقد است ایران می‌تواند میزبان جام ملت‌های سال 2019 باشد. وی در این باره گفت:  سال 89 در مطلبی که برای نشریه سازمان لیگ نوشتم عنوان کردم که باید برای میزبانی جام ملت ها تمرین کنیم. نکته مهم برای ما برگزاری با کیفیت مسابقات مهم است. با آماده شدن ورزشگاه نقش جهان اصفهان و ثامن الائمه مشهد که کنفدراسیون آسیا بعنوان ورزشگاه A کلاس ما آن را پذیرفته، ورزشگاهی که در شیراز در حال ساخت است و ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، غدیر اهواز البته با اسکوربورد و ورزشگاه آزادی تهران از نظر استانداردهای مربوط به ورزشگاه شرایط خوبی داریم. از نظر امکانات پروازی و هتل نیز امکانات خوبی داریم و به همین دلیل مشکلی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا نخواهیم داشت.
 
وی درباره بحث حضور بانوان نیز گفت: این موضوع چندان جدی نیست و قابل حل شدن است.
 
*ریاست کفاشیان بر AFC مفید است
 
عزیز محمدی اعتقاد دارد که فوتبال ایران باید تلاش خود را برای کسب کرسی در AFC شدت ببخشد. او در این باره گفت: اکنون در 13 کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا نماینده داریم اما باید این روند را ادامه داده و جایگاه خودمان را ارتقا ببخشیم.
 
وی ادامه داد: ریاست کفاشیان بر کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا تلاش برای گرفتن کرسی بیشتر برای ما بسیار مفید خواهد بود. بعنوان نمونه اکنون لیگ قهرمانان آسیا طبق تقویم لیگ کشورهای شرق آسیا مانند کره جنوبی و ژاپن برگزار می‌شود اما در سال 2015 قرار است در این تقویم بازنگری شود و کرسی های بیشتر، می تواند جایگاه ما را قوی تر کند.  به نظرم باید چهره هایی چون دادکان و علی دایی را حتی با وجود اختلاف سلیقه برای کسب کرسی در کمیته های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم چراکه آنها چهره های فوتبالی و البته دارای تحصیلات عالی در فوتبال ایران هستند.
 
* فیفا هم منشور اخلاقی دارد
 
بخش دیگری از گفت و گو با عزیز محمدی به بحثی شفاف درباره منشور اخلاقی و سقف قرارداد اختصاص داشت. محمدی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند وی با روحیه نظامی گری و برای برخورد کردن به فوتبال آمده اظهار داشت: بسیاری از بحث‌هایی که در فوتبال مطرح شد مواردی بود که به من مربوط نبود و تنها چون من در نوک پیکان قرار داشتم همه حملات متوجه‌ام شد. بعنوان نمونه در بحث منشور اخلاقی همه خواهان اجرای آن بودند. اتفاقا من اصلا بحث منشور را مرتبط به ایراد گرفتن موی بازیکنان و شکل ظاهری آنها نمی دانم.
 
وی ادامه داد: در یکی از بازی های لیگ برتر محمد دادکان رئیس وقت فدراسیون وقتی مدل موی یکی از بازیکنان را دید به داور گفته بود اگر این بازیکن با این شمایل به زمین رفت بازی را برگزار نکند و دیدار را سه بر صفر به سود تیم مقابل اعلام کند اما آن زمان همه تنها من را عامل اجرای طرح منشور اخلاقی می‌دانستند.
 
عزیز محمدی با اشاره به قانون مقررات رفتاری فیفا تصریح کرد: این آئین نامه از ژوئن سال 2012 اجرایی شده و 11 اصل دارد که از جمله آنها صداقت و رفتار اخلاقی، احترام و شخصیت، عدم تحمل تبعیض و آزار و اذیت، بازی جوانمردانه، تبعیت از قانون، جلوگیری از تعارض منافع، شفافیت، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی، مبارز علیه مواد مخدر و دوپینگ، عدم تحمل رشوه و فساد و ممنوعیت شرط بندی و دستکاری نتایج است. بنابراین ارزش های اخلاقی برای فیفا هم اهمیت داشته و دارد و شاید تنها در گذشته کمرنگ تر از امروز بوده است.
 
* ماجرای نامه به رئیس جمهور
 
رئیس پیشین سازمان لیگ درباره قانون سقف قرارداد گفت: آن زمان  ما در دو راهی گرفتار شده بودیم، از یک سو بعضی باشگاه‌ها مثل سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان، استقلال و پرسپولیس هزینه زیادی کرده و صدای همه را درآورده بودند. آن زمان صحبت از قراردادها 600-700 میلیونی بود.  قانونی هم در مجلس گذرانده شد که طبق تبصره ماده 13 پرداخت هرگونه وجهی از بودجه کشور به ورزش حرفه ای ممنوع و بدین ترتیب دست بخش های صنعتی برای پول دادن به باشگاه ها بسته شد.
 
وی ادامه داد: وزیر صنعت در نامه ای به  رئیس جمهور  عنوان کرد با توجه به اینکه لیگ در حال تمام شدن است برای سال دیگر یا باشگاه های صنعتی به سازمان تربیت بدنی منتقل شوند یا اجازه سبک کردن هزینه ها و صرفه جویی صادر شود و رئیس جمهور هم به سعیدلو دستور داده  بود که این باشگاه ها را به تربیت بدنی منتقل کنند و  با بودجه این سازمان اداره شوند. در حالی که تربیت بدنی با بودجه خودش استقلال و پرسپولیس را نمی‌تواند بچرخاند،  چگونه می خواست  این 4 تیم یعنی فولاد سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان و فولاد خوزستان را هم اداره کند.
 
محمدی خاطرنشان کرد: من، تاج، کفاشیان، سمیعی نژاد مدیر فولاد مبارکه و سعد محمدی که آن موقع در مس کرمان بود جلسه‌ای گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ این 4 باشگاه که پیشانی فوتبال ایران در آسیا بودند سراغ کاهش هزینه ها برویم. چون سال قبل قراردادهای  350 و 400 میلیونی ثبت کرده بودیم، سقف قرارداد را حداقل  350 میلیون و با پاداش 400 میلیون تعیین کردیم.
 
وی ادامه داد: طرح سقف قرارداد را هیات رئیسه سازمان لیگ و هیات رئیسه فدراسیون تایید کردند  و  سپس سازمان تربیت بدنی هم تایید و هم بر اجرای آن  تاکید کرد اما چون من رئیس سازمان لیگ  بودم و درباره آن صحبت می کردم همه گفتند عزیزمحمدی این کار را کرده است.
 
* مخالف سقف قرارداد بودم
 
رئیس پیشین سازمان لیگ در ادامه عنوان کرد: من خودم با اینطور سقف قرارداد گذاشتن مخالف بودم. اعتقادم این بود که اگر باشگاه ها خصوصی باشند و درآمد داشته باشند 65 درصد بودجه درآمدی باشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد بازیکنان شود و 35 درصد صرف آکادمی و کارهای پایه‌ای که آنها هم رشد کنند. خودم قبول دارم قیمت بازیکنان و مربیان در همان حد بود اما مسلما سقف قرارداد مهدی رحمتی که در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی ایران حضور دارد باید بیشتر از سایرین باشد.
 
* مدیران ما توانایی تحلیل سقف قرارداد را نداشتند
 
محمدی خاطرنشان کرد: اینکه سقف قرارداد تبدیل به کف آن شد به دلیل این بود که مدیران ما توانایی این تحلیل را نداشتند که سقف برای بازیکنان سطح بالا و ملی پوش است و بازیکنی که در تیمش نفر اصلی هم نیست باید رقم کمتری قرارداد ببندد. این عدم تحلیل دیگر به ما باز نمی‌گردد.
 
* هنوز هم با دروازه‌بان خارجی مخالفم
 
وی ادامه داد: اصولی دارم که از آن کوتاه نمی‌آیم، بعنوان نمونه هنوز هم با آمدن دروازه‌بان خارجی مخالفم. مگر این قانون را لغو نکردند و دروازه‌بان‌های خارجی به ایران نیامدند؟ چه نتیجه‌ای داشت؟ دروازه بان‌های ایرانی تا در درون دروازه قرار نگیرند آماده و توانمند نمی‌شوند.
 
* برخی مربیان خارجی با رابطه و دلالی می‌آیند
 
رئیس اتحادیه فوتبال در پاسخ به این سوال که در بحث مربی خارجی هم شما بیشتر مدافع مربیان ایرانی هستید گفت: مشکل اینجاست که اگر مربی خارجی هم می آوریم در مسیر اشتباه است.  مربی خارجی را باید برای آکادمی‌های  فوتبال بیاوریم تا مربیان ما را آموزش دهند یا آنکه مربیان خودمان را به آکادمی‌های آژاکس، بارسلونا، آث میلان یا برزیل بفرستیم تا آموزش ببیند و بیایند. اگر قرار بر آوردن مربی خارجی برای باشگاه‌هاست باید مربیان خوب و سطح بالا بیایند نه اینکه با رابطه و دلالی مربیان انتخاب شوند برای مدتی بیایند و بعد بروند. مربیانی همچون راجرز، رایکوف، ایویچ و استانکو را باید به فوتبال ایران بیاوریم که منشا تاثیر باشند.
 
محمدی در این باره که کی‌روش را جزو مربیان تاثیرگذار می‌داند یانه و سابقه اختلافتش با این مربی گفت: راجع به کی‌روش حرف نمی زنم اما معتقدم ما یا باید در کنار مربیان ایرانی از دستیاران خوب خارجی استفاده کنیم یا در کنار مربیان خارجی دستیاران ایرانی قرار دهیم تا برای فوتبال کشورمان اثری داشته باشد.
 
* کاندیدا نمی شدم هم در سازمان لیگ نمی ماندم
 
 بخش دیگری از گفت و گو با رئیس سابق سازمان لیگ در ارتباط با انتخابات فدراسیون فوتبال بود. محمدی در مورد اینکه اگر می‌دانست رای نمی‌آورد باز هم کاندیدا می‌شد گفت: من اگر کاندید می شدم یا  نمی شدم در سازمان لیگ نمی ماندم. مگر در مجمع انتخاباتی اعضای مجمع  نیامدند و همه گفتند به منتقمی رای نمی دهیم تا عزیز محمدی بماند؟ نظر مجمع این بود اما مگر من ماندم؟ می دانستم 15 اسفند سال 90 به بعد در سازمان لیگ نیستم. در خودم می دیدم که بیایم و این توانایی را داشتم که نیروهای قوی را به کار بگیرم و  لیگ، فدراسیون و تیم ملی را سازماندهی کنم. به همین دلیل آمدم و تا آخر نیز ایستادم.
 
* وزارت ورزش از موضعش برگشته است
 
محمدی درباره اینکه حضورش با هماهنگی وزارت ورزش بوده خاطرنشان کرد: وزارت ورزش اصلا نظرش روی من مثبت نبود و به دوستان گفته بودند عزیزمحمدی نباشد اما فکر می کنم خودشان اکنون از این موضع برگشته باشند. به هر صورت با کارهای شب انتخابات فهمیدم رای نخواهم آورد  اما برای گرم ماندن تنور انتخابات کنار نرفتم.
 
وی درباره بحث بازگشتش به فدراسیون فوتبال و دلیل سکوتش پیرامون وضعیت فدراسیون گفت: راجع به برگشتنم چیزی نشنیدم و معتقدم باید قاعده بازی را یاد بگیریم. قرار نیست عزیز محمدی همیشه رئیس لیگ یا اتحادیه باشد اما باید آنجاهایی که احساس تکلیف می کنیم در صحنه وارد شویم. شاید اگر نامزد نمی شدم بعدا عده ای می گفتند تو که می‌توانستی چرا نیامدی اما من آمدم و اعضای مجمع نیز با رای ندادن تکلیف را از روی دوش من برداشتند.
 
* برای بازگشت به فدراسیون فکر می‌کنم
 
عزیز محمدی درباره اینکه در صورت پیشنهاد فدراسیون به این مجموعه بازخواهد گشت گفت: بستگی دارد چه پستی پیشنهاد شود و در مورد آن فکر خواهم کرد و بعد تصمیم می‌گیرم.
 
* بحث مالی داشتم، رهایم نمی‌کردند
 
رئیس اتحادیه فوتبال درباره برخی شایعات که پیرامون شفاف نبودن هزینه ها و مسائل مالی در دوره حضورش در سازمان لیگ مطرح می‌شود اظهار داشت: تمام دخل و خرج های سازمان لیگ در 4 سال حضورم مشخص است و 28 میلیارد درآمد این سازمان به صورت مشخص تقسیم شده است. سهم باشگاه‌ها، هیات‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ مشخص شده و بارها هم در مجامع گفتیم هر فرد و باشگاهی که معتقد است  حقش را نگرفته به مالی سازمان لیگ مراجعه کند. بازرسی کل کشور چند بار از سازمان لیگ حسابرسی کرد و  اگر نوک سوزن بحث مشکل مالی داشتم، نمی گذاشتند آب خوش از گلوی ما پایین برود.
 
* تجهیزات سازمان لیگ 130 میلیون شد نه 3 میلیارد
 
عزیز محمدی در پایان گفت‌وگوعنوان کرد: با درآمدهای سازمان لیگ، ساختمان این سازمان را به مبلغ 3 میلیارد خریدیم اما زمانی که نزد یکی از مسئولان ورزش کشور رفتم او به من گفت شنیدم شما 3 میلیارد هزینه دکوراسیون ساختمان سازمان لیگ کرده‌اید. من هم  عددی گفتم که از یک بیستم آن مبلغ هم کمتر بود.در واقع  120  تا 130 میلیون تومان هزینه تمام آن تجهیزات و امکاناتی شده که اکنون در سازمان لیگ برتر وجود دارد. در این مدت هر فرد و نهادی هر نوع سند و پرونده ای خواسته در اختیارش گذاشتیم. از قدیم گفته‌اند عیب دیگران را بگیر تا عیب خودت پوشیده بماند و آنهایی که این حرف ها را مطرح کرده‌اند می‌خواهند کارهای خودشان پوشیده بماند.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••