اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۹:۵۵

رئیس انجمن قطعه‌سازان: مهم‌ترین علت کاهش تولید خودرو تحریم است

با اعلام آمار تولید خودرو در کشور طی ۱۰ ماه امسال، مشخص شد تولید خودروسازان در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است. با این حال افزایش تیراژ ماهانه خودروسازان نیز در چند روز اخر اعلام شده که معلوم نیست این روند چقدر مستمر خواهد بود؟

رئیس انجمن قطعه‌سازان: مهم‌ترین علت کاهش تولید خودرو تحریم است

به گزارش سراج24، رئیس انجمن قطعه‌سازان می‌گوید: کاهش میزان تولید خودرو به دلایل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران بود. دومین موضوع نیز به ثابت نگه داشتن نرخ خودرو طی سال‌های گذشته ارتباط دارد. ثبیت قیمت خودرو‌ها باعث شد که خودروسازان متحمل ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت شوند و همین مسائل هم باعث انباشت طلب قطعه‌سازان شد.

با اعلام آمار تولید خودرو در کشور طی ۱۰ ماه امسال، مشخص شد تولید خودروسازان در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است. با این حال افزایش تیراژ ماهانه خودروسازان نیز در چند روز اخر اعلام شده که معلوم نیست این روند چقدر مستمر خواهد بود؟

در همین حال رئیس انجمن قطعه‌سازان درباره روند تولید خودرو گفت: در دی ماه سی‌کی‌دی SKD مورد نظر از کشور‌های صنعتی تامین و وارد کشور شد، همین موضوع رشد تولید ماهانه خودرو را به همراه داشت؛ این در حالی است که در ۱۰ ماه امسال نیز با وجود واردات قطعات باز هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش تولید خودرو مواجه هستیم.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ما با رشد تولید خودرو مواجه شدیم، اما به یک‌باره از تیر ماه کاهش تولید در صنعت خودرو ایجاد و تا آذر ماه ادامه یافت. به‌طوری که آمار‌ها حاکی از این است که در پایان آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی میزان تولید روبه‌رو شدیم.

او با اشاره به دلایل کاهش میزان تولید خودرو تصریح کرد: کاهش میزان تولید خودرو به دلایل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران بود. دومین موضوع نیز به ثابت نگه داشتن نرخ خودرو طی سال‌های گذشته ارتباط دارد. ثبیت قیمت خودرو‌ها باعث شد که خودروسازان متحمل ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت شوند و همین مسائل هم باعث انباشت طلب قطعه‌سازان شد.

او به راهکار‌های برون‌رفت از این شرایط اشاره و اظهار کرد: برای اینکه سال آتی با کاهش تولید خودرو روبه‌رو نباشیم باید نرخ خودرو‌ها اصلاح و عمق داخلی‌سازی نیز افزایش یابد.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه تولید خودرو در دو ماه پایانی سال چه وضعیتی دارد؟ گفت: خودروسازان هنوز طلب قطعه‌سازان را پرداخت نکرده‌اند. چنانچه نرخ خودرو برای سال ۹۸ اصلاح شود ممکن است که با رشد تولید روبه‌رو شویم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••