اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۰۹:۲۰

۱۰ روز با گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات

کمیته مقابله با گرانفروشی طی بازدیدهای ۱۰ روز اخیر به پرونده‌هایی نظیر کشف احتکار ۷ هزار کیلو گوشت گوساله دولتی، ۳۰ میلیارد ریال داروی قاچاق، ۱۲۰ قالب شمش طلا به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال و صدور حکم برای جمع‌آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب، رسیدگی کرد.

۱۰ روز با گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات

به گزارش سراج24، کمیته مقابله با گرانفروشی پیرو تأکیدات ریاست قوه قضاییه و بخشنامه دادستان کل کشور چند ماهی است در همه استان‌ها تشکیل شده است. بر این اساس دادستان تهران نیز با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی با حضور معاونان دادستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات در دادستانی تهران گفته است که از همه مراکز بزرگ توزیع بازدید و شیوه‌های توزیع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در ۱۰ روز گذشته گشت‌های تعزیرات حکومتی در بازرسی‌های خود تلاش کردند تا با متخلفین برخورد کنند. در ادامه بخشی از اقدامات این گشت ها از نظرتان می‌گذرد

 

* تهران/ احتکار هفت هزار کیلو گوشت گوساله دولتی در ستارخان

پس از گزارش‌های رسیده به نهاد‌های مربوطه مبنی بر احتکار گوشت در یکی از محله‌های ستارخان، روز یکشنبه ۱۴ بهمن عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ تهران برای بررسی صحت و سقم ماجرا به محل مراجعه کردند.

در جریان این بازرسی مشخص شد که بیش از هفت هزار کیلو گوشت گوساله که باید با قیمت ۲۹۹۰۰ تومان بین شهروندان توزیع می‌شد، توسط فردی به هویت م. ک احتکار و به قیمت بیش از شصت هزار تومان بین رستوران‌ها تقسیم می‌شده است. بر همین اساس، متهم همان شب دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای مربوطه تشکیل شد.

* تهران/ کشف دپوی ۱۷۰ تن گوشت در جنوب‌غرب تهران

۱۷۰ تن گوشت منجمد تنظیم بازار در سردخانه‌ای در جنوب غرب تهران با حضور معاون دادستان تهران، کارشناسان تعزیرات و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران دپو شده بود، که کشف شد. 

معاون دادستان تهران در مورد کشف این سردخانه گفت: ما این سردخانه را با زحمت بسیار زیاد توانستیم پیدا کنیم چرا که ما هیچ مشکلی از لحاظ واردات و فراوانی گوشت نداریم و مشکلات فقط در توزیع است. هم اکنون ۱۷۰ تن انواع گوشت منجمد تنظیم بازاری در این سردخانه دپو شده است در حالی که باید توزیع می‌شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت هم در این خصوص گفت: بر اساس آخرین موجودی که این سردخانه حدود ۲۰ روز پیش به ما اعلام کرده بیش از ۲۰۰ تن گوشت منجمد در این سردخانه موجود بوده است، اما از آن تاریخ تا امروز فقط حدود ۳۰ تن از آن توزیع شده است. در واقع عرضه قطره چکانی صورت گرفته است و باید در این مدت بیش از ۱۵۰ تن از این گوشت روانه بازار می‌شد.

* تهران/ کشف سردخانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلویی گوشت در جنوب غرب تهران

در ادامه گشت‌های مشترک به سردخانه دیگری در جنوب غرب تهران رسیدیم که در این سردخانه هم ۱۵ تن گوشت منجمد مرغ و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد بازار دپو شده بود که بر اساس اعلام کارشناسان در این گشت احتکار در این سردخانه محرز بود.

مالک سردخانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این میزان گوشت منجمد تنظیم بازار را از کجا تهیه کرده‌اید؟ گفت: من این گوشت‌ها را به صورت فله‌ای از مردم و دلالان خریداری می‌کنم و با سود هر کیلوگرم هزار تومان به رستوران‌ها می‌فروشم. قبول دارم کارم غیرقانونی است، اما در خصوص این ۱۵ تن گوشت منجمد مرغ هیچ تخلفی انجام نداده ام و اگر خریداری می‌داشت حتماً می‌فروخت!

در نهایت با حضور مأموران تعزیرات مقرر شد این اقلام کشف شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار برای توزیع میان مردم جمع آوری شود.

* تهران/ مخفی کردن گوشت برای نور چشمی‌ها! 

با گشت مشترک سازمان تعزیرات، نماینده دادستانی، نماینده وزارت صمت، نماینده وزارت جهاد همراه شدیم تا به یکی دیگر از فروشگاه‌های شهر تهران سری بزنیم. با این عزیزان به سراغ فروشگاه میوه و تره‌بار بهارلو در میدان منیریه می‌رویم. 

نماینده دادستان از مسئول پخش گوشت این میدان پرسید که شما به مردم اعلام میکنید گوشت تمام شده اما اینجا گوشت تازه مخفی کردید؟ مسئول پخش غرفه که اندام درشتی هم داشت در جواب گفت این گوشت ها برای خانواده خود و خانواده یکی از همکارانم است، نماینده دادستان بعد از شنیدن این حرف با عصبانیت دستور داد تا گوشت ها را میان مردم توزیع کنند.

 

مسئول غرفه تره بار در رابطه با همسان نبودن عرضه گوشت گرم گوسفندی با تقاضای موجود گفت: امروز تنها 4 عدد لاشه گوسفندی برای ما آمده که برای این 4 لاشه 80 نفر در صف هستند!

میرزائی نماینده سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که چرا امروز به این مرکز 4 لاشه گوسفند رسیده در حالیکه دیروز 20 لاشه به آنها تحویل داده شده، گفت: توزیع گوشت از سکوی آزادی انجام می گیرد که احتمالاً امروز برای این مرکز دیر بارگیری انجام شده و به همین دلیل گوشت کمتری دریافت کرده اند.

* نماینده دادستان در گشت مشترک تعزیرات: گوشت تنظیم بازار تقریباً میتوان گفت وجود ندارد

با این تیم جهت بازدید از مرکز بعدی عرضه گوشت به مردم همراه می‌شویم. مقصد بعدی فروشگاه رفاه سه‌راه جمهوری هست. که مسئول فروشگاه می‌گوید از ۳۰۰ کیلو درخواست ما جهت دریافت گوشت، فقط ۲۵ درصد به ما تعلق می‌دهند که پخش آن هم به یک ساعت نمی‌رسد و به مردم تحویل می‌دهیم.

 

نماینده دادستانی در این مورد بیان داشت: نکته‌ای که در بازدیدهای امروز به آن رسیدیم بحث نظام توزیع است که مشکل دارد و فروشگاه هایی که با حجم بسیار مشتری مواجه هستند با کمبود گوشت دست و پنجه نرم می کنند، گوشت تنظیم بازار تقریباً می‌شود گفت وجود ندارد اما مشکل مردم باید در اسرع وقت حل شود.

به صورت گزینشی به استان‌های دیگر کشور سری می‌زنیم تا مشخص شود که وضعیت گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات در سایر استان‌ها چگونه است و آیا این بازدیدهای سرزده نتایج مثبتی در پی داشته یا خیر.  

* البرز/ پلمب ۱۳ عطاری، بازداشت ۷ نفر، کشف ۳۰ میلیارد ریال داروی قاچاق

علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات استان البرز با اشاره به طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های متخلف کرج گفت: پس از بازدید در مرکز استانی و شهرستان‌های تابعه، ۱۹ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: ۱۳ واحد بعلت فروش دارو‌های غیرمجاز (ترامادول، متادون و لاغری و...) پلمب و پنج نفر از متصدیان واحد‌ها نیز به جهت تخلف مشهود عرضه دارو، توسط عوامل انتظامی و با هماهنگی مدیر کل تعزیرات حکومتی بازداشت شدند.

در سمت دیگر این استان، سرهنگ محمد نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز از اعزام اکیپی از مأموران این اداره به همراه عوامل تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار مذکور مقادیر زیادی دارو به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف و در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های تکمیلی اذعان داشتند که انبار اصلی نگهداری دارو‌های قاچاق در کرج است که بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا ۲۶ میلیارد ریال انواع دارو قاچاق کشف شد که ارزش کالای کشف شده در مجموع ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نادر بیگی ضمن اینکه تلاش برای دستگیری سایر عوامل این پرونده ادامه دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در استان البرز کشف گردیده است لذا طرح برخورد با کالای قاچاق در این استان با جدیت ادامه دارد.

* رودبار/ دستور تشکیل پرونده و برخورد قانونی برای بیش از ۲۰ واحد صنفی متخلف و گران‌فروش

حامد عمرانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب با همراهی فرماندار، رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت، مسئول تعزیرات پنج شهرستان جنوبی و بازرس اصناف با حضور در سطح بازار در دیدار چهره به چهره با مردم ضمن شنیدن گلایه مندی شهروندان از گرانی‌های اخیر گفت: شهروندان باید جهت اعلام تخلف گران فروشی به اداره تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن و تجارت اقدام کنند.

دادستان رودبار جنوب اعلام کرد: در این بازدید گسترده و چند ساعته دستور تشکیل پرونده و برخورد قانونی برای بیش از بیست واحد صنفی متخلف و گرانفروش صادر شد.

* نهاوند/ پلمب ۲ انبار مواد اولیه خوراکی به دلیل نداشتن مجوز و عدم ثبت در سامانه

سید هادی مصطفوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از پلمب دو انبار مواد اولیه خوراکی به دلیل عدم ثبت در سامانه و نبود مجوز، نامناسب بودن مکان و عدم ارائه فرم موجودی کالا به اداره صنعت معدن تجارت، خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل اخیر دادستانی کل کشور جهت تشکیل گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و... ، انبار‌های موجود در شهرستان نهاوند باید در سامانه جامع انبار‌ها ثبت و موجودی آن‌ها ماهیانه بصورت مکتوب به اداره صنعت و معدن و تجارت ارسال شود.

مصطفوی افزود: طی بازدید سرزده از دو انبار مواد اولیه خوراکی و بعد از بازرسی، یک انبار به دلیل عدم ثبت در سامانه و انبار دیگر به دلیل نبود مجوز، نامناسب بودن مکان و عدم ارائه فرم موجودی کالا به اداره صنعت معدن تجارت پلمب و با تشکیل پرونده مراتب جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

* آذربایجان غربی/ از کشف ۱۲۰ قالب شمش طلا تا جریمه ۴ و ۵ میلیاردی محکومین به گران‌فروشی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به مهمترین پرونده‌های مطروحه در شعبه تعزیرات گفت: در آذربایجان غربی در بحث گرانفروشی مرغ و گوشت سه فقره پرونده تشکیل و دو فقره پرونده حکم صادر شد که متخلفین ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۷۸۳ هزار ریال جریمه شدند.

رایگانی در خصوص پرونده‌های مهم در آذربایجان غربی گفت: در این باره ۸۳ فقره پرونده تشکیل شده و ۷۷ فقره رسیدگی شده و ۴۴۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال حکم آن صادر شده است. یکی از این پرونده‌ها گرانفروشی ۱۶۱ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مرغ توسط کشتارگاه صنعتی مرغ برآیند و محکومیت ۴ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال برای این شرکت بوده است.

وی با اشاره به کشف قاچاق ۱۲۰ قالب شمش طلا در استان آذربایجان غربی افزود: این کشف به میزان ۳۵ کیلوگرم در گمرک رازی شهرستان خوی بوده که علاوه بر ضبط به نفع دولت، متهم به پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال محکوم شده است.

* سیستان و بلوچستان/ قاچاق ۲۲ هزار لیتری نفت‌گاز

رایگانی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان پرونده‌ای مبنی بر قاچاق ۲۲ هزار و ۷۴۰ لیتر نفت گاز  تشکیل شد که در این پرونده علاوه بر ضبط سوخت، فرد به پرداخت یک میلیارد و ۶۹ میلیون ریال محکوم شد.

* خراسان شمالی و اصفهان/ از توقیف فورد موستانگ تا رسیدگی به پرونده ۲۰ تن گوشت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به مهمترین پرونده در حال رسیدگی گفت: پرونده ۲۰ تن گوشت در استان خراسان شمالی در حال رسیدگی است. در استان اصفهان یک دستگاه فورد موستانگ به دلیل ورود غیر قانونی علاوه بر ضبط خودرو به پرداخت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

* یزد/ کشف دستگاه‌های تهویه به ارزش ۳۲ میلیارد

وی اظهارکرد: در استان یزد ۳۳۳ دستگاه انواع دستگاه تهویه به ارزش ۳۲ میلیارد ریال تشکیل شد که این حکم در حال رسیدگی قرار دارد.

از یک پرس ماهیچه به قیمت ۲۹۵ هزار تومان تا صدور حکم جمع آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب برای یک شرکت خودروساز 

در پایان، به سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی را مرور کرده تا مشخص شود در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عملکرد این سازمان به چه صورت بوده است.

سید یاسر رایگانی در تشریح فعالیت چند سال گذشته سازمان متبوعش گفت: براساس گزارش اتحادیه فرش مراکز عرضه عمده فرش یا هایپرهای فرش تا دو برابر قیمت بازار گرانفروشی می‌کنند و ما بر اساس دفاع از حقوق هموطنان با گرانفروشان و متقلبان در کسب برخورد خواهیم کرد چرا که در این مراکز فروش عمده فرش، تخفیف 30 تا 40 درصدی ارائه می شود که غیرواقعی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره رستوران‌هایی که به بهانه افزایش قیمت گوشت مواد غذایی خود را افزایش چندین برابری داشته اند نیز افزود: در یکی از خبرگزاری ها فهرست قیمت غذاهای یک رستوران منتشر شده بود که مورد توجه سازمان تعزیرات قرار گرفت.

وی افزود: در برخی رستوران ها به بهانه افزایش قیمت گوشت، غذاهای گوشتی یک و نیم تا دو برابر افزایش قیمت داشته است به این ترتیب که در یک رستوران یک پرس ماهیچه گوساله به قیمت 295 هزار تومان، یک پرس دنده گوسفندی 325 هزار تومان و سالاد خیار و پیاز 47 هزار تومان به فروش رسیده بود که تعزیرات با آن‌ها برخورد کرد.

رایگانی با اشاره به پرونده یکی از خودروسازان داخلی گفت: در این پرونده طبق تشخیص شعبه حکم به جمع آوری حدود ۳۰ هزار خودرو داده شد که این خودرو‌ها مشکل فنی دارند و باید حل شود. طبق توافق با این خودروساز در یکی دو هفته آینده با حضور تیم مشترک کارشناس خودرو، شعبه رسیدگی کننده و مسئولان مورد نیاز از طرف سازمان، خط تولید این خودرو را مورد بازدید قرار می‌دهیم و اگر با نظرات اصلاحی، این خط تولید قابل اصلاح باشد، باید ایرادات به صورت کارشناسی برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••