واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر قانونی شد

به گزارش سراج24، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند، با بیان اینکه بحث واگذاری عرصه مسکن طرح بسیار خوبی برای ساماندهی واحد‌های مسکن مهر است، گفت: طرح مسکن مهر در قالب اجاره‌های ۹۹ ساله تعریف شده بود و دولت ساز و کار اجاره داری را در این طرح نمی‌توانست به درستی اجرا کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های عمران شهرهای جدید در چند سال آینده همزمان با اتمام ساخت شهرهای جدید به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، بنابراین اجاره‌های ۹۹ ساله تبدیل به یک اقدام پیچیده و مشکل ساز برای متقاضیان می‌شد.

وطن خواهی اظهار کرد: اعطای سند مالکیت برای ساکنان واحد‌های مسکن مهر به عنوان پشتیبان مالی و اقتصادی خوبی محسوب می‌شود و آنها می‌توانند با پرداخت هزینه‌های بسیار کم عرصه واحدهای خود را در اختیار بگیرند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند اظهار کرد: هدف از واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر آن است که ساکنان واحدها سرنوشت ملک را خودشان بر عهده بگیرند تا همزمان با تغییر سیاست‌ شرکت‌های عمران شهرهای جدید به مشکل برنخورند.

وی تصریح کرد: در صورتی که عرصه واحدهای مسکن مهر به متقاضیان عرضه نشود آنها با مشکلاتی از جمله کاهش ارزش ریالی واحدهای مسکن مهر مواجه می‌شوند به طوری که اگر زمینی ظرفیت ساخت صد واحد مسکونی را داشته باشد بدون عرصه ظرفیت ساخت واحدها به ۱۰ واحد مسکونی کاهش می‌یابد، بنابراین این اقدام در حوزه مسکن بسیار مؤثر است.

وطن خواهی با بیان اینکه قیمت عرصه واحدهای مسکن مهر در پرند را کارشناس رسمی دادگستری مشخص می‌کند، گفت: برای واحدهای مسکونی در پرند به ازای هر واحد ۸ تا ۹میلیون تومان و هر متر مربع حدود صد هزار تومان تعیین شده است.

مدیر عامل شرکت عمران پرند اظهار کرد: خوشبختانه طرح واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر در مجلس به تصویب رسیده و در قانون بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده است، بنابراین دولت مشکل قانونی برای واگذاری‌ عرصه‌ها ندارد.

وی در پایان گفت: متقاضیان می‌توانند ظرف ۲۰ روز سند عرصه واحد‌های مسکونی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

تدبیر دولت | اتمام مسکن مهر تا پایان دولت سیزدهم

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به زودی

جزییات ساخت خانه توسط چینی ها اعلام شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha