زهرا صدراعظم نوری:

ایجاد خطوط مترو در سایر شهرهای استان تهران در حیطه‌ی وظایف شورای شهر تهران نیست

ایجاد خطوط مترو در سایر شهرهای استان تهران در حیطه‌ی وظایف شورای شهر تهران نیست

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سراج24 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر درباره‌ی ایجاد خطوط مترو در شهرهای اطراف تهران گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد خطوط مترو در سایر شهرهای استان تهران در حیطه‌ی وظایف و اختیارات شهرداری و شورای شهر تهران نیست و برنامه‌ی ما توسعه‌ی خطوط مترو در محدوده‌ی شهر تهران است. برای اتصال این خطوط به سایر شهرهای اطراف تهران از جمله اسلامشهر، شهریار و... باید توافقاتی صورت گیرد که وزارت راه و شهرسازی محور این تعاملات باشد و برنامه‌ریزی کند تا زیرساخت‌ها و سازوکار مربوط به آن ایجاد شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ضمن تایید معظل کمبود قطار متروی تهران بیان کرد: شهرداری تهران از طریق اوراق مشارکتی که مجوز آن‌ها توسط شورای شهر صادر شده است، پیگیر این کمبود در متروی تهران است و قصد دارد از طریق دولت و بانک‌های عامل این اوراق را برای خطوط 6 و 7 هزینه کند تا خطوط ناتمام تکمیل گردد و واگن های مترو افزایش یابد.
وی در ادامه گفت: قطعا با برنامه‌ای که در پیش روی شهرداری و شوراست باید فاصله‌ی زمانی قطارها در خطوط مترو کاهش پیدا کند و ما امیدواریم که با تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران و اضافه شدن واگن‌های جدید به خطوط موجود تا انتهای امسال و سال آینده، شرایط تردد و استفاده‌ی مردم از مترو را بهبود ببخشیم و شهرواندان بیشتری را جذب استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی کنیم تا از طرفی به کمتر شدن آلودگی هوا هم کمک کرده باشیم.
عضو شورای شهر تهران به شرح طرح دوچرخه‌سواری اشتراکی شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: یکی از راه‌های حمل‌ونقل پاک استفاده از دوچرخه است که علاوه‌بر پیشگیری از آلودگی هوا، به سلامت جسمی دوچرخه‌سواران هم کمک می‌کند. این طرح را شهرداری تهران پیشنهاد کرد که برای انجام آن به زیرساخت‌هایی نیاز داریم. جهت پیشبرد این طرح باید تعداد مناسبی دوچرخه تولید کرد و در جایگاه‌های مخصوص آن قرار داد. ایجاد مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری که حافظ امنیت دوچرخه‌سواران باشد نیز یکی دیگر از زیرساختی‌هایی‌ست که باید حتما در دستور کار قرار گیرد تا راحتی و امنیت دوچرخه‌سواران را تامین کند.
وی در ادامه گفت: تاکنون تعدادی مسیر ایجاد شده و برای استفاده‌کنندگان مشخص شده است، اما تعداد آن‌ها کافی نیست و باید افزایش پیدا کند. هم‌چنین تهیه و تعبیه‌ی دوچرخه‌ها در این طرح، به بخش خصوصی واگذار شده است و شهروندان می‌توانند با شرایط و سازوکارهای تعیین شده، از دوچرخه‌ها استفاده کنند. 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ناگفته نماند که برخی نقاط از شهر تهران به دلیل موقعیت و وضعیت توپوگرافی که دارای شیب زیادی است، امکان اجرای این طرح و استفاده از دوچرخه را فراهم نمی‌کند و این برنامه را محدود به زمین‌های با سطح صاف کرده است که این امکان تنها در جهت‌های شرقی-غربی تهران می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
صدراعظم نوری در پایان افزود: البته برخی از شهروندان شرایط استفاده از این طرح را ندارند اما ما امیدواریم با فرهنگ‌سازی، این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های ایجاد هوای پاک در تهران مورد استقبال و استفاده‌ی مردم قرار بگیرد.
انتهای پیام/
 

اخبار مرتبط

تعامل دانشگاه، بازار و صنعت می‌تواند منجر به خلق ثروت در کشور شود

حقوق پایه کلیه کارکنان شهرداری تهران بر روی سامانه شفافیت+جدول

عده‌ای که ادعا دارند شهرداری بدهی زیادی داشته، از برگزاری یک جلسه‌ی دو طرفه واهمه دارند

0 نظر

ارسال نظر

capcha