اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۲۳:۵۱

تبدیل بافت ناکارآمد کنار ریل راه‌آهن به محیط دلنشین شهری

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طراحی فضای فوقانی نوین راه‌ آهن تهران- تبریز گفت: طرحی که امروز در دستور کار است، این است که بازآفرینی یک محور شهری که مجاور راه‌ آهن قرار دارد، انجام شود.

تبدیل بافت ناکارآمد کنار ریل راه‌آهن به محیط دلنشین شهری

به گزارش سراج24، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی محور شهری تهران با موضوع طراحی فضای فوقانی نوین راه‌ آهن تهران- تبریز (محور نیلوفری) با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی شهری گفت: زندگی محور اصلی نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی است، بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم و اطمینان داشته باشیم که سیاست‌ها، تصمیمات و اقدامات ما صرفا در راستای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی است.

وی ادامه داد: متاسفانه متاثر از غفلت‌هایی که وجود داشته، سطح کیفیت زندگی شهری و شهرنشینی تنزل پیدا کرده است و امروز با آسیب‌های گوناگونی که به صورت مخرب و پر سرعت آسایش جامعه را سلب می‌کند، مواجهیم.

اسلامی با اشاره به ضرورت بازآفرینی شهری برای بازگرداندن زندگی به بافت ناکارآمد شهری گفت: آنچه شخصا به آن باور دارم، این است که ما باید ابتدا باززنده سازی شهری را انجام دهیم. شهر‌ها و به خصوص محیط‌هایی که تاریخی هستند، صندوق خاطرات مردم هستند. اما آسیب‌ها و معضلات باعث فرسودگی، تخلیه و ترک محیط مسکونی می‌شوند.

وی ادامه داد: باید با سیاست‌های دقیق و درستی که امروز برای بازآفرینی اتخاذ شده، این باز زنده‌سازی را انجام دهیم و از بارگزاری‌ها و فعالیت‌هایی که موجب می‌شود سکونت و فعالیت به صورت همگن در کنار همدیگر زندگی مطلوبی را برای مردم به وجود بیاورد، حمایت و پشتیبانی کنیم.

تبدیل بافت ناکارآمد کنار ریل راه‌آهن به محیط دلنشین شهری

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طراحی فضای فوقانی نوین راه‌ آهن تهران- تبریز گفت: طرحی که امروز در دستور کار است، این است که بازآفرینی یک محور شهری که مجاور راه‌ آهن قرار دارد، انجام شود.

وی ادامه داد: این طرح به حمل و نقل و شهرسازی ریل پایه که در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم و به معنی طلاقی سیستم حمل و نقل عمومی با زندگی ساده و روان شهری است، گره خورده است. این طرح باید بتواند مزاحمت بزرگی که وجود ریل در کنار زندگی مردم با همه مخاطرات و سلب آسایش‌ها رقم می‌زند را به معکوس آن یعنی محیطی دلپذیر که می‌تواند به مردم رفاه و نشاط دهد و در بهبود کیفیت زندگی آن‌ها تاثیرگذار باشد، تبدیل کند.

اسلامی با اشاره به مشارکت نهاد‌های مختلف در پیشبرد این طرح گفت: این طرح با همت و پیشتازی شرکت راه‌ آهن، مشارکت وزارت راه و شهرسازی و نقش موثر و محوری شهرداری تهران، انجام می‌شود و می‌تواند الگویی برای بازآفرینی هر آنجا که ضایعات شهری و شهرنشینی وجود دارد، باشد.

وی افزود: چنین تعاملاتی کمک می‌کند بتوانیم به جامعه نشان دهیم که به فکرشان هستیم، تصمیمات خردمندانه می‌گیریم و با بازآفرینی شهری شرایط جدیدی را برای سکونت و فعالیت آن‌ها فراهم می‌کنیم.

اسلامی، در نهایت توجه به مبحث TOD را بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت راه‌ آهن دانست و گفت: خیلی مهم است که راه آهن فقط به ریل و آهن فکر نکند و به مردم هم فکرکند و در واقع به مسئولیت اجتماعی توجه داشته باشد. امروز به شدت به ایستگاه راه‌آهن تبادلی و بحث TOD برای بهبود کیفیت زندگی شهری نیاز داریم. اگر نقش راه‌ آهن در این حوزه موثر و کلیدی نباشد، این تغییرات به سرعت اتفاق نمی‌افتد.

گفتنی است؛ در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی محور شهری تهران با موضوع طراحی فضای فوقانی نوین راه‌ آهن تهران- تبریز (محور نیلوفری) که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سعید محمدزاده، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••