اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۹:۴۰
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

سران فتنه، آمریکا، صهیونیست و انگلیس هستند

به نظر من قطعاً سران فتنه در داخل جغرافیای ایران نیستند، چرا که سران فتنه، آمریکا، صهیونیست و انگلیس هستند و سایر شیاطینی که از اسلام و جمهوری اسلامی سیلی خورده‌اند.

سران فتنه، آمریکا، صهیونیست و انگلیس هستند

به گزارش سراج24، مواجه بودن با نسل‌هایی که اکثرشان دوران پیش از انقلاب اسلامی و نیمی از آنان دوران جنگ را در خاطر ندارند، همواره یکی از محورهای ثابت سخنان قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست‌های رسانه‌ای و سخنرانی‌هایش طی مدت بیش از ۲ سال مسئولیتش در این سمت بوده است؛ محوری که در هفته‌های منتهی به ۹ دی از سوی او درباره فتنه سال ۱۳۸۸ هم مطرح و متذکر شد که دست‌کم از آن جهت که هر ساله طیف‌های سِنّی جدید مخاطب رسانه‌ها قرار می‌گیرند، ضروری است که وقایع هشت ماهه کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال تبیین و ریشه‌یابی شده و درباره آن روشنگری صورت گیرد. البته وی همچون بسیاری از آگاهان سیاسی با تکیه بر مستندات معتقد است که بازه زمانی قابل تحلیل در مورد فتنه ۸۸ بیشتر از هشت ماه است و کشف ریشه‌های آن به پیش از سال ۸۸ برمی‌گردد.

فارس:  با توجه به اینکه نزدیک به یک دهه از فتنه سال 88 می‌گذرد، از نظر شما بازخوانی آن دوران خصوصا برای جوانانی که شاید چندان آن مقطع را درک نکردند تا چه حد لازم است و این بازخوانی به چه شکلی باید باشد؟

لطفی: گفتنی‌ها تاکنون گفته شده است و در سخنرانی‌ها و تحلیل‌ها و رسانه‌های مکتوب واقعیات مطرح شده است، اما دو نکته نباید فراموش شود و آن اینکه همان‌طور که درصد قابل توجهی از جمعیت ما پیش از انقلاب متولد نشده بودند و از همین نکته است که دشمن نهایت استفاده را می‌کند و در هر مناسبتی به دنبال القای ایده‌های خود به نسل‌های جوان‌تر است، الان هم که ۹ سال از فتنه ۸۸ می‌گذرد، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ما که آن دوران را ندیدند امروز خیلی توجیه نیستند که چه اتفاقاتی رخ داد، پس هر چه و در هر سالگردی در باب اهمیت نهم دی‌ماه ۸۸ گفته شود، گزافه نخواهد بود. 

نکته بعد اینکه دشمن در عین اینکه اطمینان یافته است از مسیر براندازی ره به جایی نخواهد برد، به مسیر تحریف حقایق رفته است تا با تحریف دستاوردها و شبهه‌افکنی، اهداف خود را دنبال کند.

انقلاب ما کودتای نظامی نبود بلکه انقلابی دینی و مردمی بود و همین حضور مردم در صحنه است که پس از چند سال موجب بالندگی و پویایی انقلاب شده است، پس امروز باید روشنگری شود که مردم برای چه به خیابان آمدند و آن راهپیمایی بی‌بدیل را شکل دادند، در حالی که هیچ مسئولی در کشور باور نمی‌کرد که آن حماسه روی دهد.

علت انقلاب ما حرکت در سایه دین بود، شما ببینید رضاخان پس از سفر به ترکیه تحت‌تأثیر اقداماتی که آتاتورک در آن کشور انجام داده بود، وقتی به کشور بازمی‌گردد شروع به برخورد با مبانی دینی می‌کند که یکی از آنها کشف حجاب است و در ادامه، در سال‌های بعد با مسئله کاپیتولاسیون مواجهیم که عزت ایرانی را خدشه‌دار می‌کند؛ امام(ره) نطق خود را کجا و کی آغاز کرد؟ عصر عاشورا؛ پس امام از ظرفیت عاشورا برای کلید زدن نهضت استفاده کرد.

حال، آمریکا و رژیم طاغوت چه زمانی از امکان استقرار تسلط خود ناامید شدند؟ بعد از دو راهپیمایی بزرگ تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ و ۹ دی سال ۸۸ هم ادامه همان حرکت است؛ وقتی فتنه چند ماهه که با اسناد و مدارک غیرقابل انکار از قبل از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه طراحی شده بود، به خیمه عزای اباعبدالله الحسین(ع) جسارت کرد، مردم احساس تکلیف کردند و به صحنه آمدند. 

و امروز در چهل سالگی انقلاب مواجه با توطئه هوشمند و پیچیده‌ای از سوی دشمن هستیم که به ویژه با کمک گرفتن از فشارهای اقتصادی می‌خواهد مردم را از نظام دلسرد کند، اما شما دیدید که در یوم‌الله ۱۳ آبان امسال در مقایسه با ۳۹ سال قبل باشکوه‌ترین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رقم خورد؛ چه کسی باور می‌کرد؟ با محاسبات معمولی قابل پیش‌بینی نبود چرا که با هر که صحبت می‌کردیم، بحث گلایه‌ها و انتقادات مردم از اوضاع اقتصادی کشور بود.

فارس: شما به تطهیر نظام طاغوت توسط دشمن اشاره کردید، آیا به طور مشابه این تطهیر درباره سران و اصحاب فتنه هم صورت می‌گیرد؟ 

لطفی: به نظر من قطعاً سران فتنه در داخل جغرافیای ایران نیستند، چرا که سران فتنه، آمریکا، صهیونیست و انگلیس هستند و سایر شیاطینی که از اسلام و  جمهوری اسلامی سیلی خورده‌اند.

فارس: پس شما افراد موسوم به «سران فتنه» را چه می‌نامید؟

لطفی: من آنها را بازیچه‌ها، بازی‌خوردگان و فریب‌خوردگان و بی‌بصیرتان می‌نامم؛ کسانی که سالیان سال در این نظام سمت داشتند و به برکت این نظام، موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی پیدا کرده بودند، اما قدرشناس این نعمت نبودند و بصیرت کافی نداشتند، فریب پست و مقام را خوردند و نقش پیاده‌نظام را برای نظام سلطه در داخل کشور ایفا کردند. 

* راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸ واقعیتی غیرقابل انکار است

ما هر کجا مسائل را واقع‌بینانه برای مردم تشریح کردیم، مردم هم به ما اعتماد کردند و پای کار آمدند؛ ببینید راهپیمایی روز ۲۵ خرداد از سوی هواداران یکی از نامزدها واقعیتی است غیرقابل انکار، اما ریزش‌های این جمعیت چه زمانی آغاز شد؟ زمانی که مردم پی بردند که انتخابات بهانه است.

فارس: از چه زمانی این آگاهی ایجاد شد؟ 

لطفی: پس از خطبه‌های ۲۹ خرداد مقام معظم رهبری جرقه این آگاهی زده شد و به مرور در گذر زمان با روشنگری‌های پی‌درپی، آگاهی مردم گسترش یافت.

در اسفند سال ۸۷ فردی اعلام کاندیداتوری در انتخابات می‌کند و برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب، رنگی را که در میان مردم نماد دینی است، به عنوان نماد خود انتخاب می‌کنند، در حالی که ما پیش از آن سراغ نداریم که رنگ نماد انتخاباتی کاندیدایی بشود، این در حالی اتفاق می‌افتد که ما در دهه وقوع انقلاب‌های موسوم به رنگی در برخی کشورها بودیم.

 

فارس: پس شما میان طراحان انقلاب‌های رنگین در دیگر کشورها با طراحی رنگ سبز به عنوان نماد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ۸۸ ارتباطی می‌بینید؟

لطفی: حتماً، چند سال پیش از سال ۸۸ سناتور مک‌کین اعلام می‌کند که ما به وسیله جنبش سبز سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را پی می‌گیریم.

فارس: آیا به نظر شما لیدرهای داخلی جنبش سبز از این ایده مک‌کین مطلع بودند؟ 

لطفی: من می‌پرسم چگونه چند سال پیش از انتخابات ۸۸ نشست‌های تخصصی با موضوع انقلاب‌های رنگی در دانشگاه تهران آغاز شد؟

و کتاب افسانه انقلاب‌های رنگی منتشر شد و در دستورکار فعالیت یک حزب منحله قرار گرفت؟ خروجی آن نشست‌ها که با مدیریت آن خانم برگزار می‌شد، کتاب «افسانه انقلاب‌های رنگی» شد.

* فتنه ۸۸ کاملاً غیرانتخاباتی است

من فتنه ۸۸ را فتنه‌ای کاملا غیرانتخاباتی می‌دانم، چرا که خود یک فرد انتخاباتی و کاملا به زوایای برگزاری انتخابات در کشور آشنا هستم. من به عنوان فردی که بیشترین دوره خدمتم را هم به عنوان مجری و هم به ناظر در عرصه انتخابات کشور انجام داده‌ام.

عرض می‌کنم که شورای نگهبان پس از انتخابات ۸۸ با اطمینان خاطر از نمایندگان نامزدها و رسانه‌ها خواست که بر سر بازشماری آرای صندوق‌ها حضور یابند، زیرا که مطمئن بودیم امکان تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد. 

در ایام انتخابات، شبکه‌سازی به سهولت صورت می‌گرفت و از همین موضوع دشمن سوءاستفاده کرد، ... 

* سال ۸۸ پیشنهاد شد راهپیمایی ۹ دی در یک فضای سرپوشیده برگزار شود

در جلساتی که پس از وقایع عاشورای ۸۸ از سوی شورای هماهنگی برگزار شد جهت دعوت از مردم برای حضور در صحنه، هیچ‌یک از اعضا در جلسات باور نمی‌کردند که جمعیت حتی به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد، حتی برخی بر این عقیده بودند که ما در یک فضای سرپوشیده مثل یک استادیوم ورزشی این تجمع را برگزار کنیم.

فارس: به آن جهت که به علت احتمالی جمعیت چندان به چشم نیاید؟

لطفی: بله، دقیقاً.

* ۸ دی شبیه ۱۸ دی؛ ۹ دی شبیه ۱۹

حتی راهپیمایی‌ای که در بعضی از شهرها در روز ۸ دی صورت گرفت، در حقیقت یک زمینه‌سازی بود تا مردم انگیزه پیدا کنند تا در روز ۹ دی حضور گسترده‌تری یابند، درست شبیه آنچه در سال ۵۶ به عنوان مقدمه راهپیمایی ۱۹ دی، در روز ۱۸ دی صورت گرفت.

 

فارس: کسی نمی‌تواند منکر شباهت انقلاب‌های رنگی در دنیا با جنبش سبز در ایران شود، اما چرا عمده انقلاب‌های رنگی به نتیجه رسید اما جنبش سبز در بهره‌برداری لازم ناکام ماند؟

لطفی: اولاً موضوع دین‌داری مردم در ایران مطرح است و رهنمودها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری.

* هواداران جنبش سبز راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز هم داشتند

ما از سوی هواداران جنبش سبز شاهد راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز نیز بودیم که صرفاً بیانگر مطالبه از سوی آنان بود و با خشونت و تخریبی همراه نبود که با روشنگری‌های صورت‌‌‌گرفته به ویژه از سوی رهبر معظم انقلاب، بخش اعظمی از کسانی که برایشان شبهه پیش آمده بود اقناع شدند.

مردم ایران از هر قشر و طیف و سلیقه سیاسی علاقمند به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

فارس: علاقه و تعلق خاطری که در سایر کشورهای میزبان انقلاب‌های رنگی به هیچ شخص و عقیده‌ای وجود ندارد؟ ...

لطفی: بله، به علاوه ما شاهد نعمت رهبری در ایران هستیم که کشورهایی که انقلاب رنگی را به خود دیدند از چنین نعمتی محروم بودند.

فارس: غالب طراحان و لیدرهای داخلی جنبش سبز از قشر نخبه و دانشگاهی هستند و دانش‌آموخته علوم سیاسی و جامعه‌شناسی هستند اما گویی تفاوت‌ها میان و به‌عنوان مثال گرجستان را درنظر نگرفته‌اند ...

لطفی: به نظر من آنها از این تفاوت‌ها غافل نبودند، مگر می‌شود کسی سالیان سال در این کشور سمت و مسئولیت و کاملا به سیستم آشنا باشد و نداند که امکان تقلب در انتخابات ایران نیست؟ 

* لیدرهای داخلی فتنه ۸۸ به تفاوت‌های ایران و گرجستان آگاه بودند، اما ...

پس نگاه به بیرون آنها را به این غفلت کشاند نه جهل به موضوع. بله، توده مردم شاید متوجه موضوع نبودند، من یک مثالی برای شما بزنم، ....

در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی دشمن به شدت درصدد سوءاستفاده از فضای انتخابات بود، به نظر شما سوءاستفاده و طرح‌ریزی در انتخابات مجلس برای دشمن راحت‌تر است یا انتخابات ریاست‌جمهوری؟ 

* سوءاستفاده از فضای انتخابات مجلس راحت‌تر از ریاست‌جمهوری است

در انتخابات ریاست جمهوری، کل کشور یک حوزه انتخابی است، دشمن از انتخابات ۸۸ تجربه کسب کرده بود، در آن انتخابات دشمن با همه توان رسانه‌ای و شبکه‌ای می‌خواست اغتشاشات را از تهران به سراسر کشور تسری دهد، اما نتیجه‌ای نگرفت، از این رو مرکز ثقل فعالیت‌های خود را انتخابات مجلس نهم قرار دادند، چرا؟ چون هر شهر ما در انتخابات مجلس یک حوزه انتخابی است. 

به علاوه، در انتخابات مجلس شورای اسلامی صرفاً انتخاب یک نفر مطرح نیست، بلکه بحث‌های قومیتی و محلی هم پیش می‌آید، در این راستا دشمن تلاش کرد نارضایتی‌ها و ناآرامی‌ها را از شهرهای دیگر به مرکز تسرّی دهد.

 

* بعضی دستگاه‌های مسئول در ۸۸ از توطئه‌ خبر داشتند، اما کاری نکردند

بعضی دستگاه‌هایی که متأسفانه در سال ۸۸ از توطئه‌های دشمن مطلع بودند اما اقدامی نکردند و با خودداری از روشنگری موجب فریب خوردن بخش‌هایی از مردم شدند، این بار و در انتخابات مجلس نهم چون تجربه سال ۸۸ را داشتند، با برگزاری نشست‌های تخصصی و همفکری، اهداف دشمن را پیش از انتخابات ناکام کردند و وقتی اسفندماه انتخابات برگزار شد، مکرراً از شهرستان‌ها با ما تماس می‌گرفتند که آیا اطلاعات شما از برنامه‌های دشمن خلاف واقع بود و یا اینکه دشمن نتوانست طرح‌های خود را عملیاتی سازد؟ 

فارس: یکی از آسیب‌های فتنه‌ای که جمهوری اسلامی ایران پشت سر گذاشت سکوت خواص بود؛ به نظر شما چرا عده‌ای از خواص، درست در زمانی که نیاز به حضور آنان در صحنه و آگاه‌سازی عموم بود، سکوت کردند؟

لطفی: موضوع فتنه همان فضای غبار آلود و ناحق رو حق جلوه دادن، شرایطی برای جامعه است که وقتی تحلیل می شود در پیچیدگی فتن خداوند قادر و متعال در کلام وحی می فرماید «الفتنه اکبر من القتل» یا در جایی دیگر ادامه می فرماید «الفتنه اَشَدُّ من القتل». این واقعیتی است که فتنه از قتل بزرگتر و شدیدتر است.

قرآن می فرماید فتنه از قتل بزرگتر است و در جایی دیگر می فرماید از فتنه های آخر الزمان نهراسید. لازمه نهراسیدن از این فتنه اکبر رسیدن به بصیرت است. خواص باید آغازگر و عهده‌دار روشنگری باشند، اما بخشی از خواص کشور، همان‌هایی که از قطار انقلاب پیاده شدند رفوزه ها و مردودین فتنه سال 88 هستند.

فارس: می توانید خواص را تعریف کنید و بگویید این خواص شامل چه کسانی می شود؟

لطفی: می توان تعاریف گوناگونی را برای این موضوع ارائه کرد. این موضوع شامل دو بخش خواص و عوام می شود. عوام مردم ما همیشه جلوتر از خواص کشور بوده‌اند.

* «خواص» چه کسانی هستند؟

خواص به معنی افرادی است که می توانند نقش آفرین باشند و از آنها انتظار بیشتری می رود، یا سمتی در کشور دارند که از اطلاعات باخبر هستند، یا مطالعات و مدارج علمی دارند، روشنفکرند و می توانند نقش مرجعیت فکری را برای مردم بازی کنند ...

سه جمله را کنار هم بگذاریم:

حضرت امام «ره» در این گروه‌ها چه اصلاح‌طلبان و چه اصول‌گرایان، همه امام خمینی(ره) را قبول دارند. همه در کلام، امام را قبول دارند. امام خمینی عظیم الشان در جمله ای فرمودند: در اسلام هیچ تکلیفی بالاتر از خود اسلام نیست. ایشان می فرماید امام حسین «ع» هم برای حفظ اسلام شهید شد. و در ادامه می فرماید حال که حفظ اسلام بهترین و بالاترین فریضه است حفظ جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.

* غالب خواص درصدد تطهیر سران فتنه برآمدند

غالب خواص در کشور نه تنها به وظیفه روشنگری خود عمل نکردند بلکه جهت مخالف را برای خود انتخاب کردند و در صدد تطهیر سران فتنه چه سران اصلی که تسلیم آمریکا بودند و چه سران فتنه داخلی که فریب خوردگان آمریکا و صهیونیست بودند برآمدند. بخشی از خواص ما مردودین فتنه استکبار و صهیونیست سال 88 هستند که در ادامه هم شاهد آن هستیم.

فارس: قطعاً تلاش‌هایی برای مردود  نشدن این خواص در آن زمان صورت گرفته است و فکر می‌کنم شما در جریان این رایزنی ها و دیدارها باشید؟

لطفی: بله.

تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت. پیرو این موضوع صحبت‌ها و رایزنی‌های انجام شد و اسنادی و مستنداتی از شعارهای معترضان تهیه شده بود و حرکات و تحریکاتی که می‌توان آن را به جایی دیگر نسبت داد به‌عنوان سند تهیه شد و به بزرگانی که در جایگاه‌های بالایی قرار داشتند، تقدیم شد که ما تکلیف خود را انجام داده باشیم و به آن‌ها ثابت کنیم که تقلب در انتخابات تنها یک بهانه است. 

فارس: گویا تلاش‌ها و رایزنی‌ها در جهت شکستن سکوت خواص در موارد معدودی نتیجه بخش بود؟ علت را در چه می بینید؟ خواص در زمینه اطلاعات کانالیزه شده بودند؟

لطفی: عزیزان و سرورانی هستند که سلیم النفس هستند، لکن به اقتضائات شرایط خود آن شخصیت (شرایط سنی، مسئولیت، محدودیت) به صورت کانالیزه شده اطلاعات دریافت می‌کنند.

فارس: آیا می‌توانیم اینجا به نقش «بیوت» اشاره کنیم؟

لطفی: اگر جایی باشد که به‌کار بردن این واژه موجب سواستفاده نگردد و خوب تبیین بشود، بله، می توان به آن اشاره کرد، لکن این واژه، واژه‌ای است که باید حساب شده به آن ورود کرد چرا که دیگران به دنبال موج‌سواری هستند.

فارس: آیا برگزاری مراسمات سالگرد 9 دی در سال‌های اخیر با حاشیه‌ها و خاطرات تلخ و شیرینی مواجه بوده است؟ آیا با مانع‌تراشی‌هایی در جهت گردامیداشت سالروز ۹ دی در این سال‌ها مواجه شده‌اید؟

لطفی: قطعاً دل‌های متدین انقلابی و چهره‌های اصیل انقلابی با 9 دی و آرمان 9 دی است و البته شکی در آن نیست که همواره افرادی هستند که به‌دنبال به فراموشی سپردن 9 دی بوده و هستند.

 

9 دی ماه به معنای یک روز فرقی با دیگر روزها ندارد و باید با تعریف و تعبیر خاص خود آن را بررسی کرد که مردم برای چه در این روز در خیابان ها حضور پیدا کردند؟ و چه آرمان و هدفی را دنبال می‌کردند؟ و چه نتیجه‌ای از آن برداشت کردند؟

رهبر معظم انقلاب فرمودند که فتنه 88 با حضور نهادهای امنیتی قابل جمع کردن نبود و این حضور مردم در خیابان ها بود که به این غائله پایان داد.

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که استکبار، ایادی و فریب‌خوردگان مخالف بزرگداشت این روز هستند.

لازمه بزرگداشت 9 دی ماه تببین کردن فتنه است. اینکه این فتنه چه بود و چطور طراحی شد و چگونه از فضای انتخاباتی سوء‌استفاده شد؟

فارس: شما معتقدید که فلسفه حکم حصر هنوز به جای خود باقی است؟

لطفی: عده ای هستند که واژه بی‌مفهوم «شکستن حصر» را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که از حصر، تنها پوسته‌ای باقی مانده و باید آن را شکست و افکار عمومی را به هزینه دادن برای شکستن این پوسته تحریک می‌کنند، در حالی که حصر یک رأفت ایده ال نظام در حق  سران داخلی فتنه است.

مطالبه جدی این روزهای مردم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است و در این راستا چندین مفسد اقتصادی هم اعدام شده و مردم در این زمینه قدردان قوه قضاییه‌اند. سران فتنه قتلی مرتکب نشده بودند بلکه اقداماتی انجام داده بودند که به جامعه اسلامی خساراتی را وارد کرده بودند.

در جریان فتنه 88 چه کسانی بودند که مردم را تحریک کرده و با بیانیه‌های مختلف مردم را به خیابان‌ها کشاندند؟ آیا اینها جرم کمی را مرتکب شده‌اند؟

* نظام، سران فتنه را با حصر مورد رأفت خود قرار داد

حفظ نظام اسلامی از اعظم فرایضات است در برابر این نظام اسلامی چه کسانی قد عَلَم کردند؟ سران فتنه جرم کمی را مرتکب نشده بودند و نظام اسلامی این افراد را با حصر مورد رافت خود قرار داد. نظام اسلامی این افراد را برابر با قانون مورد محاکمه قانونی قرار نداد چرا که عواقب بدتری با محاکمه در انتظار آنها بود.

فارس: ظاهراً هنوز برای بخشی از نسل دانشجو و پرسشگر جامعه قابل قبول نیست که حصر، رأفت نظام در حق محصوران است، این قشر معتقدند که حصر یک مجازات بدون محاکمه و ناعادلانه است چگونه می شود این موضوع را بهتر توضیح داد؟

لطفی: در انتخابات قبل، جای حق و باطل تغییر کرد.

امروز ۹ سال از فتنه 88 و هشت سال از حصر سران فتنه می‌گذرد. خواص و اساتید دانشگاهی ما چه مقدار خود را مدیون اسلام و انقلاب می دانند و در کلاس‌های درس، مطبوعات،‌ سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای خود چقدر درباره حصر، برای اذهان عمومی روشنگری کرده‌اند؟

* اعتراضات به حصر ناشی از ناآگاهی به موضوع است

اینکه برخی از قشرها نسبت به حصر اعتراض دارند، ناشی از ناآگاهی به موضوع است. اگر شخصی بیاید و این مساله را تببین کند به راحتی مشخص می شود که در فتنه 88 هدف انتخابات نبود و جریان‌های مخالف برای براندازی گام برداشته بودند.

عواملی که در ستاد های انتخاباتی حضور پیدا می کنند از طریق فرمانداری‌ها جذب می‌شوند و هیچ کدام از این افراد با یکدیگر آشنا نیستند، اگر قصد تقلبی در این ستادها بود افراد، این گونه به‌صورت تصادفی انتخاب نمی‌شدند.

فارس: در مورد رفع حصر برخی توجیهاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در حال حاضر نیاز به همگرایی بیشتر در داخل و اتحاد داریم و رفع حصر می‌تواند به انسجام و اتحاد در داخل کمک کند این به نظر شما منطقی است؟

لطفی: بله، این درست است ما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام در کشور نیاز داریم.

امروز نظام سلطه با تشدید سیاست‌های خصمانه خود بحث براندازی را به صراحت با هدف قرار دادن مردم به‌منظور ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام دنبال  می‌کند.

* آیا حامیان رفع حصر به حرف خود در زمینه افزایش همگرایی داخلی پایبندند؟

هر عقل سلیمی این را می پذیرد که امروز و در این شرایط با هم صمیمی‌تر بوده و ید واحدی باشیم و اختلافات خود را کمتر کنیم، اما آیا دوستان، خود به حرف‌هایی که در این زمینه گفته می‌شود پایبند هستند؟

وحدت لوازمی دارد. شخصی که سال 88 چنین ضربه‌ای را به نظام وارد کرد و خسارت‌های چشم‌گیری را به بیت‌المال مسلمین به بار آورد و دشمن را خشنود ساخت، نادم است و اظهار ندامت و پشیمانی کرده است؟

 

* اگر سران فتنه اعلام ندامت کنند، مردم آن‌ها را می‌بخشند

بله، اگر سران فتنه اعلام کنند که فریب خورده اند و اظهار ندامت کنند، قطعاً مردم ما مردم فهیم و عاطفی هستند و آنها را خواهند بخشید.

مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را برای اینکه اینها از مسیر انحرافی و دشمن پسند خود برگردند به کار بردند آیا از مقام معظم رهبری قدردانی کردند و اشتباه خود را پذیرفتند؟

فارس: اگر این شرایط که ذکر کردید محقق نشود رفع حصر چه آفاتی می‌تواند داشته باشد؟

لطفی: اولاً حصر زمانی اتفاق افتاد که کشور 8 ماه درگیر اغتشاشات و شرایط فتنه بود.

مکمل این اقدامات ضد دینی و ضد نظام اسلامی، فراخوانی بود که بعد از 22 بهمن سال ۸۹ داده شد. این فراخوان در شرایطی رخ داد که برخی کشور از جمله مصر درگیر انقلاباتی شده بودند و این سران فتنه قصد داشتند، در ایران مشابه‌سازی صورت دهند.

تا قبل از این فراخوان، سران فتنه در حصر نبودند، حتی با وجود این همه خسارت ها و شهادت هایی که قبل از فراخوان رخ داده بود، کسی این افراد را بازداشت نکرده بود.

* نظام به‌دنبال این بود که سران فتنه در دادگاه مردم محاکمه شوند 

نظام به دنبال این بود که سران فتنه در دادگاه مردم محاکمه شوند و همین اتفاق افتاد. ریزش‌هایی که از همان ابتدا آغاز شده و به جمعیت هول آن‌ها به حداقل رسید؛ مردم آنها را قضاوت کردند و به تصمیم خود رسیدند. سران فتنه نهایت خباثت را علیه نظام دینی از خود نشان داده اما نظام در قبال اینها از خود رافت نشان داد.

* اگر بعد از رفع حصر، محاکمه صورت گیرد، حکم دادگاه را می‌پذیرند؟

افرادی که دم از رفع حصر می‌زنند مبنا و ملاک را شرع مقدس در نظر بگیرند. اگر سران فتنه بر طبق قانون مجازات اسلامی در دادگاه محاکمه شوند و همه طبق یک میثاق هر چه قاضی صادر کرد می‌پذیرند؟ آیا آمادگی چنین حکمی را دارند؟ خیر ! چرا که خود آنها هم می‌دانند چه جرمی را مرتکب شده اند.

امسال شرایط حساسی پیش روی ماست. بیش از هر زمان دیگری به روشنگری و بصیرت در این زمینه نیاز داریم. بصیرت یعنی شناخت وظیفه و عمل به وظیفه و عمل بهنگام و به اندازه.

اگر برای مردم به نحو احسن تببین شود که مسبب سختی‌ها و گرانی‌ها نظام سلطه است و هدف از این مقاومت حفظ اسلام و جمهوری اسلامی است و دشمن هدفی جز براندازی نظام اسلامی ندارد با جان و دل تمام این سختی ها را می پذیرند و به عینه هم این را نشان داده‌اند.

باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای روشنگری استفاده کرد، چرا که بیش از هر زمانی به این روشنگری نیاز پیدا کرده‌ایم. مردم باید بدانند نظام اسلامی در طول این ۴۰ سال چه دستاورد بی‌بدیلی داشته که با هیچ محاسبه قبل و بعد از انقلاب کسی نمی تواند آن‌ها را انکار کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••