اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۵:۱۱

واکنش وزیر آموزش وپرورش به فوت یک دانش آموز

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به حادثه فوت دانش‌آموز کلاس اولی بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه گفت:‌ این مدرسه جزو مدارس ناایمن بود.

واکنش وزیر آموزش  وپرورش به فوت یک دانش آموز

به گزارش سراج24، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره مشکلات کتاب‌های درسی اظهار کرد: در فرایند برنامه‌ریزی کتب درسی، اعتبار بخشی قبل از چاپ اتفاق می‌افتد و مفاهیم دشوار و مشکلات مورد اصلاح قرار می گیرد البته به معنای وجود خطا نیست ولی اگر موردی بود، معلمان موارد را اطلاع دهند.

بطحایی گفت: برخی محتوای کتاب‌های درسی سنگین و خارج از طاقت بچه‌هاست البته این مشکل در برخی موارد ناشی از کمبود زمان آموزش است همچنین اگر معلمان با استفاده از اسناد بگویند برخی مطالب کتاب‌های درسی غلط است آن را حتما اصلاح خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: لایحه پیشنهادی به دولت فرستاده شده و تا کنون دو جلسه بحث داشته‌ایم و پس از چند جلسه به کمیسیون اجتماعی دولت می‌رود امیدوارم این لایحه تا 3 ماه آینده به مجلس ارائه شود.

بطحایی درباره حادثه فروریختن دیوار یک مدرسه از توابع شهر سنندج مطرح کرد: این اتفاق در یکی از روستاهای سنندج به دلیل ضعف دیوار اتفاق افتاده است و متأسفانه یک دانش‌آموز فوت کرد که تیمی را برای بررسی این موضوع مأمور کردم.این مدرسه جزو مدارس ناایمن بود، البته در سال 97 برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تلاش کردیم و نمایندگان مجلس نیز تلاش می‌کنند با تامین اعتبار لازم برای حذف مدارس فرسوده کمک کنند همچنین در برنامه ششم توسعه نیز اعتباری پیش‌بینی شده است البته با افزایش هزینه‌ها مواجهیم و همچنان آموزش و پرورش به کمک‌های بیشتر نیاز دارد.

وی درباره هتک حرمت معلمان در برخی مدارس بیان کرد:‌ متاسفانه با وجود اینکه مردم فهیم و فرهنگ پروری داریم اما به دلیل عدم کنترل خشم اتفاقات ناخوشایندی می‌افتد اما نزاع با معلم بخشیدنی نیست و تیم حقوقی آموزش‌وپرورش نسبت به آن حساس است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••