اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۷:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۳۶
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۰۴
طلوع آفتاب ۰۵:۲۷:۲۵
غروب آفتاب ۱۸:۴۰:۱۸
نیمه شب ۲۳:۱۹:۱۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۰
اطلاعیه سازان هواپیمایی کشور:

آخرین مکالمه خلبان ترکیه‌ای/هواپیما باافت شدیدسرعت از رادار محوشد

طبق مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور، خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو شد.

آخرین مکالمه خلبان ترکیه‌ای/هواپیما باافت شدیدسرعت از رادار محوشد

به گزارش سراج24، سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ای در خصوص سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای که در فضای ایران و در شهر کرد سقوط کرد توضیح داد: بعداز ظهر روز یکشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۶ یک فروند هواپیمایی جت تجاری از نوع چلنجر۶۰ ثبت کشور ترکیه به علامت ثبت TC- TRB که از فرودگاه شارجه در امارات متحده عربی عازم فرودگاه آتاتورک استانبول بود، در مسیر هوایی UT۴۳۰، از صحفه رادار محو و در رشته کوههای زاگرس حوالی شهرکرد سقوط کرد.

این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه گردید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت بهره بردار ترک، این هواپیما دارای ۳ نفر خدمه پروازی و هشت مسافر بوده است. ملیت دو نفر از مسافرین اسپانیایی و بقیه سرنشینان تبعه کشور ترکیه می باشند.

همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شده؛ مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران می باشد و کشورهای ترکیه بعنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه نمایند.
منبع: مهر
 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••