«سراج 24» گزارش می‌دهد

«امکان مینا» انتخاب خوب سیما برای نمایش روزهای سخت ترور در دهه 60

«امکان مینا» انتخاب خوب سیما برای نمایش روزهای سخت ترور در دهه 60

گروه فرهنگی سراج24: فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی روز گذشته از شبکه اول سیما پخش شد.

این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی است که در سال 94 تولید شد و در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و جوایز سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی و سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به خود اختصاص داده بود.

داستان فیلم درباره زن و شوهری به نام مهران و مینا در روزهای موشک باران تهران در دهه 60 زندگی مشترک ساده و عاشقانه خود را آغاز می‌کنند. مهران خبرنگار است و در یک روزنامه پرتیراژ کار می‌کند و در جریان اخبار سیاسی و اوضاع جنگ قرار دارد. مینا دور از چشم شوهرش به سازمان مجاهدین پیوسته است. او با توجه به شغل شوهرش اخبار و اطلاعات به روزی از اوضاع کشور دارد و آن را در اختیار سازمان مجاهدین قرار می‌دهد. یک روز پس از آژیر قرمز مهران متوجه می‌شود که بمب به جایی در حوالی محل کار مینا برخورد کرده است و خود را سراسیمه به آنجا می‌رساند اما متوجه می‌شود که مینا مدتی است که سرکار نمی‌رود و... .

امکان مینا در کنار پیرنگ داستانی پرکشش، منطق روایی کارآمد و موسیقی متن متناسب با فراز و فرودهای فیلم، توانسته است همراه با ایجاد یک تجربه عاطفی عمیق، فضای سیاسی دهه شصت و جنایات منافقین را در ذهن مخاطب بازسازی کند.

فیلم با تصویری از بمباران شهر تهران و شلیک های متقابل ضدهوایی و صوت آژیر قرمز شروع می شود و سپس مخاطب با یک خانواده کوچک دو نفره، اهل گیلان و ساکن تهران آشنا می شود. مهران و مینا، دو جوان سرزنده و شاد که به ظاهر زندگی آرام و بی حاشیه ای را سپری می کنند، دیری نمی پاید که در اولین تعلیق، این پندار فرو می ریزد. در خلاصه این فیلم آمده است: تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

در مواجهه با فیلمی امکان مینا آنچه اشتیاق برانگیز است بازسازی تاریخی روایتی  ملتهب است که به سرانجام رساندنش در قالب مدیوم سینما بسیار دشوار است. فیلم امکان مینا فیلم موفق  مثلث محمدی، توحیدی و تبریزی است.

امکان مینا سطح توقع مخاطبان سینما را از مدیران و متولیان فرهنگی افزایش می دهد. چرا که تاریخ مستدل و مستندی که قابل دسترسی است توسط مجموعه سینماگران کمتر مورد توجه سینماگران قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

واکنش فائزه هاشمی به فیلم سینمایی مارموز

سراغ سوژه «مارموز» رفتیم تا مسئول خدوم و غیرخدوم شناخته شود

سراغ سوژه «مارموز» رفتیم تا مسئول خدوم و غیرخدوم شناخته شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha