اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۲:۱۴
مغرضان و وارونه‌نویسان هم معتقدند تیم ملی خوبی داریم

تاج: ممکن بود بازی با چین نیمه‌تمام بماند؛ دست‌هایی پشت پرده است/به ازای هر لیزر و پرتاب بطری ۵ هزار دلار جریمه می‌شویم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: رفتن به مراحل بعدی در مسابقات جام‌های جهانی از اهداف فدراسیون فوتبال است.

تاج: ممکن بود بازی با چین نیمه‌تمام بماند؛ دست‌هایی پشت پرده است/به ازای هر لیزر و پرتاب بطری ۵ هزار دلار جریمه می‌شویم

به گزارش سراج24 ، مهدی تاج در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه) خود که در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد، با تبریک سال نو گفت: موضوعی که ضرورت ایجاد کرد که نشست امروز را برگزار کنیم، توضیحاتی درباره مسائل انضباطی بود. جلسه‌ای در این باره داشتیم و اکنون می‌خواهم توضیحاتی ارائه دهم. برای برگزاری مسابقه تیم فوتبال مربی سازمان لیگ داور و ارکان اینچنینی نیاز است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: شرایط و حال فوتبال ایران در حال حاضر بسیار خوب است و آماده می‌شویم تا در مسابقات جام‌جهانی رده‌های مختلف شرکت کنیم. ما در رده جوانان بعد از 16 سال موفق به صعود به جام جهانی شدیم و از نظر ما مطلوب این است که حالا پس از حضور در جام جهانی به مرحله بعد نیز صعود پیدا کنیم و این موضوع یکی از اهداف ما است.

تاج ادامه داد: تیم جوانان اردوی خوبی پشت سر گذاشته و در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جام جهانی است. ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم حضور فعالی در آن مسابقات داشته باشیم. مسابقات جام جهانی از 23 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و با تیم‌های کاستاریکا، زامبیا و پرتغال هم‌گروه هستیم و ارزیابی ما از گروه‌مان مثبت است. امیدواریم پس از 16 سال دوری از این مسابقات از گروه‌مان صعود کنیم.

وی عنوان کرد:‌ 7 اردیبهشت در جام جهانی فوتبال ساحلی حاضر خواهیم شد تا از عنوان قهرمانی آسیا، نایب‌قهرمانی جام بین قاره‌ای و پنجمی خود در رنکینگ فوتبال ساحلی دفاع کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: تیم نوجوانان ما در حال آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی است و ارزیابی ما از این تیم نیز بسیار مثبت است. هم اینکه در رده‌های مختلف موفق به صعود به جام جهانی و حضور در بین بهترین تیم‌های دنیا شده‌ایم عملکردی مثبت است و فدراسیون از ارکان این تیم‌ها راضی است. رفتن به مراحل بعدی در مسابقات جام‌های جهانی از اهداف فدراسیون فوتبال است.

تاج در خصوص تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: ما تیم ملی فوتسال را برای جام جهانی آماده می‌کنیم و در این راه آکادمی و امکانات خوبی برای فوتسال ایران مهیا کردیم تا بتوانیم از جایگاه سومی جهان خود و قهرمانی آسیا دفاع کنیم.

وی ادامه داد: تنها مسئله‌ای که این روزها باعث نگرانی ما شده است، شرایط و فضای مسابقاتی است که در فوتبال کشور برگزار می‌شود. ما با یک عدد معقول 40 تا 45 میلیاردی موفق شدیم بالاتر از کشورهای متمول آسیا به عنوان بهترین تیم آسیا انتخاب شویم که این موضوع برای فوتبال کشور یک امتیاز مهم است. این موفقیت‌ها با تلاش باشگاه‌ها، صداوسیما و رسانه‌ها به دست آمده اما تنها نگرانی ما مسائلی است که در برگزاری مسابقات فوتبال به وجود آمده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با همکاری رسانه‌ها و صداوسیما که می‌تواند نقش پررنگی در آگاه‌سازی تماشاگرانی که در ورزشگاه حاضر می‌شوند مشکلات را از سر راه برداریم. مشکلاتی که ممکن است برای فوتبال ایران غیرقابل جبران باشد.

تاج ادامه داد: در بازی با چین متاسفانه اتفاقاتی افتاد که ما نامه‌ای نگران‌کننده دریافت کردیم. ناظر مسابقه و داور گزارش بدی از پرتاب نارنجک ارسال کردند که فیفا در این خصوص از ما سوالاتی را پرسیده است که باید پاسخ دهیم. همچنین برخی تماشاگرها پرچم‌های فیفا را پایین آوردند که باید در این خصوص نیز جریمه مالی پرداخت کنیم.

وی افزود: در بازی با چین ما فقط چند نمونه پرتاب نارنجک دیدیم اما در گزارشی که فیفا به ما داده و داور آن را ارائه کرده است نارنجک‌ها بسیار بیشتر است و فیفا از این مسائل اظهار  نگرانی کرده است. باید به این مسائل رسیدگی شود و فرهنگ‌سازی کنیم. نمی‌دانم چه کسی می‌تواند دوستدار فوتبال باشد اما نارنجک به ورزشگاه بیاورد آن هم جایی که تیم ملی پیروز شده و شرایط بسیار مناسبی داریم. چه بعد و چه قبل از انقلاب می‌توانم بگویم تیم فعلی بهترین شرایط را برای صعود به جام جهانی دارد و دو بازی به پایان رقابت‌ها می‌توانیم صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. شرایط آنقدر خوب است که حتی منتقدان، مغرضان و وارونه‌نویسان نیز معتقدند تیم ملی خوبی داریم. به همین دلیل نمی‌توان گفت کسانی که نارنجک پرتاب می‌کنند هوادار تیم ملی هستند و شاید دست‌هایی پشت پرده است تا مردم را از دیدن بازی‌ها محروم کنند. کار بسیار بدی در بازی با چین صورت گرفت که ما با در این خصوص با پلیس امنیت هم در حال پیگیری هستیم اما امیدوارم چنین کارهایی سازمان‌یافته نباشد. کار بسیار ناپسندی است که نارنجک پرتاب کنیم آن هم کنار داور مسابقه که باید امنیتش حفظ شود، شاید بگویند که هواداری تحریک شده و این کار را انجام داده اما هواداران باید هیجان خود را کنترل کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مسائلی که گفتم مربوط به بازی با چین بود اما موارد دیگری هم وجود دارد که AFC برای همه کشورها ارسال کرده و فقط مربوط به ما نیست. خشونت از سوی ارکان بازی، جنجال با داور مسابقه یا بازیکن حریف برای بازیکن محرومیت به دنبال خواهد داشت و شاید هواداران تعجب کنند بازیکن تیمی در طول بازی کارتی هم نگرفته اما 2،3 جلسه محروم شده و این مسئله جزو مواردی بوده که AFC اخیرا برای ما ارسال کرده است.

تاج یادآور شد: استفاده از مواد آتش‌زا و قابل انفجار جریمه به دنبال دارد و همین اتفاق اخیر جریمه 150 تا 200 هزار دلاری را به دنبال خواهد داشت که با این درآمدها برگزاری بازی برای ما صرفی ندارد. وقتی می‌توان با 150 هزار دلار اردویی برگزار کرد، چرا باید آن را برای خشونت یک فرد پرداخت کنیم؟ این جریمه‌ها در بار دوم و سوم  و تا 5 بار قابل افزایش است که چنین مسئله‌ای ما را نگران می‌کند به خاطر همین جلسه گذاشتیم تا رسانه‌ها کمک کنند تا این موارد را از میان برداریم و حتی خود هواداران باید روی سکوها کسانی که نارنجک پرتاب می‌کنند را نکوهش کنند. اگر در بازی با چین 2 نفری که نارنجک پرتاب کرده بودند را دستگیر نمی‌کردیم حتی امکان داشت داور بازی را نیمه‌تمام اعلام کند و آن وقت اتفاقات به مراتب بدتری رقم می‌خورد. با این حال اکنون باید فقط جریمه بدهیم. این موارد و قطع شدن بازی در آیین‌نامه جدید انضباطی وجود دارد و باید مراقب چنین رفتارهایی باشیم.

وی به سایر ناهنجاری‌های روی سکوها اشاره کرد و گفت: انداختن فلاش و لیزر به سوی ارکان بازی برای هر بار چند هزار دلار جریمه دارد که این جریمه‌ها قطعی است حتی اگر 100 بار در یک بازی لیزر انداخته شود ما باید 100 جریمه 5 هزار دلاری پرداخت کنیم. در این خصوص با ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هم صحبت کردیم تا چنین مباحثی برای بازی‌های لیگ هم اعمال کنند. چنین کارهایی مخرب است و به نفع مملکت نیست و به نظر نمی‌رسد کسانی که  دوستدار انقلاب، کشور و ورزش و فوتبال باشند چنین کاری را انجام دهند. ما با هر ناهنجاری باید جریمه پرداخت کنیم و این برای ما خوب نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در مواردی که به آن اشاره شده پرتاب بطری آب و قوطی‌های آلومینیومی نیز جریمه دارد که اگر این بطری‌ها خالی باشد 3 هزار دلار و اگر پُر باشد 5 هزار دلار جریمه دارد. شما حساب کنید اگر از بین این همه جمعیت تیم ما گلی بزند و بعد از هر گل حداقل 20 نفر بخواهند از خوشحالی بطری به سمت زمین پرتاب کنند ما باید برای یک گل 100 هزار دلار جریمه بدهیم. از کجا باید این مبلغ را بیاوریم؟ حتی اگر هم داشته باشیم چرا باید چنین پولی را برای رفتار ناشایست پرخاشگران پرداخت کنیم؟

تاج اضافه کرد: پرتاب سنگ و موارد مشابه نیز 5 هزار دلار جریمه دارد و ما باید حواس‌مان را بیشتر از این جمع کنیم، ضمن اینکه در ادامه این موارد آمده که نمایش شعارهای مذهبی سیاسی و شعارهایی که به سمت نژادپرستی می‌رود با نظارت ناظر بازی شامل جریمه می‌شود. خوشبختانه ما شعار نژادپرستانه نداریم اما همه این موارد مشمول جریمه خواهد بود. مسئله دیگری که فیفا و AFC بسیار روی آن حساس هستند ورود افراد غیرمرتبط با بازی به درون زمین است که شاید این مورد به خبرنگاران مربوط شود و کسانی می‌توانند وارد زمین شوند که ID کارت مرتبط با برگزاری بازی را داشته باشند. در غیر این صورت بابت ورود هر فرد غیرمرتبط به زمین باید 5 هزار دلار جریمه دهیم. با توجه به این موضوع از این پس سخت‌گیری‌های بسیار زیادی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال  گفت: ممکن است در بحث پخش تلویزیونی صداوسیما، به دلیل استفاده از بهپاد یا اشیایی که قبل از بازی اعلام نکرده باشد، جرایمی را برای فوتبال ایران در نظر بگیرند. بستگی به شدت جرایم این محکومیت‌ها در نظر گرفته می‌شود و تصور من این است شرایط سختی در پیش باشد. شاید جرایم نقدی برای رقبای ما چندان مسئله مهمی نباشد اما پرداخت این پول‌ها با توجه به مشکلات مالی فوتبال ایران برای ما سنگین است.

تاج عنوان کرد: باید بخشی از آماده‌سازی تیم ‌های ملی را برای پرداخت این جرایم در نظر بگیریم و بهتر این است به جای این کار فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا دچار مشکل نشویم. فدراسیون فوتبال در این زمینه تیزری را آماده کرده و با تفاهم با صداوسیما قرار است به زودی پخش شود. با فرهنگ‌سازی باید تماشاگر حاضر در ورزشگاه متوجه شود فقط برای تماشای مسابقه در ورزشگاه حاضر شده است. مسئولان برگزارکننده مسابقه نیز باید خودشان را کنترل کنند. یکی از مسئولان تیم ملی در بازی با قطر بعد از گلزنی تیم ملی وارد زمین شده که جریمه‌ای در این خصوص برای فوتبال ایران در نظر گرفته شده است. ما نباید کاسه داغ‌تر از آش شویم و باید خوشحالی خود را کنترل کنیم. در غیر این صورت خودمان متضرر می‌شویم و باید جریمه آن را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که رایگان کردن مسابقات تیم ملی چقدر در پیش آمدن این اتفاقات موثر است عنوان کرد: شاید یکی از دلایل این موضوع رایگان کردن بازی‌های تیم ملی باشد اما فدراسیون فوتبال به این مسئله اعتقاد دارد که مردم باید به بهترین شکل از مسابقات تیم ملی بهره‌برداری کنند. یکی از امتیازات فوتبال ایران نسبت به کشورهای منطقه حضور تماشاگران است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کشورهای دیگر با وجود دادن بلیت‌های رایگان به تماشاگران باز هم موفق به پر کردن ورزشگاه‌های خود نمی‌شوند. من در چند روز گذشته در صحبت با طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس به او اعلام کردم در دیدار با الریان قطر یکی از اولویت‌های مهم این باشگاه باید پر کردن ورزشگاه به بهترین نحو ممکن باشد تا خدای ناکرده اشکالی ایجاد نشود. رایگان کردن مسابقات فوتبال یک بحث است و جدای از آن شاید محدودیت‌های دیگری در نظر گرفته شود تا شاهد اتفاقات دیدار تیم ملی مقابل چین نباشیم.

تاج در پاسخ به این سوال که ضعف ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در برخورد و مماشات با تماشاگران تیم‌های مختلف در لیگ برتر که منجر به تکرار رفتارهای خود در مسابقات تیم ملی می‌شود گفت: این حرف کاملا درست است و ما باید در لیگ برتر به گونه‌ای با تماشاگران متخلف برخورد کنیم تا شاهد تکرار آنها در مسابقات تیم ملی نباشیم. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اگر گزارش مسابقات را به موقع دریافت کند سریعا حکم خود را صادر می‌کند اما در برخی مواقع گزارش‌ها دیر ارسال می‌شود یا با توجه به متفاوت بودن گزارش دستگاه‌های مختلف نیاز به تحقیق بیشتر دارد تا بتواند حکم را صادر کند. این حرف، حرف درستی است که باید در لیگ برتر تخلفات انضباطی جدی‌تر گرفته شود چون تماشاگران مسابقات تیم ملی برآمده از لیگ برتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرهنگ‌سازی صورت بگیرد قطعا شاهد رفتارهای کنترل‌شده تر در مسابقات ملی خواهیم بود. این جرایمی که برای فوتبال ملی در نظر گرفته شده برای کمیته انضباطی نیز صادق است، این جرایم به فدراسیون فوتبال ابلاغ می‌شود و فدراسیون نیز به کمیته انضباطی آن را اعلام می‌کند. البته آیین‌نامه انضباطی فوتبال ایران در حال تغییر است تا برخی جرایم سنگین‌تر شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شایعاتی که مبنی بر استعفای اسماعیل حسن‌زاده از ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود اظهار داشت: یکسری قلب‌ها مریض است. من دیروز در یکی دو سایت که ریشه همه آنها یکی است اخباری را مشاهده کردم که این می‌رود یا آن یکی از فدراسیون استعفا داده است. ما در فدراسیون فوتبال تنها یک تغییر داشتیم که مربوط به 8 ماه پیش است و براتی به عنوان جایگزین هوشنگ نصیرزاده در کمیته تدوین مقررات انتخاب شد.

تاج تاکید کرد: حسن‌زاده کار خود را ادامه می‌دهد و هیچکس به او نگفته که از ریاست کمیته انضباطی استعفا بدهد. روز گذشته یکی از این سایت‌ها نوشته بود من به حسن‌زاده اعلام کردم که باید ظرف یک روز از سمت خود استعفا دهد که اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود طباطبایی مدیر مجموعه ورزشگاه آزادی در خصوص گنجایش این ورزشگاه تذکراتی را به فدراسیون فوتبال داده است، عنوان کرد: ورزشگاه آزادی هیچ چیزی در خصوص ظرفیت تعیین شده جهت حضور تماشاگران و همچنین استحکام کم  این ورزشگاه به ما اعلام نکرده است. اگر ورزشگاه آزادی در استحکام یا همچنین بلوک‌هایش مشکلاتی داشت حتما به ما اعلام می‌شد اما واقعا بد است که برخی‌ها در این خصوص دروغ می‌گویند و آبروی سایت‌های خود را می‌برند. مردم بعد از مشاهده چند دروغ در این سایت‌ها دیگر قطعا اخبار آنها را پیگیری نخواهند کرد. ما سعی کردیم اخبار صحیح و درست را از طریق سایت فدراسیون اعلام کنیم. در خصوص استحکام ورزشگاه آزادی یا مشکل در آن نیز رسما هیچ کسی برای ما نامه‌ای ننوشته و هیچ کس به ما در خصوص احتمال فروپاشی آن گزارشی اعلام نکرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص چگونگی نحوه ورود مواد محترقه با وجود بازرسی تماشاگران عنوان کرد: نیروی انتظامی همیشه با ما در این خصوص همکاری داشته است. روز گذشته با فرمانده یگان ویژه کشور دیداری داشتم و در خصوص این مسائل به صحبت پرداختیم. باید از نیروهای یگان ویژه که با وجود ماموریت‌هایی که همیشه با آن دست به گریبان هستند اما در برگزاری مسابقات فوتبال در سراسر کشور با ما همکاری می‌کنند تشکر کنم.

تاج عنوان کرد: نحوه ورود مواد محترقه به ورزشگاه قابل بررسی است و باید مشخص شود چگونه این نارنجک‌ها به ورزشگاه آزادی آورده می‌شود. در این خصوص باید جرایم سنگینی برای تماشاگرانی که آنها را پرتاب می‌کنند در نظر گرفت و دستگاه قضایی باید در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد و به هیچ عنوان در مقابل این رفتار کوتاه نیاید چرا که ضرر آن متوجه فوتبال کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کمک داور دیدار ایران و چین پس از برخورد مواد محترقه از جای خود بلند نشده بود آیا ادامه بازی برگزار می‌شد؟ نه تنها ما آن دیدار را 3 بر صفر واگذار می‌کردیم بلکه در سرنوشت دیدارهای آینده ما نیز تاثیرگذار بود. در حال حاضر که تیم ملی در بهترین شرایط خود بعد از انقلاب قرار دارد، نباید یک نفر با رفتار خود تیم ملی را محروم کند. باید خدا را شاکر بود که پلیس بعد از این اتفاق سریعا یکی دو مظنون را دستگیر کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: حتی ما در نظر داریم کسانی که قبل از بازی برای فروش ساندویچ و تخمه به ورزشگاه می‌روند و مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند را از این به بعد بررسی کنیم. اینها در لحظه ورود به ورزشگاه مورد بازبینی قرار نمی‌گیرند و ما به دنبال مراقبت بیشتر در ورود این افراد نیز هستیم و سخت‌گیری‌هایی را در این خصوص اعمال خواهیم کرد.

تاج ادامه داد: قرار است حتی بوفه ورزشگاه آزادی را بررسی کنیم و جاهایی که ممکن است پیش از این مورد بازبینی قرار نمی‌گرفتند به شدت بررسی کنند. ممکن است این مسئله اعتراض‌های نیم‌بندی نیز همراه داشته باشد اما دیگر چاره‌ای نداریم.

وی در خصوص احتمال محرومیت ایران از حضور تماشاگرانش در دیدار مقابل ازبکستان گفت: من نمی‌دانم جواب این سوال چه خواهد بود اما با همکاری مشاوران بین‌المللی پاسخی تهیه کردیم و به خوبی جواب فیفا را دادیم. باید منتظر باشیم تا ببینیم چه حکمی صادر خواهد شد اما امیدوارم اتفاقی در این خصوص نیفتد. به حضور هواداران‌مان در بازی با ازبکستان نیاز داریم، هرچند جرایم نقدی در نظر گرفته شده نیز برای فدراسیون فوتبال ایران کمتر از محرومیت نیست.  فدراسیون برای پرداخت این جرایم باید از اردوها و امکانات آماده‌سازی تیم‌های ملی بانوان، نوجوانان و 18 تیمی که در اردو حضور دارند کم کند تا بتواند این جرایم را پرداخت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جرایم باشگاه‌ها و پرونده‌های انضباطی آنها در فیفا گفت: در حال حاضر برخی باشگاه‌های ما پرونده‌ها و جرایمی که از فیفا دارند که از رسانه‌ها می‌خواهیم به باشگاه‌ها کمک کنند. این پرونده‌ها برای مدیران فعلی نمره منفی نیست و این مدیران وارث بدهی‌های مدیران قبلی هستند. مدیران فعلی حتی از بودجه فعلی باشگاه‌ها برای صاف کردن بدهی‌ها بهره می‌برند و نباید پرونده‌های فعلی را اهرمی برای برداشتن مدیران فعلی کنیم. گاهی اوقات نمایندگان مجلس هم با ما تماس می‌گیرند و می‌خواهند مثلا محرومیت باشگاهی را ببخشیم اما اینگونه نیست که آنها فکر می‌کنند و اگر می‌خواهید به باشگاه شهرتان یا باشگاه مدنظرتان کمک کنید بهتر است نوع دیگری این کمک انجام شود؛ اگر می‌توانید پول تهیه کنید و به مدیران باشگاه‌ها بدهید، تا آنها بتوانند مشکلات را از میان بردارند نه اینکه فقط مصاحبه کنید.  برخی‌ها می‌خواهند ما باشگاه‌هایی که جریمه شدند را ببخشیم یا من بخواهم چنین دستوری بدهم اما چه من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و چه سایر ارکان نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم، من هم دخالتی در مسائل انضباطی ندارم و شاید فقط بتوان دستوری برای بررسی مجدد داد.

تاج ادامه داد: در حال حاضر درباره پرونده‌های باشگاه‌ها در فیفا باید بگویم باشگاه تراکتورسازی 5 پرونده محکومیت در کمیته انضباطی دارد و 3 پرونده‌ آنها نیز در کمیته تعیین وضعیت است. خوشبختانه پرونده‌ای در کمیته استیناف یا اخلاق نداریم و پرونده‌هایی که در CAS باشد به ما اعلام نمی‌شود، فیفا هم که چنین مواردی را به ما اعلام می‌کند ما در آنها موثر نیستیم بلکه فقط به عنوان مطلع به ما ارجاع می‌دهد و فقط خود باشگاه‌ها در این پرونده‌ها موثر هستند. در حال حاضر سایر باشگاه‌ها نیز پرونده‌هایی در فیفا دارند که برای پرسپولیس 11 پرونده  تعیین وضعیت و 2 پرونده انضباطی وجود و استقلال نیز 3 پرونده انضباطی دارد. خوشبختانه پرسپولیس و استقلال به شدت پیگیر این پرونده‌ها هستند و برای حل کردن آنها اقدام کردند و پیگیر این پرونده‌ها هستند. تلاش این دو باشگاه این بوده که پرونده‌ها به کمیته تعیین وضعیت برود که تازه اولین قدم محسوب می‌شود در حالی که در گذشته شکایت می‌شد و حتی باشگاه‌ها اعتراضی هم نمی‌کردند.

وی گفت: سایر باشگاه‌ها نیز پرونده‌هایی دارند که دیگر در تعداد آنها ریز نمی‌شویم اما تا این لحظه هیچ حکمی برای هیچ تیمی نیامده و شایعه کسر 6 امتیاز و سایر موارد درست نیست.  از سوی دیگر استقلال ادعا کرد تمام پرونده‌های انضباطی خود را به جز 3 پرونده صاف کرده که ما این ادعا را به فیفا ارجاع دادیم و این اتفاق زمانی ثابت می‌شود که فیفا به ما نامه رسمی بزند. رسانه‌ها باید به استقلال و پرسپولیس کمک کنند تا این مشکلات را از میان بردارند.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت باشگاه‌های بدهکار از جذب بازیکن خارجی شامل بازیکنانی که در حال حاضر در لیگ ایران هستند هم می‌شود، یا نه، گفت: خیر این قانون شامل بازیکنان موجود نمی‌شود و ما نمی‌توانیم قرارداد بازیکنی را لغو کنیم که این مصداق بارز دخالت فدراسیون فوتبال است اما اگر باشگاهی بخواهد بازیکن جدید بگیرد نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد، ضمن اینکه سیستم TMS داخلی نیز از ابتدای فصل آینده راه‌اندازی و آیین‌نامه انضباطی جدید نیز از اول فصل آینده اجرایی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه در موضوع لیزر انداختن مواردی دیده شده که یگان ویژه در ورزشگاه لیزر می‌اندازد و آیا این مسئله هم شامل جریمه می‌شود یا نه، گفت: بله ما شنیدیم که یگان ویژه هم لیزر انداخته اما فرقی ندارد چه یگان ویژه چه اعضای فدراسیون فوتبال چه رسانه‌ها و چه تماشاگران اگر چنین کاری انجام دهند شامل جریمه سنگین خواهد شد. این جریمه شامل کشور می‌شود و تفاوتی ندارد که چه کسی لیزر انداخته است. باید به یک مورد هم اشاره کنم که برخی می‌گویند اینکه ایران در رنکینگ 28 دنیا قرار دارد محبت فیفا به ایران است در حالی که اینطور نیست و ما کار کردیم که اینجا حضور داریم. صعود تیم نوجوانان، جوانان و فوتبال ساحلی به جام جهانی، سومی فوتسال در دنیا و این موارد که محبت کسی به ایران نیست.

تاج درباره اینکه آیا قرار است جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و زودتر از پایان لیگ برگزار شود، گفت: اگر پرسپولیس قهرمان شود این اتفاق رخ می‌دهد. اگر فردا نگویند رئیس فدراسیون به استقبال قهرمانی پرسپولیس رفته است، باید بگویم پرسپولیس در صورتی که در بازی با ماشین‌سازی قهرمان شود یا احیانا در بازی بعدی قهرمانی این تیم مسجل شود، جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••