اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۱۱:۱۶
موسوی در مسجد جامع امام خمینی(ره):

نهم دی مثل سیل پلشتی‌های سال 88 را شست/ برنامه فتنه‌گران برای مصریزه کردن ایران/ عدم بازخوانی فتنه سبب زایش فتنه‌های جدید خواهد شد

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه یوم الله نهم دی مثل سیل پلشتی‌های سال 88 را شست، گفت: یوم الله نهم دی رأی هیأت منصفه مردمی پس از دادگاه عمومی توسط مقام معظم رهبری بود تا اسلامیت و جمهوریت نظام پایدار بماند.

نهم دی مثل سیل پلشتی‌های سال 88 را شست/ برنامه فتنه‌گران برای مصریزه کردن ایران/ عدم بازخوانی فتنه سبب زایش فتنه‌های جدید خواهد شد

به گزارش سراج24،سیدنظام‌الدین موسوی در مراسم یوم الله نهم دی در مسجد جامع امام خمینی(ره) با بیان اینکه 9 دی باعث شد فضای فتنه‌ای که در کشور بالا گرفته بود زدوده شود، اظهار داشت: مردم و نظام تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشتند اما فتنه 88 یکی از تاریک ترین نقاط تاریخ کشور ما است.

وی افزود: فتنه سال 88 مسیر حق و باطل را با هم ممزوج کرد و با شعارهای حقی مسیر باطل در پیش گرفته شد و هزینه‌های بسیار زیادی برای مردم و نظام در بر داشت.

مدیرعامل خبرگزاری فارس معتقد است تجربه های این رخداد (فتنه سال 88) بسیار ارزنده و گران بها بود چرا که اگر این حادثه رخ نمی داد خطوط نفاقی که در بدنه نظام لانه کرده بود و می خواست با تابلوهای موجه خود را در بدنه نظام نگه دارد، در مسیر زمان روشن نمی‌شد.

موسوی با طرح این پرسش که اهمیت 9 دی در چه چیزی است، خاطرنشان کرد: مردم انقلابی ایران در حماسه تاریخی 9 دی شعار حمایت از نظام و تبری از فتنه را دادند و بنده هم معتقدم فتنه سال 88 دارای یک عقبه بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فتنه سال 88 و یوم الله 9 دی درس بگیریم، گفت: اگر از آن ایامی که بر کشور گذشت درس نگیریم، هر ساله ممکن است شاهد فتنه های متعدد در قالب‌های دیگر باشیم که تکرار این فتنه ها ضربات سنگینی بر پیکر جامعه و نظام خواهد زد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: فلسفه اینکه ما برای ایام الله روزهای خاصی تدارک می بینیم عبرت است تا تجربه ها را تکرار کنیم ما حوادث عاشورا و محرم را برای این صورت می دهیم تا مجددا برای خود تکرار کنیم که چه حوادثی در کربلا بر پسر فاطمه و یارانش گذشت،بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم که در کدام صف قرار گرفته ایم.

به گفته موسوی یوم الله 9 دی نیز از جنس عاشورا و کربلا است و مردم انقلابی بدون هیچ دعوت و فراخوانی روانه میدان انقلاب شدند و به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: اصل قضیه به یک محاکمه، تجربه و یک فرصت تاریخی طولانی 8 ماهه بر می گشت که مردم تهران و ایران به جماعت فتنه گر دادند جماعتی که زیر بار حق نمی رفتند.

مدیرعامل موسوی با بیان اینکه جماعتی که در انتخابات دخیل بودند بر خلاف تمامی موازین قانونی زیر بار هیچ یک از حجت ها نرفتند و تقلب را مطرح کردند، گفت: سوال جدی این است که آیا فتنه فقط شبهه و تقلب در انتخابات بود؟

»در تمام دنیا ممکن است عده ای نسبت به معترض باشند، انتخابات هم یک پدیده انسانی است و امکان خطا در آن وجود دارد. در همین انتخابات اخیر آمریکا نیز آقای ترامپ قبل از انتخابات گفته بود که ممکن است تقلب شود  اما این ادعا یک رجزخوانی انتخاباتی بود چون وقتی کسی خود را در معرض شکست می بیند سعی می کند به مردم القا کند که شکست من به دلیل برخی مسائل دیگر است. فردای نتایج انتخابات آمریکا ترامپ مسئله تقلب در انتخابات را کنار گذاشت و کسانی مسئله تقلب را در دستور کار قرار دادند که جناح خودشان برگزار کننده انتخابات بودند بنابراین این نوع اعتراض ها در همه دنیا پذیرفته شده است»

وی تاکید کرد: در همه دنیا برای اعتراض به انتخابات مسیر قانونی وجود دارد و ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست و نبوده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس می گوید که اصل دموکراسی و مردم سالاری این است که شما صندوق رای و قانون را بپذیری و اگر قانون مسیری را برای اعتراض باز کرد، باید آن مسیر را بپیمایید و در نهایت به قانون گردن بگذاری. و لو آنکه آن قانون به نفع شما نباشد.

موسوی با تاکید بر اینکه اگر قانون را فقط در خود متعین ببینی سنگ بر روی سنگ بند نمی شود، گفت: آقای اژه ای که دادستان وقت بود به نامزدهای شکست خورده گفته بود اگر ما آرا را بازشماری کنیم شما قبول می کنید آقایان گفته بودند ما فقط در صورتی قبول می کنیم که ما پیروز شویم.

وی با بیان اینکه قانون‌شکنی و توهم پیروزی در انتخابات سال 88 دارای یک عقبه بود، اظهار کرد: برخی از مردم به واسطه اینکه به بعضی از سران فتنه باور داشتند در فتنه حضور داشتند اما عده دیگر بازیگران و فعالان فتنه بودند.

به باور مدیرعامل خبرگزاری فارس مدتها قبل از انتخابات سال 88 برای بپا کردن فتنه سال 88 برنامه‌ریزی صورت گرفته بود.

موسوی ادامه داد: جمهوری اسلامی از همان ابتدا با لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری غرب در یک تضاد آشکار بود و دست های پیدا و پنهان آمریکا برای انحراف و به بن بست رساندن انقلاب مردم ایران به حرکت در آمد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب تاریخ بشریت بود، گفت: انقلاب ایران حتی چهره های روشن فکری غرب مثل میشل فوکو را نیز در فکر فرو برد و وی گفت که جنس انقلاب ایران با همه انقلاب‌های کلاسیک دنیا متفاوت است و از جنس دیگری است. فوکو اسم این انقلاب را گذاشت انقلابی به نام خدا و تعبیر اولین انقلاب پست‌مدرن دنیا را برای انقلاب ایران اختصاص داد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: انقلاب ایران بر خلاف انقلاب‌های دیگری که به سرعت جذب شرق و یا غرب می شدند، سمت و سوی جدیدی پیدا کرد و امام با اینکه کاریزمای تمام عیار داشت و می توانست حداقل تا 10 سال بر اساس قانون کاریزمای شخصی خود حکومت کند، نپذیرفت.

موسوی ادامه داد: مسعود رجوی زمانی که از زندان آزاد شد گفت که ما قطره‌ای از دریای بیکران انقلاب اسلامی هستیم و همه جایگاه والای امام را پذیرفته بودند و نمی‌توانستند رهبرتراشی کنند.

وی با اشاره به برگزاری رفراندوم از سوی امام(ره) برای تعیین نوع حکومت گفت: علیرغم اینکه همه مردم در سرتاسر کشور شعار جمهوری اسلامی سر می دادند اما امام نپذیرفت و رفراندوم را برگزار کرد و تاکید داشت که جمهوریت یکی از پایه‌های اساسی نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه امام به جمهوریت باور داشت، خاطرنشان کرد: با اینکه امام در نامه معروف خود قسم خورد که به بنی صدر رای نداده است تا آخرین لحظات از بنی صدر دفاع کرد چرا که امام باور داشت که باید حرمت رای مردم حفظ شود و این تا زمانی بود که نمایندگان مردم به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای دادند.

موسوی به 8 سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: نظام حتی در جنگ تحمیلی نیز رای گیری در کشور را متوقف نکرد.

وی ادامه داد: نقطه اتکای مردمی بودن نظام برای غرب و آمریکا نه تنها قابل هضم نبود بلکه نه می توانست آن را نادیده بگیرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به تهاجم فرهنگی دشمنان برای زیر سوال بردن اسلامیت نظام پرداخت و گفت: دشمنان امواج مختلف تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و فرصت شکنی را برای مقابله با اسلامیت نظام راه انداختند و از سوی دیگر برای جمهوریت نظام نیز برنامه داشت.

موسوی القای تحریم انتخابات از سوی مردم را یکی از برنامه های دشمنان برای ریر سوال بردن جمهوریت نظام برشمرد و عنوان کرد: هر انتخابی که رخ می داد می گفتند مردم پای صندوق های رای نیامده اند و ایرانی ها انتخابات را تحریم کردند بنابراین تحریم انتخابات مدت های طولانی در دستور کار آنان بود و این در حالی از سوی آنان صورت می گرفت که ادعای دموکراسی داشتند.

وی اضافه کرد: مردم ایران در سخت ترین شرایط به عنوان فریضه دینی و اعتقادی به پای صندوق رای آمدند و انتخابات واقعی را رقم زدند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس معتقد است که غربی ها پس از اینکه به این نتیجه رسیدند که تحریم انتخابات در ایران جواب نمی دهد به دنبال حمایت از برخی جریانات و اشخاص سیاسی در ایران روی آوردند و هنوز نیز ادامه دارد اما دیدند این تاکتیک نیز پاسخگو نیست چون مردم برخی جاها به گزینه های آنان رای نمی دهند.

*شبهه در سلامت انتخابات یکی از شگردهای اصلی دشمنان انقلاب بود

موسوی با تاکید بر اینکه شبهه در سلامت انتخابات یکی از شگردهای اصلی دشمنان انقلاب بود، گفت: دشمنان انقلاب بعد از آنکه دریافتند نمی توانند مردم را از رفتن پای صندوق آرا مایوس کنند، به فکر زیر سوال بردن سلامت انتخابات و شرافت جمهور اسلامی افتادند.

وی در همین رابطه افزود: از مدت ها قبل زمزمه عدم سلامت انقلاب وجود داشت تا به این بهانه در خیابان ها تجمع صورت دهند و در سال 84 نیز این قضیه رخ داد و آقایان هاشمی و کروبی ادعای تقلب در انتخابات داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی می گوید ادعای تقلب در انتخابات سال 84 برای این نتیجه نداد چون مجری انتخابات بر عهده دولت اصلاحات بود و پس از ادعای تقلب توسط آقایان کروبی و هاشمی وزیر کشور و اطلاعات دولت اصلاحات گفتند که سالم ترین انتخابات در سال 84 رقم خورده است.

موسوی با بیان اینکه از تابستان سال 87 جرقه های عدم سلامت انتخابات زده شد، گفت: رسانه های غربی همان زمان این خط خبری را دنبال کردند که برخی از ناظران سیاسی در ایران نسبت به سلامت انتخابات آینده شک و شبهه دارند و برنامه های 8 ساعته در این خصوص ترتیب دیدند که رهبری در نوروز سال 88 هشدار دادند که عده ای در قضیه عدم سلامت انتخابات می دمند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی در تابستان سال 87 در سفر خود به مشهد از حوزویان خواست که تکلیف شرعی و فقهی برخی چیزها مثل تقلب باید مشخص شود و بی بی سی فارسی همین خط را دنبال کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: علی رغم همه خط و مشی که دشمنان برای ایجاد شبهه در سلامت انتخابات صورت دادند جمهوری اسلامی قصاص قبل از جنایت نکرد و انتخابات را برگزار کرد.

موسوی با اشاره به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88، میزان مشارکت در این دور از انتخابات پرشور عنوان و تصریح کرد: در هیچ یک از دموکراسی های متعارف دنیا چنین درصدی از مشارکت وجود ندارد و هیچ کس هم تعداد آرا را زیر سوال نبرد چون همه صفوف عظیم مردم پای صندوق رای را دیدند اما شیاطین در اطراف برخی نامزدها نفوذ کردند و با نظرسنجی های ساختگی به آنان القا کردند که شما پیروز هستید.

وی ادامه داد:صبح روز انتخابات یک خانم سرشناس محترم (عفت مرعشی) اعلام کرد که یا آقای موسوی برنده است اگر این اتفاق نیفتاد مردم به خیابان ها بریزند. شما از کجا به این نتیجه رسیدید؟ هنوز که مردم به پای صندوق ها نرفته بودند.

به باور این کارشناس مسائل سیاسی هدف فتنه 88 این بود که با استفاده از چهره ها و عناصری که مورد اعتماد مردم هستند، وجهه نظام را مخدوش و سپس این افراد را دوره و از نقاط ضعف شخصیتی آنها استفاده و مدیریت کنند تا مقابل نظام قرار گیرند.

موسوی با بیان اینکه ادله نامزدهای شکست خورده در فتنه 88 استدلال های غیرعلمی بود، گفت: بزرگترین استدلال آنها همانی بود که خانم رهنورد عنوان کرد و آن این بود که مگر می شود مردم لرستان به داماد خودشان رای ندهند؟ آقای کروبی که خودشان فرزند لرستان بود مردم اگر می خواستند به وی رای می دادند.

وی ادامه داد: آقایان خودشان در محافل خصوصی می‌گویند ما قبول داریم که سال 88 تقلب نشد و آقای حجاریان هم گفتند که تدلیس صورت گرفت و مردم را با برخی کارها فریب دادند! پس چرا گفتید تقلب شده و نظام را متهم کردید.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت نمی شود به آرای مردم سلیقه‌ای نگاه کرد و هرگاه آرای مردم را در جهت غایت خود دیدیم از آن دفاع کنیم و هرجا بر خلاف انتظار ما بود، نپذیریم.

موسوی به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه مردم فهیم هستند اشاره و تاکید کرد: مردمی که رای شان با سیب زمینی تغییر کنند پس چگونه فهیم هستند؟ شما یا مردم را قبول ندارید یا دروغ می گویید.

وی با بان اینکه تقلب 11میلیون رای غیر ممکن است به انتخابات سال 92 اشاره و تصریح کرد: آقای روحانی در انتخابات 92 با اختلاف 250 هزار رای پیروز شد. نظامی که در 250 هزار رای امانت داری دارد مگر می شود 11 میلیون رای را جا به جا کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برنامه آنان از 30 خرداد 88 به بعد به سمت مقابله با نظام رفت و حتی شعار می دادند که اصل نظام نشانه رفت پس بنابراین مسئله انتخابات نبود، بلکه چیز دیگری بود.

موسوی با طرح این پرسش که چرا نظام در آن ایام با آن ها برخورد نکرد، گفت: ایده های مختلفی در آن زمان وجود داشت که با این ها برخورد و بازداشت شوند اما رهبری بهترین روش را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواستند جمهوریت نظام محدود شود، اظهار کرد: عده ای در زمین نظام می خواستند نظام را زمین گیر کنند اما مقام معظم رهبری فرصت داد و علوی برخورد کرد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: عقبه مردمی آن ها با روشن گری ریزش کرد و دریافتند این ادعاها دروغ بوده اما جماعتی که در خیابان ماند مسئله شان انتخابات نبود.

موسوی خاطرنشان کرد: افرادی که در محرم 88 کف زدند و هلهله سر دادند بچه شیعه نبودند چرا که بچه شیعه این کارها را صورت نمی دهد و البته بعدها معلوم شد برخی از این افراد بهایی بودند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورای سال 88 کارد به استخوان رسید، گفت: آنهایی که ادعا می کنند مردم را با ساندویچ و ساندیس به میدان آوردند خودشان را به نفهمی زده اند؛ حقیقتا هیچ عقبه تشکیلاتی 9 دی نبود و مردم خودجوش به میدان آمدند و از همه جنس و گرایشی حضور داشتند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه یوم الله نهم دی مثل سیل پلشتی‌های سال 88 را شست، گفت: یوم الله نهم دی رای هیئت منصفه مردمی پس از دادگاه عمومی توسط مقام معظم رهبری بود تا اسلامیت و جمهوریت نظام پایدار بماند.

موسوی ادامه داد: همان آقایانی که می گفتند در انتخابات 88 تقلب شده در انتخابات سال 90 رای دادند؛ اگر انتخابات مشکل دارد پس چرا رای دادید؟ در انتخابات 92 کاندیدا معرفی کردند و آقایان موسوی و کروبی در انتخابات 7 اسفند 94 اعلام کردند که از فلان لیست حمایت کردند چون خودشان هم می‌دانند انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سالم است.

*فتنه گران در سال 88 به دنبال انقلاب مخملی بودند/عدم بازخوانی فتنه سبب زایش فتنه‌های دیگر خواهد شد

وی معتقد است که فتنه گران در سال 88 به دنبال انقلاب مخملی بودند به همین دلیل است که رهبری در مباحث مختلف مسئله فتنه را همیشه تاکید می کنند چون اگر مسئله فتنه را بازخوانی نکنیم بعدا ممکن است دوباره فتنه‌ای رخ دهد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به شعار برخی از افراد مبنی بر اینکه باید حصر سران فتنه برداشته شود اشاره و در پاسخ به آنها گفت: مگر سران فتنه را به خاطر انتخابات و سال 88 حصر کردند؟ بعد از یوم الله 9 دی و حضور با عظمت مردم در صحنه هم نظام آنها را حصر نکرد بلکه نظام زمانی مسئله حصر را در دستور کار قرار داد که این افراد عملا پادوی دشمن شدند.

موسوی در همین رابطه افزود: آنها تلاش کردند که ایران را تبدیل به سوریه کنند؛ خیلی‌ها یادشان رفته که بهانه حصر این‌ها چه بود؟ سران فتنه و حامیانشان می‌خواستند 25 بهمن 89 به بهانه انقلاب‌های عربی در داخل ایران هم چنین برنامه‌ای پیاده کنند.

وی یادآور شد: در 5 بهمن یعنی زمانی که در مصر و تونس و غیره حرکاتی شروع شد سران فتنه و حامیانشان احساس کردند که الان زمان عملیات فرارسیده است و بیانیه دادند که 25 بهمن مردم به خیابان بیایند که حقیقتا دیگر بهانه اعتراض انتخابات نبود بلکه تهییج و تحریک افکار عمومی برای مصریزه‌کردن و تبدیل ایران به سوریه بود که اگر با این افراد برخورد قاطع نمی‌شد، مملکت را به باد می‌دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اوضاع منطقه گفت: منطقه در یک آشوب بی‌سابقه به سر می برد و طی چند روز اخیر چندین نماینده پارلمان ترکیه را به دلیل مسائل امنیتی بازداشت کردند اما در ایران آرامش حکمفرماست.

موسوی با اشاره به نگاه احترام آمیز برخی کشورهای منطقه همچون عراق، بحرین، لبنان، فلسطین و یمن نسبت به ایران، اظهار کرد: همه کشورهای غربی و عربی جمع شدند که بشار اسد را در سوریه ساقط کنند اما نتوانستند و این به دلیل حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه نیست بلکه به دلیل روح معنویت و مقاومت است که ایران در منطقه رسوخ داده است.

وی افزود: امروز شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی چه غوغایی در دنیا ایجاد کرده است؛ دنیا ایشان را سردمدار مبارزه با تروریسم، استکبار و جنگ طلبی میشناسد عزت و اعتبار برای ایران این است نه آنهایی که سال 88 از درون کشور آشوب ایجاد کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با طرح این سوال که برنده فضای شک و شبهه و تردید چه کسانی هستند، گفت: فقط دشمنان این نظام و ملت از این فضا سود می بردند پس شما(سران فتنه) کجا دلسوز نظام هستید؟

موسوی با اشاره به یوم الله نهم دی گفت: ایران دارای مردمی است که هرجا لازم باشد صحنه هایی را خلق می کنند که بسیاری از کشورها دستشان از این عظمت‌ها خالی است.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••