اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۹:۱۱

خیانت تضعیف توان نظامی کشور

برخی جاهلان یا مغرضان، اهمیت توان دفاعی و تهاجمی کشور را نادیده گرفته و تصور می‏‌کنند که اگر کشور نیروی نظامی نداشته باشد می‌‏تواند در اقتصاد رشد کند. اگر کشور توان دفاعی لازم را نداشته باشد، دشمنان فرصت صدمه بیشتر به ملت را به‏ دست می‏‌آورند.

 خیانت تضعیف توان نظامی کشور

به گزارش سراج24،رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی قبل در دیدار با مسؤولان و متخصصان وزارت دفاع، یکبار دیگر بر ضرورت تقویت توان دفاعی و تهاجمی کشور و افزایش قدرت نظامی ایران اسلامی تأکید کردند. در ایام اخیر شاهد جریان سیاسی و رسانه‏ ای هستیم که توان دفاعی و نظامی ملت ایران را هدف گرفته ‏اند. در حالی‏که ایران اسلامی سهم زیادی از بودجه خود را به فعالیت‏های نظامی اختصاص نداده است و همواره در یک تعادل معقول و متناسب به هزینه‏ های نظامی می‏ پردازد و در مقایسه با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه، میزان بسیار کمتری هزینه نظامی می‏ کند، باز هم برخی از تبلیغات‏چیان خارجی و برخی از مغرضان یا نادانان داخلی علیه بودجه ‏های نظامی سخن می‏ گویند. بدخواهان ملت ایران همواره تلاش کرده‏اند تا ایران اسلامی با ضعف نظامی روبرو باشد تا بتوانند در هنگام مورد نیاز خود به ایران اسلامی صدمه وارد کنند. در این میان برخی جاهلان یا مغرضان نیز اهمیت توان دفاعی و تهاجمی کشور را نادیده گرفته و تصور می‏ کنند که اگر کشور نیروی نظامی نداشته باشد می ‏تواند در اقتصاد رشد کند. این در حالی است که اگر کشور توان دفاعی لازم را نداشته باشد، دشمنان فرصت صدمه بیشتر به ملت را به‏ دست می‏ آورند. آیا اگر ایران اسلامی اکنون توان نظامی و انتظامی و امنیتی کنونی را نداشت، درگیر جنگ با گروه‏های تروریستی شبیه به داعش در داخل کشور نبود. آیا دستور قرآن کریم به این‏که برای مقابله با دشمن هرچه می‏ توانید از ابزارهای جنگی آماده کنید را نشنیده‏ اند؟


*قرآن کریم دعوت به قدرت نظامی می‏‌کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان و متخصصان وزارت دفاع، یکبار دیگر بر ضرورت تقویت توان دفاعی و تهاجمی کشور و افزایش قدرت نظامی ایران اسلامی تأکید کردند. این توصیه رهبر معظم انقلاب با دستورات قرآن کریم که می‏ فرماید در برابر دشمن آمادگی نظامی داشته باشید، همراه و همخوان است. قرآن کریم می‏فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لاتَعلَمونَهُمُ الله یَعلَمُهُم وَما تُنفِقوا مِن شَی ءٍ فی سَبیلِ اللهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» (سوره مبارکه الأنفال آیه 60)؛
رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی و دیدار با مسؤولان و متخصصان وزارت دفاع که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، از دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‏ها و تجهیزات پیشرفته «موشکی»، «راداری»، «دریایی»، «اپتیکی»، «زرهی»، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتی» بازدید به ‏عمل آوردند. رهبر انقلاب اسلامی در جمع وزیر، مسؤولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرتهای «زورگو، سلطه‏ گر و دارای کمترین جوهره‏ی اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسانهای بی‏گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرتها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.
حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی را شیرین و خرسندکننده خواندند و افزودند: علت این خرسندی، علاوه بر دیدن تواناییهای دفاعی که نقش به‏سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام، و با ایمان است که بسیار خوشحال‏ کننده و لذت‏بخش است.
ایشان خاطرنشان کردند: وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت‏ گذاری است.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در تبیین دلیل تأکید بر لزوم افزایش توان و گسترش صنایع دفاعی، خاطرنشان کردند: در شرایطی که قدرتهای زورگوی دنیا، چتر قدرت خود را گسترانیده ‏اند و هیچ رحمی در وجود آن‏ها به چشم نمی‏ خورد و علناً مجلس عروسی و بیمارستان را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می ‏کنند و صدها انسان‏ بی‏گناه را به خاک و خون می‏ کشند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرتهای زورگو، احساس تهدید کنند.
حضرت آیت‏الله خامنه‏ ای افزودند: البته ما برای گسترش صنایع دفاعی محدودیت‏ هایی قائل هستیم و سلاح‏های کشتارجمعی همچون سلاح شیمیایی و سلاح هسته‏ای، براساس مبانی اعتقادی و دینی ممنوع هستند.
ایشان تأکید کردند: ممنوعیت سلاح شیمیایی در بخش تهاجمی است اما افزایش توان در بخش‏های دفاعی در برابر حمله شیمیایی اشکالی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: به ‏غیر از این محدودیت‏ها، در بقیه زمینه‏ ها هیچ محدودیتی برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد و پیشرفت در این عرصه ‏ها، یک وظیفه است.
حضرت آیت‏ الله خامنه‏ای با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و هم‏چنین حساسیت منطقه غرب آسیا و طمع دائمی قدرتهای سلطه‌‏گر خاطرنشان کردند: برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.
ایشان به ناراحتی قدرتهای سلطه‏‌گر از خرید تجهیزات دفاعی ایران از برخی کشورها اشاره کردند و افزودند: این قدرتها که مدعی عقل و انصاف هستند و در خصوص صلاحیت اخلاقی کشورها برای دارا بودن یا دارا نبودن برخی تجهیزات دفاعی سخن می‌‏گویند، خود، به هیچ‏یک از اصول اخلاقی پایبند نیستند.


*تبلیغات خارجی و جریان‏های داخلی مشکوک‏
در ایام اخیر شاهد جریان سیاسی و رسانه‌‏ای هستیم که توان دفاعی و نظامی ملت ایران را هدف گرفته‌‏اند. این جریانات به‌‏نوعی جلوه می‏‌دهند که گویی ایران اسلامی هزینه‏ های گزافی در عرصه تسلیحات می ‏کند و یا خریدهای گزافی در این عرصه انجام می‏ دهد. این تبلیغات با شیوه‏‌های مختلف عوام ‏فریبانه مدعی می ‏شوند که علت عدم رشد اقتصادی کشور هزینه‏ های نظامی است و با کاهش یا حذف این هزینه ‏ها می‏ توان اوضاع اقتصادی کشور را بهبود داد و کشور را در عرصه پیشرفت اقتصادی موفق کرد.


*هزینه‌‏های نظامی ایران بسیار کم است‏
در حالی‏ که ایران اسلامی سهم زیادی از بودجه خود را به فعالیت‏های نظامی اختصاص نداده است و همواره در یک تعادل معقول و متناسب به هزینه‏ های نظامی می ‏پردازد و در مقایسه با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه میزان بسیار کمتری هزینه نظامی می‏ کند و حتی اگر با برخی از کشورهای منطقه مقایسه شود، ایران اسلامی در این‏ زمینه بسیار کم هزینه می‏ کند. مطابق برخی آمارهای منتشرشده بین‏ المللی، غالب کشورهای منطقه ما بیش از 7 تا 11 درصد درآمد ناخالص داخلی کشور خود را صرف خرید تسلیحات می‏ کنند در حالی‏ که ایران اسلامی فقط یک و هشت‏دهم درصد از درآمد خود را صرف تسلیحات می‏ کند که کمتر از یک ‏سوم یا یک ‏پنجم هزینه‏ های رایج در منطقه است. در مورد کشورهای به‏ ظاهر پیشرفته دنیا نیز این آمار تقریباً دو برابر ایران است یعنی کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس و آمریکا و روسیه به نسبت درآمد ناخالص خود نزدیک به 4 درصد را صرف هزینه‏ های تسلیحاتی می‏ کنند. در حالی‏ که ایران اسلامی کمتر از نصف این کشورها از درآمد ناخالص داخلی خود صرف تسلیحات می‏ کند. باید توجه داشت که این آمار به نسبت درآمد ناخالص داخلی و کاملاً دقیق است در غیر این‏صورت اگر میزان هزینه بر اساس میلیارد دلار ملاک قرار گیرد این کشورها صدها برابر ایران اسلامی هزینه تسلیحاتی می‏ کنند.


*اقدام علیه تقویت بنیه نظامی کشور، خیانت است‏
بر این اساس ایران اسلامی هیچ هزینه گزاف یا عجیب و غریبی در عرصه تسلیحات و نظامی‏گری انجام نمی‏ دهد و از این‏ جهت هر سخنی در کاهش هزینه‏ های نظامی، نشان از خیانت یا جهالت دارد. با این‏همه باز هم برخی از تبلیغات‏چیان خارجی و برخی از مغرضان یا نادانان داخلی علیه بودجه ‏های نظامی سخن می ‏گویند و برای ملت به‏ گونه ‏ای جلوه می‏ دهند که اگر هزینه‏ های نظامی کشور نبود، ایران اسلامی می ‏توانست به‏ لحاظ اقتصادی رشد عجیب و غریبی داشته باشد. بدخواهان ملت ایران همواره تلاش کرده ‏اند تا ایران اسلامی با ضعف نظامی روبرو باشد تا بتوانند در هنگام مورد نیاز خود به ایران اسلامی صدمه وارد کنند. در این میان برخی جاهلان یا مغرضان نیز اهمیت توان دفاعی و تهاجمی کشور را نادیده گرفته و تصور می ‏کنند که اگر کشور نیروی نظامی نداشته باشد، می‏ تواند در اقتصاد رشد کند، این در حالی است که اگر کشور توان دفاعی لازم را نداشته باشد، دشمنان فرصت صدمه بیشتر به ملت را به ‏دست می‏ آورند. آیا اگر ایران اسلامی اکنون توان نظامی و انتظامی و امنیتی کنونی را نداشت، درگیر جنگ با گروه‏های تروریستی شبیه به داعش در داخل کشور نبود؟ آیا دستور قرآن کریم به این‏که برای مقابله با دشمن هرچه می ‏توانید از ابزارهای جنگی آماده کنید را نشنیده ‏اند؟


*تعیین راهبرد چهارم نظامی کشور توسط رهبر معظم انقلاب‏
شایان ذکر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تا کنون سه راهبرد کلان نظامی و دفاعی برای کشور بیان کرده بودند که در این دیدار راهبرد تکمیلی چهارمی نیز در این ‏زمینه افزوده شده است که این راهبرد نشان از تکمیل و پیشرفت توان کشور در دفاع از خود دارد. این چهار راهبرد به ترتیب مطرح ‏شدن آن‏ها به شرح زیر است:

1. دفاع همه‌‏جانبه‏
منظور از راهبرد دفاع همه ‏جانبه آن بود که اگر دشمن به ما حمله کرد ما با همه توان خود پاسخ می‏ دهیم و مثلاً اگر دشمن با موشک حمله کرد ما با همه توان خود و در هر عرصه ‏ای که بتوانیم به حمله نظامی محدود او جواب دهیم. مشخص است که این‏ راهبرد هوشمندانه ازاین ‏رو تعیین شده بود که دشمنان ملت ایران به‏ دنبال حمله موشکی محدود و یا حملات هوایی محدودی به برخی از نقاط حساس کشور بودند و با این تصور که می‏ توان حمله محدودی به برخی تاسیسات ایران داشت و بعد از آن جلوی گسترده شدن جنگ را گرفت، سعی داشتند که با حملاتی محدود ایران را در جایگاه متضرر قرار دهند. این‏ راهبرد به دشمن فهماند که ایران، دفاعی همه ‏جانبه خواهد داشت و هر حمله محدودی، یک جنگ گسترده و تمام ‏عیار را در پیش خواهد داشت و همین امر باعث شد که دشمن از صدمه به ایران باز بماند.


2. دفاع بازدارنده‏
منظور از دفاع بازدارنده این بود که قوت و توان نظامی و دفاعی کشور به‏ حدی رشد کند که خود این توان نظامی باعث ترس دشمن از آغاز هر نوع حمله و یا صدمه‏ ای شود. بازدارندگی در این‏جا به معنی ممانعت و پیش‏گیری از آغاز یک حمله است.


3. تهدید در برابر تهدید
در سومین استراتژی، رهبر معظم انقلاب فرمودند که در برابر هر تهدید و اعلام خطری از سوی دشمن باید یک تهدید و اعلام خطر از سوی ایران صورت بگیرد به‏ نحوی‏ که دشمن از جایگاه بالاتر برخوردار نباشد و حتی تهدیدهای او نیز برایش هزینه ‏آور باشد. مشخص است که این ‏راهبرد نسبت به راهبردهای قبلی یک گام به جلو و قدمی در جهت کم‏ کردن خطرهاست. به‏ نحوی‏که دشمن حتی در تهدید کردن ایران اسلامی نیز دچار هزینه شود.


4. تهاجم در کنار افزایش قدرت دفاعی‏
چهارمین راهبرد که در این دیدار مطرح شد، افزایش قدرت تهاجم در کنار قدرت دفاعی بود. دشمن باید بداند که ایران اسلامی در صورت تهدید شدن منافع و مصالحش از توانی برای تهاجم برخوردار است که علاوه بر دفاع از منافع خود، توان صدمه به دشمن در مقر و جایگاه خودش را دارد. این‏قدرت تهاجمی در کنار دفاع، تکمیل‏ کننده راهبردهای دفاعی کشور و تضمین‏ کننده امنیت ملی است. رهبر معظم انقلاب در این بازدید با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و هم‏چنین حساسیت منطقه غرب آسیا و طمع دائمی قدرتهای سلطه‏ گر خاطرنشان کردند: برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.


*هر دو حزب آمریکا جنایت‏کارند
در کنار مسأله مطرح ‏شده در بالا، رهبر معظم انقلاب به مسأله مهم دیگری نیز پرداختند و آن این‏که هر دو حزب آمریکا در جنایت علیه انسان‏ها با هم مشترک هستند و این تصور که یک حزب از دیگری بهتر است و باید به آن دل بست را نفی کردند. حضرت آیت ‏الله خامنه‏ای بزرگ‏ترین گناه حزب حامی دولت کنونی آمریکا را «ایجاد شبکه ‏های تروریستی خطرناک» خواندند و تأکید کردند: دولت کنونی آمریکا، یک گروه تروریستی را به ظاهر مورد حمله قرار می‏ دهد و یک گروه دیگر تروریستی را مستثنی می‏ کند که معنی آن، حاکمیت سیاست بر اخلاق است.
ایشان افزودند: دولت قبلی آمریکا نیز مسؤول فجایع و جنایت‏های انجام‏ گرفته در عراق و افغانستان است؛ به‏ گونه‏ای‏که میلیونها نفر انسان بی‏گناه کشته شدند و حتی هزاران نفر از دانشمندان عراقی به ‏وسیله گروه آدمکش «بلک واتر» شناسایی شدند و به قتل رسیدند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین هیچ‏یک از دو حزب مطرح در آمریکا، از لحاظ صلاحیت اخلاقی، ترجیحی بر دیگری ندارد.
حضرت آیت‏ الله خامنه‏ ای گفتند: ما در آمریکا با چنین دولتهایی طرف هستیم و این‏که تصور کنیم با مذاکره می‏ توان به تفاهم و نقاط مشترک رسید، اشتباه است.
ایشان تأکید کردند: اصرار من بر لزوم مذاکره نکردن با آمریکا به‏ همین‏ دلیل است و تجربه ثابت کرده که آمریکایی‏ها در مذاکرات به ‏جای تفاهم، به‏ دنبال تحمیل خواسته ‏های خود هستند که نمونه بارز آن نیز همین قضایای اخیر است.


منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••