اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل باشگاه فیلم سوره عنوان کرد:

نوشت‌افزار باید به حوزه تصویر پیوند بخورد/ بیشترین مخاطب «ایستاده‌ایم 2» بچه‌ها بودند

محمدرضا شفاه گفت: در بخش‌های مهم که پیشینه ارزشمندی در کشور دارد، برندسازی به شکل منطقی اتفاق نیفتاده و باید نوشت‌افزار به حوزه تصویر پیوند بخورد تا این مشکل حل شود.

نوشت‌افزار باید به حوزه تصویر پیوند بخورد/ بیشترین مخاطب «ایستاده‌ایم 2» بچه‌ها بودند

به گزارش سراج24،محمدرضا شفاه، مدیرعامل باشگاه فیلم سوره با حضور در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از جدیدترین محصولات عرضه شده بازدید نمود.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه معرفی قهرمان‌های ایرانی به بچه ها و چاپ روی نوشت افزار بسیار موثر است گفت: در بازدید کوتاهی که از نمایشگاه ایران نوشت داشتم دیدم از هر تیپ و قشری افراد برای خرید به اینجا آمده اند و رفتن این محصولات به خانه‌های مردم اتفاق مهمی است که با همت تولیدکنندگان محقق می شود و مدام باید گسترده شود.

محمدرضا شفاه ادامه داد: نمایشگاه های محصولات ایرانی اسلامی صرفا نباید یکبار در طول سال برگزار شود بلکه می بایست به بهانه های گوناگون و در نقاط مختلف برگزار شود تا وارد زندگی مردم شود و جای خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه برند کردن کارکترها و شخصیت های ملی مشکل داریم افزود: متاسفانه در بخش های مهم که پیشینه ارزشمندی در کشور دارد، برند سازی به شکل منطقی اتفاقی نیافتاده و باید نوشت‌افزار به حوزه تصویر پیوند بخورد تا این مشکل حل شود.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره با تاکید بر اینکه در کشورهای غربی برندسازی به خوبی انجام می شود ابراز داشت: باید ابتدا تصویر قهرمان در ذهن بچه‌ها شکل بگیرد و بعد لوازم التحریر تولید کرد که ما در این موضوع بسیار عقب هستیم و باید کار زیادی انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید اتفاقی که برای تولیدکنندگان نوشت افزار افتاده برای تولیدکنندگان تصویر هم محقق شود و آنها نیز در کنار هم بنیشنند و با فکر و برنامه ریزی دست در دست هم اتفاقات مثبتی را رقم بزنند.

شفاه بدترین خاطره خود در این حوزه را تولید عروسک‌های دارا و سارا یاد کرد و افزود: زمانی که دانشجو بودم این عروسک‌ها طراحی و تولید شدند ولی هیچ مفهومی در مقایسه با دیگر عروسک های موجود در بازار برای بچه‌ها نداشت و به همین خاطر که پیشینه ذهنی نداشتند استقبال خوبی از آن نشد.

وی با تاکید بر اینکه باید روی قهرمان‌های ملی مثل شهدا کار بیشتری صورت گیرد ابراز داشت: بچه‌ها از محصولاتی که از تلویزیون دیده‌اند بیشتر استقبال می کنند. کم کاری ما در حوزه تصویر مشهود است و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره با بیان اینکه ما برای کودکان و و نوجوانان به قهرمان نیاز داریم افزود: این قهرمان‌ها الزاما نباید شناخته شده باشند و برخلاف انتظار ما بچه‌ها دنبال قهرمان هستند و در اکران ایستاده‌ایم مشاهده کردیم بیشترین مخاطبان ما بچه‌ها و به خصوص پسربچه‌ها بودند که نشان می دهد در این حوزه خلا داریم.

وی استقبال مردم از حرکت های کوچک را قابل توجه دانست و ابراز داشت: این موضوع کمک می کند که بیشتر به این حوزه توجه کنیم و کارکترهای قهرمان متکی بر داشته های ملی و مذهبی طراحی کنیم.

شفاه ادامه داد: طراحی این شخصیت‌ها علی رغم اینکه کار مهمی به شمار می‌رود، پیچیده نیست و با همه سختی‌ها شدنی است و امروز یکسری کارها انجام شده و بنده نیز با دیدن این اتفاقات مصمم تر شدم که باید برنامه ریزی کنیم و خیلی هم علاقه دارم که بتوانم کاری در این حوزه انجام دهم.

 

منبع: حلقه وصل

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••