به گزارش سراج24، اول تا 10 ذیالقعده را دهه کرامت نامیدهاند. ابتدای این ماه ولادت حضرت معصومه کریمه (س) است و پایان هفته کرامت مصادف با 10 ذیالقعده ولادت با سعادت امام رضا (ع) است. سازمان زیباسازی شهر تهران نیز برای این هفته تدارک ویژهای دیده است.
این بار نیز سازمان زیباسازی از استراتژی کمپین سازی استفاده کرده و با تشکیل کمپین دهه کرامت به تولید وسیع در سطح شهر پرداخته تا بتواند حال و هوای ویژه این دهه را به شهر القا کند.
نکته مهم در ادامه روند تشکیل کمپین در سازمان زیباسازی این است که در این دوره زیباسازی شهر تهران به سراغ مجربهای گرافیک رفته و با همکاری کارگاه طراحی «پلاکت 4» دست به تولید آثار زده است. در بعضی از این موارد ایدههای جدیدی را برای اولین بار در شهر میبینیم.
فعالیتهای این سازمان را در دهه کرامت میتوان به چند بخش تقسیم کرد.
بخش ویژه و اختصاصی این کمپین به روز دختر میپردازد. بنابر تهاجم فرهنگی که برای تخریب شخصیت والای مادران در ایران شکل گرفته است، از مدتها پیش شاهد این بودهایم که رسانههای خارجی سعی در نمایش وضعیت دختران در ایران به شکل غیر واقع دارند و قصد القا این مفهوم را دارند که دختران ما نسبت به پسران محدودیتهای سختگیرانه دارند و مورد آزار قرار میگیرند. چنانچه کشور ایران در تمامی تاریخ پر افتخارش زنان و دختران را ارزش ویژه نهاده و برای آنان احترام ویژه قائل بودهاند.
شهرداری نیز به خوبی با درک اهمیت پرداختن به دختران امروز که مادران فردا هستند، بخش ویژهای از فضای تبلیغات شهری را به دختران اختصاص داده است.
این مجموعه از طرحهای گرافیکی با پرداختن به رابطهدختران با پدران صمیمیت آنان را به تصویر کشیده و با اشاره به تصویرسازی از جنس کارتون زیبایی را برای دختران حتی در سنین پایین فراهم کرده تا خانوادهها در عبور از خیابان یا اتوبانها با هم به تماشای این بیلبورد ها و درک مفهوم معنوی آن بروند. این طرحها دختران و پدران را در چند دوره مختلف زندگی از کودکی به تصویر میکشد.
منبع:تسنیم