اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۷:۱۵
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۳۶
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۰۴
طلوع آفتاب ۰۵:۲۷:۲۵
غروب آفتاب ۱۸:۴۰:۱۸
نیمه شب ۲۳:۱۹:۱۶
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۸:۵۳

روایت «ثریا» از دوراهی صنعت خودرو در فضای پسابرجام

نوآوران و مخترعین صنعت خودرو امشب مهمان ثریا می‌شوند.

روایت «ثریا» از دوراهی صنعت خودرو در فضای پسابرجام

به گزارش سراج24،در شرایطی که شرکت‌های خارجی صنعت خودرو برای در اختیار گرفتن بازار بزرگ ایران در فضای پسابرجام لحظه شماری می‌کنند، برنامه «ثریا» قصد دارد امشب به آسیب شناسی صنعت خودرو و بررسی راهکارهای ارتقای توان طراحی و تولید داخل خودرو و قطعات و مجموعه‌های خودرو و بررسی ضرورت توجه به نوآوری بومی و تحقیق و توسعه و نیروهای انسانی توانمند داخلی به‌ویژه در حوزه خودروهای الکتریک و سبز بپردازد.

تبیین ضرورت اصلاح استراتژی توسعه محصول خودروسازان به‌سمت تولید خودروهایی با برند داخلی به‌جای مونتاژکاری بی‌هدف خودروهای فرانسوی، چینی و غیره و البته نقد ورود گسترده خودروها و شرکت‌های خارجی به کشور در فضای پسابرجام و بررسی نحوه درست همکاریهای خارجی در حوزه خودرو، از محورهای مهم برنامه امشب «ثریا» خواهد بود.

این برنامه در بخش اصلی با حضور جمشید آرین اصل، مخترع خودروهای الکتریک و هیبرید و پروفسور محمدحسن شجاعی فرد، رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران و در بخش گپ‌وگفت نیز با حضور آرین باقرپور طراح و سازنده موتورسیکلت الکتریکی و علی‌رضا فرجی طراح سامانه بومی پارک خودکار خودرو امشب پنجم اردیبهشت بعد از سریال شبانه و حوالی ساعت 23:10 به‌روی آنتن از شبکه یک خواهد رفت.

همچنین در بخش پیگیری تلفنی نیز برنامه ثریا با حضور ابراهیمی اصل کارشناس حوزه انرژی و معاون سابق وزیر نفت، آخرین وضعیت اصلاح قراردادهای جدید نفتی را به‌صورت کوتاه پیگیری می‌کند.

«ثریا» امشب در سؤال نظرسنجی خود از مردم پرسیده است: به‌نظر شما در فضای پسابرجام، راهبرد اصلی برای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کشور چه باید باشد؛ 1 ــ ادامه مونتاژکاری و تولید خودروهای با برند خارجی، 2 ــ توجه به متخصصان داخلی و نوآوری‌های بومی؟ که مخاطبان می‌توانند از هم‌اکنون گزینه مورد نظر خود را به شماره 300001435 ارسال نمایند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••