به گزارش سراج24، معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در بهمن ماه امسال 11 هزار و 242 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که 59 درصد در بخش کالا و 41 درصد در بخش خدمات است و از مجموع شکایات دریافتی22 درصد به صورت حضوری ، 59 درصد تلفنی و 19 درصد بصورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.
بیشترین تخلفات بهوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ،تخم مرغ ، گوشت مرغ در بخش خدمات، مربوط به مشاورین املاک و آرایشگران و بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.
پس از بررسیهای معموله و ارزیابی کارشناسان 10 هزار و 846 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که جهت رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است و از کل شکایات قابل پیگیری 18 درصد منجر به رضایت شاکی، 31 درصد متخلف، 36 درصد غیر متخلف، 15 درصد در دست بررسی است.
گزارش های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در بهمن ماه در بخش کالا ماکارونی، گوشت مرغ، میوه و مرکبات و صیفی جات بطور میانگین از 5 الی 15 درصد افزایش داشته است.