اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۱۳:۲۶
حزب‌الله افتخار اعراب و مسلمان/

واکنش‌ها به اقدام خصمانه سعودی‌ها و متحدانش علیه مقاومت لبنان

اقدام خصمانه آل‌سعود و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان، همپیمانی سعودی‌ها و دیگر رژیم‌های مرتجع و سازشکار عرب با رژیم اشغالگر قدس را نمایان‌تر از قبل کرد.

واکنش‌ها به اقدام خصمانه سعودی‌ها و متحدانش علیه مقاومت لبنان

به گزارش سراج24، دولت‌ها، جریان‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف منطقه‌ای، اقدام خصمانه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب‌الله را تنها به‌نفع رژیم صهیونیستی که دشمن امت اسلام و فلسطین است، قلمداد کردند.

شورای همکاری خلیج فارس که کاملاً تحت سیطره و همچون عروسک خیمه‌شب‌بازی آل سعود شده، تحت فشارهای این رژیم و در راستای توطئه  هدفمند این رژیم علیه محور مقاومت، مهمترین بازوی آن یعنی حزب‌الله را هدف قرار  داد و در بزرگترین خوش‌خدمتی به رژیم اشغالگر قدس،‌ جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله را به‌زعم خود یک گروه تروریستی توصیف کرد که کاملاً با اهداف خصمانه صهیونیست‌ها علیه مقاومت اسلامی منسجم بوده و در راستای خدمت به گروه‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی و مالی آل سعود و متحدانش قرار دارد.

وزیران کشور عرب هم در نشست خود در تونس تحت فشارها و تهدیدهای شدید آل سعود، در بیانیه پایانی به‌زعم خود جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله را تروریستی توصیف کردند،‌ البته الجزایر، عراق و لبنان حاضر به همراهی با این تصمیم صهیونیستی‌پسند نشدند و رژیم آل سعود در ایجاد اجماع عربی علیه جنبش مقاومت اسلامی و مردمی حزب‌الله شکست خورد.

در این بیانیه پایانی، رژیم‌های همسو با آل سعود، جنبش حزب‌الله را که تنها جرمش مبارزه تمام‌عیار با تروریست‌های تکفیری برهم زننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه از جمله لبنان و همچنین دفاع از امنیت و ثبات لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است، به برهم زدن ثبات منطقه عربی متهم کردند.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان به این بیانیه ضد حزب‌الله اعتراض کرد. الجزایر و عراق هم همچون لبنان حاضر به همراهی با موضع خصمانه رژیم آل سعود و دنباله‌روهای آن نشدند، موضعی که با استقبال و شادمانی بی‌حد و حصر رژیم صهیونیستی روبه‌رو شده است.

منابع عراقی با اشاره به مخالفت عراق با اقدام خصمانه علیه حزب‌الله تأکید کردند برخی کشورها همچون عربستان تنها به درج نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی خود اکتفا نخواهند کرد و ممکن است سازمان‌ها و گروه‌های مردمی عراق را هم هدف قرار دهند.

یک منبع در وزارت کشور الجزایر با اشاره به خودداری الجزایر از دادن رأی مثبت به بیانیه خصمانه اتحادیه عرب علیه حزب‌الله تأکید کرد هرگونه خدشه وارد کردن به موضع الجزایر، تلاش برای کشاندن آن به تنش‌ها و حساسیت‌های منطقه‌ای است.

جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که این اقدام و تصمیم خصمانه را محکوم کرد، «حسین جابر انصاری» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان گفت: جنبش مقاومت اسلامی، حزب‌الله لبنان؛ با پایداری و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی و همراهی همه‌جانبه با ملت مظلوم و جنبش مقاومت فلسطین، به دهه‌ها رخوت و سستی در رویارویی با اشغالگران فلسطین خاتمه داد و نخستین پیروزی بزرگ اعراب و مسلمانان در تاریخ منازعه ضدصهیونیستی را رقم زد و برای همیشه به نماد برجسته مقاومت در برابر اشغال و نژادپرستی صهیونیسم تبدیل شد.

مخالفت برخی دولتهای عرب با جنبش حزب‌الله که نماینده زنده و پرتلاش آرمانهای ماندگار امت اسلامی در زمینه نیل به استقلال و آزادی و عدالت و عزت و کرامت و رویارویی با ظلم و ستم و اشغال و نژادپرستی و تروریسم نهادینه دولتی رژیم صهیونیستی و افراط گرایی و تروریسم کور تکفیری است، توجیه کننده همصدایی و همنوایی این دولتها با اشغالگران فلسطین در تروریستی خواندن جنبش مقاومت نیست؟ و دولتمردانی که با فضاسازی و دروغ پراکنی و اعمال فشار به دولتهای دیگر در پی صدور چنین موضعگیری‌هایی هستند، دانسته یا ندانسته بر علیه منافع کشورهای اسلامی عمل می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه هم اقدامات خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب علیه حزب‌الله را محکوم کرده است.

شورای سیاسی انصارالله یمن هم با محکوم کردن این اقدام خصمانه تأکید کرده است توصیف حزب‌الله به‌عنوان گروه تروریستی تنها یک خدمت رایگان به رژیم اسرائیل قلمداد می‌شود.

واکنش‌های گسترده لبنانی‌ها به اقدام خصمانه آل‌سعود و دنباله‌روهایش

با وجود موضع سؤال برانگیز جریان غربگرای 14 مارس و تأیید تلویحی تصمیم خصمانه شورای همکاری خلیج فارس به‌سرکردگی آل سعود علیه جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله، دیگر جریان‌ها، طیف‌ها، شخصیت و گروه‌های لبنانی اعم از مسیحی، شیعه و اهل سنت، موضع‌گیری اعراب مرتجع علیه حزب‌الله را محکوم کردند.

پیامدهای تصمیم شورای همکاری متوجه رژیم سعودی است

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در پایان نشست هفتگی خود در بیروت، در واکنش به تصمیم خصمانه و صهیونیستی‌پسند رژیم‌های مرتجع عرب به‌سرکردگی آل سعود علیه مقاومت و تروریستی خواندن حزب‌الله بیانیه‌ای صادر کرد و آن را تحقق شرط تل‌آویو دانست. اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در پایان نشست هفتگی خود در بیروت، در واکنش به تصمیم خصمانه و صهیونیستی‌پسند رژیم‌های مرتجع عرب به‌سرکردگی آل سعود علیه مقاومت و تروریستی خواندن حزب‌الله در بیانیه‌ای تأکید کردند تصمیم شورای همکاری در توصیف حزب‌الله به‌عنوان یک گروه تروریستی، یک تصمیم جاهلانه و خصمانه و محکوم است که مسئولیت آن به‌عهده صادرکنندگان و پیامدهای‌ آن متوجه رژیم سعودی است، این تصمیم با موضع دشمن صهیونیستی که حزب‌الله را تروریستی خوانده، منسجم و هماهنگ  است.

در این بیانیه آمده است تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب‌الله، شگفت‌آور نبود، چرا که روابط رژیم سعودی و اسرائیل چندان توسعه و گسترش یافته که مستلزم چنین تصمیمی از سوی آنها بود، چرا که دشمن توسعه روابط را مشروط به این تصمیم کرده بود.

سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان و یکی از شخصیت‌های مطرح اهل سنت این کشور با محکوم کردن مصوبه شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله تأکید کرد تصمیم شورای همکاری در تروریست خواندن حزب‌الله، وحدت لبنانی‌ها و ثبات و آشتی ملی لبنان را تهدید می‌کند و خطر و تهدیدی برای ساختار توافقی لبنان است.

وی اظهار داشت حزب‌الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از کسانی که با حزب‌الله موافق یا مخالفند، این جنبش از محبوبیت بخش وسیعی از لبنانی‌ها با گرایش‌های مختلف برخوردار است.

الحص افزود حزب‌الله یک گروه لبنانی و تکمیل کننده طیف‌های متعدد لبنان است و تصمیم (اعراب) در تروریست خواندن حزب‌الله، مردود و ظالمانه است و جایز نیست گروهی که از مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و دشمن اسرائیلی را شکست داده و قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل ایجاد کرده که اسرائیل آن را در محاسبات خود قرار داده، چنین گروهی را تروریستی توصیف کنند. چنین تصمیمی تنها به دشمن  امت اسلام و دشمن فلسطین خدمت می‌کند و سبب تشدید شکاف و تزلزل و بی‌‌اعتمادی در امت عرب می‌شود.

نخست وزیر اسبق لبنان افزود: ما این تصمیم علیه مقاومت لبنان را محکوم می‌کنیم و از برادران در شورای همکاری می‌خواهیم به‌خاطر منافع لبنان و منافع ملی عربی از تصمیم خود منصرف شوند، ما خواستار وحدت عربی به‌جای تصمیماتی هستیم که سبب افزایش شکاف و دودستگی میان آنها می‌شود.

ملت‌های عربی به‌خلاف حکامشان قدردان حزب‌الله هستند

از سوی دیگر تشکل موسوم به تجمع جمعیت‌ها و شخصیت‌های اسلامی لبنان با محکوم کردن مصوبه شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله تأکید کرد این تصمیم بیانگر نظر و خواست ملت‌های عربی در حاشیه خلیج فارس نیست، زیرا آنها قدردان مقاومتی هستند که پیروزی‌ها بر دشمن صهیونیستی را رقم زد.

در بیانیه این تشکل لبنانی آمده است کسانی که شایستگی نامیده شدن به‌عنوان تروریست و جنایتکار هستند، کشورهایی هستند که از گروه‌های خرابکار جنایتکار در سوریه، یمن، لبنان،‌ عراق و دیگر کشورها با پول و سلاح حمایت می‌کنند، شرم‌آور است که چنین تصمیمی به‌ویژه در این شرایط که مقاومت، ارتش و ملت لبنان با گروه‌های جنایتکار می‌جنگند، صادر شود، چرا که فقط دشمنان امت عرب و امت اسلام از این تصمیم سود می‌برند.

ظلم اعراب مرتجع به مقاومت لبنان

جهاد الصمد نماینده سابق پارلمان لبنان تأکید کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب‌الله، هیچ خدمتی به ملت لبنان و ملت‌های عرب دیگر نمی‌کند و صرفاً در خدمت دشمن اسرائیلی است که از اولین استقبال‌کنندگان از این تصمیم بود.

وی افزود این تصمیم تهدیدی علیه ثبات و آشتی ملی لبنان و ظلم علیه مقاومتی است که پایگاه مردمی وسیعی در لبنان و جهان عرب و اسلام دارد، این تصمیم ناعادلانه‌ای علیه حزبی است که با صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مبارزه می‌کند، در حالی که باید از این جنبش تقدیر و تشکر می‌شد،‌ نه اینکه برچسب تروریستی به آن بچسبانند.

وی گفت: از برادران در شورای همکاری می‌خواهم از این تصمیم خود به‌خاطر منافع لبنان و اعراب منصرف شوند و در مقابل از تمام جنبش‌های مقاومت بر ضد اسرائیل و تکفیری‌ها به‌خاطر حفظ باقی‌مانده عربیت و وحدت اعراب دفاع کنند.

تصمیم شیوخ عرب علیه حزب‌الله طرح فتنه است

فیصل الداود نماینده سابق پارلمان و دبیرکل جنبش النضال لبنانی عربی هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب به‌سرکردگی آل سعود علیه حزب‌الله و تروریست خواندن این جنبش مقاوم اسلامی تأکید کرد این تصمیم تطابق و هماهنگی کاملی با دشمن اسرائیلی دارد که حزب‌الله با مقاومت خود این رژیم را شکست داد و ارتش رژیم را با حالتی تحقیرآمیز و ذلت‌بار از لبنان بیرون راند و سرزمین اشغال شده را آزاد کرد و هزاران شهید و مجروح در این راه تقدیم کرد و جهان عرب و اسلام و آزادگان جهان شاهد عملکرد این حزب مقاوم شریف و بزرگ بود که عملکردش پس از آزادی جنوب لبنان در سال 2000 در حفظ کرامت شهروندان و محافظت از حقوقشان متمایز و برجسته شد.

وی تأکید کرد حزب‌الله از بافت ملت لبنان است که حامی مقاومت است و آن را در آغوش خود قرار داده است،‌ مقاومتی که به‌همراه ارتش در یک سنگر قرار دارند و دولت‌های پیاپی لبنان هم بر مشروع بودن سلاح مقاومت تأکید کرده و رأی اعتماد پارلمان لبنان را هم کسب کرده که مقاومت ابزاری برای آزادی سرزمین و بازداشتن دشمن اسرائیلی از طمع‌ورزی به لبنان است، حزب‌الله همان‌طور که در تابستان 2006 با دشمن متجاوز صهیونیستی مقابله کرد، با گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه هم جنگیده تا مانع ورود آنها به لبنان و توسعه‌طلبی آنها شود.

فیصل الداود ابراز عقیده کرد این تصمیم ظالمانه‌ای علیه مقاومت است، آنها در حالی حزب‌الله را به تروریسم متهم کرده‌اند که فکر و عقیده‌ و شیوه‌های مقاومتش مغایر با تروریسم است بلکه بر اساس قانون اساسی لبنان و مشروعیت بخشی سازمان ملل به حقوق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود است، حزب‌الله مقاومت شریف و مبارزی است که پایگاه مردمی و سیاسی در لبنان و کشورهای عربی و در صحنه بین المللی دارد و حکومت‌های شورای همکاری باید از این تصمیم خود عقب نشینی کرده و منصرف شوند، زیرا این تصمیم ممکن است سبب بروز فتنه میان لبنانی‌ها شود که برای جلوگیری از آن و کشانده شدن به‌سمت آن تلاش می‌کنند، و  اولین طرفی که برای جلوگیری از فتنه تلاش می‌کند، خود حزب‌الله است که اعلام کرده است همواره کنار ملت‌های مظلوم و ستمدیده و مقاوم در برابر اشغالگران می‌ایستد.

حزب‌الله مدافع منافع عالی ملت‌های عرب

جبهه آزادی‌بخش فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب‌الله، وارونه‌ کردن واقعیت‌ها و منحرف کردن نبرد و نشانه تناقضات در منطقه است.

این جبهه با تأکید بر همبستگی با حزب‌الله و حمایت از این جنبش اعلام کرد حزب‌الله با مقاومت جدی خود علیه اشغالگران صهیونیستی، در این راه بهترین مجاهدان و مبارزانش را تقدیم کرد و همچنان از مسئله فلسطین و منافع عالی امت عرب دفاع می‌کند.

توطئه‌چینی عربستان و دنباله‌روهایش علیه امت عرب

 نجاح واکیم رئیس حرکة الشعب از دیگر گروه‌های لبنانی و نماینده سابق پارلمان هم گفت تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله پس از افشای تمام جزئیات روابط میان بیشتر کشورهای عضو شورای همکاری و اسرائیل برای ما غافلگیرکننده نبود. آخرین مورد روابط این رژیم‌ها با اسرائیل، سفر هیئت اسرائیلی به عربستان سعودی بود، بنابراین وقتی اسرائیل حزب‌الله را یک گروه تروریستی توصیف می‌کند، طبیعی است که چنین کشورهای موسوم به شورای همکاری از این رژیم تبعیت کنند و حزب‌الله را تروریستی بخوانند.

وی افزود حرکة الشعب سیاست‌های کشورهای عضو شورای همکاری در توطئه‌چینی علیه امت عرب و مسائلش را محکوم و بر ایستادن خود کنار حزب‌الله و تمام گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عرب که دنباله‌روی این رژیم هستند، تأکید می‌کند.

حزب‌الله عامل سربلندی اعراب؛ خوش‌خدمتی عربستان و متحدانش به صهیونیست‌ها

بلال تقی‌الدین رئیس حزب الوفاق لبنان هم با محکوم کردن تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از اتخاذ چنین موضع بسیار خصمانه علیه مقاومت لبنان در این شرایط حساس نه‌تنها در لبنان بلکه در تمام منطقه ابراز شگفتی کرد.

تقی‌الدین ابراز عقیده کرد این تصمیم تنها به دشمن صهیونیستی و همپیمانانش در منطقه خدمت می‌کند.

وی پرسید: آیا این اقدام علیه حزب مقاومت که سبب سربلندی همه اعراب در برابر رژیم صهیونیستی شد، عجیب و شگفت‌آور نیست، در حالی که اعراب با شکست‌های پیاپی در برابر رژیم صهیونیستی سرافکنده بودند،‌ اما حزب‌الله با شکست اسرائیل، آنها را سربلند کرد؟

تقی‌الدین افزود در حالی که رژیم صهیونیستی به نقض حقوق ملت فلسطین و جنایاتش علیه آنها و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف ادامه می‌‌دهد، هیچ مسئول عربی نه در منطقه خلیج فارس یا دیگر مناطق از رنج و مصایب فلسطینی‌های رانده‌شده و ستمدیده سؤال نمی‌کند.

همسویی کامل ارتجاع عرب با اسرائیل و تروریسم تکفیری

زهیر الخطیب دبیرکل جبهه البناء لبنان هم با محکوم کردن تصمیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه حزب‌الله که با فشارهای آل سعود اتخاذ شد، تأکید کرد این تصمیم کاملاً با موضع اسرائیل و اهداف تروریسم تکفیری همخوانی و انسجام دارد.

شربل شلهوب معاون رئیس تشکل موسوم به ندوة العمل الوطنی تأکید کرد سیاست عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌تدریج از دیپلماسی به نظامی تبدیل شده است و این مسئله بسیار خطرناک است، کشورهای عربی نمی‌توانند نقش سیاسی خود را با پوشش نظامی ایفا کنند.

حزب‌الله یاور ملت فلسطین و شریک مقاومت برای آزادی فلسطین

جنبش امل لبنان از همپیمان حزب ‌الله در جریان هشتم مارس با محکوم کردن اقدام کینه‌توزانه و خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب به‌سرکردگی آل سعود در تروریستی خواندن حزب‌الله اعلام کرد: به همگان درباره تروریسم دولتی اسرائیل هشدار می‌دهیم.

جنبش موسوم به حرکة ابناء البلد الفلسطینیه هم با محکوم کردن اقدام سعودی‌ها و دنباله‌روهایشان علیه حزب‌الله تأکید کرد حزب‌الله یاور ملت فلسطین و شریک مقاومت برای آزادی فلسطین است.

زیاد الحافظ دبیرکل المؤتمر القومی العربی تصریح کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس تجاوز و تعدی به تمام لبنان است.

حزب الامة الیمنی هم تصمیم خصمانه شورای  همکاری خلیج فارس علیه جنبش حزب ‌الله را محکوم کرد.

المیادین هم به‌نقل از وزیر مشاور در امور خارجی تونس اعلام کرد توصیف حزب‌الله به‌عنوان یک گروه تروریستی ربطی به تونس ندارد.

لزوم واکنش رسمی لبنان به اقدام خصمانه آل‌سعود و متحدانش

از سوی دیگر امیل لحود نماینده سابق پارلمان لبنان ابراز عقیده کرد تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله باید با واکنش رسمی لبنان روبه‌رو شود، زیرا این توصیف تمام لبنان را تروریستی می‌خواند،‌ چرا که این مقاومت است که از لبنان در برابر دشمن اسرائیلی حمایت کرده و امروز هم کنار ارتش لبنان از کشور در رویارویی با تروریسم حمایت می‌کند، حزب‌الله افتخار لبنانی‌های شریف و وطن‌پرستان واقعی است.

وی پرسید: چگونه این کشورها، حزب‌الله را تروریستی می‌خوانند در حالی که جنگنده‌هایشان هرروز غیرنظامیان یمن را بمباران می‌کنند؟

لحود تصریح کرد: این اقدام تنها به افزایش پایبندی و چنگ زدن ما به گزینه مقاومت خواهد شد.

نماینده سابق پارلمان لبنان افزود: در زمان کاهش بهای نفت، میزان کرامت و غیرت در رگ‌های برخی اعراب کاهش یافته است،‌ اگر این افراد قادر به صادرات نفت به‌سوی ما هستند، ما هم آماده هستیم تا کمی از کرامت خود را که در برابر اسرائیل مقاومت می‌کنیم و با تروریسم می‌جنگیم، به آنها صادر کنیم، آنچه ما صادر می‌کنیم، از بهایش کاسته نمی‌شود، زیرا قابل ارزش‌گذاری نیست.

واکنش رسمی سوریه به اقدام خصمانه رژیم‌‌های مرتجع عربی علیه حزب‌الله

یک منبع در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد تصمیم شورای همکاری در توصیف حزب‌الله به‌عنوان یک گروه تروریستی بیانگر سرخوردگی و آشفتی سعودی‌ها و سلب اراده ملت‌های عربی منطقه است که مخالف عادی سازی یا برقراری رابطه با اسرائیل هستند، همان ملت‌هایی که با خدشه وارد شدن به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه مخالفت کردند و همچنان مخالفت می‌کنند.

این منبع تصریح کرد: تصمیم شورای همکاری علیه حزب‌الله در تروریستی خواندن آن کاملاً با سیاست اسرائیل منسجم است، چرا که حزب‌الله همواره با طرح صهیونیستی در منطقه مقابله می‌کند و تاریخ این حزب مقاوم و فداکاری‌های عظیمش را امت عربی و اسلامی گواهی می‌دهند.

منبع سوری گفت: مقاومت لبنان به‌ویژه حزب‌الله شجاعت و لیاقت و ایمان کم‌نظیر خود به حقوق ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی را اثبات کرده است، مقاومتی که تسلیم در برابر اراده ارتجاع عرب و توطئه‌کنندگان علیه مقدسات اسلامی در فلسطین و عربیت و اسلام را نپذیرفته است.

این منبع افزود: این تصمیم شورای همکاری علیه حزب‌الله در حالی است که اسرائیل هم قبلاً حزب‌الله را تروریستی توصیف کرده است و برخی کشورهای غربی همپیمان اسرائیل هم این جنبش را به‌سبب مبارزات رزمندگان شجاع مقاومت تروریستی خوانده‌‌اند.

این منبع سوری تصریح کرد مقابله با تروریسم در سوریه که در  داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با آن تجلی یافته و مشارکت حزب‌الله در این نبرد تاریخی، برخی رژیم‌های عربی را عصبانی کرده و پیروزی‌های تحقق یافته علیه این تروریسم و حامیانش، حامیانش به‌ویژه عربستان سعودی را نگران کرده است.

این منبع سوری تأکید کرد سوریه همچنان حزب‌الله را یک جنبش عربی مقاوم بر ضد دشمن اسرائیلی و تروریسم مرتبط با طرح صهیونیستی می‌داند و به روابط سرنوشت‌سازش با جریان مقاومت در منطقه می‌بالد و برای فداکاری‌ها و جانفشانی عظیم شهدای حزب‌الله در لبنان و سوریه احترام قائل است.

این منبع سوری تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله را برملا کننده حجم توطئه چینی علیه فلسطین و مقاومت و سوریه قلمداد کرد.

بوی جوهر اسرائیلی از کاغذی که مصوبه اعراب علیه حزب‌الله صادر شد، به مشام می‌رسد

گروه موسوم به حرکة الصابرین نصرا لفلسطین ــ حصن، با محکوم کردن تصمیم خصمانه رژیم آل سعود و متحدانش علیه حزب‌الله تأکید کرد این تصمیم در حالی اتخاذ شد که این کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به‌صورت علنی تلاش می‌کنند و حتی به مبادله هیئت‌ها با این رژیم پرداخته و بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این گروه تصریح کرد تاریخ حزب‌الله و تمام گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان تاریخ واحد و مشترک و همگی در یک جهت یعنی مسئله مرکز امت اسلام قرار دارد.

تجمع علمای جبل عامل لبنان هم تصریح کرد بوی جوهر اسرائیلی از کاغذ تصمیم‌گیری اتحادیه عرب و شورای همکاری به مشام می‌رسد، این در حالی است که حزب‌الله تنها نیروی جهان عرب است که اسرائیل را شکست داد و همچنان در برابر طرح‌های فتنه‌افکنانه آمریکا مقاومت و ایستادگی می‌کند و به همین سبب آل سعود علیه حزب‌الله اقدام کرده است.

 شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس گروه موسوم به حرکة الاصلاح و الوحده با محکوم کردن تصمیم وزیران کشور عرب و شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله تأکید کرد وظیفه وزیران عرب این بود که از مقاومت تجلیل و قدردانی کنند، نه اینکه آن را در فهرست‌های تروریستی خود قرار دهند، زیرا مقاومت برای مقابله با تروریسم تکفیری و صهیونیستی جانفشانی و فداکاری کرده و باعث شد تا اعراب در محافل بین المللی سرهای خود را بالا نگه دارند و احساس سربلندی کنند.

وی از دولت لبنان خواست به مسئولیت خود در دفاع از وحدت و مردم لبنان عمل کند، چرا که این تصمیم، تجاوز آشکار به لبنان است و دولت باید در مخالفت با این تصمیم رسماً موضع بگیرد.

ننگ بزرگ برای رژیم‌های عربی که در یک صف واحد در خدمت اسرائیل قرار گرفته‌اند

عبدالرزاق تأکید کرد این ننگ بزرگی است که اعراب همگی در یک صف واحد در خدمت اسرائیل و اجرای اهدافش در ضربه زدن به مقاومت لبنان قرار گیرند، مقاومتی که هرگز تحت تأثیر این جنگ رسانه‌ای صهیونیستی عربی قرار نخواهد گرفت، جنگی که هدف از آن خدشه وارد کردن به عزم و اراده رزمندگان مقاومت و روحیه‌ آنهاست.

وجیه البعرینی رئیس التجمع الشعبی العکاری و نماینده سابق پارلمان لبنان هم تأکید کرد به نظر می‌رسد تصمیم شورای همکاری علیه حزب‌الله عمق خشم آنها را نشان می‌دهد، آنها به این حقیقت توجه نکردند که حزب‌الله یک گروه سیاسی لبنان و شریک دولت و مجلس است و این اتهام آنها، اتهامی علیه کل لبنان است.

تشکل موسوم به المؤتمر العام للأحزاب العربیة هم اعلام کرد تصمیم شورای همکاری و اتحادیه عرب، هماهنگی آنها با رژیم صهیونیستی را که دشمن امت است، مورد تأکید قرار می‌دهد.

در بیانیه این تشکل آمده است: این تصمیم بر همکاری و هماهنگی با دشمن صهیونیستی از طریق دیدارهای شاهزادگان سعودی با سرکردگان رژیم صهیونیستی و در راستای برآوردن خواسته آنهاست، این اقدام ما را غافلگیر نکرد،‌ زیرا پادشاهی عربستان سعودی که از گروه‌های تروریستی در سوریه برای نابودی مقاومت حمایت می‌کند، و علیه ملت یمن جنگ به راه انداخته است و ارتش خود را برای سرکوب جنبش مسالمت آمیز ملت بحرین گسیل کرده است، امروز مقاومت را هدف قرار داده و آن را تروریسم می‌خواند که کاملاً در راستای خدمت به دشمنان امت و بیانگر شکست طرح این رژیم در نتیجه ایستادگی ارتش سوریه و همپیمانانش به‌ویژه حزب‌الله است، تصمیم سعودی در پی شکست مفتضحانه این رژیم در یمن و پیروزی‌های مقاومت فلسطین و لبنان اتخاذ شده است.

تصمیم سعودی‌ ضربه‌زدن به وحدت لبنان را هدف قرار داده است

حزب "الرفاه" موریتانی هم با اعلام همبستگی خود با حزب‌الله لبنان در برابر هجمه بی‌نتیجه آل سعود و متحدانش در بیانیه‌ای با محکوم کردن تصمیم خصمانه آنها ابراز کرد: این تصمیم شرم‌آور، اساساً ضربه زدن به وحدت لبنان را هدف قرار داده است، این تصمیم هیچ ضربه‌ و ضرری به حزب‌الله نخواهد زد و هرگز تأثیر منفی بر آن نخواهد گذاشت، زیرا حزب‌الله هرگز قدرت و  توان خود را از عربستان سعودی و همپیمانانش دریافت نمی‌کند، حزب‌الله همیشه یک حزب مقاوم بر ضد رژیم صهیونیستی و پشتیبان مقاومت فلسطین در تمام مراحل و خاری در حلقوم دشمن صهیونیستی بوده و خواهد بود.

موضع وزیر کشور اردن بیانگر خواست مردم اردن نیست

تشکل اردنی موسوم به" المجلس الأردنی للشؤون الخارجیة" هم با محکوم کردن تصمیم خصمانه آل سعود و متحدانش اعلام کرد حزب‌الله یک جنبش مقاوم است، عربستان سعودی مرکز تروریسم طایفه‌ای،‌ مذهبی و تکفیری در سطح جهان و حامی اصلی گروه‌های قاتل کنار قطر و سلفی‌های منطقه خلیج فارس است که حزب‌الله این جنبش مقاومت را که با دشمن اسرائیلی به‌مدت بیش از یک ربع قرن می‌جنگد و وارد جنگ علیه گروه‌های تروریستی جنایتکار در سوریه شده است، تروریست خوانده است.

در بیانیه این تشکل آمده است این اقدام وقیحانه یعنی توصیف مبارزان و مقاومانی که علیه اسرائیل می‌جنگند، کسانی که مبارزان واقعی بر ضد تروریسم هستند، برای برهم زدن معادلات و وارونه کردن حقایق صورت می‌گیرد، در حالی که عربستان سعودی و قطر دو کشور تروریستی هستند که عقیده وهابی تکفیری تروریستی را گسترش و مورد حمایت مالی قرار می‌دهند و از تمام گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است موافقت وزیر کشور اردن با این تصمیم،‌ بیانگر موضع و خواست ملت اردن و جنبش ملی آن نیست که حزب‌الله را یک جنبش مقاوم و شجاع و یک قدرت منطقه‌ای اساسی در رویارویی با تروریسم صهیونیستی و تکفیری و همپیمان ملت اردن در رویارویی با طرح وطن جایگزین (برای آوارگان فلسطینی) می‌داند.

شیخ علی یاسین رئیس تجمع علمای صور هم تأکید کرد مقاومتی که تا امروز ایستادگی کرده و ارتش صهیونیستی و طرح خاورمیانه جدید را شکست داده،‌ طرح تکفیری را که هدف از آن تجزیه منطقه و سیطره بر آن است، شکست خواهد داد.

فایز شکر دبیر حزب بعث عربی سوسیالیست در لبنان و وزیر سابق دولت لبنان هم با محکوم کردن تصمیم خصمانه سعودی‌ و متحدانش علیه حزب‌الله تأکید کرد این تصمیم مردود است، زیرا مقاومت لبنان دشمن صهیونیستی را در جنگ‌های پیاپی علیه ملت و سرزمین لبنان شکست داد و از مسئله فلسطین حمایت کرد و با خون شهدا و مجاهدانش پیروز شد و عزت و کرامت را به تمام اعراب برگرداند.

گروه‌های مردمی تونس و عراق و دیگر کشورهای اسلامی با محکوم کردن این تصمیم خصمانه آل سعود و متحدانش آن را در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و اهداف محور سازش علیه مقاومت دانستند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••