اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۹:۳۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۳۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳:۲۸
طلوع آفتاب ۰۵:۲۱:۱۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۴:۲۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۳۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۱/۱۰/۲۱ - ۱۵:۲۵
فرانس پرس گزارش می دهد؛

حال و روز پژو پس از تحریم ایران

یکی از ضرر های عمده کمپانی پژو مربوط به عدم فروش قطعات سی ـ کی ـ دی از ماه فوریه سال 2012 به ایران است که دلیل آنرا قطعنامه های تحریم سازمان ملل متحد اعلام کرده اند.

 حال و روز پژو پس از تحریم ایران
به گزارش گروه وبگردی «سراج24»؛ ، کارخانه اتومبیل سازی پژو در سال 2012 با کاهش 16.5 درصدی فروش های بین المللی خود مواجه شده است. فرانس پرس گزارش داد: کارخانه پژو روز گذشته بیانیه ای صادر کرد که بر اساس آن، کاهش شدید فروش محصولات این کارخانه فرانسوی به دلیل تحریم ایران و همچنین بدهی عمده کشورهای جنوب اروپا به وجود آمده است. بر اساس این گزارش کارخانه پژو ـ سیتروئن فروش جهانی خود را در سال 2012 به مرز 282 هزار اتومبیل مونتاژی رسانده، که 8.8 درصد کمتر از سال 2011 است. همچنین برای فروش به صورت قطعات اصلی برای اتومبیل (سی ـ کی ـ دی)، به دو میلیون و 965 هزار عدد رسیده که 16.5 درصد کمتر از فروش اتومبیل بصورت قطعات سی ـ کی ـ دی در سال 2011 است. پژو ـ ستروئن که دومین تولید کننده اتومبیل در اروپا است یکی از دلایل افت فروش را وضعیت اقتصادی قاره اروپا ذکر کرده است. اروپای جنوبی که بخش عمده فعالیت های کمپانی اتومبیل سازی پژو ـ سیتروئن در آنجا قرار دارد با این مشکل مواجه شده که کاهش فروش اتومبیل های پژو در فرانسه با 13.3 درصد و در اسپانیا با 16.9 درصد و در ایتالیا با 20.9 درصد کاهش فروش مواجه شده است. اما یکی از ضرر های عمده کمپانی پژو مربوط به عدم فروش قطعات سی ـ کی ـ دی از ماه فوریه سال 2012 به ایران است که دلیل آنرا قطعنامه های تحریم سازمان ملل متحد اعلام کرده اند. کارخانه پژو در سال 2011 تعداد 457 هزار قطعه سی ـ کی ـ دی به ایران فروخته است. بنا بر این گزارش مقامات امریکایی فشار زیادی را به کمپانی پژو ـ سیتروئن در مورد خروج از بازار ایران پس از اینکه کمپانی جنرال موتورز آمریکا 7 درصد از سهام کمپانی پژو ـ سیتروئن را خریداری کرده است به این کمپانی اتومبیل سازی فرانسوی وارد کرده اند.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••