اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۸/۲۲ - ۲۱:۳۸
7 کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «سراج 24»:

هدف پروژه نفوذ، اشتباه محاسباتی مسئولان است/هیئت‌های تجاری اروپایی به نیابت از آمریکا به ایران می آیند/می‌خواهند با نفوذ به کشور ضربه بزنند

7 کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سراج 24، به اهمیت مقابقله با پروژه نفوذ دشمن پرداخته اند.

هدف پروژه نفوذ، اشتباه محاسباتی مسئولان است/هیئت‌های تجاری اروپایی به نیابت از آمریکا به ایران می آیند/می‌خواهند با نفوذ به کشور ضربه بزنند

به گزارش «» نزدیک به دو دهه است که مقام معظم رهبری درخصوص نفوذ دشمن به مسئولین هشدار داده‌اند اما این هشدارها پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است. بر همین اساس سراج24 به گفتگو با کارشناسان مسائل سیاسی نشسته است تا دیدگاه آنان را درخصوص پروژه نفوذ دشمن جویا شود.

می‌خواهند با نفوذ به کشور ضربه بزنند

آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خوی استکباری آمریکا گفت: آمریکا در همه جهان به دنبال ایجاد آشوب و سلطه است و توطئه‌های مختلفی نیز علیه جهان اسلام به کار بسته است.

 وی با اشاه به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: این روز از سوی امام(ره) به عنوان انقلاب دوم نام گرفت و اهمیت این روز در آن است که قدرت پوشالی آمریکا از سوی جمهوری اسلامی به چالش کشیده شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فهرست بلند دشمنی های آمریکا با ملت ایران گفت: قبل  و بعد از انقلاب اسلامی این کشور با توطئه های مختلف در صدد بوده است تا اجازه ندهد این ملت طعم استقلال را بچشد

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سیاستهای دولتمردان آمریکایی در برابر ملت ایران هیچ گاه به پیروزی نمی رسد زیرا این ملت با تبعیت کامل از ولایت فقیه، اجازه نمی دهد آمریکا دوباره در این کشور جای پا باز کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر اینکه امروز مسئله نفوذ آمریکا را باید جدی گرفت، افزود: حکومت این کشور این بار می خواهد از ابزار نفوذ برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کند، لذا هوشیاری مردم و مسئولان آنها را به اهدافشان نمی رساند.

هیئت‌های تجاری اروپایی به نیابت از آمریکا به ایران می آیند

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان با ذکر اینکه نفوذ پدیده ای پیچیده علیه انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی خواب را از چشم مستکبران دنیا ربود و آنها برای توقف این حرکت توفنده از روشهای مختلفی همچون تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ استفاده می کنند.

وی افزود: فرهنگ، اقتصاد و سیاست می تواند عرصه نفوذ دشمنان باشد، البته در این میان فرهنگ یک مسئله مهم است و نفوذ فرهنگی می تواند زمینه ساز نفوذ در سایر حوزه ها باشد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله نفوذ در صحنه اقتصادی گفت: در عرصه اقتصادی داد و ستد اقتصادی یک امر مفید است، اما نباید در سایه این داد و ستدها اهداف و برنامه ریزی دشمنان از چشممان پنهان بماند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروزه هیئتهای تجاری اروپایی پشت سرهم به ایران سفر می کنند، یکی هنوز از ایران نرفته دیگری می آید؛ قطعا آنها به دنبال منافع خود هستند و نکته ای که نباید فراموش شود این است که در عرصه اقتصادی آنها قصد خدمت به ملت ایران ندارند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتصاد عرصه تقابل دشمنان با ملت ایران نیز است لذا در بحث نفوذ باید همه راه های نفوذ دشمن را ببندیم و مسئولان بیش از حد نسبت به حضور غربیها در ایران مانور ندهند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هیئتهای تجاری کشورهایی چون انگلیس و فرانسه این روزها به نیابت از آمریکا در ایران حضور پیدا می کنند، لذا نباید خیلی ذوق زده شویم و کار به جایی برسد که در بحبوحه حضور اروپایی ها، اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده شود.

درک نفوذ به عنوان یک امر عینی مقدمه مقابله با آن است

سردار یدالله جوانی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با سراج24">سراج24 با اشاره به پروژه نفوذ آمریکا گفت: نفوذی که امروزه از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک خطر جدی مورد تأکید قرار می گیرد، علیه انقلاب اسلامی، عزت ملت ایران و استقلال کشور است و آن را نه یک امر ذهنی بلکه  یک امر عینی باید قلمداد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:  نفوذ را به عنوان یک امر عینی باید مورد توجه قرار داد، مطالعه کرد و در صحنه عمل به دنبال مصادیق آن باشیم.

سردار جوانی افزود: آنچه امروز تحت عنوان نفوذ مطرح می شود، در واقع به رویکرد جدید آمریکایی ها علیه انقلاب اسلامی برمی گردد؛ آنها به دنبال ورود به محیط داخلی هستند و رهبر انقلاب با صراحت به این مسئله اشاره کردند و فرمودند،  اینها نیتشان این بود که مذاکرات هسته ای و توافق را وسیله ای قرار دهند تا در ایران نفوذ کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برخی کشورهای اروپایی در گذشته برای نفوذ در ساختارهای کشور گفت: در گذشته برخی کشورهای اروپایی با ورود در ایران و نفوذ خود تلاش می کردند برخی مجموعه ها را تحت تاثیر قرار دهند و با آنها ارتباط برقرار کرده و افرادی را برای اهدافشان در داخل کشور به خدمت بگیرند؛ امروزه آمریکایی ها هم متوجه شده اند برای پیشبرد اهدافشان باید پروژه نفوذ را در پیش بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به نفوذ دشمن بارها هشدار داده اند و بدیهی است که اگر چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد، یک هم افزایی میان آمریکا و کشورهای اروپایی ایجاد می شود؛ لذا تمرکز اولیه باید در بستن ورود آمریکایی ها به ایران باشد، ما در هیچ موضوعی جز موضوع هسته ای با آنها مذاکره نخواهیم داشت و اینکه به آمریکا اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نمی دهیم، ناشی از خوی خصمانه آمریکا با ملت ایران است.

وی با اشاره به بسترسازی نفوذ از سوی برخی مجموعه ها در کشور گفت: این نیز بخشی از جریان نفوذ است، وقتی برخی رسانه‌های داخلی، شبکه های خبری و شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم یک مجموعه ای به صورت شبکه‌ای و هدفمند در حال فعالیت است تا برای ورود آمریکا به ایران بسترسازی کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برخی مصادیق زمینه سازی برای نفوذ افزود: وقتی که فردی به عنوان استاد دانشگاه مطرح می کند در طی سالهای اخیر هیچ امری جز آمریکا ستیزی تیشه به ریشه منافع ملی نزده است، در واقع زمینه های ذهنی را در جامعه فراهم می کند که اگر ما بخواهیم منافع ملی را حفظ کنیم باید از آمریکاستیزی دست برداریم.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: برخی این گونه مطرح می کنند که برای توسعه و پیشرفت بیشتر باید با آمریکا رابطه داشته باشیم، این گونه سخن گفتن از جمله عوامل زمینه ساز برای نفوذ آمریکا است.

سردار جوانی گفت: اگر نفوذ را به عنوان یک امر عینی درک کردیم، در مرحله بعد باید زمینه سازان و جاده صاف کن های نفوذ آمریکا را نیز شناسایی و بررسی کنیم دشمن در کجا توانسته نفوذ کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:  اینکه برخی نفوذ را امری غیرواقعی می دانند، همان کسانی هستند که در گذشته تهاجم فرهنگی را هم انکار و از آن به عنوان  تبادل و یا تعامل فرهنگی یاد می کردند.

وی گفت: دشمن به شکل برنامه ریزی  شده به ارزشهای جامعه و سنگرهای دینی - اعتقادی  هجوم آورده است و در مواردی نیز توانسته خسارتهایی وارد کند، لذا باید نفوذ را جدی گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با ذکر اینکه نفوذ به معنای ورود است، افزود: مقدمه آن نیز عادی سازی روابط با آمریکا است؛ آمریکایی ها امروز یک اشتیاق فراوان برای ورود به ایران دارند تا از نزدیک بر حوزه های مختلف تاثیر بگذارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  آمریکایی می دانند قطع رابطه با ایران یک خسارت و اشتباه راهبردی بوده و امروز رویکرد خود را عوض کرده اند، اینکه اوباما اعلام می کند، علاقه مند است به سمت ایرانی ها دست دوستی دراز کند و می گوید، امیدوارم ایرانی ها مرگ بر آمریکا نگویند، در واقع ادامه همان سیاست خدعه و فریب است.

هدف پروژه نفوذ، اشتباه محاسباتی مسئولان است

لطف الله فروزنده، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  با اشاره به ابعاد مختلف پدیده نفوذ گفت: نفوذ از جنبه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مطرح است و دشمنان نه تنها پروژه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را برزمین نگذاشته اند، بلکه با کلید زدن پروژه نفوذ، به دنبال این هستند که مسئولان را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

معاون پارلمانی دولت دهم افزود: بزک کردن چهره کریه آمریکا و نفوذ در مراکز مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام از دیگر اهداف آمریکا و جبهه استکبار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: نفوذ را نباید یک مسئله سطحی نگریست، بلکه در پشت پرده آن یک برنامه ریزی مفصل از سوی آمریکایی ها در جریان است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با ذکر اینکه تقابل آشکار آمریکا با جمهوری اسلامی نتیجه‌ای برای آنها نداشته است، گفت: آمریکایی‌ها نیز این سیاست را ناکارآمد می دانند و پروژه نفوذ را برای توقف جمهوری اسلامی و جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی در جهان انتخاب کرده اند.

وی افزود: امروز اکثر کشورهای اسلامی، ایران را به عنوان الگوی خود برگزیده اند و آمریکا برای اینکه این مسئله را مهار کند و تغییر رفتار ایجاد کند، نفوذ را انتخاب کرده و برای به ثمر رسیدن آن نیز مصمم است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با ذکر اینکه برخی در داخل واقعا آمریکا را دشمن نمی‌دانند، گفت: آنها باور ندارند که بدون آمریکا نیز می توان زندگی کرد و در حوزه اقتصادی باور به این مسئله دارند که باید با آمریکا و غربیها رابطه مستحکمی داشت.

معاون پارلمانی دولت پیشین در پایان گفت: نفوذ یک پدیده عمیق و اساسی است که انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است و لذا باید تدابیر لازم برای مقابله با آن اندیشیده شود.

ملت ایران آگاهانه با توطئه‌های آمریکا مقابله می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «سراج24">سراج24» در مورد تلاش آمریکا برای توقف در برنامه‌ها و اهداف جمهوری اسلامی گفت: پیروزی‌های مکرر جمهوری اسلامی خواب را از چشم آمریکا و همپیمانانش ربوده است لذا همه توان خود را برای توقف جمهوری اسلامی به کار می گیرد و در این راستا عملیات نفوذ را با کلیدواژه‌های مختلف و از راه‌های مختلفی پیگیری می‌کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا یکی از بسترهایی است که زمینه نفوذ را فراهم می‌کند.

وی افزود: خصومت آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی به این خاطر است که این انقلاب الگویی از یک حکومت الهی و اسلامی را به دینا معرفی کرد و پرچم ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان را برافراشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت‌های منطقه امیدشان به جمهوری اسلامی است، گفت: علی رغم توطئه های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای و ارتجاع منطقه علیه امت اسلامی، اما مسلمانان با الگوگیری از انقلاب اسلامی در برابر استکبار و استبداد مقابله می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اهمیت شعار مرگ برآمریکا گفت: ملت ایران آگاهانه و با توجه به توطئه ها و سیاستهای خصمانه حکومت آمریکا این شعار را انتخاب کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست و پا زدن آمریکا در منطقه گفت: سیاستهای منطقی جمهوری اسلامی موجب شده که آمریکا حس کند در منطقه در حال شکست است و این اقتدار جمهوری اسلامی را باید حفظ و تقویت کنیم.

 آمریکا برای توقف اهداف جمهوری اسلامی عملیات نفوذ در کشور را تئوری‌پردازی می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد تلاش آمریکا برای توقف در برنامه‌ها و اهداف جمهوری اسلامی گفت: پیروزی‌های مکرر جمهوری اسلامی خواب را از چشم آمریکا و همپیمانانش ربوده است لذا همه توان خود را برای توقف جمهوری اسلامی به کار می گیرد و در این راستا عملیات نفوذ را با کلیدواژه‌های مختلف و از راه‌های مختلفی پیگیری می‌کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا یکی از بسترهایی است که زمینه نفوذ را فراهم می‌کند.

 وی افزود: خصومت آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی به این خاطر است که این انقلاب الگویی از یک حکومت الهی و اسلامی را به دینا معرفی کرد و پرچم ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان را برافراشته است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت‌های منطقه امیدشان به جمهوری اسلامی است، گفت: علی رغم توطئه های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای و ارتجاع منطقه علیه امت اسلامی، اما مسلمانان با الگوگیری از انقلاب اسلامی در برابر استکبار و استبداد مقابله می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اهمیت شعار مرگ برآمریکا گفت: ملت ایران آگاهانه و با توجه به توطئه ها و سیاستهای خصمانه حکومت آمریکا این شعار را انتخاب کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست و پا زدن آمریکا در منطقه گفت: سیاستهای منطقی جمهوری اسلامی موجب شده که آمریکا حس کند در منطقه در حال شکست است و این اقتدار جمهوری اسلامی را باید حفظ و تقویت کنیم.

دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی امری بدیهی است

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نفوذی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده اند، گفت: استکبار جهانی با همه تلاش درصدد است تا توطئه های خود را علیه انقلاب اسلامی به سرانجام برساند و نفوذ نیز یکی از این راه ها است.

وی با ذکر اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران یک دشمنی دیرینه است، افزود: آمریکا با آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و استقلال کنونی این ملت را بر نمی تابد.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نباید دشمنی حکومت آمریکا با جمهوری اسلامی را یک امر خیالی پنداشت، گفت: در طول بعد از انقلاب اسلامی، آمریکایی ها توطئه های مختلفی علیه این ملت طراحی کردند و دشمنی های آنها با انقلاب اسلامی امری بدیهی است.

وی با اشاره به برجام گفت: در این زمینه نیز باید هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی گرفت، با توجه به سابقه آمریکا و دشمنی او با ملت ایران عقل حکم می کند مراقب نفوذ آمریکا و جبهه استکبار باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با ذکر اینکه حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد را باید در مقابل نفوذ مراقبت کنیم، گفت: این سه حوزه مورد طمع دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد، رخنه دراین حوزه ها هزینه های زیادی به کشور وارد می کند.

وی در پایان گفت: جبهه استکباری با همه توان به دنبال این است که انقلاب اسلامی را متوقف کند؛ از همه ابزارها استفاده خواهد کرد، لذا ایستادگی بر آرمانها و دفاع از هویت انقلاب، وظیفه همه آحاد مردم و نیز مسئولان است.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••