به گزارش سراج24، سیدرضا نوروززاده در مراسم افتتاح تعمیرگاه تخصصی سراتو و مرکز خدمات تخصصی گیربکس اتوماتیک با اشاره به پیشرفتهای روز افزون در عرصه خدمات پس از فروش، گفت: خوشبختانه سایپایدک در زمینه طراحی و ارائه خدمات نوین از شرکتهای پیش رو در کشور است و همین مزیت رقابتی باعث میشود که اقبال مردم به استفاده از خودروهای داخلی که از خدمات خوبی هم برخوردار هستند، بیشتر شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی یادآور شد: صنعت خودرو سالهای سخت خود را پشت سر گذاشته و با تلاش مدیریت و تمامی کارکنان، این صنعت وارد مسیر رو به رشد شده است. با تلاشی که در صنعت خودروسازی رخ داده، این مجموعه در مدت زمانی بسیار کمتر از حد معمول توانست خود را بازیابی کند. در واقع وجود توانمندی در زمینه تولید خودرو در داخل کشور موجب ایجاد یک مزیت قابلملاحظه برای ایران شده و همین امر زمینه رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مزیت ما، در ساخت داخل خودروهای تولیدی است، حال هرچه عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم صرفهجویی ارزی بیشتری خواهیم داشت.
نوروززاده در ادامه بر ضرورت تخصصی شدن خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: افتتاح تعمیرگاه تخصصی سراتو و مرکز خدمات تخصصی گیربکس اتوماتیک در سایپایدک بیانگر آن است که مدیران و کارکنان این مجموعه به خوبی ضرورتهای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان را درک کردهاند. این یک اتفاق خوب برای خدمات پس از فروش است که امیدواریم ادامه یابد.
وی همچنین توجه به خواستههای مشتریان در طراحی و ارائه خدمات را یک اصل مهم و انکارناپذیر دانست و افزود: ارتباط مستمر با مشتریان و دریافت نظرات و پیشنهادهای آنان، قطعا راهگشای برخی مشکلات موجود خواهد بود و از این رو تاسیس باشگاه مشتریان سایپا میتواند نقش این پل ارتباطی را بر عهده بگیرد.
وی گفت: ارزی که برای خودروهای وارداتی مصرف شده مطابق با کل خودروهای تولیدی در کشور است؛ لذا باید به تولید داخل بیشتر توجه کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به برخی انتقادهای اخیر به کیفیت خودروهای داخلی، تاکید کرد: ما انتقادهای مردم را میپذیریم، چراکه آنها را ولی نعمت خود میدانیم. هرچندکه بعضی از تولیدات داخلی دچار نواقصی هستند اما باید بپذیریم این نواقص معلول علتهایی است که در سالهای گذشته به وجود آمدهاند و رفع آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.
نوروززاده ادامه داد: ما به هیچ عنوان قصد فرافکنی نداریم و انتقاد را حق مردم میدانیم. در عین حال بر خود واجب میدانیم معایب را برطرف کنیم. کارگرانی که در خط تولید خودرو مشغول کار هستند، از همین مردم هستند و تمام همت و تلاش خود را به کار میگیرند که با غیرت فراوان مشکلات را برطرف کنند. صنعت خودروسازی از افق روشنی برخوردار است و همه باید دست به دست هم دهیم تا بطور شایسته در خدمت ملت باشیم.
در همین حال، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم اظهار داشت: خدمت رسانی به مشتریان را وظیفه اصلی خود میدانیم و سایپایدک در این زمینه همواره پیشتاز بوده است.
مهدی جمالی اظهار داشت: خودروسازی پیشتاز صنایع کشور است که توانسته با وجود مشکلات، نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی ادامه داد: گروه سایپا همه تلاش خود را برای جبران عقبماندگیها به کار خواهد برد؛ همان طور که در سه ماه گذشته بر دو بخش توسعه محصول و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش بیشتر تمرکز کردهایم.
مدیرعامل گروه سایپا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: با توجه به فضایی که این روزها درباره خودروسازی داخلی به وجود آمده است، به عنوان یک رفتار سازمانی در برابر مشتریان سر تعظیم فرو میآورم و همه تلاش خود را به کار میبریم تا کیفیت تولیدات را افزایش دهیم و رضایت آنها را افزایش دهیم. ما از همه مردم میخواهیم تا کمک کنند در شرایطی آرام به اهداف مد نظر خود برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم افزایش کیفیت خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: خوشبختانه همکاران ما در سایپایدک به این امر مهم توجه ویژهای دارند. در همین راستا، راهاندازی مرکز خدمات تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک، تعمیرگاه سراتو و باشگاه مشتریان در کنار اقدامات قبلی، تکمیل کننده زنجیره خدمات تخصصی و با کیفیت به مشتریان گروه سایپا هستند.
مدیرعامل سایپایدک هم در این مراسم گفت: سازمان خدمات پس از فروش سایپا برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به خودروهای جدید گروه خودروسازی سایپا از آمادگی کامل برخوردار است.
مصطفی وحیدزاده با اشاره به ورود محصولات جدید به سبد فروش گروه سایپا، اظهار داشت: یکی از سیاستهای راهبردی گروه سایپا تنوع محصول است و بر همین اساس آمادگی داریم تا با گسترش کیفی و کمی خدمات، رضایت مشتریان را افزایش دهیم.
وی افزود: طبیعتا با توجه به متنوع شدن سبد محصولات، خدمات پس از فروش هم باید متناسب با این تنوع محصول گسترده و متنوع شود. لذا سایپایدک تمام نیازهای خدمات پس از فروش را در قرارداد با شرکای تجاری سایپا به آنها یادآور شده است و امیدواریم بتوانیم با بهرهگیری از توان فنی شبکه نمایندگیها، خدمات مطلوبی به مشتریان این محصولات ارائه دهیم.
وحیدزاده تاکید کرد: قطعات یدکی خودروهای جدید نیز به مقدار کافی تهیه شده و مشتریان نباید بابت تامین قطعه نگرانی داشته باشند.
وی گفت: با ورود خودروهای جدید به بازار، ظرفیت و ترکیب پذیرش تعمیرگاههای مرکزی تغییر خواهد کرد و با توجه به اینکه در انتخاب محصولات کیفیت خودرو مد نظر بوده است، از نظر ظرفیت پذیرش مشکلی نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه تعمیرگاه تخصصی سراتو را نیز راهاندازی کردهایم تا مشتریان این خودرو نگرانی بابت کیفیت تعمیرات و خدمات نداشته باشند.
منبع:مهر