اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۰۰:۲۲
اذان ظهر ۱۲:۰۵:۰۳
اذان مغرب ۱۸:۵۷:۱۹
طلوع آفتاب ۰۵:۳۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۳۸:۳۷
نیمه شب ۲۳:۲۰:۰۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۷:۰۶

از کمپینی به وسعت جهان تا مدل‌هایی که دل می‌برند اما گران!

نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی "تسنیم" سعی کرده تا با در نظر گرفتن تمام سلائق زنان جامعه امروز، محصولات مناسب با ذائقه تمام بانوان را با محوریت ایرانی و اسلامی، عرضه کند.

از کمپینی به وسعت جهان تا مدل‌هایی که دل می‌برند اما گران!

به گزارش سراج24،با اینکه چند روزی از افتتاح نمایشگاه مد و حجاب اسلامی ایرانی تسنیم نگذشته، استقبال مردم برای بازدید از این نمایشگاه آنقدر هست که مجبور شوی یکی دو بار پارکینگ عریض و طویل بوستان گفتگو را چرخ بزنی تا یک جای پارک پیدا کنی؛ نمایشگاهی که به گفته الهه عطایی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، سعی کرده تا با در نظر گرفتن تمام سلائق زنان جامعه امروز، محصولات مناسب با ذائقه تمام بانوان را با محوریت ایرانی و اسلامی، عرضه کند.

وی عرضه محصولات متنوع و متناسب با ذائقه تمام زنان و دختران را یکی از مهمترین دلایل استقبال از این نمایشگاه می‌داند و می‌گوید: البته سعی شده تا از یک سو هزینه‌های تولیدکنندگان این محصولات برای شرکت در نمایشگاه به صورت حداقلی باشد و از این رو تمام غرفه‌های نمایشگاه تسنیم به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان محصولات مد و پوشاک ایرانی اسلامی قرار گرفته و از سوی دیگر سعی شده تا با قیمت گذاری بر اساس تعرفه های انجمن پوشاک کشور و همچنین اعمال تخفیف های 30 تا 50 درصدی بر روی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه، از مصرف کنندگان این محصولات نیز حمایت کنیم.

عطایی با اشاره به موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار در قالب جشنواره تسنیم، می‌گوید: تمام محصولات عرضه شده در این نمایشگاه تولیدات داخلی بود و سعی شده تا از زنان سرپرست خانوار هنرمندی که علاقه به فعالیت در قالب پوشاک و البسه ایرانی و اسلامی دارند، حمایت شود؛ به عبارت دیگر، این زنان، پس شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی کوثر، توانسته‌اند طرح‌ها و مدل‌هایی را ارائه کنند که در کنار 80 برند مطرح این حوزه به معرض نمایش و فروش گذاشته شود که خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این طرح‌ها و تولیدات شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حال و هوای پنجمین دوره نمایشگاه تسنیم و استقبال قابل قبول مردم از این نمایشگاه، نکته قابل توجه در این دوره نمایشگاه است ولی علی رغم تنوع بیشتر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه و کیفیت بالاتر این تولیدات، انتقاداتی نیز به این نمایشگاه مطرح است.

قیمت‌هایی که «نقره داغمان» می‌کند

مریم دختر دانشجوی محجبه‌ای است که امسال دومین تجربه بازدید از نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی تسنیم را داشته؛ او با بیان اینکه لازم است تا این نمایشگاه یا نمایشگاه‌های مشابهی با موضوعیت البسه ایرانی اسلامی، به صورت دائمی برگزار شود، می‌گوید: یکی از مشکلات زنان و دختران ما، عدم وجود البسه و پوشاک مناسب با فرهنگ دینی و همچنین داشتن زیبایی و بهره مندی از المان‌های زیبایی روز است؛ شاید به همین دلیل است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، باعث استقبال مردم می‌شود چراکه مدل‌های لباس بانوان اعم از مانتوها، لباس‌های مجلسی و ... موجود در بازار، یا از داشتن فاکتورهای پوشیدگی مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بی بهره‌اند و یا خالی از هر گونه زیبایی هستند؛ یعنی کمتر پوشاک زنانه‌ای را می‌شود در بازار پیدا کرد که هر دو این مولفه‌ها را دارا باشد ولی این نمایشگاه، علی رغم برخی از کمبودها و ضعف‌ها، توانسته مد و مدل ایرانی اسلامی را ارائه دهد. لذا به نظر می‌رسد اگر چنین نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی برگزار شود، بسیاری از زنان و دختران جامعه ما مشکلات کمتری در تهیه البسه و پوشاک به روز و مورد نظرشان داشته باشند.

او معتقد است: متاسفانه بر خلاف نقاط قوت زیاد این نمایشگاه که توانسته این جمعیت را به اینجا بکشاند، یکی از نقاط ضعف آن، قیمت نسبتاً بالای برخی محصولات و مدل های ارائه شده در این نمایشگاه است. مثلا اغلب غرفه های مد این نمایشگاه، محصولات جدید، تک و بسیار جذاب و مدرنی را به معرض نمایش گذاشته اند ولی آنقدر قیمت بالایی دارند که شاید کمتر کسی توانایی خریدشان را داشته باشد؛ البته این قمیت بالا در تمام قسمت های نمایشگاه نیست؛ مثلا سالن مانتوها و تولیدی ها، محصولات زیبا و به روزی را با قیمت مناسب عرضه کرده اند ولی این انتظار وجود دارد که در بخش مد و مدل های خاص هم حمایت بیشتری از تولیدکنندگان شود تا این مدل ها که علاوه بر زیبایی، منطبق بر ارزش های فرهنگی و دینی ما هستند، با قیمت مناسب تری عرضه شوند و زنان و به خصوص دختران جوان ترغیب شوند تا از این مدل ها استفاده کنند.

خرید با طعم «حس خوب»؛ از محل نامناسب نمایشگاه تا تبلیغات ضعیف

از سوی دیگر خانم خانه داری که برای نخستین بار، از این نمایشگاه بازدید می کند می گوید: اینکه اینجا فرصتی فراهم شده تا من به عنوان یک مصرف کننده و مشتری، اجناس با کیفیت و زیبا و به روز مورد نیازم را از زنانی که سرپرست خانوار هستند خریداری کنم، زدن چند نشان و هدف با یک تیر است؛ یعنی هم من جنس خوب و زیبا مورد نیازم را خریده ام و هم اینکه با این خرید، نه فقط به هنر یک زن همشهری و هم وطنم ارزش گذاشته ام بلکه، به اقتصاد خانواده یک زن سرپرست خانوار کمک کرده ام و جنس ایرانی و داخلی که پولش در چرخه اقتصادی خودمان به گردش در می آید را تهیه کرده ام؛ همه این ها حس خوبی به من می دهد و این حس خوب به اندازه ای ارزشمند است که حتی اگر جایی حس کنم کالای خارجی مشابه این اجناس وجود دارد که کیفیتش هم تا اندازه ای بالاتر از این کالای داخلی است، ولی به خاطر این حس خوب، ترجیح می دهم جنس داخلی و ایرانی را بخرم تا از خانواده هایی که چرخ زندگی شان با تولید این اجناس می چرخد حمایت کنم.

این خانم 37 ساله معتقد است: به هر حال در هر نمایشگاهی کمی ها و کاستی هایی وجود دارد و به نظر من شاید بزرگترین ضعف این نمایشگاه، عدم اطلاع رسانی آن قبل از برگزاری نمایشگاه و محل برگزاری آن و دسترسی سخت به این مکان است چراکه من به شخصه پیش از برگزاری این نمایشگاه هیچ اطلاعی از آن نداشتم و روز گذشته از اخبار خبرگزاری ها و تلویزیون، متوجه برگزاری چنین نمایشگاهی شدم در حالی که وقتی نمایشگاهی اینچنینی و در این وسعت برگزار می شود لازم است تا برگزاری آن به اطلاع مردم برسد.

کمپینی به وسعت جهان؛ «من حجاب را دوست دارم» خودش را بالاتر از هیچ کس نمی داند

از دیگر موضوعات قابل توجه در پنجمین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تسنیم، حضور کمپین مردمی «من حجاب را دوست دارم» در این دوره از نمایشگاه است؛ کمپینی که در سال های اخیر توانسته، فعالیت خودش را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی تا اروپا و حتی کشور انگلستان گسترش دهد و صفحات اینستاگرامش ده ها هزار دنبال کننده را جذب خودش کند تا به عنوان مروج حجاب، در اقصی نقاط دنیا فعالیت کنند.

فاطمه نمازی با اشاره به فعالیت ده ساله کمپین مردمی «من حجاب را دوست دارم» می گوید: موسسان این کمپین هنرجویان رشته هنر بودند که با دغدغه علاقمندی به حجاب این تشکل را راه اندازی کرده و به مرور زمان این کمپ در عرصه های واقعی و مجازی فعالیت خود را ادامه و توسعه داد و در حال حاضر هم در فضای مجازی شامل سایت ها و شبکه های اجتماعی از جمله کانال تلگرام و صفحه اینستا گرام فعال هستیم؛ حتی سعی کردیم با تهیه تیزرهای «من حجاب را دوست دارم» و انتشار آن در سایت های مثل آپارات و ... پیام خودمان را به مخاطبان برسانیم.

نماینده این کمپین معتقد است فعالان و اعضای این کمپین سعی دارند تا با رفتار و گفتارشان و همچنین نوع پوشش، مروج حجاب باشند.

او با اشاره به مرامنامه این کمپین می گوید: ما به هیچ عنوان خودمان را نسبت به افرادی که معتقد به حجاب نیستند و به نوعی به منزلت حجاب پی نبرده اند برتر نمی دانیم و در کمپین خود از تمام خانم هایی که مایل باشند افراد را به حجاب دعوت کنند، دعوت به همکاری داریم این همکاری برای آنها زحمتی ندارد و هر کدام به عنوان یک مروج و علاقمند به حجاب با رفتار و پوشش خود مبلغ حجاب خواهند بود.

این نماینده و فعال کمپین «من حجاب را دوست دارم» خاطرنشان می کند: اعتقاد گردانندگان این کمپین بر تفاوت در روش برای ترویج حجاب است و سعی می کنیم تأثیرگذاریمان به صورت حضوری باشد به خصوص آنکه حجاب را مختص خانم ها نمی دانیم و بسیاری از آقایان نیز در کمپ ما فعال هستند.

نمازی در رابطه با فعالیت های برون مرزی این کمپین نیز می گوید: کمپین مردمی «من حجاب را دوست دارم» مختص ایران نیست و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی، کشورهای عربی و انگلیسی زبانان را نیز با پیام ها و پیکسل های که به این سه زبان طراحی کردیم برای عضویت و فعالیت در این کمپین مردمی دعوت کردیم و هم اکنون در کشورهای مختلف از جمله انگلستان فعالانی حجاب را با عضویت در این کمپین مردمی ترویج می کنند.

 علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی تسنیم می‌توانند از ساعت 10 تا 20 برای بازدید از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه تا تاریخ 29 دی ماه به محل برگزاری آن واقع در بوستان گفتگو مراجعه کنند.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••