چگونه با میهمانی ۳۰ روزه‌ات وداع کنیم؟

اینجا سلام، به معنای بدرود و به معنای خداحافظی کردن با ماه رمضان عزیز و با این روزها و شب های نورانی است.

به گزارش سراج24، مقام معظم رهبری درباره وداع با ماه مبارک رمضان فرمودند: «امام سجاد (ع) در دعای وداع ماه رمضان، آن‌چنان از فراق این ماه می‌نالد که بارها و بارها بر ماه رمضان درود می‌فرستند. السلام علیک، اینجا سلام، به معنای بدرود و به معنای خداحافظی کردن با ماه رمضان عزیز و با این روزها و شب‌های نورانی است. خداحافظی با این قطعه بهشتی از زمان عمر ما و از طول دوران سال، یعنی ماه رمضان است. عزیزان من! این ذخیره تقوا را که در ماه رمضان به دست آوردیم... باید حفظ کنیم، این محصول بسیار ارزشمندی است.»

*چگونه با میهمانی ۳۰ روزه‌ات وداع کنیم

با اینکه وداع در یک میهمانی یک‌روزه برای ما سخت است، اما خدای من ۳۰ روز میهمان تو بودن برای ما شیرین و وداع با این ماه و این میهمانی باید با چشمانی پر از اشک باشد.

خداوندا چه زود می‎خواهیم این ماه عزیز را با این همه لطف و رحمت ترک کنیم، با اینکه نمی‎دانیم تو ما را بخشیده‎ای یا نه.

ماه مبارک رمضان ماه پر برکت است که در آن سه شب را تا روز با حال و هوایی دیگر از روزهای سال می‎گذرانیم. صدای العفو همه جا را پر کرده بود و همه مردم با هر سلیقه و ظاهری تنها خدا را صدا می‎زدند، ماهی که همه امید به بخشش دارند. اما امروز باید با این ماه پر از خیر و رحمت وداع کنیم و این وداع برای خیلی‎ها سخت است و اینکه در روزهای باقیمانده این ماه می‎خواهیم از برکات رمضان چگونه بهره‎مند شویم و چه کنیم تا خداوند ما را تا یک سال دیگر بیمه کند، مهم است.

مهرداد رحتمی در این خصوص گفت: وداع در هر زمانی سخت است، اما سخت‎تر از آن وداع با ماهی است که میهمان خاص خداوند باشیم.

این جوان ادامه داد: می‎خواهم در این روزهای پایانی تنها از خداوند بخواهم تا من را برای ادامه این سال آماده کند، زیرا ما نباید تنها در این ماه به کارهای خوب بپردازیم، بلکه باید سعی کنیم، کارهای خوب و مورد پسند خداوند را در دیگر ایام نیز ادامه دهیم.

وی عنوان داشت: در این روزها سعی می‎کنم با استغفار از خداوند متعال بخواهم اگر من را تاکنون بنده شایسته‎ای ندانسته است و من را نیامرزیده، در این روزهای پایانی به عنوان یک بنده ناتوان خود ما را جزو خوبان درگاهش قرار دهد.

یک دانشجو گفت: وداع با ماه خدا برای هر کسی سخت است، زمانی که نامی از وداع آن هم با ماهی که بخشش بسیاری از انسان‎ها در آن صورت می‎گیرد، برده می‎شود، برای ما بسیار سخت است، زیرا در این ماه از هر زمان دیگر خود را به خداوند نزدیک‌تر می‎دانستم.

کبری طاهری ادامه داد: امیدوارم خداوند بزرگ در ماه مبارک رمضان امسال ما را بخشیده باشد و یکی از کارهایی که در این روزهای پایانی برای ما امکان‎پذیر است، استغفار و خواندن دعاهای مخصوص است و اینکه از خداوند بخواهیم در فرصت باقی‌مانده برکات ماه رمضان را شامل ما کند.

*وداع با ماه مبارک رمضان بسیار سنگین است

نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات همه مسلمانان اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به سر می‎بریم، وداع با ماه مبارک رمضان بسیار سنگین است، زیرا روزه‎داران در این ماه مبارک از برکات آن بهره‎مند شده‎اند و وداع با آن برای آنها ناراحت‌کننده است.

حجت‎الاسلام سیداحمد میرعمادی ادامه داد: در روایات بزرگان ما توصیه به این شده که اواخر ماه مبارک رمضان چند عمل مورد تاکید واقع شود که اولین آنها توبه و استغفار به درگاه خداوند است.

وی عنوان داشت: استغفار کنیم، اگر خداوند در این ماه مبارک رمضان تا این لحظه ما را نیامرزیده است، ما را بیامرزد و ما را در این ماه پر فیض و برکت و روزهای پایانی ببخشد.

امام جمعه خرم‎آباد یادآور شد: یکی از اعمال ماه رمضان منقلب شدن، تحول در وجود ما، استغفار و توبه به درگاه خداوند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از اعمالی که در این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان محاسبه اعمال است و ما در این روزها باید یک حسابرسی اعمال داشته باشیم و بنگریم در این ماه کارهای خوبمان چه بوده و چه کارهای بدی داشته‎ایم و نسبت به کارهای خوب از خداوند توفیق بیشتری بخواهیم و نسبت به کارهای بد که از ما سر زده است، از خداوند طلب آمرزش کنیم.

میرعمادی خاطرنشان کرد: حسابرسی اعمال به ما می‎فهماند که ما چقدر از این ضیافت الهی برخوردار شده‎ایم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اعمالی که در این روزها سفارش شده است، قرائت دعای وداع با ماه رمضان، صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) و... است، زیرا این دعاها بسیار ارزشمند و تاثیرگذارند.

*نگه‎داشتن ذخیره معنوی ماه مبارک رمضان مهم است

امام جمعه خرم‎آباد متذکر شد: در روزهای پایانی باید از خداوند بخواهیم، معنویت ماه مبارک رمضان را حفظ و نگهداری کنیم، زیرا در این صورت از بهره‎مندی رحمت واسعه الهی مهم‎تر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ما باید معنویت ماه مبارک رمضان را به عنوان توشه و ذخیره ۱۱ ماه دیگر سال حفظ کنیم، بنابراین این توفیق طلبیدن از خدا درخواست کردن که به ما توفیق بدهد، تا این سرمایه را حفظ کنیم، کار بسیار مهمی است.

وی به ضرب‌المثلی اشاره کرد و گفت: انقلاب کردن مهم نیست، انقلاب را حفظ کردن مهم است، بهره به دست آوردن و توشه به دست آوردن آسان است اما نگه‎داشتن ذخیره معنوی ماه مبارک رمضان مهم است.

 

منبع:فارس

اخبار مرتبط

آزمون نهایی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» تا ۷ اردیبهشت تمدید شد

عید بندگی و بخشش | اللهم اهل الکبریا و العظمه

چطور در نماز عید فطر حاضر بشیم؟ + ویدئو